Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Yleistä keskustelua / Vs: Mitä tuli tänään touhuttua
« Uusin viesti kirjoittanut Pertti Rintamaki eilen kello 23:12:38 »
Samoilla pekseillä meni pässit, nortonit, riumpit ja matlessitkin muiden muassa.
Pintaa kun on ja päällä pysyy, niin paanalle.
Nykyään vahditaan kaikenmaailman paistoleimojakin.
2
Japsipyörät / Vs: Suzuki Gt380J ja Higgspeed
« Uusin viesti kirjoittanut Pertti Rintamaki eilen kello 23:06:57 »
Nätti on, mutta noita sanottiin ennenvanhaan tehoputkiksi.
Alkuperäisen kaltaisia ei noista saa tekemälläkään.
Jos niin kuin museokapinetta meinaa.
3
Mopopalsta / Vs: SOLEX 5000
« Uusin viesti kirjoittanut Pertti Rintamaki eilen kello 23:03:57 »
Moottorisahan kanssa olen todennu, jotta pienkonepensalle pitää saha säätää uudelleen. Vaatii enemmän polttoainetta. Oikea moottorisaha on helppo säätää, mutta halpiksissa ei säätöä ole.
Mun sahani polttaa kyllä 98+öljy seosta, niin kuin ennen vanhaan.
Jos joutuu rakennuksen sisällä sahaamaan, niin silloin pienkonepolttoaine toimii vähemmällä hengenahdistuksella, mutta saha pitää säätää rikkaammalle.
4
Japsipyörät / Vs: Suzuki Gt380J ja Higgspeed
« Uusin viesti kirjoittanut Kari Sillanpää eilen kello 22:52:29 »
Aijai, nyt on nättiä!
6
Japsipyörät / Vs: Suzuki Gt380J ja Higgspeed
« Uusin viesti kirjoittanut Petri J Kokko eilen kello 21:56:08 »
Ja vielä yömyssyksi,tämmöinen lopputulos.
7
Japsipyörät / Vs: Suzuki Gt380J ja Higgspeed
« Uusin viesti kirjoittanut Petri J Kokko eilen kello 21:54:01 »
Pari lisäkuvaa
8
Japsipyörät / Vs: Suzuki Gt380J ja Higgspeed
« Uusin viesti kirjoittanut Petri J Kokko eilen kello 21:03:12 »
Part 2,tarina jatkuu mutta toki muutaman päivän viiveellä todellisuuteen , suurinpiirtein reaaliajassa kummiskin mutta helpompi kirjoittaa pätkissä ja takuta kuvien lataamisessa.
Keskituki ja vanhat putket laatikossa tallin ylisillä ja eikun sovittelemaan ynnä pyörittelemään miten tässä paras edetä ettei heti perse edellä puuhun  perinteisesti... :-[


Oikeanpuoleisen sovittelua ja joo,hyvinhän nuo taivutettu sekä istuu oivasti..mutta mutta....jos takahaarukkaan pistää ruuvin kannattimeen ja alkuholkin siihen käyrän alkuun joka sitten sylinteriin kiinni niin jääpi kovin huulille noiden 2 putken sisäkkäinmeno,jos taas laittaa 2 tiivistettä sylinterin päähän niin pikkasen auttaa asiaa takahaarukan reiän suhteen mutta jää kovin näpärälle sylinterin päässä pysyykö pykälässään muuten kuin niillä kiinnitysmuttereilla kiinni mutta ei ainakaan tiivisty kunnolla eikä niitä muttereita voi hampaat irvessä kiristää alumiinissa oleviin metallitappeihin joissa kierteet ja vääntääkin..ei hyvä...jonkinmoinen oma pieni sovitepala yksi mahdollisuus putken takakiinnikeen ja takahaarukan reikien väliin mutta ...äääh...ei mitään virityksiä tällä kertaa,tulee rumakin mutta jo on vähästä kiinni eli 2-3cm holkkeihin lisää mittaa tai takakiinnikettä siirtää edes sentti taaksepäin jolloin jälki rumaa pakostakin eikä tässä auttanut vaikka miten pyöritteli kulmaa millä vaimennin kaartuu sylinteristä taaksepäin..liian lyhyt jommasta kummasta päästä teki mitä teki...perhana.

Ymmärtää toki jotta custom hommelit voi olla pienestä kiinni ja kun uudemman runkoversion putkimallin kulmaltaan tahtoo vanhempaan niin kaikki vaikuttaa kaikkeen mitä välttämäti ei huomaakkaan tekovaiheessa mutta voi miksei tämä voinut olla toisinpäin jotta olisi voinut lyhentää holkkeja tarvittaessa,jatkaminen hankalampi homma ja rosteriputkea ...en minä pysty tämmöisiä hitsaamaan..ja Englannista en pidempiä putkenpätkiä hommaamaan ryhdy...hmmm....eikun naapuriin jossa mies joka tietää kuka osaa ellei hän?


Mummopyörä alle ja putken alkuholkki mukaan kysymään neuvoa!


Ei kuulemma rosterin hitsaus onnistu eikä ainakaan siististi häneltä mutta tietää kuka osaa ja ottaa putkenpalani mukaan kun huomenissa käy muutenkin sielläpäin niin saa mestari päättää tehdäänkö kokonaan uusi rosteriputkenpätkä johon otetaan tuosta laippa kiinnitysreiken kera näistä kaikista vai jatkaako näihin liian lyhyisiin semmoiset 3cm jonka mittailin olevan tarpeeksi?


