Kirjoittaja Aihe: Hyvin toimii uudet säännöt  (Luettu 43307 kertaa)

Joulukuu 02, 2023, 03:07:28 ap
Vastaus #60

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Näkkyy tässäkii tappauksessa pitävän paekkasa tämä vana sanonta, "the dog yelps to whom the stick clanks onto". ;D
-pena-

Joulukuu 02, 2023, 06:40:26 ap
Vastaus #61

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Jotenkin meni maku tähän saittiin,ennen kirjoittelin (en tiedä kiinnostiko silloinkaan ketään) tekemisistäni mutta nyt ei oiken "hotsita",onko muilla ilmennyt samaa sairautta kuin täällä korvessa,siitä huolimatta tallissa tapahtuu entiseen malliin ja ehkä näin talvella INAnsa enemmänkin.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Joulukuu 03, 2023, 08:28:23 ap
Vastaus #62

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ennen kuin kukaan ehtii huomauttaa herneen nenään vetämisestä niin kerron että näin ei ole käynyt.

Mutta kysyn foorumin ylläpidolta ja ylimmiltä vallakäyttäjiltä:
Onko tämä keskutelualustan syvä hiljaisuus nyt se tila, jota uusilla säännöillä tavoiteltiin?

Siis toimivatko säännöt niin kuin on tarkoitettu?

Joulukuu 03, 2023, 10:14:14 ap
Vastaus #63

Ilpo Ikonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamaha FJR 1300, Honda CB 900F , Yamaha YGS1F
Ennen kuin kukaan ehtii huomauttaa herneen nenään vetämisestä niin kerron että näin ei ole käynyt.

Onko tämä keskutelualustan syvä hiljaisuus nyt se tila, jota uusilla säännöillä tavoiteltiin?

Tästä samasta on paljon on esitetty kysymyksiä MIKSI ? Klupin johtokunta, puheenjohtaja, tiedottaja, ylläpito, moderaattori .. jatkavat mykkäkoulua MIKSI ?

Joulukuu 03, 2023, 11:13:50 ap
Vastaus #64

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämänkään yhdistyksen isoimpien päättäjien
ei ehkä kannattaisi lähteä "Särkelä itte"-linjalle.

Se "Itte-meininki" tarkoittaa tietyn tasoista itsepäisyyttä ja vastaanhangoittelua ,jos joku muu on eri
mieltä. Nythän näyttää pahimmoillaan jo siltä, että porukoiden siirtyminen muihin medioihin ja
jopa kerhosta lähteminen voi olla seuraus. Ja kestääkäö tämä kerho sen-muutenkin jo hiukan hiipuvia kun
ollaan?

En edes seurannut, miksi tässä näin kävikään-mutta kai siellä jotain kiivailuakin oli? Mutta voisiko asiaa vetää
nyt hiukkasen takaisinpäin? Aikuisten porukkahan tämä enimmäkseen on-ja se siitä.

Oppia tästä on voinut jotkut ja kaikkikin jo ottaakin-joten eikö palattaisi vanhaan malliin-ja mode nopeana,
jos jotain liiallista kommenteissa näkyy?

t. Markku

Joulukuu 03, 2023, 12:00:12 ip
Vastaus #65

Ismo Hakamäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kyä tää tästä...
Modelle zemppiä...
Osa jäsenistä varmaan toivoo ja odottaa vanhojen hyvien aikojen ja N-L:n paluuta, joten parempi olla k**i sukassa?No INAan en ota kantaa, meni ohi multa... mutta arvelen sen olleen kansanperinnettä syvimmiltään.

Joulukuu 03, 2023, 12:26:35 ip
Vastaus #66

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Luulisi seuraavien henkilöiden edes jotenkin ottavan kantaa asiaan kun tuntuu ja joku jo maininnutkin että eroaa kerhosta,se nyt ei varmaankaan ole INAnsakkaan sen arvoista.

Puheenjohtaja
Matti Herlevi

Varapuheenjohtaja
Jorma Vitie

Sihteeri
Hannu Kaskela

Virva Kaario
Myllytie 1

Kari Silvennoinen

Ahonkivi, Arto

Seppo Lehtimäki

Pakkala, Veli-Pekka

Markku Huovinen

Siis nämä henkilöt muodostavat johtokunnan eli he kai ovat tässä asiassa nyt ne joiden olisi jotain tehtävä mutta jos on palstalla hiljaista niin varsinkin johtokunnan taholta sitä on vaffasti
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Joulukuu 03, 2023, 12:35:21 ip
Vastaus #67

VMPK.fi Ylläpito

• Jäsentiedot Poissa
  • Administrator

Foorumin ylimpänä valvojana vastaan, että johtokunta päätti tämän uudistuksen, minä en edes tiennyt siitä ennenkuin uudet säännöt lähetettiin minulle. En ole uusien sääntöjen kannattaja, harkinnassa luopua tästä pestistä, jota olen 2007 asti hoitanut.

Joulukuu 03, 2023, 12:42:43 ip
Vastaus #68

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Jaa, minä kun luulen että voorumin muutos ja lähinnä yleistä keskustelua osio siinä kontekstissa liittyy tähän yleiseen muutokseen Suomessa ja muualla maailmassa. Mitä ja mistä saa puhua. Tosin vaikka suvaitsevaisuus on eräs keskeisistä asioista tänä päivänä niin ihan kaikesta ei kuitenkaan saa puhua. Eikä se sananvapaus siis koske kuin tiettyjä asioita. Muista että pitää olla hiljaa eikä ajatella edes yksinään ääneen kun joku voi senkin kuulla. Että minusta muutos voorumilla on kuin tänä syksynä markkinoille tullut Vuokkoset yrityksen lanseerama miesten tamponi, syvältä perseestä.

