VMPK ry Foorumi

Moottoripyörät => Motorismi => Aiheen aloitti: matti yli-ketola - Marraskuu 10, 2016, 21:50:47 ip

Otsikko: omistuspohjaisen veron vaikutus harrastukseen,montako pyörää poistuu rekisterist
Kirjoitti: matti yli-ketola - Marraskuu 10, 2016, 21:50:47 ip
Tarkoitus kartoittaa mitä keskimäärin vaikuttaa jäsenille
Otsikko: Vs: omistuspohjaisen veron vaikutus harrastukseen,montako pyörää poistuu rekisterist
Kirjoitti: Petri Behm - Marraskuu 10, 2016, 21:55:41 ip
Jos vero tulee sellaisena kuin sitä on peloteltu, niin saatan yhdellä rekisteristä poistetulla harjoittaa kansalaistottelemattomuutta.
Otsikko: Vs: omistuspohjaisen veron vaikutus harrastukseen,montako pyörää poistuu rekisterist
Kirjoitti: Risto Saastamoinen - Marraskuu 11, 2016, 09:45:57 ap
Eihän sitä vielä tiedä, kun se järisyttävä vaikutus on vasta edessä. Onneksi noita normaalirekisterissä olevia ei enää ole kuin yksi, ja pojalla toinen mutta se on eri taloutta jo.
Otsikko: Vs: omistuspohjaisen veron vaikutus harrastukseen,montako pyörää poistuu rekisterist
Kirjoitti: Pekka Lankinen - Marraskuu 11, 2016, 10:33:19 ap
Olethan Matti lukenut tuon Smoton tekemän selvityksen?
Sen tuloksia voi sitten verrata täällä syntyvään!

http://www.smoto.fi/?p=4191 (http://www.smoto.fi/?p=4191)
Suomen Motoristit ry teki selvityksen aiotun mp-ajoneuvoveron kerrannaisvaikutuksista – tulokset lohduttomia
****
Vastaajista 79 % vähentäisi moottoripyöräilyyn, 78 % mp-matkailuun ja 65 % polttoaineisiin käyttämiensä varojen määrää.
***
Otsikko: Vs: omistuspohjaisen veron vaikutus harrastukseen,montako pyörää poistuu rekisterist
Kirjoitti: matti yli-ketola - Marraskuu 11, 2016, 11:16:38 ap
Kyllä selkeästi vaikutus jo pelotteena näkyy. Ei ole nättiä NSU minulta käsistä viety
Otsikko: Vs: omistuspohjaisen veron vaikutus harrastukseen,montako pyörää poistuu rekisterist
Kirjoitti: Henry Eklund - Marraskuu 11, 2016, 11:17:37 ap
Sehän on selvää että tuo verotus vähentää valtion tuloja, olis kyllä kiva tietää kenenkä päästä tuo on lähtöisin, oliko Soini ja juppi skootteri juttu vai mikä. Taas veneistä, rannassa on veneitä joissa 400-500 heppaiset koneet ja vero tehon mukaan on kuolin isku niille.
Otsikko: Vs: omistuspohjaisen veron vaikutus harrastukseen,montako pyörää poistuu rekisterist
Kirjoitti: Petri Behm - Marraskuu 11, 2016, 11:34:02 ap
Taas veneistä, rannassa on veneitä joissa 400-500 heppaiset koneet ja vero tehon mukaan on kuolin isku niille.

Tuo on helppo kiertää.
Tekee muutoksen veneen tietoihin ja alentaa moottoritehoa vaikkapa 300 hevosvoimalla.

Otsikko: Vs: omistuspohjaisen veron vaikutus harrastukseen,montako pyörää poistuu rekisterist
Kirjoitti: matti yli-ketola - Marraskuu 11, 2016, 11:43:49 ap
Taikka vaihtaa 20hv koneen, moottoripyörässä ei pelasta vaikka ottaisi koko koneen rungosta ja tekisi poljettavan kulkupelin
Otsikko: Vs: omistuspohjaisen veron vaikutus harrastukseen,montako pyörää poistuu rekisterist
Kirjoitti: Henry Eklund - Marraskuu 11, 2016, 12:16:07 ip
Mulla isoin Busteri XXL joka ei nouse plaaniin edes 50 heppasella komeella, kaikki painava on takana kuten 120L tankki, akku, ankkuri ja istumapaikat.
Otsikko: Vs: omistuspohjaisen veron
Kirjoitti: Juha Tanila - Marraskuu 11, 2016, 12:21:14 ip
Onkohan siitä tietoa että jos "romuttaa" pyöränsä kelpaako se enää ulkomaillekkaan, seuraako tuo rasite maasta toiseen? Vähän pelkään pahoin.

