Kirjoittaja Aihe: Yamaha RD350 ypvs vm.83  (Luettu 1189 kertaa)

Heinäkuu 19, 2021, 08:05:22 ap
Luettu 1189 kertaa

Auvo Lehtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 65
Ostin tuollaisen 25 vuotta sitten kun tuli halu "pelastaa" se. Oli se surkeassa kunnossa. Eka talvi meni purkaessa, alkuperäisten osien hankinnassa ja kunnostuksessa yleensä. Sen jälkeen olen pitänyt sitä käyttöpyöränä muiden pyörieni rinnalla. Hienosti on toiminut ja sillä on ollut kiva ajaa. Kovin yleinen tuo ei varmasti ole ollut sillä yhtään toista en ole liikenteessä nähnyt. Tietääkö kukaan millainen määrä noita Suomeen myytiin? Kai näitä tuli eri versioina vuosina 83 - 88
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2021, 08:22:56 ap kirjoittanut Auvo Lehtonen »

Heinäkuu 19, 2021, 16:05:30 ip
Vastaus #1

Peter Rumjantzeff

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 248
Minulla oli kaksi 2000-luvun taitteessa. Silloin niitä sai tonnilla, tosin kuntokin oli usein sitten mitä oli. Kuviakin on niistä.
Niitä pyörii Suomessa kolmea mallia.
- Pyöreälamppuista varttikatemallia isolla mittaristolla 59hv F1.
- Kokokatteellista F1-mallia neliskulmaisella valolla ja pienellä mittaristolla 59hv.
- Kokokatteellista F2-mallia 63hv.

Olen myös nähnyt yhden tai kaksi nakua neliskanttisella valolla ja uuden mallin mittaristolla, mutta ne taitavat olla itse tehtyjä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2021, 16:09:10 ip kirjoittanut Peter Rumjantzeff »
Ex: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Heinäkuu 19, 2021, 16:11:09 ip
Vastaus #2

Jani Kaasalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 631

- Kokokatteellista F1-mallia neliskulmaisella valolla


Tämmöisen version omistin hetken aikaa joskus 2000-luvun alussa. Maksoin siitä jonkun muutaman satasen, olisiko ollut 400 e, ajelin sillä jonkun aikaa ja vaihdoin sitten Kupla-Volkkariin.
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi

Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku/sellernro/1218281

Heinäkuu 19, 2021, 17:32:51 ip
Vastaus #3

Auvo Lehtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 65
Tämä malli taisi olla niitä aikoja kun 2-tahtisuus ei ollut enää muodissa. Taitaa olla kaikki viety romuttamoon.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2021, 08:36:30 ap kirjoittanut Auvo Lehtonen »

Heinäkuu 20, 2021, 20:08:53 ip
Vastaus #4

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 718
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Jaa,onko 2 tahtisuus nyt muodissa(?)mp rintamalla noin niinkun merkki kuin merkki vai RD pelkästään.. ::) ...eeeen usko purematta,ainakin ilmeet enempi happaman näköiset savukoneella ajaessa ja onhan tuo aika sottaistakin näitten vajaatahtisten kanssa,ei herrasmiehille, vaikkakin ymmärrän ettei suurin osa nykykuskeista ymmärrä vaan enempi ihmettelee miksi tuo vanha p..ska on yleensäkkin liikenteessä saati noin huonossa kunnossa meluten ja savuttaen muiden kiusaksi kun muutenkin saasteet tapetilla ja euro 6:kin liikaa.. ??? 
Lailla kiellettävä ellei itse älyä hävetä,semmonen mielikuva paremminkin tulee ABC pihaan kurvatessa tai muuten vaan sukkuloidessa kylillä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2021, 20:52:04 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Heinäkuu 20, 2021, 23:10:30 ip
Vastaus #5

Jari Loponen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 42
Ei nää kaikki vielä romiksella ole!
Hyvin saa juttuseuraa kun johonkin pysähtyy tai on jossain tapahtumassa - aina tulee joku muistelemaan kuinka hällä ollut tällainen.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2021, 23:14:51 ip kirjoittanut Jari Loponen »
Yamaha RD350 YPVS F, Honda GL1800 GW

