VMPK ry Foorumi

Moottoripyörät => Kilvanajo => Aiheen aloitti: Marko Hurme - Toukokuu 13, 2017, 06:46:01 ap

Otsikko: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 13, 2017, 06:46:01 ap
Tervehdys. Genesis aikomus saattaa sääntöjen mukaiseksi Classic-formula luokkaan. Aloitin tämän tuolla Japsipyörät-osastossa, mutta siellä meni täysin yksinpuheluksi. Kokeilen siis oisko tämä oikea osasto näille kyssäreille.  :police:

Rupean tähän lisäilemään kyssäreitä toteutuksesta.
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 13, 2017, 06:57:12 ap
(https://lh3.googleusercontent.com/WounR0lnZr5T3C_zQyZYd5AApySLLBNJkIorgJheulrX8CNKCgH71YDsSVS-mrm_16dw_1OIe5O-0ipUK5o0vJkZ7jMdFE8RvDISEccJreUsKOf2JmIqZBCvr0bo6_iW0tzKSAFrecl5-DEXcWc9DLWEqUOGfzrBkeM_lajD7jWigFFLgGlh32J6jOQeGAeMYp4LJDEmc-R-rnk2YY2vdW2zyyUFOozO5s8u7udrrYlIOoHBNlzdh_aS6WA1JzvDvNlPiyH8OClN4reg1pRR99z03sxFRpAMWfZNRNiJb8euzGC01GFygz0K17rRLkaWvWoBozulUAWp1-oHX4S4E2k_XDF6W4oxHaI_PY99BEhjJA5dJ2OSg5QWPnFEzMWTum9kJ9VyS-mY2iS5R3P9m4xt22K7KZ3JqXYz8O0MGSe3MU7mFvW8BNVXc7VcxrlEP-meueHmfbM_Uj9NEil3WAK0gaV2xpJ5FV4W7G0f_HbrWSk-dH_0iIl00-4bOnmGvH8HAeEyV7RmcHW_-Qi5C2kiEeRkf0P0os1ACoudvsjvr-dogH5bHd0tELnXyJsorrw7Sa_PR1Pl0uSuwtNcELACPDpJ4ovro0Sw39j_EQ=w1085-h658-no)

Tämmösiä kysymyksiä alkuun:
Olisiko kellään kuvaa siitä, miten on toteutettu alakatteen "nestekaukalo"?

Lyhennettyjen koiranluiden min. reikäväli? Jos ei joku osaa heittää mittaa, niin sitten mittaillaan pyörästä, sain kuulla että iskarilla olis tilaa nostaa svingiä n. 35mm.

Kalanevä ketjusuoja takarattaalle.
Onko ok jos poraan svingin alareunaan pari reikää niittimuttereille ja kiinnitän ketrusuojan niihin?

Istuinkotelon toteutus. Koitan välttää tätä, tein ensin ite ja nyt ostin uuden...

Vaahdot tankkiin. Kysellyt muutamasta paikasta, ei ole.?
Kuullut että olis myös spray-purkissa saatavana, vai sittenkin niitä pikku kuutioita?
Mistä tätä kannattaa tilata?



Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Keke Pietilä - Toukokuu 13, 2017, 08:07:59 ap
Tank Foamia olen suomesta ostanut Auto Racingista, näytti olevan nyt loppu.
Tuolta ostin muutama viikko sitten: http://www.ebay.co.uk/itm/280886073412?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT (http://www.ebay.co.uk/itm/280886073412?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT)
Koko tietysti riippuu siitä miten foamin saa tankkiin survottua. Noista lähtee aina pientä mujua, eli suodatin pakollinen. Jotkut ovat kehuneet explosafe nimistä kamaa, saatavuus vaan heikkoa.

Noita kaukaloita pojat ovat värkänneet esim. alumiinista, ei ole niin hirveen tarkkaa. Tilavuuksia en tiedä ikinä mitatun.

Joo, ja hainevälle 5mm ohutlevy niittimutterit varmaan ihan ok ratkaisu.

Jos mahdollista niin tee säädettävät koiranluut, 35mm korotus kuulostaa paljolta... mulla ei tosin Yamahasta mitään kokemusta. Vakio iskarilla heittäisin kyllä vaikka jotain vesilintua. 2000-luvun R-pyörien vakioiskarit ovat tollaseen riittävän hyviä, pitää vaan selvittää mikä käy. Hinta ebayssa liikkuu 50-100€. Keulaan vähintään jäykemmät jouset.

