Tuossa ensimm. animaatiossahan ei ole huuhtelupumppua näkyvillä, vaikka se siinä selitetään. Toinen on parempi. Huuhtelupumppuna käytetään yleensä Rootin puhallin (Root´s blower) -tyyppistä "roottoripumppua". Jos kampikammiota ei käytetä pumppaamiseen, on tuo ulkopuolinen pumppu oltava. Se pitää "imu"puolella jatkuvan ylipaineen. Eihän siitä ole kauaakaan, kun autotehtaatkin vielä panostivat aikalailla 2-t koneiden tuotekehittelyyn. Eikö Fordillakin ollut 2-t Fiesta aivan valmiina myyntiin, mutta kaatui varmaan jatkuvasti kiristyviin päästövaatimuksiin.
En muista oliko siinä venttileitä, vai oliko kokonaan venttiilitön. Muistan jostain lukeneeni (Olisiko ollut 2000-luvulla) Toyotan rivikuutosesta, joka oli suunniteltu niin, että samaan lohkoon voidaan tehdä 2-tahtinenkin kone. Kaikki nämä suunnitelmat lienee haudattu.