Joulukuu 03, 2023, 17:24:40 ip
Vastaus #69

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Foorumin ylimpänä valvojana vastaan, että johtokunta päätti tämän uudistuksen, minä en edes tiennyt siitä ennenkuin uudet säännöt lähetettiin minulle. En ole uusien sääntöjen kannattaja, harkinnassa luopua tästä pestistä, jota olen 2007 asti hoitanut.

Kiitän valvojaa vastauksesta.

Joulukuu 03, 2023, 18:35:25 ip
Vastaus #70

Ilpo Ikonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamaha FJR 1300, Honda CB 900F , Yamaha YGS1F
Moderaattori mainittu.

En osallistu "poliittiseen päätöksentekoon".

Tehtäväni palstalla on Rompetorin tarkkailu ja ajantasalla pitäminen, vanhojen, tai asiattomien viestien poistaminen jne.

En myöskään kannata yleisen keskustelun rajoituksia, koska se on toiminut viimeiset vuodet, ellei loistavasti, niin ainakin hyvin.
 En myöskään ymmärrä johtokunnan päätöstä, enkä ole sen kannattaja.

... jatkan edelleen vastoin sääntöjä nimimerkin -moderaattori- takana. Pyrin olemaan mahdollisimman näkymättömissä.

Arvostan moderaattorin ja ylläpidon vastauksia. VMPK:n puheenjohtajille ja johtokunnalle Pukki tuo tänä jouluna pelkästään risuja !

Joulukuu 03, 2023, 22:44:16 ip
Vastaus #71

petterihämäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olisko nyt niin, että monilla foorumeilla ei sallita poliittisia keskusteluja, niin ei sitten täälläkään.
Joskus arvostellutkin, kun ehkä oma kanta ei ole ollut sama kun jonkun muun, niin sitten on arvosteltu henkilön ulkomuotoa jolle itse ei ole voinut vaikuttaa?
Vielä politiikasta ja uutisoinnista, varmaan nämä tilastotiedot ovat monta kertaa uutisissa ilman tätä foorumiakin.
Ehkä johtokunta on päättänyt, että jossain vaiheessa rajoitetaan tätä touhua, ja se on sitten nyt.
Varmaan tänne tulee keskusteluja sallituistakin  aiheista, niin kun on tullutkin.
Kokoushan oli jolloin halukkaat olisivat voineet olla vaikuttamassa päätöksiin, olivatko paikalla?

Joulukuu 04, 2023, 08:00:30 ap
Vastaus #72

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Syyskokouksessa ei kukaan ottanu tätä asiaa puheeks, hiukan orotin että siitä olis ollu puhetta.
Se mitä mää olen kertonu sääntöjen kirjaamisen syyks on sen hetkinen tiato jota mulle on kerrottu, olinhan poissa kokouksesta toipumassa lonkkaleikkauksesta. Sen jälkeen olen kuullut muitakin syitä uusiin sääntöihin ja orottelin jos joku paikalla olleista kommentoisi.
Esim. Postin kritisoiminen ja politiikasta puhumisesta on tullut valituksia johtokunnalle ja se on ollut osasyyllinen tähän, valitukset on esitetty osalle johtokuntaa yksityisesti.
Itse ainakin jatkan vanhaan malliin, ehkä käytän sopivia kiartoilmauksia aroista aiheista.

Joulukuu 04, 2023, 09:58:45 ap
Vastaus #73

Mika Malinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Onpa jännä juttu. Olen henkilökohtaisesti kritisoinnut/haukkunut suorastaan postia ja kaikki on perustunut omakohtaisiin todellisiin kokemuksiin, ei kyläpuheisiin tai suoranaisiin valheisiin. En aio ruveta valehtelemaan jos olen saanut huonoa, piittaamatonta palvelua oli yritys tai henkilö kuka tahansa. Muilla keskustelualustoilla ei tarvitse totuutta peitellä. Se aika on minusta mennyt ettei kekkosta tai postia voinut arvostella. Enkä ole eläissäni käynyt äitille, opettajalle, modelle enkä esimiehelle valittamaan mistään enkä kenestäkään toisesta ihmisestä enkä aio ryhtyä. Ihmiset keskustelee keskenään ja sopii asiat. Näin opetetaan jo päiväkodissa. Miksei se onnistu aikuisilta netissä.

Joulukuu 04, 2023, 10:56:17 ap
Vastaus #74

Jukka Toukonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tärisevä ja tärinätön moto tallissa.
Sananvapaus perustuslain mukaan tarkoittaa, ettei ns. ennakkosensuuria ole vaan jokainen saa ilmaista mielipiteensä (ja ihan itse sitten kärsiä seuraukset, jos jotain laitonta/sopimatonta/tilanteeseen kuulumatonta tölväisee).

Miksi ei täälläkin voisi käyttää samaa lähestymistapaa? Saa sanoa mitä huvittaa, mutta moderaattori poistaa sopimattomat ja pahimmissa tapauksessa poistaa kirjoitusoikeudet (käytännössä tunnukset). Ja jos joku kokee joutuvansa henkilökohtaisesti loukatuksi, niin ottaa yhteyttä ylläpitoon.

Tuo kuiskaileminen johtokunnan jäsenen korvaan ja sen perusteella ennakkosensuurin kaltaisen ohjeistuksen luominen kuulostaa enemmän itänaapurin toiminnalta. MInkä kuvan se antaakaan yleisölle VMPK:sta? ;-)