18 tuuman takavannehan tossa vissiin on, pitäis vaihtaa 17/5,5 tuumaseen että sais jotain järkeviä renkaita.

keke
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Ari Heikkilä 56 - Toukokuu 13, 2017, 18:34:29 ip
Takahaarukkaan reikiä,älkääs nyt kuitenkaan.
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 14, 2017, 08:16:48 ap
Tämmöistä toteutusta olin ajatellut ketjusuojan kiinnitykseen. Paitsi jos se on "sääntöjen" vastainen. Kyllähän svingiin voisi kiinnityskorvankin hitsata, mutta meikäläisen alumiinihitsauksella / vehkeillä on luokkahitsarin paperit vielä tulematta.  :police:

Edit: Poistin kuvan koska sen tallennuspalvelin "lakkasi toimimasta...
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Keke Pietilä - Toukokuu 14, 2017, 08:30:02 ap
Juu, eiköhän ne pari pientä reikää heikennä rakenetta huomattavasti vähemmän kuin se hitsaaminen. Tulee kuitenkin lähelle taka-akselia mihin ei suurempia vääntörasituksia kohdistu, aika surutta ne laittelee niitä niittimuttereita ihan valmistajankin toimesta.
Ei muuten kannata täällä ihan kaikesta huudella mitä meinaa tehdä ... ;)

keke
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 14, 2017, 08:47:42 ap
Selailin tuossa melkoisen läjän pyöräkuvia ja totesin että oliskohan yhdessä pyörässä ollut tuo kyseinen kalanevä-ketjusuoja olemassa? Tämän perusteella pyörää ei sen puuttumisen johdosta hylätä katsastuksessa.  :)
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 14, 2017, 10:06:35 ap
No niin, tein rosterista 6mm lyhyemmät koiranluut eilen. Tuo "säädettävät" olisi varmaan ollut hyvä juttu, mutta ei siinä vaiheessa tullut edes mieleen... Nyt kun mitat on tiedossa voi tehdä myöhemmin nuo "säädettävät" jos tuntuu aiheelliselta. Alkuperäinen iskari ( jos se nyt ylipäänsä on alkuperäinen? ) saattaa kelvata alkumetrit, sekin parani kummasti kun säädin esijäykkyyden tappiin. Aiemmin perä oli niin matalalla, ettei sivujalkaa saanut käännettyä alas jos istui pyörän päällä. Ajotuntumakin muuttui korotuksen ja kiristyksen jälkeen pajon kun "yliohjaaminen" poistui kaarreajossa ( maantiellä ), tiedä sitten miten radalla.
17" takavanne on mahdollisesti tiedossa samoin Exupin etujarrupääsylinteri. Tuo etujarru vaikuttaa nykyisellään tosi "vaisulta" mutta eiköhän siihen lääkkeet löydy.

Auto Racingista aiemmin kyselinkin jo foumia, kuulemma tulee "yhtenä isona palana" matskua kesäkuun aikana... Pienet kuutiot sopisi varmaan paremmin, Josko tuolta Ebaystä sitten, pitäisi kahden pyörän tankkiin hankkia...

Ratastukseen olisi kiva kuulla ehdotuksia, joku alkuvälitys mistä olisi hyvä lähteä jatkamaan.  :police:
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Keke Pietilä - Toukokuu 14, 2017, 10:28:42 ap
Yamahan välityksistä tiedä, mutta helppohan niitä on laskeskella. Mulla 1100 suzukilla huiput motoparkissa oli jotain 235 luokkaa. Varmaan kun ottaa tuon 230 tavoitteeksi niin riittää hyvin. Kannattaa suurentaa takaratasta suhteessa enemmän kuin pienentää eturatasta. Kun perää nostetaan muuttuu ketjulinja epäedulliseksi, sitä voi korjata suurentamalla takaratasta.

Noista pikkukuutioista irtoaa tietty enemmän mujua kuin isommista paloista, kun pinta-alaa tulee enempi.... ite olen ottanut isomman palan ja veistellyt siitä sellaisia paloja joita saa tankkiin survottua.

