Kirjoittaja Aihe: Pappatunturin tyyppikilpi  (Luettu 317 kertaa)

Heinäkuu 17, 2021, 21:03:37 ip
Luettu 317 kertaa

IlkkaNieminen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4
Millaisen tyyppikilven tarvitsisi katsastukseen?
Mopo on vuosimallia 68', mopossa on ollut aikoinaan käsivaihteinen moottori joka on vaihdettu jalkavaihteiseen. Jalkavaihteista moottoria on saatu papiskoissa vasta vuonna 1970. Pitääkö tyyppikilpi olla alkuperäinen Puch VS50LF (käsivaihteinen) vai Puch VS50KX (jalkavaihteinen)?




Heinäkuu 17, 2021, 22:55:26 ip
Vastaus #1

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1262
tyyppikilvestä tiedä mutta polkimet oli aikanaan säädösten mukaan pakolliset 1970 asti eli 1968 malli ei ole voinut olla jalkavaihteella kun piti olla polkimet

Heinäkuu 18, 2021, 00:20:56 ap
Vastaus #2

IlkkaNieminen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4
Mopossahan siis on ollut polkimilla varustettu kone silloin vuonna 68, mutta jonkun tahdosta jalkavaihteinen kone on vaihdettu tähän mopoon.

Heinäkuu 18, 2021, 09:12:27 ap
Vastaus #3

harri ojala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1388
Kait se -68 kilpi mikä mopokin on.

Heinäkuu 18, 2021, 09:19:03 ap
Vastaus #4

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11147
Onko jossain semmoinen katsastusasema,jota tuollainen kiinnostaa?

No- ehkä se -68 kilpi kiinni- ei se katsastussetä niitä vaihteita
ihmettele,jos jotenkuten muuten on sen näköinen värkki,
että kehtaa sen kilven myöntää.

t. Markku

Heinäkuu 18, 2021, 09:21:49 ap
Vastaus #5

Kalle Korpela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 114
Ite laittaisin sen orkkikseen ja jos tulee sanomista niin vaihdat. Autojen kans pelanneena ei muutokset koneeseen ole tyyppikilven vaihtoa tarvinnut. En tiedä koskeeko mopoja mutta ainakin autoissa näin
Solifer 10 1969 "Laura"