Multa ainakin 1 lähtee heti Norjaan ja yks luultavasti romuttuu. Risoo...
Otsikko: Vs: omistuspohjaisen veron vaikutus harrastukseen,montako pyörää poistuu rekisterist
Kirjoitti: antero mäkelä - Marraskuu 11, 2016, 15:28:14 ip
Yksikään kolmesta ei poistu rekisteristä vaikka järjetön vero toteutuisikin.
Sen verran kuitenkin tykkään pyöristäni ja nillä ajelemista, että verot maksan, vaikka se kuinka vituttaisi.
Ja nythän on vielä puoli vuotta aikaa koittaa säästä. Jos vaikka viisikymppisen saa kuussa jemmaan, niin sillä voisi saada parin(?) pyörän veron maksettua.
En siis missään tapauksessa puolusta veroa, mutta rakkaus prätkiin kuitenkin voittaa.
Otsikko: Poistuu
Kirjoitti: Harri Kauranen - Marraskuu 11, 2016, 15:36:11 ip
Tänään tossa juttelin yhden tutun kanssa ja hänellä kolme pyörää.Kaikki on vuoronperään ajossa ja hän sano,jos vero tulee oikeesti kyllä niistä kaksi menee romuun,ainakin kilvet poistuu.
Otsikko: Vs: omistuspohjaisen veron vaikutus harrastukseen,montako pyörää poistuu rekisterist
Kirjoitti: Tomi Silvo - Marraskuu 12, 2016, 16:42:00 ip
Moro

Jos vero tulee auto kesällä liikennekäytöstäpoistoon. Kahdella museopyörällä pääsee esim. kesä/heinäkuun sujuvasti töihin ja takas.
Yhdelle normi kilvissä olevalla täytyy sitten keksiä jotain.
Kaverilla on kuusi kilvissä olevaa pyörää, joista yksi ajossa ja muut projekteja. Siinä saa harrastaja hiukan piiskaa valtiolta, jos tuo vero tulee omistuspohjaiseksi.
Valtio murentaa ihmisten oikeudentajun tällaisilla päätöksillä.
Otsikko: Vs: omistuspohjaisen veron vaikutus harrastukseen,montako pyörää poistuu rekisterist
Kirjoitti: Risto Saastamoinen - Marraskuu 15, 2016, 17:36:22 ip
Alkanut kääntyä siihen suuntaan, että pyörät saa seisoa. Halpa minikaivuri täyttäisi hyvin moottoripyörän jättämän aukon, nokkisi vaikka kiviä metsätieltä, hautaisi sanomalehtiä maahan korvasienten ruuaksi tai jotain muuta jota vielä ei ole tullut tehtyä. Minikaivureissa ei taida vielä mitään ylellisyysveroa olla?
Otsikko: .
Kirjoitti: Markku Juusela - Marraskuu 15, 2016, 18:24:20 ip
Moro
Ei hassumpi idea toi minikaivuri,mulla olis muutama kiviröykkiö tontilla mitkä entöikseen vois piilottaa.
Dementoksien minikaivurimeetingiin Mannanmäellekkin kesä torstaisin saisi lähteä jo ajoissa ehtoopäivällä saatikka Mustaanlahteen Manselaisten minikaivuri meetingiin kesä tiistaisin.No mennessä vois ottaa muutaman pikku duunin niin kuin tullessakin ja eihän sitä kotona kerkiäis poikkeen kun pitäis jo lähteä takasin.

https://www.youtube.com/watch?v=S3oyvUzSTIw (https://www.youtube.com/watch?v=S3oyvUzSTIw)
Otsikko: Vs: omistuspohjaisen veron vaikutus harrastukseen,montako pyörää poistuu rekisterist
Kirjoitti: PenttiXS2jammuDanbom - Marraskuu 16, 2016, 20:19:15 ip
Yhtään en poista niistä kahdesta mitä enää on jäljellä, mutta sitä kolmatta joka on projektina en koskaan rekisteröi vaan taidan käyttää siitä moottorin tuohon toiseen samanlaiseen ja sitten vaikka myydä loput osina pois. Saattaa siis tulla jytärin osaa myyntiin jossainvaiheessa :)
Otsikko: .
Kirjoitti: Markku Juusela - Marraskuu 16, 2016, 21:45:10 ip
Moro
Olen jo alkanut  pyörien hävittämisen ja onnistunutkin myynnissä,vielä on muutama joita paraikaa kauppailen.En vielä ole ihan varma jääkö sitten yhtään,jos jää niin vain yksi sitten.Onhan toi vero jos se tulee omistuspohjaisena niin väärin.Ensi kesänä sen sitten näkee mihinkä lopputulokseen tässä hommassa päädyn,jos päätän harrastuksen mikä niin mukavaa oli lopettan sen kokonaan ja se johtuu tapahtuessaan pelkästään ko. verosta.No sitten voi vaan sanoa että olipa mukavaa niin kauan kuin sitä kesti.Olemme muuten varmaan ensimmäisiä henkilöitä me mahdolliset tulevat lopettajat jotka verotuksen takia lopetamme harrastuksen.