Katsastuksessa tuntuu joka vuosi olevan joku teema, milloin foamit, ketjulukot, hainevät ja viimeisin oli takavalo. Mutta kyllä toi evä pitäisi jokaisesta kilpapyörästä löytyä, ettet vaan olis katellut jotain näytösajovehkeitä. Tota kaukaloa olen ihmetellyt, säännöissä ollut vuosikymmeniä mutta vakio muovit tuntuu kelpaavan vuodesta toiseen...

keke
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 16, 2017, 07:11:37 ap
Mikähän on tämän kevään vakuutusyhtiö rekisteröimättömän "kilpapyörän" liikennevakuutukselle?
Sana "rekisteröimätön" tuli siitä, kun pohjolan virkailija sanoi, että tavallista liikennevakuutusta ei voi myöntää pyörälle joka ei ole tieliikennekelpoinen? Radalle tarkoitettu liikennevakuutus on ehdoiltaan muutoin sama, mutta hinnoitteluperuste on erilainen ja siinä ei ole  seisonta-aika mahdollisuutta?
Rekisteristäpoisto, joidenkin juttujen perusteella on kuitenkin lopullinen toimenpide eikä pyörää niiden juttujen perusteella ole mahdollista myöhemmin palauttaa rekisteriin? Vakuutusvirkailijan käsityksen mukaan kuitenkin saa katsastamalla pyörän uudestaan. Ota tästäkin sitten selvää.
Pitää mennä uudestaan katsastuskonttorille selvittämään asiaa.
Mutta jos jollakulla on tietoa asiasta niin mielellään kuulisin sen...  :police:

edit: Nyt pyörä on rekisteröity ja siihen on tehty tilapäinen liikenteestäpoisto "tavallisella" liikennevakuutuksella.
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: juha p salonen - Toukokuu 16, 2017, 08:55:55 ap
ei rekisteristä posto vaan liikennekäytöstä poisto,taitaa olla maksut nousseet rekisteröimättömän vakuttaminen,paljon kaatoja
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=100916.120 (http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=100916.120) täällä jotain tavallisten vakuutuksista 
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 16, 2017, 09:33:07 ap
Jep.
Tuossa ym. oli 12 sivua juttua, myönnän etten jaksanut ainakaan nyt perata läpi.
Tässä sekavassa selvittelyssä Pohjolan virkailijan kanssa saattaa olla kyseessä "tulkinta virhe".
Pohjolalla on kilpa-ajoneuvoille "oma" liikennevakuutus ja se voi tarkoittaa kalustoa mikä ei ole ikinä ollutkaan rekisterissä.
Koitan selvittää että onko tuo nykyinen "tavallinen" liikennevakuutus kuitenkin toimiva ettei siinä ole jotain lisäpykälää radalla tapahtuvaan ajoharjoitteluun....

Outo oli minusta myös vak.virkailijan kommentti, ettei tätä tavallista liikennevakuutusta myönnettäisi pyörälle mikä ei ole tieliikenne kunnossa?

Ehkä tässä on käytetty omaa tulkinta ja mennyt samalla puurot ja vellit sekaisin?

Kahtellaan.
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 16, 2017, 09:35:26 ap
Eilen pyörä oli tässä vaiheessa  :police:

(https://lh3.googleusercontent.com/jXnHOHRZd0EYxvjbtFC0_L8VALTRP_VQ7BxV9t3t5MBKGF_Q73VKy19il1J9wPGQl3KFHwH15fqts85ao8PTquYoJIudpiDF8Cytk1V_MRYQXHTdhbJC2Zki-ygsiX_hCJi-qF8gYKRXk5VA_OMX2GijsIGXhnCifAiEsfbJzXzvD_6t0SnOTlnb0VmdAUAoi8Zj7ie7sx-M10amEbV1_bL6G2OEpkdXsXcD1q-ed9aYD68kyU_qXxxC83UorHWEW5JsamEuA1b8w3YGar24Kj__UPV18xoXxscVsijm6EnFlLeA7qYC1xXY-n-OrJMzKJlTbEtAo8h0N9an3giOpWxomVFiW0V1JyomJWGrjFwJZQHJy9GNNbx9Q_owWp9i4mS9QUvpAqAduRLADK5yf-6H4IP1Rc4B5Ww_Le1uDQ_pII7oowHOizELtMOECs9T0uZAphE9UpFaXHvQY6IO_bnGjiUhdvHZvzHzKOOEasZPOv7xLFmH1VK_bCRTiApdekRpzOztmAawm9PzL8mkW-2QCaUzaUfo9wX6KgI_eZCulNaaqu_zY7AAlUASF48Ts4y6xQp5ZPuuwrkeE1Bqy8KBojBRpLd_fvo3ZWRheQ=w863-h531-no)
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 16, 2017, 09:38:21 ap
Eilen vaihdoin öljyt ja suodattimen. Joku fiksumpi olisi varmaan porannut poistoproppuun samalla reiän varmistuslankaa varten, mutta kun tuli mieleen vasta samalla hetkellä kun uudet öljyt oli kaadettu sisään. Voi rähmä.
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 16, 2017, 13:26:39 ip
Kauniiksi ei kait voi sanoa, mutta ehkä kuitenkin kaukaloksi?
(https://lh3.googleusercontent.com/jAWuR0ty0qd5vu2yhw0aQ6sv9xDwybmYeQdrApJqxFs8Ptiw10HwBV0yNO-BIRQwyF9zL0QrWIYIU1wXeRQ_8jjhvSHhj0gjDf_5A9EJ_wEcRS7LAyXay2s2a-hSx9sx9u_kYLeYTn74fBZk3HszA4ouShrpVDP7WdStRdTkHuVRanN4r89eS7HuLXS--W1bc_gbtx7XDFacUmbNlRFvjxdmuxpmHu3Mei-IMZlzv0ywg5ob_9mi5ofCGw-LeZQq8jOnTK1JHnzJHt4GJKeA2oSVI0ROiIFHZED8i-67NcNX7wrjOEKOKJSaM1QwGatAdFQ2yMbrXawEclPVyGijfc4KgSTvXij9-s9qIv-zF6fnYNcwhJZ6qLW8LRWFfaRd8Sr3UfxFt7s3DTCIuEEYCOcWHO8yVTZmXbXTzldTdydzMqz-qioDHOsJPCgvjA9ykEfhdO56uqDAiFnvZfJqrA5rAVbNyZXAUrGCPvk2R2G-l4hEpcPU0aYSBWUBP-RpHVTvsuPwa7MFsnjXhq5Agh6k0hZfPttGr6pxbpqrZkPO70WoLT3WZgc6twaIXimoIEbhaaGPds22jX_Be9IQkLnRGq0BA1fR-JPP5wTt_w=w1171-h658-no)
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Ari Heikkilä 56 - Toukokuu 16, 2017, 16:31:37 ip
Onko kaukalo nesteen pitävä,väh.5 litraa.Seisonta tuki näyttäs olevan paikallaan,pitää poistaa samaten taka jalkatapit.Kysymykseen tank foamista,EI tarvita enään terästankissa.
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 16, 2017, 17:20:37 ip
Tilavuuden ja tiiveyden pitäisi olla kaukalossa ok. Takajalkatapit on jo poistettu, toisen "kiinnike" on vielä paikoillaan kun siinä on putkenkiinnike samassa... Seisontatuki on toistaiseksi, on helpompi siirrellä tallissa, töötin unohdin purkaa samalla kun etukate oli irti, mutta senkin tässä kerkiää vielä. Mielenkiintoinen juttu tuo terästankin foam, onko siitä jossain ihan kirjallinen info jossain?
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Ari Heikkilä 56 - Toukokuu 16, 2017, 17:36:58 ip
Liiton sivuilta löytyy kaikki sääntö info.
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 16, 2017, 22:26:16 ip
Jep, säännöt on selvillä. Toteutuspuolella välillä hieman epäselvyyksiä. Mutta kyllä se tästä, tänään sain myös glykolit pois ja laitoin veden tilalle.  :police:
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Ari Heikkilä 56 - Toukokuu 16, 2017, 22:32:38 ip
OK-
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 16, 2017, 23:13:09 ip
Jonkinmoinen säiliö ylivuoto- ja huohotusletkuille pitäisi löytää valmiina tai sitten tehdä.
Jos sellaisen koneen taakse laittaa niin eipä siellä hirveesti tilaa ole, tämä on yksi niistä missä kuva toteutusmallista olisi enemmän kuin tervetullut.
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Keke Pietilä - Toukokuu 17, 2017, 06:26:10 ap
En tiedä mitä säännöt pilkulleen sanoo, mutta sulla ilmeisesti orkkis ilmanputsarikotelo mihin huohotusletku menee. Käytännössä tuommosiin mitään säiliöitä ole tarvinnut rakenella... kaasareiden letkut voi tunkea vaikka kaljapurkkiin jos haluu.

