Kirjoittaja Aihe: Helkama Raisu MM projekti valmis.  (Luettu 45991 kertaa)

Helmikuu 12, 2012, 11:28:30 ap
Vastaus #30

Timo Karhunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 417
Lähtö kohta on yllättävän hyvä, tankki on nyt lila mut senhän saa korjattua, mut muuten on osat hyvin tallella. Muutoksia mitä itse teen niin laitan siihen 75 ts suizan stongan ja taakse sebacin säädettävät iskarit, jos eivät ole liian korkeet ja crossi jalkatapit kun tarkotus ois kesällä käydä ajelemassa classic trialia  kyseisellä helkamalla. Konehan tuosta täytyy purkaa ja laittaa kulutus osat uusiksi ja sit muokkailla tarakka  ja tuossa kuvassa näky tarakka, joka näytti super sportin, pitääkö paikkansa ? Siihen saa kätevästi kiinni varakannun, kun ei tuo tankki vedä kuin 5 l ja minä kun tykkään koluta mettä polkuja ja vanhoja teitä niin on kiva kun meno vettä on sit tarpeeksi. Et museo vehjettähän tästä ei tuu mut siisti käyttö mopo  :)
Ja tuolla facebookissa olin,mut ulostin itseni, hallitus oli eri mieltä siellä olemassa olostani, joten rauhan säilymiseksi

Tarakan alkuperää en tiedä että mihin mopoon se on tehty.
Viisaammat väittää sen olevan Soliferin ritsa... mutta kuten olen aiemminkin asiasta väitellyt...
Meille ostettiin vuonna -82 uusi Raisu jossa oli myyjäliikkeessä asennettu juuri vastaava ritsa kiinni, mutta tavaran kuljetus suunta oli eteenpäin.
Siinä ritsassa ei ollut noita sivu kiinnike korvakkeita lainkaan ja raskasta kuljetettaessa se aina makasi vasten lokasuojaa ja lamppua.
Tässä mallissa kiinnikkeet passaa juuri Raisun kiinnikkeisiin ja olen nähnyt noita kiinni muissakin Raisuissa.
Tuntureissa en kyllä koskaan.
Vanhasen kuvassa näkyy tuo Raisuun tehty pakkari joka mun silmään taas ei ole yhtään niin nätti kuin tuo omani.
No mutta makuasioista on turha kiistellä.  ;)

Helmikuu 12, 2012, 13:25:16 ip
Vastaus #31

JarnoPonkala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 886
Tuuhan Tunareitten kesä ajeluihin raisulla niin saadaan väriä lisää papiskojen sekaan  ;) täytyy tuota omaa ritsaa kattella minkä duunaa, kun toiselle puolelle tulee ainaskin varakannu ja toiselle puolelle taas työ kalut

Helmikuu 12, 2012, 14:36:04 ip
Vastaus #32

Timo Karhunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 417
Tuuhan Tunareitten kesä ajeluihin raisulla niin saadaan väriä lisää papiskojen sekaan  ;) täytyy tuota omaa ritsaa kattella minkä duunaa, kun toiselle puolelle tulee ainaskin varakannu ja toiselle puolelle taas työ kalut
Tarkoitus olis kyllä tulla..  ;)

Helmikuu 12, 2012, 19:59:41 ip
Vastaus #33

Jari Vanhanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 333
Timpan tarakka voi hyvinkin olla alkuperäinen Raisu ja Raisu CR:n tarakka.Mulla oleva tarakka on merkattu tuossa Helkaman opuksessa vuodelta -88 kuuluvaksi vain Raisuun ja tuo Timpalla oleva tarakka merkattu Raisu ja Raisu CR.

[ylläpito on poistanut liitteen]
< -83 Raisu
     Samoha

Helmikuu 13, 2012, 07:59:04 ap
Vastaus #34

Timo Karhunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 417
Hienoa... tämä tieto palvelee mua enemmän kuin uskotkaan.
Tästä väittelimme hiljattain toisten Raisumiesten kanssa.  ;)

Helmikuu 18, 2012, 17:21:47 ip
Vastaus #35

Timo Karhunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 417
Tulipas käytyä mukavalla ajolenkillä Raisulla. Ilma oli kun morsian.. aurinko paistoi ja pikku pakkanen.
Raisu pelasi hyvin ja ei kiukutellut yhtään.
Ei uskaltanut lähtiä liikenteeseen kun ei ole vielä kilpiä, mutta syrjäteilläkin ajelu oli mahtavaa.  ;)

Helmikuu 18, 2012, 22:29:08 ip
Vastaus #36

Tommi Tarvonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 35
Eikös noissa Raisuissa ole sama CEV:n etulyhty kuin PV:ssä ja SM:ssä? Mistä Raisu-miehet olette ostaneet noita umpioita. Nettikaupat on pullollaan uudempia PV:n umpioita, mutta pyöreälamppuiseen pitäisi löytää uusi umpio. Kumikehys on sentään ok kunnossa.
Tunturi Sport -73, Tunturi Start -74, Solifer Suzuki S -84, GSF 400 -92, CBR 1000 RR -08

Helmikuu 18, 2012, 22:44:31 ip
Vastaus #37

Timo Karhunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 417
Eikös noissa Raisuissa ole sama CEV:n etulyhty kuin PV:ssä ja SM:ssä? Mistä Raisu-miehet olette ostaneet noita umpioita. Nettikaupat on pullollaan uudempia PV:n umpioita, mutta pyöreälamppuiseen pitäisi löytää uusi umpio. Kumikehys on sentään ok kunnossa.

löytyy kuvan mukainen heijastin kromimuovia, sisältää polttimonpidikkeen Ba20d bilux-polttimolle ja B15s parkkipolttimolle.
Halkasijaltaan 105mm ja 115mm ja 135mm, hinnat alk. 25€. Näihin erikseen "laseja".

