Kirjoittaja Aihe: Mp-vakuutuksista  (Luettu 152335 kertaa)

Kesäkuu 29, 2018, 20:10:23 ip
Vastaus #210

antero nuuttila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 102
Onko kukaan joutunut käyttämään kaskossa/pikkukaskossa olevaa hinausturvaa tai autopalveluvakuutusta,
millä nimellä se nyt kussakin yhtiössä menee.
Lähivakuutuksen,taitaa olla muillakin, ehdoissa on että laite toimitetaan lähimpään korjaamoon.
Jos nyt ajatellaan että mulla olisi -59 Uralin paskassa tuommoinen vakuutus ja olisin sen saanut ajettua jollain
ilveellä tuhannen kilometrin päähän kotoa jonne se hajoaa.
Sitä vaan ihmettelen että mikä korjaamo ottaa laitteen vastaan,kotiin sitä ei toimiteta.

Kesäkuu 29, 2018, 20:16:43 ip
Vastaus #211

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 5999
  • MC Debit
POP-vakuutus. Moto Guzzi California Vintage 1100 2006: Bonus 83% . Liikennevakuutus + osakasko sisältäen hinausturva,ilkivaltaturva,varkausturva,oikeusaputurva,paloturva,vastuuturva sekä eläintörmäysturva, 187,57€.   BMW R80/7, 1978, museorek. : Museoliikennevakuutus + osakasko sisältäen varkausturva, ilkivaltaturva, vastuuturva, oikeusaputurva, paloturva sekä eläintörmäysturva, 63,57€. Oisko tarpeeks selkeesti?

No nyt on informaatiota josta voi tehdä jopa päätelmiä. Kiitos  ;D

Edit: Päätelmä siis esim sellainen että ok, vajaa pari sataa maksaa vakuutus, mutta 80% bonuksilla artisti maksaa vain viidesosan lähtöhinnasta. Motoristitoveri eli minä räknää päissään että hän itse nollabonuksilla maksaisi samasta vakuutuksesta viisinkertaisen summan eli abouttiarallaa suuruusluokkaa noin tonnin. Nytpä yhtäkkiä tuntuukin nuo saamani tarjoukset (joista esimerkkejä seuraavassa viestissä) olevan koko lailla ns linjassa.

Kiitos siis vielä kerran :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2018, 20:42:14 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 29, 2018, 20:30:01 ip
Vastaus #212

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 5999
  • MC Debit
No ei kai yksittäiselle motoristille ole väliä muulla kuin loppusummalla mutta jos ja kun lähtöhinta on samalle härvelille samassa yhtiössä kaikille sama (oletan siis että näin on) mutta bonus vaihtelee henkilöhistorian, pärstäkertoimen ym mukaan.

Niin että jos tämän keskusteluketjun tarkoitus on auttaa vakuutushintojen vertailussa niin silloin olisi hyvä tietää loppusumman lisäksi myös mahdolliset ammattiliitto-, pärstäkerroin-, historia- ym alennukset. Tai sitten se lähtöhinta.

Jep. Postinumero vaikuttaa, ja sitten esimerkiksi pyörän malli ja vuosimalli vaikuttaa valtavasti. Kuljettajan ikä vaikuttaa myös.
Omalle pikkuhondalle museovakuutus on 37e, perusliikennevakuutus olisi 340e. Museovakuutuksen hinta on karkeasti kymmenesosa.
Perusliikennevakuutuksessahan koko vuoden hinta muodostuu kuudelta kuukaudelta, joten museovakuutuksen hinta on suunnilleen sama kuin perusliikennevakuutuksen hinta olisi samalle pyörälle yhdeksi kuukaudeksi. On ne laskeneet siellä näitä.

Edellinen CBR1000F oli 420e/vuosi perusliikennevakuutus OP. Iffin tiukka tarjous oli 630e, muilla noin tonnin. Kawasaki ZZR1100 olisi ollut Iffillä 400e. Jo samanikäisten, kokoisten ja tehoisten pyörämallien välillä voi hinta heitellä monta satasta. Mulla kun ei ole autoa ollut herran aikoihin, eikä pyörääkään 12 vuoteen ennen näitä, joten bonuksilla lähtötaso. Osoite Helsingin keskustassa.