keke
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 17, 2017, 08:03:46 ap
Säännöt sanoo yksiselitteisesti, että kaikki nuo letkut tulee johtaa säiliöön. Jäähdytyspuolelta niitä taitaa olla 2 ( syylärin painekorkista ja paineastiasta. Kaasareista, en ole vielä tutkinut onko niillä yksi yhteinen ylivuotoletku. Moottorissa on jokin huohotuspaikka, siinä on yleensä letku, en ole tästä pyörästä vielä tutkinut. Polttoainesäiliössä ylivuotoletku, Ne pitäisi vielä saada vietyä säiliöön omana letkuinaan, ettei esim. syylärin vesi purskahda kaasariin tai koneen öljytilaan jos letkut on matkalla yhdistetty  :) Oon joskus nähnyt valmiin säiliön missä oli useita letkuliitoksia valmiina, oli joku supermoto pyörä...  Sellainen olisi mukava jostain löytää.
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Ari Heikkilä 56 - Toukokuu 17, 2017, 11:50:17 ap
KORJAUS LAUSUNTOONI TANK FOAMISTA:ON PAKOLLINEN KAIKISSA CLASSIK LUOKISSA JA TANKEISSA.                                                Selvennys toiseen asiaan:takahaarukkaan saa porata max 9mm reijät vetomuttereita varten jos ne tarvitaan turvallisuus esim. hainevä kiinnitykseen,ei muissa tapauksissa.                                           
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: kari lampinen - Toukokuu 17, 2017, 12:17:47 ip
Liiton sivuilta löytyy kaikki sääntö info.
Empä löytänyt suomenkielisiä ohjeita.
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 17, 2017, 15:06:06 ip
Liiton sivuilta löytyy kaikki sääntö info.
Empä löytänyt suomenkielisiä ohjeita.
Alla olevassa osoitteessa nuo "epäviralliset" Suomenkieliset.
http://www.svkmk.com/lomakkeet/tek_maar_13.pdf (http://www.svkmk.com/lomakkeet/tek_maar_13.pdf)
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 17, 2017, 15:13:45 ip
Tutkailin tuossa konekortti-hakemusta.

Mielenkiintoisia kysymyksiä siinä kuten: Jarrulevyn valmistaja / malli? Mitä pyörää katselin, ei levyissä lue mitään. Malliksi voisi kelvata halkaisijatieto mutta mistä ihmeestä niiden valmistajan saa tietää?
Sama juttu jarrusatulat. Ei niissä ole mitään merkintöjä? Mäntämäärä niissäkin ehkä käy mallista mutta valmistaja?

Kaippa nuo selviää aikanaan...  :police:
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Keke Pietilä - Toukokuu 17, 2017, 16:56:01 ip
Jos jarruosat alkuperäisiä niin riittää varmasti valmistajaksi Yamaha. Ei siihen lopulliseen konekorttiin tule juuri mitään tietoja.

Siitä "vuoto-säiliöstä" vielä, älä vaan muuta moottorin alkuperäistä huohotusjärjestelmää jos käytät alkuperäistä putsarikoteloa. Muussa tapauksessa moottorin huohotukselle pitää rakentaa ihan erillinen pönttö josta mielellään myös öljyn paluu. Alkuperäinen ratkaisu on täysin sääntöjen mukainen. Noista muista letkuista nyt ei suurempaa väliä ole minne niitä laittaa, enempi silmän lumetta... siis tietty tulee tehdä sääntöjen mukaan ;)