Tässä yhden foorumilaisen umpion myynti ilmoitus yläpuolella.

SM:stä en tiedä.. mutta PV:ssä umpio ja kumiluttana on suuremmalla halkaisijalla kuin Raisun.
Itse jätin tänne osto ilmoituksen ja tärppäsi sitäkautta.
Rompetorit on yksi vaihtoehto löytää hyviä umpioita  ;)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2012, 22:54:50 ip kirjoittanut Timo Karhunen »

Helmikuu 19, 2012, 10:44:20 ap
Vastaus #38

Aksu Keurulainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 169
  • Entisöijä, viritteliä ja rassaaja.
Solifer SM:mmissä (vm 77-86), ja Export automateissa (vm 77-81) käytetty kuminen etuvalo on sama kuin Suzuki PV:issä käytetty. muistaakseni moposportilta sai noita uusia umpioita.
Nykyistä kalustoa:
Solifer SM -84,Solifer Export -64,Aprilia RX -04,Suzuki RM 125 -96,KTM 150SX -09,Suzuki RG -90,KTM GS 125 -84
Entistä kalustoa:
Solifer SM -76,Solifer Export -71 -67,Helkama Raisu -87,Suzuki RM 125 -95,Suzuki PV -92,Honda MTX -86,Honda ATC 125 -84 ymsyms... ;)

Helmikuu 19, 2012, 12:19:33 ip
Vastaus #39

Timo Karhunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 417
Solifer SM:mmissä (vm 77-86), ja Export automateissa (vm 77-81) käytetty kuminen etuvalo on sama kuin Suzuki PV:issä käytetty. muistaakseni moposportilta sai noita uusia umpioita.
Juu sai... nyt näyttää että olis vaan kantikasta tarjolla.

Helmikuu 19, 2012, 22:55:09 ip
Vastaus #40

Timo Karhunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 417
raisun pyöreä umpio on pienempi kun pv/sm

raisussa 105mm
pv/sm 114mm

ja lampun kannat on erilaiset.

Juurikin näin Risto!  ;)

Helmikuu 20, 2012, 15:30:28 ip
Vastaus #41

kari ståhlström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 130
 :-[ Ikävä tulee omaakin vanhaa riasaa, kun oikein muistelee. Kytkintä lukuunottamatta oikein hyvä "mopo".
Virittäjänkin unelmamopo aikoinaan, ei tarvinnut viripyttyä ,ainakaan itellä ollut.

Helmikuu 20, 2012, 20:57:52 ip
Vastaus #42

Timo Karhunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 417
:-[ Ikävä tulee omaakin vanhaa riasaa, kun oikein muistelee. Kytkintä lukuunottamatta oikein hyvä "mopo".
Virittäjänkin unelmamopo aikoinaan, ei tarvinnut viripyttyä ,ainakaan itellä ollut.

Vielähän noita on kaupan! Liity Raisu miesten porukkaan vaan!  ;)

Helmikuu 21, 2012, 16:35:40 ip
Vastaus #43

Aksu Keurulainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 169
  • Entisöijä, viritteliä ja rassaaja.
Mulla saattaisi olla Raisu myynnissä, en tidä vielä myynkö, riippuu tarjouksesta... Vm 88 se neliölamppumalli muoviloksuilla. Eihän se täydellinen ole mutta käyntiin lähtee ja eteempäin kulkee hampaat irvessä... kampuran laakerit olis vaihdettava  ja sytytysennakko säädettä ja sen jälkeen kovaa ajoa! Kuvia: http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo10844/ Tarjoa jottain! Meinasin että keväällä laitan tän täysin kuntoon mutta jos tarjoat tarpeeksi niin voin myydäkkin.
Nykyistä kalustoa:
Solifer SM -84,Solifer Export -64,Aprilia RX -04,Suzuki RM 125 -96,KTM 150SX -09,Suzuki RG -90,KTM GS 125 -84
Entistä kalustoa:
Solifer SM -76,Solifer Export -71 -67,Helkama Raisu -87,Suzuki RM 125 -95,Suzuki PV -92,Honda MTX -86,Honda ATC 125 -84 ymsyms... ;)

Helmikuu 27, 2012, 15:46:00 ip
Vastaus #44

Timo Karhunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 417
Mulla saattaisi olla Raisu myynnissä, en tidä vielä myynkö, riippuu tarjouksesta... Vm 88 se neliölamppumalli muoviloksuilla. Eihän se täydellinen ole mutta käyntiin lähtee ja eteempäin kulkee hampaat irvessä... kampuran laakerit olis vaihdettava  ja sytytysennakko säädettä ja sen jälkeen kovaa ajoa! Kuvia: http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo10844/ Tarjoa jottain! Meinasin että keväällä laitan tän täysin kuntoon mutta jos tarjoat tarpeeksi niin voin myydäkkin.
Itse ei jaksaas enää tuohon ryhtyä. Yksi loppuun viety rojekti riittäköön.
Kyllähän tuosta vielä mopon teköö, mutta ei tartteis laittaa kun joka kohta uusiks. Meleko työläs!  ::)