Olen tutkinut noita laskureita käytännössä koko tämän vuoden. Halvin mahdollinen malli vakuuttaa itselleni olisi Yamaha 535 Virago. 293e/vuosi. Skyteamin 125 Dax olisi 930e/vuosi. Jäi ostamatta :) Vuoden perusliikennevakuutus ylitti pyörän hinnan.

Joo, näissä on kyllä mystiikkaa. Mulla tuo piikkihonda, eli vm 1973 CB125 K5 pelkkä liikennevakuutus oli jotain 950, maaseudulla asuva 46 v mies ilman vahinkohistoriaa. Joku 2007 CBR125 olisi yli 700, Harrikka XLS1000 vm 83 olisi noin 540€. Kaikissa siis pelkkä liikennevakuutus ja mahdolliset tinkaamatta saatavat bonukset. Kaikkia en kaikista yhtiöistä ristiin kokeillut mutta ne mitä kokeilin olivat yllättävän samansuuntaisia hinnoiltaan. 2014 Fantic Caballero olisi ollut 1400/vuosi, täyskaskon kanssa karvan päälle 2k€.

Niin ja hiljattain perheeseen tullut Sachs XTC 125 v. 2006 on osakaskon kanssa noin 690€ vuodessa, Ifissä. Pidin ensin kalliina mutta eipä noilla muillakaan oleellisesti eri hintoja ollut.

Mutta noita saamiani hintoja kun vertailee täällä esitettyihin niin pistäähän se vähän ihmettelemään että onko tämä oma kirkonkylä nyt jotenkin erityisen riskialtis vai mitä kummaa ??? Tokihan satapiikeillä on suhteellisen kalliit vakuutukset varmaan riskialttiuden takia mutta että 45 vuotta vanha pyörä 46 vuotta vanhalla ukolla liki tonnin, mit vit?

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 29, 2018, 21:59:08 ip
Vastaus #213

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 578
Onko kukaan alennettujen hintojen huumassa miettinyt, että kuka maksaa erotuksen... ;D
En kuitenkaan usko, että vakuutusyhtiöiden liikennevakuutuskulut on yht'äkkiä laskenut samassa suhteessa hintojen kanssa, varsinkin kun liikennevakuutuksella voiton tekeminen on säännösteltyä.
Kari kuuluu heihin, jotka maksavat erotuksen. Me 83-prosenttilaiset nautimme halvoista hinnoista. Tällä menolla ei tule uusia motoristeja. Kun vanhasta kaartista aika jättää, kuopataan koko harrastus, mikä lienee tarkoituskin.

Kesäkuu 30, 2018, 08:41:07 ap
Vastaus #214

Arto Ahonkivi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 459
Onko kukaan joutunut käyttämään kaskossa/pikkukaskossa olevaa hinausturvaa tai autopalveluvakuutusta,
millä nimellä se nyt kussakin yhtiössä menee.
Lähivakuutuksen,taitaa olla muillakin, ehdoissa on että laite toimitetaan lähimpään korjaamoon.
Jos nyt ajatellaan että mulla olisi -59 Uralin paskassa tuommoinen vakuutus ja olisin sen saanut ajettua jollain
ilveellä tuhannen kilometrin päähän kotoa jonne se hajoaa.
Sitä vaan ihmettelen että mikä korjaamo ottaa laitteen vastaan,kotiin sitä ei toimiteta.
Taitaa jäärä sinne tiänposkeen ellet itte maksa hinausta, tarkista onko hinauksessa hinattavan iälle mitään ehtoa. Yleensä niissä on ehtona joku alle 20v, vaihtelee yhtiöitten välilä. Siksi mulla on erikseen ostettuna Motonetista Mototurva, siinä ei ole ikärajaa hinattavalle.