keke
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 17, 2017, 19:48:31 ip
Juu, ei nuo säännöt ymmärtääkseni koske kuin niitä letkuja jotka eivät alunperin johda minnekkään eli "vuotaa" maahan.
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 17, 2017, 20:32:22 ip
Konekortin kysymyksiin liittyen.
Pyörän runkoon stanssattu numero on sama kuin moottorissa oleva?
Luulin että ne olisivat erit vai enkö löytänyt moottorista oikeaa kohtaa?
2GH-005634 on numero joka löytyi molemmista...
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 19, 2017, 19:15:29 ip
...Katsastuksessa tuntuu joka vuosi olevan joku teema, milloin foamit, ketjulukot, hainevät ja viimeisin oli takavalo.
keke
Tuosta takavalo katsastusteemasta pit kysymän. Pitääkös olla joku sadekelivalo takana?

Samaten on epäselvää nuo vaatimukset eri radoilla. Alastaro, Motopark, Ahvenisto jne. Ilmeisesti liikennevakuutus voimassa kun menee "harjoittelemaan" mutta jossain olin nähnyt sellaisenkin, että olisi vaadittu harrastelisenssi? Mites on?
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Keke Pietilä - Toukokuu 20, 2017, 22:11:51 ip
Juu, viime vuonna tuli pakolliseksi sade-kisassa takavalo. Vissiin FIM:n sääntöjä, ei löydy noista vanhoista classic säännöistä.

Millään radalla ei vaadita lisenssiä tai liikennevakuutusta. Tapahtuman järjestäjä voi näitä vaatia. Yleensä lisenssiä tarvitaan vaan kisoissa...

keke
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 21, 2017, 10:21:33 ap
Okei. Koitin kaivella FIM:n sääntöjä jotta näkisi mitä "vaatimuksia tuohon takavaloon kohdistuu, mutta eipä ole ainakaan liian helpoksi tehty niiden löytäminen  :)
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 24, 2017, 17:45:13 ip
Putki vaihdettu  :police:
(https://lh3.googleusercontent.com/3Mk56NfavMZd0P80XU0dg-5N3gzSYSCkKquoxtMJkRLUutkRXU2W6Avuz21nTZBjIheG7txx-NTstf_zfkpTIa8dGL1rrivAuqIDZEs-L1irf20itMfQtaBkp7BiUpo-dHayjyZ3neQdd_BICCEwC57sJ4UzmFlEc5nSjq4S5jXtSvDjrcrhYHLMj-oEL3ZnCKyWxc6vBWRZuLDvU_2BhrnoT1-o6eElJoRUEHViVw3AWXSlqo9Q5qf9r21CyMl1x-jmH_qP4qYQwb_V8W2AhQ1bAlfj6PWYWA0YAa3zrcgCaHKlIeCbjs6x95WoC2_h1yInGV8c5NzWfG_cD0L1alzWvl5mSLv05nOSNLbpfq6JL8vQkBiQ7MDaOljac-cWS1iri2lpC7R--MfHsHI7vDHNh_jL9yrKg17CclXmQSEorBZR0fmV_4tLLQP22jRruPGWod1Vp99pRP4dWdiwNC1G1dAXVTt-06WhOhKFK6KpHbkkun1SkSsAx0pBarYHDBqhTs_ff-V2HNylkW0q7lhkZO928LfEVUhHhX0NsfiXanZlhZRX4-xxHqvz-WQIVLUYmRbvys8kCoIWxcOuQSUa7FHvFF164SZt00AziA=w1171-h658-no)
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Toukokuu 29, 2017, 21:31:24 ip
Exup:sta korvattu etujarrun pääsylinteri ja 17" takavanne.  :police:
(https://lh3.googleusercontent.com/Y0F0WK_piuKGToz4OZRAI9q1wLq-GvtAxWLM0jHY7UIre9TlqpyQQdf9UnaTDjgBf6UIQAYeRSVoMU5rertTl8-KbGjl5eknZ6bMDuWJyuAhOMQq2SGISj358QikZLD-DckJdnu7Vs0C9sHHqXxqDtttRT2HA-jXugxcDYip5bREMHOm5zMq8ASoiB1ZRJFBu71Gqk1Y-wfWacnwRaegtotl9_wncfL-qmZatqZuay58nnu3iLCYyC1hfvvPoFzHPIP05K7czuNQ9AY2I8tjTSKETwbX9g1OlChJOjwYS5eL_ewnP-IPvvspCmTFSBhXC_jIiGTDQ0Ovprvo0FmKidRmhGVbe6N-KDclYqmal6gDLbpOgE5OUobKRag32d3k4JwHHECgBvMe3uFc71LRLn9qnNwbMfn78b7yxShxS8gg-schwINVzws3qykNKkyBWuidx4VRf93iP_ENo4fl4BO7x_B9cyeLkxem3p_c02vQ9Wu1zA_CtH6s79kEMG0pDJ7O57AGaEoSu09VzR-9hW0QGc6fLA4Gzc5i7d3C5IohMSu-DN9byMDxl7GRLfeSbasZApnOXK_yvStTNE3He9271w3NJ_EozRtpnuhduQ=w881-h626-no)
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Kesäkuu 07, 2017, 22:22:29 ip
Keulaputkien purku tyssäsi.
Molemmat pää on avattu, jousi ulkona.
Vielä pitäisi saada putki ulos jotta stefat saisi vaihdettua, mutta putkipa ei tule.
Joku estää putken ulostulon pitäen metallisen kolahduksen...
Pitääkö sisäpuolelta "lyödä" jotain irti putken alapäästä vai käyttää enempi voimaa?
Putken läpi kun katsoo, aurinko paistaa läpi, mutta jotain putkeen nähden liikkuvaa siellä on ja se ilmeisesti myös estää putken irtoamisen.
 :police:
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: juha p salonen - Kesäkuu 08, 2017, 08:34:49 ap
en ole tuollasen tietäjä mutta hondasta pitää saada liukulaakeri ja stefa ulos hakkaamalla iskarin alaputkea kun sisäputki on kiinni kolmiopaloissa
stefaa pitää vielä lukkorengas eli se ekaksi irti,eikö netistä löydy videoo yamahaan

