Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 695496 kertaa)

Joulukuu 14, 2010, 21:31:05 ip
Vastaus #105

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Lainaus
Ei siihen muottia tarvita. Vanha bensaratti vain teipillä kiinni ja menoksi!

Woe wattu..... siis suppo, eiku supppilo per....##  ##kele  ;D  ;D sehän vielä tästä rojektista puuttuikin  :-[

tuleekohan tuosta kuvasta sanonta "ankan nokka, tai ankan pyrstö"  ;D

Onhan noita näköjään aikoinaankin tutkittu,hienot on "pyörre" kuvat,  ja turhahan sitä pyörää on uudestaan keksiä. Mutta taidamme kuitenkin päätyä toisenlaiseen ratkaisuun.

PS. Mikulle kiitoksia kuvista ja mitoista!


Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Joulukuu 15, 2010, 12:17:55 ip
Vastaus #106

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 6115
  • MC Debit

Ei siihen muottia tarvita. Vanha bensaratti vain teipillä kiinni ja menoksi!
Oheiset kuvat ovat Saksasta Friedricshafenin Zeppelin-museosta. Jo silloin ymmärrettin, että perä ratkaisee :P


Siinä mielessä kätevähän tuo kartio on että jos sen kiinnitysremeleissä on vähä löysää, se on samalla hyvä varikkojakkara, joka on aina kuskilla mukana. Harjoittaa tasapainoaistia samalla kun istuskelee. Tai voi tietysti jollain tolppakairalla tehdä reiän maahan niin on tukevampi.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 16, 2010, 21:39:24 ip
Vastaus #107

Markku Taurama

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 218

Ei siihen muottia tarvita. Vanha bensaratti vain teipillä kiinni ja menoksi!
Oheiset kuvat ovat Saksasta Friedricshafenin Zeppelin-museosta. Jo silloin ymmärrettin, että perä ratkaisee :P


Siinä mielessä kätevähän tuo kartio on että jos sen kiinnitysremeleissä on vähä löysää, se on samalla hyvä varikkojakkara, joka on aina kuskilla mukana. Harjoittaa tasapainoaistia samalla kun istuskelee. Tai voi tietysti jollain tolppakairalla tehdä reiän maahan niin on tukevampi.
Netissä (tavallisilta mp-sivuilla sumujen saarilta) oli kerran kuva engelsmannista ajamassa moottoripyörällä ilman housuja. Kuskilla oli iso muovinen tötterö persaukossa toisinpäin kuin Zeppelin-kuvassa. Taisi olla mekatsu matkalla lähtöpaikalle muovijakkara mukana. Ei tarvitse tasapainoilla, kestää aina pystyssä jos ei koske liikaa. :o

Joulukuu 17, 2010, 17:17:33 ip
Vastaus #108

Tommi Pyykkö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 301
Tuo tötterö voi olla oikeasti hyvä,saattaa jännäkakka tulla kiinnileikon pelossa mutta kaikki ongelmat on poispyyhitty!(kuten varikolla toivottavasti myös pyrstön tuotteet).

Joulukuu 17, 2010, 17:18:54 ip
Vastaus #109

Tommi Pyykkö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 301
Voiko siihen tehdä pakoaukon säätimen?

Joulukuu 17, 2010, 19:23:07 ip
Vastaus #110

Markku Taurama

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 218
Voiko siihen tehdä pakoaukon säätimen?
Painetoiminen p-a:n säädin on jo vakiona: avautuu ylipaineen vaikutuksesta ja sulkeutuu itsestään paineen laskettua ;)

Joulukuu 18, 2010, 22:53:44 ip
Vastaus #111

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Ylipainetta....sanoi hitsari, ainut ylipaineellinen tapahtuma oli kun hitsattiin runkoa, ja sauman juuri loputtua tahtoi tulla reikä saumaan kun tiiviin putken sisällä on aikamoinen ylipaine  ;D

Eli Minarellin runko hitsattu ( kiitos taas hovihitsari Samin) ! On kyllä aivan loistavaa tämä cromo putki taivutella ja hitsata, niin tasalaatuista, ei napsaha rusto takahampaassa.  ;D

Tähän ja mahdollisesti Kreidlerin runkoon teemme Hummelin käyttämän keinon tarkistaa saumat, runko tiiviiksi ja renkaantäyttö venttiili sopivaan paikkaan, voimme siis paineen avulla todeta ettei yksikään sauma ole revennyt, varikolla voi sitten tarkistella rungon paineita, kun toiset tarkistelee renkaitten paineita (pitäisiköhän asentaa myös lämpömittari)  ;D  ;D  ;D

tahi käyttää heliumia niin runkohan kevenee  ;)

Lasikuitu työt myös aloitettu, tankiksi tulee Hummel runkoisen Kreidlerin tankki,  johon tosin joutui tekemään uuden tasaisen pohjan koska runko on niin erillainen hummeliin verrattuna. Katsotaan myöhemmin jätetäänko tankin alaspäin tulevat "liepeet" siihen vai tasataanko ne. (kuvissa pohjapelti malli josta muotti valmistetaan)

Takahaarukka olisi  työvuorossa seuraavana, mutta nyt kun nuo uudet säännöt tuli julkisiksi, niin harkitsen neliöprofiilista takahaarukkaa (ulkomailla sallittu), niitä nyt kyllä ainankin nettikuvien perusteella oli myös kyllä käytössä jo 70-luvun alussa???

