Kirjoittaja Aihe: Classic trial  (Luettu 38703 kertaa)

Elokuu 26, 2014, 13:51:32 ip
Luettu 38703 kertaa

Jaakko Leksis

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1139
En löytänyt mistään internetin syövereistä tietoa tulevista classic trial kisoista?
HORSE POWER TO THE PEOPLE

Elokuu 28, 2014, 13:36:48 ip
Vastaus #1

Jaakko Leksis

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1139
Tietääkö kukaan onko classic-trial kisoja vielä joskus tulossa ja minkälaisia luokkia kisoissa yleensä on? Ja onko tuo laji ylipäätään sopiva aloittelijalle?
HORSE POWER TO THE PEOPLE

Elokuu 28, 2014, 15:10:22 ip
Vastaus #2

Kymäläinen_Paavo

  • Vieras
Moikka!
Classic-trial kilpailuja ei järjestetä. Mutta harrastajat kokoontuvat classic-trial tapahtumiin. Erittäin mukavia tilaisuuksia ja sopivat mainiosti myös aloitteleville harrastajille.
Jos laitat sp-osoitteen minulle niin sähkötän tarkempaa tietoa paavo ät kymalainen.net
t.
Paavo

Elokuu 28, 2014, 15:46:20 ip
Vastaus #3

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2018

Marraskuu 21, 2017, 21:59:14 ip
Vastaus #4

Hannu Ikäläinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 86

Marraskuu 22, 2017, 14:15:03 ip
Vastaus #5

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4374
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
https://sites.google.com/site/classictrialfin/

 Jep. Tutut sivut, mutta edelleenkään ei nbuun sivuille rekisteröitymistä ole noteerattu.

 Tietäskö joku yhteyshenkilöä ?

Marraskuu 22, 2017, 18:13:36 ip
Vastaus #6

PenttiXS2jammuDanbom

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 326
Laitoin sulle Eero yv:n

Marraskuu 22, 2017, 21:43:13 ip
Vastaus #7

Perttu Korolainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 159
Mahdollinen kontakti voisi olla Erkki Petäjä. Sen verran tiedän, että Erkki värkkää Bultacoita ja on yksi Hyvinkää Scramble&Trialin järjestäjistä. Luulisi tuon jotan osaavan vinkata. Pyörittää pienkonekorjaamoa EP Service&Import Hyvinkäällä. Hyvä korjaamo ja mukava mies. Tuolta yhteystiedot: http://epservice.fi/yhteystiedot
Honda CX 500

Marraskuu 22, 2017, 21:56:36 ip
Vastaus #8

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4374
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Lähinnä tuo nbuun myyntipalsta ois kiinnostanu, mutta eip siellä juuri muuta ole kuin mainintoja -myyty-, -ostettu- jne.
 Sadoissa ilmoituksissa ei montaa aktiivista ole.  Valitettavasti.
 
 Jututhan siellä voi lukea kuka tahansa.

 Oisin laittanu sinne -ostetaan- ilmoituksen, mutta taitaa sekin asia olla hoidossa muita kautta.     ::)

Tammikuu 09, 2018, 22:06:51 ip
Vastaus #9

kai lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 176
Olipa tuossa pari vuotta sitten tori.fi:ssä ilmoitus osakasasta otsikolla: Yamaha TY. Olin junnuna lukenut 250 TY:n esittelyn Teknarista muuten en juuri ollut moisista kuullut tai livenä nähnyt... Mitään kokemusta minulla ei trial-pyörästä ollut aikaisemmin mutta vähän on sellaista aina tehnyt mieli. Soittelin myyjälle Suolahteen ja sovittiin tapaaminen. Matkakin oli kohtuulliset 100km. No, eipä se kasa yhtään paremmalta näyttänyt paikanpäällä jos ei huonommaltakaan. Äkkiä katsottuna suurimmat puutteet olivat bensatankki, takalokasuoja ja -iskarit. Hinta oli muistaakseni 150€ ja tuntui ihan kohtuulliselta. Kaupathan siitä tuli, papereita ei tehty koska niitä ei ollut. Valmiiksi purettu pyörä peräluukkuun ja nokka kohti Jämsänkoskea jossa tutkitaan saalis tarkemmin.
Jatkan juttua kunnostuksesta ja osien hankinnasta lähipäivinä...
-Kaizu-

Tammikuu 10, 2018, 10:00:03 ap
Vastaus #10

kai lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 176
Ostohetkellä jo selvisi että kyseessä on 175 kuutioinen versio aiheesta. Myyjä oli saanut läjän vaihdokkina jossain mopokaupassa Oulun suunnalta, eikä tiennyt muuta sen historiasta. Runko oli kokenut kovia vuosien varrella: kehtoputkia moottorin alle oli korjailtu, takaiskareille oli tehty uudet yläkiinnikkeet ja takahaarukkaa oli jatkettu ehkä 30mm. Tämmoisestä rungosta ei oikein kuvia löytynyt niin alaputket tein ns. omasta päästä, jälkeenpäin huomasin että niistä tuli vähän väärän malliset. Haarukan lyhensin alkuperäisen mittaiseksi. Kone oli muuten kasassa mutta sylinteri oli irroitettu niin että mäntä oli puoliksi sisällä ja ruostunut aika lujaan kiinni samoin kuin tietysti kiertokangen ja kammen laakerit. Ilmeisesti ollut pitkään purettuna ja säilytetty ulkona. Brittiläisestä Yambits-nimisestä kaupasta tilasin kiertokankisarjan, ylikokomännän, toisiopuolan, kärjet ja konkan. Myös uusi satula löytyi sieltä. Sylinteri porattiin paikallisessa Tammer-Dieselissä. Vaihteiston neulalaakereita lukuunottamatta kaikki laakerit löytyi hyllytavarana laakerikauppiaalta. Neulalaakerit ja takalokasuojan tilasin myös Briteistä Tytrials-nimisestä firmasta. Paketti ei koskaan tullut perille ja kys. firma ei pystynyt selvittämään mitä lähetykselle tapahtui... PayPal palautti kyllä rahat. Kasasin koneen vanhoilla neulalaakereilla. Takalokasuojan tein sitten lasikuidusta. Tankki löytyi tämän foorumin ostoilmoituksella, myyjä oli Bultaco-kuski Porvoosta. 
-Kaizu-

Tammikuu 10, 2018, 10:20:42 ap
Vastaus #11

kai lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 176
Pari suttuista kuvaa:

[ylläpito on poistanut liitteen]
-Kaizu-

Tammikuu 10, 2018, 13:33:54 ip
Vastaus #12

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Jyväskylässä toimii katupyöräilijöiden yhteenliittymänä Jyväskylän Moottoriklubi - toiminut jo kait pitkältä viime vuostuhannelta.  Järjestävät ajokauden päättäjäiset lokakuun loppupuolen tienoilla.  Yhtenä tapahtumana tuohon liittyen on ollut trial, jonka järjestelyistä pääasiassa on vastannut paikallinen trialharrastaja, ja jossa siis katupyöräporukat ovat päässeet ajamaan trialpyörällä maastoon merkittyjä, tälle porukalle sopivia jaksoja.  Tämän harrastajan tallissa majailee classic-trialeita useita kappaleita, mm. noita TY-jammuja pari piikkistä ja yksi kakspuolikas, sekä joku Montesa ja taitaa yksi SWM:kin olla.  Tuo TY-250 on 80-luvun loppupuolen mallia, eli ilmajäähdytys, rumpujarrut, mutta jo monoperä.  Nuo TY:t on ollu ajokkeina siinä klubin tapahtumassa.  Tuolla 250-TY:llä ja mainitussa tapahtumassa syntyi minun ensikosketukseni trialpyörään ja trialiin.  Vuosi taisi olla 2001 eli viiskymppinen suunnilleen silloin olin.  Kipinä syntyi kerralla, ja kohta oli lajin laite omassa tallissa; ensin 50-kuutioinen Beta - nimellisesti pojalle ostettu mutta ei se siihen syttynyt, ja sitten 99-mallin Beta Techno.  Viiminen poistui tallista toissa keväänä, eli aika pitkä suhde syntyi tuosta ensitapaamisesta lajiin.  60-vuotiaaksi asti kiertelin jokkiskisoja aika säännöllisesti, sen jälkeen vielä muutaman vuoden kuntoilun ja ulkoilun merkeissä.  Kaksi pyörää ehdin ostaa ihan uutena, yhden melkein uutena ja sen Betan reilummin käytettynä.  Tuon kymmenen vuoden kisa-ajamiset olisi voinut ajaa sillä Beta Technolla (ehkä jopa sellaisella monoperä-Yamahalla), ja tuskin tuloksetkaan uusilla pyörillä paranivat, mutta olihan siinä jotain hohtoa vaihtaa välillä pyörä tuliterään... Tuollaisella 80-luvun monoperäsellä kakspuolikkaalla voisi minun mielestäni ihan hyvin mennä jokamies-kisojen helpoimpiin eli vapaaseen tai yleiseen kisoihin edelleen, isompien kynnysten luokat ovat sitten oma lukunsa.

Nuo 70-luvun TY-Yamahat ovat vielä stereoperäisiä, ja niitä luullakseni tehtiin 125-175-250 kuution koneilla, erosikohan piikki ja seiskavitonen vain sylinteriltään, mutta puolikas oli eri laite myös raamiltaan?  Oiskohan niin, että tuota myöhempää monoperää tuli vain kakspuolikkaana?  Ranskalainen Scorpa oli sitten vuosituhannen vaihteesta eteenpäin Yamahan moottorien käyttäjä, ja esimerkiksi Japanissa pyörät markkinoitiinkin Yamahan nimellä, kunnes Scorpa siirtyi Shercon leiriin ja moottoreihin tällä vuosikymmenellä.

innostui muistelemaan jv taas
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 10, 2018, 13:45:40 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Tammikuu 10, 2018, 16:18:50 ip
Vastaus #13

kai lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 176
No joo. Tämä on nyt vähän sinnepäin rakennettu ja sitä vois joskus vielä fixailla hienommaksi jos siltä tuntuu. Juu näitä on myös kasikymppisiä ja tämä 175 on tosiaan käsittääkseni sama pyörä kuin 125 mutta isommalla porauksella.
-Kaizu-

Tammikuu 10, 2018, 18:00:24 ip
Vastaus #14

Martti Törmä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1404
Viime kesänä tuli luvattua Hyvinkään Scramblessa että rakennan Classic Trial pyörän,kun sanoivat leikillään,ettei täällä katseluväkeä tarvita,vaan ajajia.
Tähän asti on ollut suunnitteluasteella,mutta viimeviikolla hain rungon varastosta,kone on ollut tehtynä jo muutaman kuukauden.
Pikkaisen olen jo runkoa siistinyt ja leikellyt ylimääräisiä osia pois.
Saa nähdä mitä siitä tulee,pistän vasta sitten kuvia kun on valmis tai ainakin lähes valmis.
Hyvin vähän olen trialilla ajanut,pitäis päästä heti keväällä harjoittelemaan.