https://www.youtube.com/watch?v=W2G-b66F3es (https://www.youtube.com/watch?v=W2G-b66F3es) jotain
https://www.youtube.com/watch?v=iNIDK3eObZw (https://www.youtube.com/watch?v=iNIDK3eObZw) parempi?
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Anssi Krank - Kesäkuu 08, 2017, 10:53:30 ap
 Onko alapään kuusiokoloruuvit(jos on) irroitettu?
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Kesäkuu 08, 2017, 12:45:08 ip
Ongelma ratkesi. Stefan lukkorenkaan kun irroitti, tuli putki ulos stefoineen ja liukoholkkeineen päivineen ilman väkivaltaa.  :police:
Oletin että putki tulisi ulos jonka jälkeen stefat voi kaivella ulos kuten noissa USD-keuloissa joita olen aiemmin purkanut.
Alapään liukoholkki on tässä putken alapäässä olevassa kavennuksessa, joten en tiedä olisiko se mahtunut "pullahtamaan" irti putkesta jos olisi väkisin hakannut putken irti, vaikuttaa ainakin siltä, ettei olisi tykännyt ko. toimenpiteestä...
(https://lh3.googleusercontent.com/5FopMsvlNh7gFDsvcowR6CPQWZOrmYmqysm2eAUes4eBifdqw962dr4iOmhDudxJCqTiHaLOleQ8Fp0O_8ySWh-WFLf9BUCTEiim1pQXYWsoAUrwHtzbsT5dy_Y4vrMZNL6GPSGBzVimwgOew7rRQkNGbsUuarj6ySwAIBd9oTm-EnGb06bIaRehlcrp1y_kLG1xBZ4AtqhEtO2Ru8u7izLJDV_4SQM-Zp_efgA4X510rmEYvjRk01Cj5F--EuXsQn7mKewfBz3V7OlJmvdtABFpyC4pL6TFCGeWlp3RKGuL7hEEN01U0_BV3xP5LR86gRx5lqmRogUUIa6T127lRLvbjNqGCdwhbvqo3IoXX26gHKiVGzIlFWWEwkEOsUvXmS68Ox2TLvy7pJUXdPaLc1JSAGGc_oFmV64n7ZQzeaXpTmgU3m2rwfAUJ2JQlJ24WjDzeolrd5ElMiYgHSmI6l-vbzWCCYOBORjg9efFg7cZcZR18w4FfKR731Th3pQQqax4ugYpsbUJGCChCyfHCShk33cUkbJKXpg2lLzxw51Imze5VHGbcPDov_U9qAUwXlEj3MCmh7qvwLF-O-njkkEX9UtORa10OGANAzF7LQ=w1171-h658-no)
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Kesäkuu 11, 2017, 22:10:36 ip
Nyt on saatu renkaat vanteille ja vanteet pyörään. Konekortin anomus ei mennyt niin kuin Trömsöössä  :) Ymmärsin kuvavaatimukset väärin ja laitoin vain katteetoman pyörän sivukuvat ja nekin tulostimella tulostetut ( väritulostin ) mutta ne pitääkin olla tuplana sekä kuva myös katteilla varustettuna ja vielä "oikeat" valokuvat... No, nyt pääsee kuvaamaan uudestaan kun pyörä on taas renkailla. Tarttee käydä valokuvaliikkeessa tulostamassa  :police:
Muutoin alkaisi olla pyörä testiajoon valmis. Ratastus on vielä vaiheessa, isompi takaratas on tilattu muttei vielä saapunut. Eturattaan kokoa aprikoin kun en tiedä meneekö 14 hampaisella ketjulinja huonoksi, mallailen kun saan isomman takarattaan kotio. Lisäksi on hakusessa mistä tuon 14 hampaisen eturattaan saisi, tähän mennessä olen löytänyt vain 15 hampaista...