Noh katellaan niitä sitten kun saisi mallailtua tätä pyörilleen...





[ylläpito on poistanut liitteen]
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Joulukuu 20, 2010, 21:36:09 ip
Vastaus #112

Teppo Hovattala

  • Vieras
Moi taas

Ainakin kaasulla juotettaessa, fillareitten runkoihin porataan n.1mm reikiä jottei pääse tulemaan ylipainetta. Onko se sitten eriasia tigillä hitsatessa, en tiä.

T

Joulukuu 29, 2010, 23:10:58 ip
Vastaus #113

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 656
Kolmen viikon paha flunssa melkein ohi ja nyt jaksaa jo netissäkin surffailla.

Luistiohjaus Kreidleriin tilattu ja pitäisi tulla heti ensi vuonna.

Lisää kevennystä:

Ei nyt ihan 50cc, mutta melkein: http://link.marktplaats.nl/407363733

Takajouset Me 109:stä ja etulokari Dornierista. Tuplakaasarit, luisti- ja mäntäohjattu peli. Kotirakentelua parhaimmillaan.


Tosin rajuin kone oli tuon engelsmannin rakentama 4 sylinterinen viiskymppinen.
Artikkeli 1
Artikkeli 2

Jouko

Joulukuu 30, 2010, 23:28:51 ip
Vastaus #114

Markku Taurama

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 218
Kolmen viikon paha flunssa melkein ohi ja nyt jaksaa jo netissäkin surffailla.

Luistiohjaus Kreidleriin tilattu ja pitäisi tulla heti ensi vuonna.

Lisää kevennystä:

Ei nyt ihan 50cc, mutta melkein: http://link.marktplaats.nl/407363733

Takajouset Me 109:stä ja etulokari Dornierista. Tuplakaasarit, luisti- ja mäntäohjattu peli. Kotirakentelua parhaimmillaan.


Tosin rajuin kone oli tuon engelsmannin rakentama 4 sylinterinen viiskymppinen.
Artikkeli 1
Artikkeli 2

Jouko

Kaasarien säädöissä voisi olla tekemistä :o, mutta eiköhän tuon DeKoWian eli Donaun saisi laulamaan! Me 262:n moottori antaisi sopivasti puhallusta lisää ;)


Tammikuu 03, 2011, 08:41:11 ap
Vastaus #116

erkki kuparinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 938
  • Kawasaki A 1 R
 :o Tossa Maicossa on munaa, kuvasarjasta päätellen on ihan sopu hintainenkin.

Tammikuu 11, 2011, 22:08:49 ip
Vastaus #117

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Joululomat vietetty ja rompepäivillä käyty, ja hyvin sieltä osia löytyikin......

mm. takaiskarit, keulaputket, eurocilinderin uuden uusi vesipytty sarja ym...  Hyvät oli järjestelyt ja paljon tuttuja tuli tavattua,
joten varsin onnistuneet kekkerit joista suuri kiitos järjestäjille.
Muutamat myyjät olivat jopa varautuneet näihin kilpa mopottimen osien kysyjiin  ;D

Minarellin takahaarukka on nyt jigissä oottamassa hitsausta ja lasikuitutyöt käynnissä, tankkiin tehty korkinlähdöt ja kiinnitys nupikat valmiiksi. Kopioin nuo alu nappulat jolla tankki kiinnitetään, tosta joken kreidlerin tankista, olivat niin hianon näköiset.

Pyöränpinnojen kanssa pinna palanut ja päätä hakattu seinään, mutta apu löytyi paikallisesta pyöräkorjaamosta jonka vanhaisäntä (ja varsinainen taituri) suostui ne mitoittamaan ja tekemään, joten vanteetkin alkaa valmistumaan.

Tälläistä löpinää ja päivitystä, mutta projekti etenee.......paljon on vielä jäljellä  ???

[ylläpito on poistanut liitteen]
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Tammikuu 11, 2011, 22:50:08 ip
Vastaus #118

Markku Taurama

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 218
Siitä se, pikkuhiljaa. Pikku-Kreidlerista oli keskustelua viimeaikoina niin vähän että sorruin kyselemään Iso-Jammusta. ???

Tammikuu 16, 2011, 22:08:11 ip
Vastaus #119

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 387
Navat olisi nyt saatu valmiiksi, paljonhan noita joutui kaventamaan ja muuttamaan.
Kreidlerin navasta saatiin 5mm. leveyttä pois vetorattaan puolelta ja nyt ketjulinjan saa mukavemmin kohdalleen.

Minarellin takanapa (Suzuki A-80) koki suuren muutoksen, n. 20mm. kavennusta ja takaratas kavennettiin 415 ketjulle sopivaksi,
(Suzuki pv)

Ensi viikolla saadaan nuo pinnaukseen ja pikkuhiljaa rungot pyörilleen ja sit koneenkorvakkeiden tekoa runkoon.

Kevenihän nuo samalla muutamat grammat, mutta ulkonäkö on aika "race"  ;D
ja tietenkin kaikki mikä on pois jousittamattomasta painosta on eduksi......

[ylläpito on poistanut liitteen]
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope