Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 3315573 kertaa)

Marraskuu 26, 2017, 10:16:14 ap
Vastaus #8010

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 1540
Tuolla kait niitä tehtiin.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Marraskuu 26, 2017, 12:35:50 ip
Vastaus #8011

Simo Puikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 696
Nash hankki omistukseensa Seaman Body Corp. koritehtaan joskus 20-luvulla. Nashin kotiosoite on Kenosha Wisconsin. Tehtaita saattoi olla useammassa paikassa. Jotenkin outoa, että tuossa on vielä erikseen tuo Seaman;n kilpi. Kyllähän  tuohon aikaan tuollaiset autot jo tehtiin liukuhihnalla valmiiksi asti.
edit,: Tarkemmin kun ajattelee niin eihän tuo taida amerikkalaisissa autoissa erikoista ollakaan? No, kuitenkin Seaman prässäsi peltiosia Nashille.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 26, 2017, 13:22:27 ip kirjoittanut Simo Puikko »

Marraskuu 26, 2017, 14:55:02 ip
Vastaus #8012

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3423
  • Mamu
Minun englannilla Merimies Vartalo Yhtiö...

Marraskuu 26, 2017, 17:10:50 ip
Vastaus #8013

Juhani Majamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 30
Sivuaa myös veteraanimoottoripyöriä kun tehtaan historiikki kertoo että tekivät Harley-Davidsonille sivuvaunun koreja ensimmäisen ison kahinan aikoihin alkaen 1915.

Marraskuu 27, 2017, 22:05:01 ip
Vastaus #8014

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 304
Hieno löytö tuo Nash! Voi olla, että olis jäänyt itseltä tunnistamatta, täytyy myöntää, että ihan noin vanhat ei ole mun parasta aluetta, vaikka hienoja autoja ovatkin.

Jatketaan sitten suurinpiirtein samanikäisellä kalustolla, mutta näiden pitäisi olla huomattavasti helpommat tunnistaa. Tai ainakin tää ensimmäinen on helppo, toinen on senverran huonommassa kunnossa, että sen kohdalla joutui hetken raapimaan päätä.





Konepellin ruostereijästä sai senverran kurkattua sisään, että mottikin oli vielä paikoillaan...



Ja tuossa sit se huonompi yksilö...


-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...

Marraskuu 27, 2017, 23:41:00 ip
Vastaus #8015

Simo Puikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 696
Alempikin taitaa olla Ford.

Marraskuu 28, 2017, 03:45:01 ap
Vastaus #8016

Pentti Eskelinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7698
  • Nuolija Kuopijosta
Alempikin taitaa olla Ford.

Niin taetaa, kojelauvan perusteella on Ford vm 1938.
-pena-

Joulukuu 07, 2017, 16:16:29 ip
Vastaus #8017

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 304
Joo Fordeja molemmat tosiaan on, ylempi (Mistä tuo kojelautakuvakin on otettu) on '38 Standard ja alempi huonokuntoinen yksilö on '39 Deluxe. Harmi että on päästetty noin huonoiksi, mutta tekijämies tietysti taikoisi vielä tuon parempikuntoisen yksilön ajokuntoon.

Millään ei voi muistaa enää kaikkia mitä olen tähän ketjuun laittanut, mutta kokeillaas tällaista. Tän kanssa joutui hetken pähkäilemään, että mikähän laite on kyseessä, mutta selvishän sekin lopulta... ;)







-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...

Joulukuu 07, 2017, 16:18:49 ip
Vastaus #8018

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 711
Eikös tuo ole renault goelette tai muu mallisisar.

Joulukuu 07, 2017, 21:45:23 ip
Vastaus #8019

Niilo Nikkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 96
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2017, 21:49:56 ip kirjoittanut Niilo Nikkonen »

Joulukuu 08, 2017, 09:22:15 ap
Vastaus #8020

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1788
Pelle Hermannin kaverin taikuri Maxin auto 8)

Joulukuu 08, 2017, 10:37:50 ap
Vastaus #8021

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3423
  • Mamu
Velipoikavainaa oli aikoinaan sähkölaitoksella kesäpoikana.Sai ajaa Goelettea ja kaivaa pylväänmonttuja.