Elokuu 07, 2021, 20:29:03 ip
Vastaus #6

Ari Hilden

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 13
Tervehdys


Joo, ei ole ihan kaikki romiksella. Mulla on kaksi 83:sta. Toinen on ajopyöränä ja toinen varaosana/ikuisuus projektina. On tosiaa kiva peli ajella. Ei näitä varmaan kaueasti enää liikenteessä ole. Itse en muista koska olisin viimeksi nähnyt yleisessä liikenteessä. Alastaron moottoriradalla joskus,mutta siitäkin on aikaa jo useita vuosia. Mahtaakohan näitä koskaan niin paljoa liikenteessä olla ollutkaan. Osa maahantuoduista meni käsittääkseni kilpakäyttöön. Itselläkin oli 80-luvun loppupulella 84 vuosimallin peli jolla oli, saamieni tietojeni mukaan, ajettu Yamaha cuppia.


-Ari-

Elokuu 08, 2021, 07:10:57 ap
Vastaus #7

Auvo Lehtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 65
Terve! Hyvä tietää että en ole ainoa tällä RD mallilla liikkuva. Alunperin 25 vuotta sitten ajattelin kunnostaa hankintani alkuperäiseen asuun mutta se tuntui liian kalliita ja työläältä. Joten tyydyin palauttamaan alkuperäisyyden niin pitkälle kun vain osasin ja oli tarkoituksenmukaista.Alkuperäiset osat hankin MP-Team Saloselta ja muut osat Storm Motorilta. Alkuaikoina hankin myös alkuperäisiä käytettyjä osia eräältä VMPK:n jäseneltä. Sen jälkeen ei ole kulutusosien lisäksi paljon muuta tarvinnut hankkia. Ainoa rikkoutuminen mikä esti ajon oli CDI-boksi, ostin uuden Tsekistä Ignitec firmalta kun Yamahan alkuperäinen boksi olisi maksanut n.1000€ ja Ignitekin peli maksoi 200€. Tähän RD:hen on jotenkin kummasti kiintynyt ja sillä on tarkoitus ajaa niinkauvan kun bensaa ja 2-tahtiöljyä saa, ajokortti on voimassa sekä fyysinen kunto sallii ajon.

Elokuu 11, 2021, 19:36:05 ip
Vastaus #8

Ari Hilden

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 13
Terve


On tuolla CDI boksilla hintaa. Itse jouduin aikoinaan tuohon 84:seen sellaisen vaihtamaan, maksoi muistaakseni 1850 markkaa. Siihen aikaan ei netistä voinut korvikkeita tilata. Yritettiin purkaa boksi, ajatuksella tehdään itse, ei se voi kovin monimutkainen olla. Itse en sähköistä mitään tajua, vieläkään, mutta suvusta löytyi osaaja. Oli vaan komponentit pakattu niin hyvin boksin sisälle, ettei siitä mitään tullut. Nykyisiin ei ole boksia tarvinnut vaihtaa. Edellisten omistajien toimista asian suhteen ei ole tietoa.
Minulla on ongelmana, kaikissa kolmessa pyörässä, ollut jäähdytysnesteen vuotaminen vaihteistoon. O-renkaita, stefoja ja tiivisteitä on saanut vaihtaa.


-Ari-

Elokuu 12, 2021, 06:03:36 ap
Vastaus #9

Auvo Lehtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 65
Terve! Yritin myös itse purkaa tuota CDI-boksia mutta ei siitä mitään tullut. Sain vinkin tuosta Tšekissä olevasta Ignitec firmasta ja siitä on n.18 vuotta kun boksin sieltä ostin. Hyvin on toiminut. Siihen aikaan alkuperäinen boksi olisi maksanut n.1000€, eli tautisen kallis, tämä korvaava maksoi n.200€. Jähdytysnestevuotoa vaihteistoon ei ole ollut. Kun purin koneen niin sitä kasatessani huomasin pumpulta tulevassa putkessa mikä menee sylinterikanteen ja siinä oleva O-rengas vaikutti liian väljältä joten pistin puolimilliä paksumman. Alkuperäinen oli mitoiltaan 2x16 eli pistin 2,5x16. Meinasin unohtaa, öljypumpun stefa piti vaihtaa viimevuonna kun 2-tahtiöljy valui sitäkautta vaihteistoon.Purin koneen koska halusin vaihtaa kaikki laakerit ja tiivisteet sekä männät kun ei ollut mitään tietoa paljonko tuolla oli ajettu. On tuolla ollut huolettomia kilometrejä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2021, 08:39:14 ap kirjoittanut Auvo Lehtonen »