Kirjoittaja Aihe: Classic TT Yamaha  (Luettu 89855 kertaa)

Syyskuu 19, 2021, 09:39:32 ap
Vastaus #180

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2053
uskon että samat tulpat kelpaa akuttomaan ja akulliseen mutta kokeile uusilla tulpilla jos vaikka pimentynny,toinen mitä vois käydä on että ottaa paksut kone tynnä bensaa?

Heinäkuu 14, 2022, 15:11:38 ip
Vastaus #181

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 348
No nyt se lähti käymään kun saatiin  starttilaite paikalle. Siitä iso kiitos Kellokosken Kallelle. Ja startti-pilotille. Kipinä tuli hyvin mutta bensan kanssa oli vaikeuksia. Ja kun se saatiin kuntoon, hävisi vaihteet. Vika on hyvin erikoinen. Paikallaan ja seisovalla koneella kaikki pykälät löytyvät mutta kun panet koneen käyntiin, löytyy vain (ilmeisesti) kaksi suurinta vaihdetta. Rummun päässä tai haarukoissa on jotain liikaa tai liian vähän.

Heinäkuu 15, 2022, 08:39:49 ap
Vastaus #182

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 348
Yamahan käyntiinlähdön vaikeutta kun ihmeteltiin, tuli mieleen että voisiko syynä olla imukurkun läppiin jäänyt öljy. Kone oli pitkään ajamatta ja kurkuissa ollut bensa haihtunut mutta öljy jäi ja piti läpät kiinni kun virtaus oli heikko. Kone lähti heti käyntiin kun suihkaistiin starttipilottia kaasuttajaan. Sekin eilen selvisi että Power Dynamon sytkä ei tee kipinää takapyörästä käsin pyörittämällä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2022, 09:10:41 ap kirjoittanut Ilkka Heinänen »

Heinäkuu 15, 2022, 10:18:44 ap
Vastaus #183

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4394
Moro


Lainaus
Sekin eilen selvisi että Power Dynamon sytkä ei tee kipinää takapyörästä käsin pyörittämällä.

Jos näin on en sitä epäile mutta mistä se johtuu,eikö moottori pyöri takapyörästä pyörittämällä ihan samalla tavoin ??? vai pyöriikö liian hitaasti :o
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,2 x  NSU Supermax-62 ja -63,Honda C92 Benly -63,Cresent mopo-63

Heinäkuu 15, 2022, 14:01:32 ip
Vastaus #184

erkki kuparinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 922
  • Kawasaki A 1 R
    Pitkillä välityksillä pyörii liian hitaasti.

Heinäkuu 15, 2022, 23:22:13 ip
Vastaus #185

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 348
Power Dynamon sytkä ei ole samanlainen kuin esim. Jawaan tarkoitettu. Tämä on kilpakoneeseen tarkoitettu ja roottori on hyvin pieni (n. 60 mm halk) ja pyörii staattorin "sisällä". Valmistajan mukaan tarvitaan vähintään 600 rpm jotta kipinä syntyy. Jawaan, Mitziin tai IC:n laitettu Vape on vauhtipyörämangneetto kärjettömällä sytytyksellä. Roottorin (vauhtipyörän) halkaisija on isompi ja se pyörii staattorin ulkopuolella. Näin on myös kehänopeus suurempi. Muuta selitystä en keksi.

Heinäkuu 20, 2022, 10:16:36 ap
Vastaus #186

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 348
    Pitkillä välityksillä pyörii liian hitaasti.
Moro


Lainaus
Sekin eilen selvisi että Power Dynamon sytkä ei tee kipinää takapyörästä käsin pyörittämällä.

Jos näin on en sitä epäile mutta mistä se johtuu,eikö moottori pyöri takapyörästä pyörittämällä ihan samalla tavoin ??? vai pyöriikö liian hitaasti :o

Takapyörästä yritettiin sen vuoksi kun etupyörästä pyörittämällä ei lähtenyt.

Heinäkuu 20, 2022, 10:23:13 ap
Vastaus #187

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4394
Moro

Jaa,miten se veto etupyörään on järjestetty jos ei sieltä käsin lähtenyt?
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,2 x  NSU Supermax-62 ja -63,Honda C92 Benly -63,Cresent mopo-63

Heinäkuu 20, 2022, 12:42:28 ip
Vastaus #188

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 348
Moro

Jaa,miten se veto etupyörään on järjestetty jos ei sieltä käsin lähtenyt?
Paikallaolijat  arvelivat juuri tuon vedon puutteen olleen syynä siihen ettei lähtenyt. Kyllä on hyvä olla prätkässä kaksi pyörää. Jos ei yhdestä lähde niin aina on varaa yrittää toisesta.

Heinäkuu 20, 2022, 15:11:08 ip
Vastaus #189

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4394
Moro

Ja ettei vara venettä kaada ajelen kolmipyöräsellä :)
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,2 x  NSU Supermax-62 ja -63,Honda C92 Benly -63,Cresent mopo-63

Elokuu 07, 2022, 00:05:46 ap
Vastaus #190

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 348
No nyt on tyhjäkäyntisuutin 30, pääsuutin 180 ja ennakko 2,5 mm. Harvalla toisiovälityksellä (2,64) kiertää kuutosella 9000 jolloin vauhti about 150 km/t. Se on 30 hv. koneelle kova lukema. Pääsuutinta voisi ehkä vieläkin pienentää, vakio on 120. Puuttuva ilmanpuhdistin ja pikapakoputket tekevät sen että 150 voisi olla sopiva. Ja nykybensakin on laiskempi virtaamaan. Kokeneemmat RD kuskit ehkä osaavat sanoa?

Elokuu 15, 2022, 14:35:36 ip
Vastaus #191

Jonni Puhakka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 126
Moikka
Tuut Alastaron syksyn tapahtumaan kokeileen radalle, sieltä löytyy laitteista kokemusta ja
pääset testaamaan kunnolla.

Elokuu 16, 2022, 07:59:38 ap
Vastaus #192

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 348
Moro. Onhan se Alastaron reissu mielessä ollut. Joitakin vuosia sitten oli joku ajopäivä jossa oli mukana. Ei ollut kovin kannustava kokemus.

Elokuu 16, 2022, 10:07:44 ap
Vastaus #193

Jonni Puhakka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 126
Avaudu enemmän tai soita 0400652011, niin puidaan, miten voisimmme auttaa.

Elokuu 17, 2022, 23:46:27 ip
Vastaus #194

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 348
 V. 2017 olin paikalla ja itse Alastaron tapahtuma oli hyvin järjestetty ja mukava. Pyörätkin oli jaettu karkeasti nopeuden mukaan. Kuski ja pyörä eivät vaan olleet ihan radan mukaiset. Kuski ei ollut koskaan ajanut asvaltilla kovaa, pyörässä oli monenlaista lastentautia, mm. liian tiheä välitys ja kuskin varusteetkin vääränmallisia.
Niin että en osaa sanoa miten tapahtumaa voisi kehittää. Paikalla ollaan jos elossa.