Seuraavana päivänä tulee viestiä että putki erikoiskokoa kahden vakiokoon välistä ja koska näiden liitosten on oltava tiukkoja,menevät sisäkkäin siis,niin tulee joko liian väljä tai tiukka.
Hän tahtoo 1 vaimentimenkin ja loput 2 alkuholkkia sinne pajalleen niin saa sovittaa samalla rauhassa tuumien probleemaa  ja näin tehdään ,hän hitsaa jatkoa sen 3cm jokaiseen ja hioo jatkokset samaan tasoon alkuputken kanssa isompaa putkea pikkasen kaventaen ??? ..oho...jopa homma ,ei ollutkaan tuosta noin vaan jatkospätkä samaa kokoa mutta mies kuulemma reilu 80v ja rollaattorilla liikkuva ammattimies jolle tämä on kivaa vaihtelua saada tehdä jotain järkevää joten muutaman päivän kuluttua pidennetyt holkit palaa kotosalle vaimentimen kera,pikkasenko hienoa työtä ja homma voi jatkua,pientä loppuhifistelyä toki jottei liitokset jää liian tiukoiksi kun niitä on hankala käsitellä ja pyörittää oikeaan asentoon jos tihkaisevat kuin liimattuna ja joutuu runttaamaan varsinkin kun pitää saada tarvittaessa irtikin ja kohdistella ennen lopullista koputtelua kumivasaralla sopivaan asennusasentoon ja mittaan että saa ruuvitkin pikkasen aluilleen sylinterin kuin takahaarukan päästä silleen varoen ettei riko mitään... :-X


No nyt tulee hyvät ja istuu niinkun pitääkin,takahaarukan kiinnikeen saa just kohdilleen eikä vaimennin väännä sylinterin päässäkään ja putket päällekkäin sen 2-3cm jolloin tukeva liitos,pitävä ja tiukkakin ,nuo jatkoshitsauksethan ei juurikaan näy ja saa siistittyä näkymättömiksi jos haluaa mutta kuka tuonne tihrustaa ja jäävät suurinpiirtein saumaan jossa vaimentimen putki kohtaa tuon holkin mutta pakko oli pistää pikkasen liukastetta putkien saamiseksi edes kohtuuhyvin käänneltäväksi käsivoimin ja että paikoillaankin uskaltaa hifistellä ilman pelkoa että yläpää pettää ..alumiinissa kun kiinni nuo laipat joissa 2 mutteria,siis niinkuin normaaliputketkin mutta ne yhtä puuta alusta loppuun,nämä ei.

Yläpäihin tiivisteen ja putkenpään väliin vasten suositeltiin kylpyhuonesilikonia tms lämmönkestävää tiivisteeksi ns varmuuden vuoksi,ehkäisee mustat kurat ym vuodot ja semmoista valkoista löytyi tallista,peittoonhan nuo jäävät ettei värillä väliä ja ylipursuavat tietty voi pyyhkiä väri kuin väri tai väritön.
Keskimmäisestä siis aloitettiin,sama pituusmurhe kaikissa näitten alkuholkkien suhteen ja oikeanpuoleinen sekä keskimmäinen samaan takahaarukan kiinnikkeeseen,vasen yksinään koska nythän tulee vaan 3 vaimenninta 4 sijaan,kuin kawasakeissa siis.
Takahaarukan kiinnityksiin lisäsin kumiholkit pulttien väliin lisäpehmentämään eloa ja oloa mahdollista vääntöä eliminoimaan jos näkee miten asettuvat kun ajaa ja kuumenevatkin tulevana kesänä eli pitkän tähtäimen suunnitelmia olemassa pitkästä aikaa 8)


Seuraavaksi laitimmainen oikea ja menee kuin pitääkin,sama juttu vasemmanpuoleinen,kaikissa tietty pientä hiomista käsin ja hiplaamista eestaas että liitos ei liian tiukka työskennellä ja saa oikeaan asentoon eikä jää vääntämään ylä eikä alapäästäkään mikään putki kolmesta ja että asettuvat silleen nätisti toisiinsa nähden katsella ;) ja kansan ihailla.
 
Lopuksi jouset putkien alkupäähän,semmoisella koukulla joka hommaan tarkoitettu onnistui nätisti eli joka putkenalkuun 2kpl ja niille laipoissa kuin käyrissä omat kiinnityspisteensä valmiina.
Sitten takaapäin katselemaan ja että sojottavat silmämääräisesti samaten sieltäpäinkin ja pikkuhiljaa ruuveja enempi kiristäen ja siihen homma nyt jäi.
Saa silikonit kuivaa rauhassa liitoksissa ja asettuvat paikoilleen,mikäpä hätä tässä.
Seuraavana testaus millainen ääni,vuotaako ja kulkupuoli... :o
9
Vanhat moottoripyörät / Vs: IC 56 350cc vm. 1958
« Uusin viesti kirjoittanut Arto Ahonkivi eilen kello 19:27:45 »
Dekarissa on vastaava systeemi, luulisin että toimii samoin. Se on käynnistyksen helpottamiseks, eli ei potkas takas nii helposti.
Sytytyksen säätö, heitän ennakoks vaikka 4mm. Sytytys sääretään niin että keskipakosäätö on päällä, eli on säätäny sytytystä aiemmaks. Jos säärät koskematta ennakonsäätimeen ( kuten tein ekalla kertaa ) voit saara koneeseen pakin kuten määkin sain.
10
Ostetaan / Garelli 70 sylinterin kansi
« Uusin viesti kirjoittanut Arto Hyyryläinen eilen kello 18:31:42 »
Ostan Garelli 70 sylinterin kannen
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10