Kirjoittaja Aihe: Päähänpisto---Laillista mopon viritystä....  (Luettu 874 kertaa)

Heinäkuu 20, 2021, 21:46:28 ip
Luettu 874 kertaa

Kalle Katajamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
Sain tuossa tälläisen päähänpiston että mitäs jos ostaisi jonkun -70 luvun kevarin esim Suzuki TS moottorilla tai ilman ja heittäis viritetyn tunturin puch moottorin siihen ja muutoskatastukseen. Kun eikös jos on pienempi moottori mutta kuitenkin enemmän kuin 50cc ja kulkee enemmän kun 45kmh pitäisi saara katastettua?

Heinäkuu 20, 2021, 22:36:06 ip
Vastaus #1

Kalle Katajamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
Samalla tarkoituksena käyttää testipenkkinä bosch:in vauhtipyörään perustuviin omavalmiste sähköihin sekä tehdä menopelistä ''Rustoration'' (googleta) tyyppinen

Heinäkuu 22, 2021, 17:58:19 ip
Vastaus #2

Olavi Toppinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 150
Sain tuossa tälläisen päähänpiston että mitäs jos ostaisi jonkun -70 luvun kevarin esim Suzuki TS moottorilla tai ilman ja heittäis viritetyn tunturin puch moottorin siihen ja muutoskatastukseen. Kun eikös jos on pienempi moottori mutta kuitenkin enemmän kuin 50cc ja kulkee enemmän kun 45kmh pitäisi saara katastettua?
Paha mennä sanomaan miten onnistuis katastus.

Heinäkuu 22, 2021, 21:07:20 ip
Vastaus #3

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5904
  • MC Debit
Luulisi että sen saisi muutoskatsastettua, kun kerran on pienempikokoinen ja pienempitehoinen moottori kuitenkin. Konttorilta kyselemään vaan :)

Mitään miniminopeutta ei mun tietääkseni kevarille ole eli ei edes tarvitse ylittää sitä 45km/h nopeutta. Tarpeeksi vanha ”kantapyörä” vaan, ettei tule mitään päästö- tai muita mittauksia.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 22, 2021, 21:53:53 ip
Vastaus #4

Kalle Katajamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
Joo täytyy käyrä kysäseen. Eiköhän se Puch jaksa 74cc airsalilla vähän painavampaakin liikuttaa yli 45 ;)


Tosiaa sillä se 70-luvun pyörä ja viälä 2 tahti niin ei varmasti ole päästörajoja

Heinäkuu 22, 2021, 23:23:59 ip
Vastaus #5

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1539
Kyllä minä koittaisin sitä tessun konetta piristää ennemmin.
Vois saada kestävämmän ja ehkä ajettavammankin. Se kevari kumminkin painaa huomattavasti enemmän kuin mopo.
Tietysti, jos testipenkkinä runkoa tarvii, mutta miksi sellaista muutoskatsastaa.
Niin vanhoista ei enää viranomaiset ymmärrä sanoa kuin "turvallista matkaa", kunhan ei ääni häiritse, vakuutus on ok ja rekkari vastaa valmistusnumeroa.

Heinäkuu 22, 2021, 23:44:10 ip
Vastaus #6

Kalle Katajamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
Eihän tässä  mitään järkee.... kunha vaan huvikseni 8)  ja kiinnostais nähä mihin puch pystyy ???


Kyllähän se on joo ei taida virkavalta edes huomota jos pysäyttävät mutta jos sattuukin se virkaintoinen osaaja.... ::)

Heinäkuu 23, 2021, 02:23:21 ap
Vastaus #7

Tero Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 183
Toivottavasti ymmärrätte huumoria, sillä on ihan pakko...

Poliisien pitäisi kohdattaessa sakottaa jo ihan siitä pyhäinhäväistyksestä, että Suzukin 125cc 2t moottori on vaihdettu Puchin mopon moottoriin.

Heinäkuu 23, 2021, 10:19:07 ap
Vastaus #8

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5904
  • MC Debit
Toi pikkupukki on peräisin jostain sellaisesta vehkeestä joka aikoinaan olisi Suomessa mennyt kevariksi. Esim Puch MC50. Olisko ollut joku 50cc, 3-5 heppaa painoa yli 60 kiloa ja jalkatapit => kevari.

Hommaa semmoinen Saksasta, Itävallasta tai jostain, menee virimoottori heittämällä paikalleen ja luulis olevan laillinenkin ;)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”