Nyt posti sen teki taas...
Uskaltauduin pitkästä aikaa tekemään tilauksia ulkomailta, ihan ameerikoista asti.
No muutama viikko tilauksesta tuli tullausvaatimus, jonka hoidin samoin tein pois.
No pakettiapa ei alkanut kuulumaan.
Lähetystunnuksella näkee, että paketti on heti tullauksen jälkeen luovutettu suomen postille, jonka jälkeen tapahtumat seis.
"Asiakaspalvelusta" tulee vastaus, että paketin osoitetiedoissa voi olla virhe (niillä pystyi kuitenkin lähettämään tuon tullausvaatimuksen postitse kotia) tai puuttuvat lähetysasiakirjat (tarkoittanee käytännössä viivakoodia, joka on ollut luettavissa ainakin suomen postiin asti) ovat puutteellisia.
Vastuu siitä, että suomen posti on kämmeltänyt lähetyksen siirretään viestissä ihan kylmästi lähettäjä maan postille. Sinne pitää ohjata valitukset ja korvausvaatimukset. Tämähän tarkoittaa käytännössä sitä, että vastaanottaja eli minä vastaan koko tappiosta.
Kyseessä oli tällä kertaa osa, jolle ei varmuudella pystytä löytämään korvaa vastaavaa osaa.
Vaikka itse osan arvon saisikin jollain ihmeen konstilla keploteltua tuolta ameriikan maasta, niin postikulut ja maksettu tulli jää kuitenkin tappioksi.
Tullihan ei varmasti maksua palauta, kun tuotekin on vapautettu Suomeen (postille)
Mitähän tästäkin nyt sitten oppisi.... ainakaan tuo postin toiminta ei ole parantunut. Vastuuta ei omista virheistä oteta.
AJ
[ylläpito on poistanut liitteen]