Kirjoittaja Aihe: Sassi kahisee  (Luettu 724 kertaa)

Kesäkuu 24, 2024, 23:19:56 ip
Luettu 724 kertaa

Niilo Kukkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sassi olis taas ihmeteltävänä. Tuo 60cc alu pytty pelannut ihan ok, ainoo vaan että tyhjäkäynnillä kuuluu semmonen ihmeellinen kahina, jota ei ole muilla pytyillä kuulunut. Kahisee varmaan kovemmillakin kierroksilla, ei vaan kuulu.

Pyttyä käytin aikani kuluks poies, niin oli inhottavan kuiva, ainakin männän renkaiden vaikutusalueella. mäntä oli ihan ok öljyssä. Vähän oli pysty naarmuakin tullut, mutta johtuu luultavasti olemattomasta ilmansuodattimesta, joka ei estä pölyn ja pienen hiekan pääsyä koneeseen.

Öljyä oon käyttänyt jotain castrolin pyörä öljyä joku 3% seoksilla. Ei pitäis käydä kovin laihalla. Katkosvälys oli uutena joku 0,4mm. Magneetto ei ota kiinni minnekään.

Onko Kiinan nicasil pytyn ominaisuus, vai onko jossain muualla häikkää. Mikäli öljyssä vika, kuulisin mielelläni suosituksia hyvistä järkihintaisista öljyistä.

-Niilo

Kesäkuu 27, 2024, 22:57:01 ip
Vastaus #1

Tero Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse mittaisin käyntivälyksen ensimmäisenä. Tämä kannattaa tehdä muutenkin aina ja etenkin silloin, kun kyseessä on kiinalainen tms. halpa sylinterisarja. Toisaalta jos pytty on pinnoitettu ja välys liian tiukka, niin eipä sitä välystä ainakaan hoonaamalla kuntoon taideta saada, mutta tulispa ainakin suljettua liian tiukka käyntivälys pois oireiden aiheuttajana. Jokaisesta männästä olen pyöristänyt reippaasti helmoja siten, että männän terävä helma ei kaapisi öljykalvoa sylinterin seinämistä edellään.