VMPK ry Foorumi

Moottoripyörät => Motorismi => Aiheen aloitti: Timo Junno - Tammikuu 27, 2016, 10:54:32 ap

Otsikko: Ducatin männän vaihto ja puristukset
Kirjoitti: Timo Junno - Tammikuu 27, 2016, 10:54:32 ap
Minulla on Elefanttiin toinen mäntäsetti, ilmeisesti SS:n koska ne tulivat ostamieni öljyjäähypyttyjen mukana ja pyttyjen sanottiin olevan SS:sta.

Aiemmin käytin elefantin omia matalampilakisia mäntiä mutta nyt olisi tarkoitus ottaa nämä korkeampilakiset käyttöön. Miten tarkistan, että ei tule nakutusvaaraa tai muuta palamisongelmaa? Kannet ovat Pason, koskapa venttiilien halkaisijat ovat samat kuin pasossa, mutta männät olivat matalampilakiset kuin SS:n tai Pason männät.

Vaikuttaako mihinkään mitään se, että kansiin on laitettu toiset tulupat, eli että kaksilla kipinöillä varustettu on kannet?

(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/t31.0-8/12473714_10205524487652402_7965542172889727896_o.jpg)
Otsikko: Vs: Ducatin männän vaihto ja puristukset
Kirjoitti: Ismo Hakamäki - Tammikuu 27, 2016, 11:04:43 ap
Muovailuvahalla venttiili/mäntä välys. Quishband alueelta tinalangalla, sais olla n.0.7-0.9mm (välys). Tuplatulppasytkällä voit pienentää ennakkoa 3-4 deg. Palotapahtuma on nopeampi ja ns. pattipäämännillä (joiksi noita SS:n mäntiä en sanoisi) melkein välttämätön, että liekkirintama kerkiää kiertämään männänpään kalotin. Noilla ei tule ruttua vielä liikaa.
Otsikko: Vs: Ducatin männän vaihto ja puristukset
Kirjoitti: Timo Junno - Tammikuu 27, 2016, 15:25:17 ip
Kiitos. Se tuli nopeasti. :)

En ole vielä saanut aikaiseksi edes mitata noita mäntiä, enkä myöskään laskettua että onko minä verran eroa mäntien tilavuudessa männäntapin yläpuolella.

Joo, ei nuo ole hirveän paljon korkeammat kuin nuo elefantin omatkaan, ainakaan jos vertaa kaverin Pasoon tulleisiin F1 / Laguna Secan mäntiin.