Miettiipi tuleva minikaivuristi.Kunnes niitäkin aletaan verottamaan.
Otsikko: Vs: omistuspohjaisen veron vaikutus harrastukseen,montako pyörää poistuu rekisterist
Kirjoitti: Eero Nikkanen - Marraskuu 16, 2016, 22:12:37 ip
 Vastasin 2-5. Tässä tällähetkellä tulotonta koetellaan.  :P

 
Otsikko: Poistuu
Kirjoitti: Harri Kauranen - Marraskuu 17, 2016, 10:06:15 ap
Aamulla juttelin kaverin kanssa ja hän vie nyt kahdesta kilvet pois jo tässä syksyllä.
Otsikko: Vs: omistuspohjaisen veron vaikutus harrastukseen,montako pyörää poistuu rekisterist
Kirjoitti: Henry Eklund - Marraskuu 17, 2016, 12:19:23 ip
Käsittääkseni pelkkä kilpien vienti ei riitä, no kuulemma kahden ihmisen todistus että pyörä on pantu osiin ja sitä ei koskaan saa Suomessa kilpiin. Melko karua hommaa kun tämä vero muuttuu valtiolle negatiiviseksi, no saammehan me vielä velkaa. Pitää muistaa kun jollakin taholla on tarpeeksi velka kirjoja niin lyö ne pöytään ja sanoo että asutte heidän tontilla ja vuokra on tämä kunnes velka on maksettu pois.
Otsikko: Vs: omistuspohjaisen veron vaikutus harrastukseen,montako pyörää poistuu rekisterist
Kirjoitti: Jarno Forssell - Marraskuu 17, 2016, 12:38:35 ip
Motorismi tahtoo olla "sairaus" tai jumalan asemassa oleva harrastus, josta ei tahdo päästä irti kun kerran siihen haksahtaa.
Veikkaan että ne joilla on useampi pyörä, luopuu osasta pois ihan vaan taloudellisen järjen vuoksi.
Mutta ne joilla on yksi pyörä, unohtavat aika äkkiä täpänneensä kyselyssä kohdan "vähennän polttoaineeseen laittamaani rahamäärää".
Se vero unohtuu ja sitä ajellaan ihan samalla tavalla kuin ennen. Ikävä kyllä.

Ps. en kannata kyseistä veroa. Tahtoo vaan olla aina niin, että tilanteisiin adaptoidutaan, jos ei ole vaihtoehtoa ja ääripää-vaihtoehtoa ei halua toteuttaa.
Otsikko: joo
Kirjoitti: Jussi Kumpu - Marraskuu 17, 2016, 13:12:00 ip
 :( Viisi v 70/80 luvun japsi piikkiä, hinnat 100 -> 300€, lihoiksi menee jos tuo vero napsahtaa.
Otsikko: Vs: joo
Kirjoitti: Johan Kosunen - Marraskuu 17, 2016, 14:44:44 ip
:( Viisi v 70/80 luvun japsi piikkiä, hinnat 100 -> 300€, lihoiksi menee jos tuo vero napsahtaa.

Romuksiko?
Otsikko: Vs: omistuspohjaisen veron vaikutus harrastukseen,montako pyörää poistuu rekisterist
Kirjoitti: matti yli-ketola - Marraskuu 18, 2016, 18:29:09 ip
Alkuperäiskuntoinen NSU sai uuden omistajan. Hirvittää kovasti jos vuosien työ ja keräily menee romulavalle. Kokoelmissa kilvissä lähes 10 alkuperäiskuntoista itäpyörää. Myynti arvo olematon tunne arvo suuri. Kaikilla en koskaan edes ajanut omalla pihallakaan. 4 pyörää olisi tulossa vielä rekisteriin lisäksi. Jos vero toteutuu max 3 pyörää jää rekisteriin ja muut hukkuu maan alle osiksi