Kirjoittaja Aihe: Kokoontumisajoja muistellessa..  (Luettu 41785 kertaa)

Joulukuu 09, 2012, 15:28:39 ip
Vastaus #30

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2002
  • naavaparta
2004 oli kontioralli Sallan Naruskassa.
Alla oli jo hieman kookkaampaa kalustoa. Simson sai seisoa tallissa.
Tuli niin hoppu Katanaa laittaessa että jarrulevytkin tulivat väärin asennettua.
Pakko oli päästä baanalle.
Eipä tuo originaalissa kunnossaan muutenkaan vielä ollut.
Tuossa kuva joka on skannattu jostain MP alan lehdestä.

Mieleen Naruskasta jäi hauska Unkarilainen porukka jonka kanssa istuttiin nuotiolla aamuun saakka.



[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 09, 2012, 17:21:08 ip
Vastaus #31

juha leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 195
Kymppirallia on ollut euron aikaankin jos oikein muistan rallireissujani? t juise

Joulukuu 09, 2012, 22:57:41 ip
Vastaus #32

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1358
Kattoralli
tuli käytyä jossain Virroilla kerran 70-luvun puolivälissä? Rallilätkässä on se 120-nopeusrajoitusmerkki. Oliko tapahtuma monta vuotta hengissä? 
Onko moottoripyörän ajoneuvokohtainen 120 max nopeus vielä jossain pykälissä olemassa?

KL

Olin Katto-Rallissa ja se oli Ähtärissä.
Yksi järjestäjistä oli muuten Topi Sorsakoski!
 :police:

 Olin Kattorallissa 75 ja 77, muistaakseni v.77 oli bussikuljetus aamupalalle johonkin Ähtärin keskustaan,olisko ollut Shellin baari. Topin bongasin muistaakseni v.75

Joulukuu 09, 2012, 23:05:40 ip
Vastaus #33

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1358
Sitten laatikosta löytyi Muurat-Meeting rallimerkki myös.
Olin ainakin kerran Ruuhimäellä Muurat-Meetingissä 70-luvulla.
Sinne oli sellainen lähestymisajo tehtävärasteineen.
Voitin sivuvaunusarjan.  :P

Oliko paikalla muita foorumilaisia?

79 olin,muista vuosista ei ole muistikuvaa,pitäis kahlata rallimerkit läpi :)

Joulukuu 09, 2012, 23:57:33 ip
Vastaus #34

VeliMRajakallio

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 688
Muutamankin kerran olen käynyt Saaristorallissa, paikka oli Rymättylässä meren rannalla, ohjelmaa oli mukavasti  ja porukkaa riitti , toinen jossa olen käynyt usein on Ilves-meeting, aikanaan lähellä Forssaa myöhemmin Räyskälässä...siellä aina Kekun näin. Kekkasin antaa Kekulle hänen toiminnoistaan, mm. kokoontumis- ja rompekalentereista pienen lahjuksen jonka tein Jawan ylijääneistä osista. Terveiset Kekulle, :D jos sattumalta luet tämän!

Joulukuu 10, 2012, 16:25:07 ip
Vastaus #35

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3869
  • V.I.P. jäsen
Kekusta tuli mieleen tuo lahjaksi saatu viiri. Sen sai Seppo Hemminki, joka kävi mun mustalla Triumph Tigerillä heidän talvirallissaan.
Nämä ovat palkintoja rallireissuilta, jotka ovat jääneet koristamaan YHMK:n kellaritiloja. :police:

[ylläpito on poistanut liitteen]
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Joulukuu 13, 2012, 23:27:33 ip
Vastaus #36

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1358
Onko kukaan käynyt Lintukodossa,Karhulan Mk järjestänyt elokuun lopulla vuodesta 76 tai 75. Itse olen käynyt pitkälti yli 30 kertaa. Mukava pieni kokoontumisajo,voin suositella.