Kesäkuu 30, 2018, 09:11:26 ap
Vastaus #215

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1794
Iffillä ei ainakaan ole ikärajoitusta.
Ei myöskään Autoliiton plusturvassa, kun pysytään kotimaassa.....ulkomailla on 15v.

Tuota Autoliiton turvaa olen käyttänyt muutaman kerran ja toimii juuri niin kuin lupaa.
Vanhemman kaluston kanssa on tuotu kotiin, kun ei sellaista korjaamoa ole, johon voisi aarteensa jättää.
Autoliitto oli ennen rajoittamaton lukumäärällisesti, mutta nyt on tullut 4 tapahtumaa/vuosi.

Kesäkuu 30, 2018, 12:26:01 ip
Vastaus #216

antero nuuttila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 102


Tuota Autoliiton turvaa olen käyttänyt muutaman kerran ja toimii juuri niin kuin lupaa.
Vanhemman kaluston kanssa on tuotu kotiin, kun ei sellaista korjaamoa ole, johon voisi aarteensa jättää.
Autoliitto oli ennen rajoittamaton lukumäärällisesti, mutta nyt on tullut 4 tapahtumaa/vuosi.
[/quote]

Tuo oli mun pointti,vehje tuodaan kotiin sen hajotessa.
Mulla on triken kanssa sama tilanne,laite on uudempi,
maahantuojaa eikä sitä kautta myöskään huoltoja ole Suomessa.
Minkään pärnäsen korjaamon en anna koskea laitteeseen.
Onko Pertin kokemuksista paljon aikaa,
tällä viikolla kysyin Autoliitosta ja vastaus oli etteivät tuo kotiin
vaan lähimpään korjaamoon.

Heinäkuu 01, 2018, 22:08:10 ip
Vastaus #217

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1794
Ehdoissa lukee "Lähimpään asianmukaiseen korjaamoon, jossa on mahdollista saada moottoripyörä kuntoon"
Jos kysytään nykykorjaamolta, passaisko korjata lennosta sammunut 50-luvun vanhus, vastaus on varmasti ei.
 

Heinäkuu 27, 2018, 14:30:10 ip
Vastaus #218

Jani Kaasalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 802
 Uudenkarheaan (vuosimalli 1990) Suzukiin oli helppo etsiä vakuutus, sen kun naputteli tiedot joka firman laskureihin ja valitsi halvimman.

Nyt meinasin selvitellä 1956 Jawan liikennevakuutuksen hintaa netin laskureilla.

Op-Pohjola:
Rekisterinumerolla ei löydy moottoripyörää.

POP:
183,35 e/vuosi

IF:
Yli 40 vuotta vanhan moottoripyörän vakuutusta ei voi ostaa verkkokaupasta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme

Lähivakuutus:
Kyseistä ajoneuvoa ei voi tässä kanavassa vakuuttaa Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Pohjantähti:
VIRHE: Koti- tai maatilavakuutus keskitetään tai on keskitetty Pohjantähteen puuttuu.

Säästöpankin vakuutukset:
183,35 e

Folksam:
Rekisterinumero on virheellinen tai ei täsmää valitun ajoneuvotyypin kanssa. Tarkistathan, että olet valinnut oikean ajoneuvovakuutuslaskurin. Täältä löydät kaikki ajoneuvotyypit

Turva:
831,84 e

Fennian laskurit järkyttyi niin että jumitti vallan tietojen syötön jälkeen....
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 27, 2018, 16:46:24 ip kirjoittanut Jani Kaasalainen »
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku/sellernro/1218281

Heinäkuu 31, 2018, 16:19:35 ip
Vastaus #219

Raimo Karttunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7
Tänään kysyin pojan ja mun kimppa Hondaan cb125
Vm1973 liikennevakuutusta.
Mulle 63v ois n.200,-/v 40 bonus, pojalle 28v vähän enempi bonuksia 91,-/v
Yhtiö If, ei liene vaikea arvata kumman nimille Honda vakuutettiin.