Joulukuu 08, 2017, 12:48:53 ip
Vastaus #8022

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Oli tuota kolettea ennen lättäpää esillä; muistin että miullahan on semmosesta autosta kokemuksia.  Takapenkillä istuin Anttolasta Mikkeliin maistraattiin, sitte valokuvaamoon, vielä pysäyttiin matkan varrella muutamassa paikassa ottamassa kuvia, ja sitten Anttolan kirkolle.  Yhestä paikasta lähtiessä jäi startti pyörimään konneen mukana; ei kopauttamalla korjaantunu, piti käyttää akkukaapeli irti.  Olin päineen menossa konehuoneeseen, mutta kahelta taholta suositeltiin sivustakattojan roolia... virtojen katkasuun kuitenkin laukes solenoidi tai pendixi - kumpi lie jumittanu.  Ei riskeerattu ennää, omistaja-kuljettaja pyöräytti veivillä käyntiin sen jälkeen.  Muuten herkässä kunnossa oleva matalapuristeinen kasi ei tarvinnu ko just näyttää sitä veiviä, kun alko hyrskyttämään.  Vastaava reissu ja asia ko oli miulla edellisen kerran esillä ja toimitettavana kolmekymmentä vuotta aikasemmin, ni sillon edellisenä päivänä jumahti laturi omasta korollasta jumiin, ja pit vuokrata auto päiväks... vissiin yritettiin viime hetkillä varotella, mutta ei usko umpipäinen ukko enteitä, eikä ossaa ottaa opikseen...

Tässä kuva meijän pihalta; tuossa vaiheessa oli vielä moni asia toisin, esmees autokatosta ei vielä ollu talon päässä...

https://drive.google.com/open?id=1xxsq1aiVrdEIvwJiEfMOwvPw_ESyzZqv

Auto on meijän kylällä asuvan mobilistin, tekkee sillä tuollasia keikkoja joskus, kun sattuu muihin menoihin.

jv

Joulukuu 11, 2017, 11:39:04 ap
Vastaus #8023

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 304
Joo Relluhan se paku on.  ;D

Jaakolta hyvä tarina Lättiksestä, siitä tulikin mieleen, että itse ei ole koskaan ollut Lättäpään kyydissä, täytyis joskus varmaan korjata asia. Parilla kaverilla on nimittäin Rodissa kyseinen voimanlähde.


Eilen kävin katselemassa paikassa minkä sijaintia olen pitkään koittanut selvitellä. Alunperin vinkin antanut kaveri ei enää muistanut tarkempaa sijaintia kuin paikkakunnan, eikä pari muutakaan harrastajaa muistaneet paikkaa ketkä on tuolla vuosia sitten käyneet... Onneksi lopulta löytyi kaveri, jolla oli sijainti tallessa, ja siellähän ne autot lepäsi edelleen täysin koskemattomina samalla paikalla kuin silloin kymmenisen vuotta sitten kun kaveri oli tuolla alunperin käynyt. Tai no, yksi Fiiatti nyt oli jäänyt kaatuneen puun uhriksi, mutta muuten ei ollut kukaan käynyt rikkomassa.
















-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...

Joulukuu 11, 2017, 11:56:08 ap
Vastaus #8024

Tatu Keränen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3325
Joo Fordeja molemmat tosiaan on, ylempi (Mistä tuo kojelautakuvakin on otettu) on '38 Standard ja alempi huonokuntoinen yksilö on '39 Deluxe. Harmi että on päästetty noin huonoiksi, mutta tekijämies tietysti taikoisi vielä tuon parempikuntoisen yksilön ajokuntoon.



Onkohan nuo "romut" ostettavissa? Kyllä nuista vielä jotain nippeliä irtoais tuohon omaan projektiini.