Joulukuu 13, 2012, 23:29:37 ip
Vastaus #37

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1358
Eagle-meeting
jossain Kokkolan lähellä -75?
Rallilätkässä on kotkan kuva

KL

Tätä ei ilmeisesti kovin monena vuotena järjestetty,olen käynyt 76 tai 77

Joulukuu 14, 2012, 13:51:44 ip
Vastaus #38

juha leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 195
Ipi, On tullut aikoinaan käytyä Lintukodossa useammankin kerran. On jäänyt mieleen mukavana pienenä kokoontumisena jossa kovasti saunotaan ja grillataan..
Järjestäjät huippumukavia jne.
Jo aikoinaan siellä kävi mm. Laverdoja, Benelli, Harrikoita (silloin kun ne oli vielä harvinaisia!) jne erikoisempaakin kalustoa.
(mitenkään väheksymättä muitakaan siellä käyneitä pyöriä)
On ollut tarkoitus käydä joku kerta taas kymmenien vuosien jälkeen poikkeamassa siellä.
T Juise

Joulukuu 14, 2012, 15:30:13 ip
Vastaus #39

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1358
Tuo Turkian Lintukoto on kyllä parhaimpia kokoontumisajoja,porukkaa sopivasti (80-100) ruoka tosi hyvää,saunasta puhumattakaan.
Myös paikka on tosi hieno.

Joulukuu 14, 2012, 15:33:10 ip
Vastaus #40

JarnoPonkala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 886
Mun eka kokoontuminen oli -96 cagiva aletta orolla kokko-treffeniin, merkin kiinnitin isäni pyöreään 76 lätkään, jossa sit killuu mun 96 lätkä  8) ja useimmilla näin tuon rallimerkin vaakunan mallisena, vanhemmat jermut osaavarmaan kertoa milloin muutoson tapahtunut

Joulukuu 14, 2012, 21:01:06 ip
Vastaus #41

Jonni Puhakka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 126
Moikka
Ennen Brittirallia käytiin tietenkin Kontion lisäksi Kokossa ja syksyllä Lato-ajossa.
Parina vuotena oli Kemissä ralli, oliko se nimi Meri-Ralli?
Rallimerkkinä oli ruori.

Terv. Jonni

Joulukuu 15, 2012, 10:06:39 ap
Vastaus #42

pekka anttila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 310


  Kemin ralli oli muistaakseni nimeltään Merikierros, kävin 1974. Olikohan niin, että Kemin rallia ei järjestetty kuin yhden kerran?

Joulukuu 15, 2012, 10:18:12 ap
Vastaus #43

pekka anttila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 310

  Mun eka ralli oli Kokko-ralli 1972.  Minulla  oli vm.1971 CB 125.  Rallissa ihmetytti runsas "kaljottelu" , itse en ollut vielä tuossa vaiheessa juuri kaljaa juonut. Seuraavana vuonna rallikäyttäytymiseni oli jo hyvin  perinteistä. Paikalla oli Ruotsista tullut  Chopperoitu uudehko HD.  Pyörä herätti erityistä kunnioitusta ja värinää.  Hd Chopperita oli aiemmin näkynyt vain Big Bike lehdissä.

Joulukuu 15, 2012, 10:33:50 ap
Vastaus #44

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5297
  • Tulin nain ja voitin
Moikka

Parina vuotena oli Kemissä ralli, oliko se nimi Meri-Ralli?
Rallimerkkinä oli ruori.

Terv. Jonni

Se Kemissä -73 ja  -74 (?) järjestetty Ralli oli  MERIKIERROS  ( Järj, Kemin Moottorikerho ry,) itse rallipaikka oli KTY,n ( kemin työväenyhdistys ) tanssilavan alueella kemin Ajoksessa ( saari johon on maayhteys )  paikalla on myös hyvä uimaranta ja ensimmäisessä rallissa pääsylipun hintaan jopa kuului pieni "laivareissu" vesibussin kyydissä kesäiselle perämerelle, eka vuonna olin rallipaikalla "spiikkerinä" ja äänessä oikeastaan koko rallin ajan, taisin valvoa silloin 2 vuorokautta yhteen menoon, ja selevin päin......
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 15, 2012, 11:02:42 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781