Heinäkuu 31, 2018, 18:15:31 ip
Vastaus #220

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 5999
  • MC Debit
Tänään kysyin pojan ja mun kimppa Hondaan cb125
Vm1973 liikennevakuutusta.
Mulle 63v ois n.200,-/v 40 bonus, pojalle 28v vähän enempi bonuksia 91,-/v
Yhtiö If, ei liene vaikea arvata kumman nimille Honda vakuutettiin.

Aika jännä, kun mulle (46v) olisi samanlaisen piikkihondan ympärivuotinen vakuutus ifissä ollut lähtöhinnaltaan 950 per vuosi, eli jos mulla olis bonuksia 40% niin hinnaksi olisi tullut vähän alle 400 eli tuplat sun hintaan verrattuna.

Pitääköhän tässä alkaa oikein soittelemaan ja kyselemään että onko mulla joku merkintä jossain? Ei pitäisi olla, autoissakin ollut täydet bonukset jo monta vuotta.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Elokuu 02, 2018, 07:29:10 ap
Vastaus #221

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11387
Noissa pikkupäristimissä näyttää edelleen olevan
painolastina se,että vakuutusyhtiöt mieltävät ne
pentuväen riehumisvälineiksi,joilla sattuu ja tapahtuu...

t. Markku

Syyskuu 15, 2018, 09:48:38 ap
Vastaus #222

jussi koskinen

  • Vieras
 POP- vakuutus ilmoittaa: "Vakuutuskaudelta veloitetaan aina vähimmäismaksu, joka on merkitty erikseen vakuutuskirjalle."
[/font]

Olisko teillä tiedossa (vakuutuskirja) mikä on tämän hetken minimiveloitus POPilla?
IF:llä tuo minimiveloitus on 25€.

 

Syyskuu 15, 2018, 10:17:14 ap
Vastaus #223

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1794
POP- vakuutus ilmoittaa: "Vakuutuskaudelta veloitetaan aina vähimmäismaksu, joka on merkitty erikseen vakuutuskirjalle."
[/font]

Olisko teillä tiedossa (vakuutuskirja) mikä on tämän hetken minimiveloitus POPilla?
IF:llä tuo minimiveloitus on 25€.

 

Iffillä tuo 25e ei ole vuosittainen minimi, vaan jonkinlainen aloitusmaksu. Maksetaan siis vain kerran per ajoneuvo.
Eikä siellä ole ehtoja liikennekäytön ajasta, vaan päiväkohtaisesti siitä maksetaan, mitä ajetaan.
Myös henkilökohtainen asiamies, jonka pöydän ääreen voi mennä istumaan, on plussaa.
Laskutus taas Iffillä on niin sekava, ettei siitä ota yhtiön oma väkikään selvää.

Poppia en tiedä, mutta Lähikseltä lähdettiin kymmenen ajoneuvon kanssa pois, kun nostivat minimisumman 50:een euroon.

Syyskuu 15, 2018, 13:28:03 ip
Vastaus #224

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 4244
Kannattaa muistaa, että liikennevakuutus ei ole enää pakollinen ajoneuvossa, joka on poistettu liikennekäytöstä.
Minulla on liikennevakuutus vain ja ainoastaan siinä prätkässä, jolla ajetaan.
Jos ei vuoden aikana ajeta, niin ei tule aloitusmaksujakaan.

Alussa vakuutusyhtiöllä oli ongelmia myöntää prätkälle osakasko, jossa ei ole liikennevakuutusta, kun sellainen tilanne ei kuulema ole mahdollista.
Kun tovin koulutti puhelimen toisessa päässä olevaa vakuutushenkilöä, niin homm alkoi selviämään myös vakuutusyhtöän päässä.
Tällä hetkellä taitaa osakasko olla halvimmillaan jotain 30€/ vuosi.
Joku kysyy, miksi osakasko?
Sen takia, kun jotkut kimppatallit vaatii sen osakaskon, kun prätkä on talvisäilössä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.