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Jari.J.Halonen - Kesäkuu 11, 2017, 23:24:21 ip
Nyt on saatu renkaat vanteille ja vanteet pyörään. Konekortin anomus ei mennyt niin kuin Trömsöössä  :) Ymmärsin kuvavaatimukset väärin ja laitoin vain katteetoman pyörän sivukuvat ja nekin tulostimella tulostetut ( väritulostin ) mutta ne pitääkin olla tuplana sekä kuva myös katteilla varustettuna ja vielä "oikeat" valokuvat... No, nyt pääsee kuvaamaan uudestaan kun pyörä on taas renkailla. Tarttee käydä valokuvaliikkeessa tulostamassa  :police:
Muutoin alkaisi olla pyörä testiajoon valmis. Ratastus on vielä vaiheessa, isompi takaratas on tilattu muttei vielä saapunut. Eturattaan kokoa aprikoin kun en tiedä meneekö 14 hampaisella ketjulinja huonoksi, mallailen kun saan isomman takarattaan kotio. Lisäksi on hakusessa mistä tuon 14 hampaisen etrattaan saisi, tähän mennessä olen löytänyt vain 15 hampaista...
Tervetuloa testaamaan Botniaringille juhannuksena, to.-pe. pääsee ajamaan varmasti tarpeekseen & su. sitten kerhokisa  :)
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Kesäkuu 12, 2017, 07:13:10 ap
Näin kyllä tuon kerhokisa ym. ilmoituksen ja olisi tietysti ihan mukava juttu. Tarttee kysyä perheen juhannussuunnitelmia jne. Olen menossa Kemoraan nyt 16.-18. pv, Koeajamaan sivuvaunua sekä toimitsijaksi....
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Sami Ilmonen - Kesäkuu 20, 2017, 10:04:27 ap
Laita eteen 89-90 mallisen yläkolmiot ja 1999-2002 R6 Yamahan etuhaarukka. Vanne myös R6:sta. Etujarrusatuloita voi joutua hiertämään kun kaikki eivät hyväksy niitä "blue dot" jarruja kun ovat yhdestä palasta sorvattu.
Takana mulla YZF750 takahaarukka ja Exupin linkku. Pyörä siis sama kuin sulla. Saa enemmän vaihtoehtoja takaiskariksi kun ei tarvitse olla niin lyhyt. Harvassa uudemmassa, jos missään, on enää noi lyhyitä ja lyhytiskuisia iskareita. Tuli hiton hyvä alusta meinaan. Oli aluksi jonkun uuden gikserin iskarilla mutta se oli ihan paska, löysä jousi yms. Sitten löytyi Bitubon iskari exuppiin joka on hyvä.

Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Kesäkuu 20, 2017, 15:13:13 ip
Laitetaanpa vinkit korvan taakse.  :police:
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Sami Ilmonen - Kesäkuu 20, 2017, 15:26:55 ip
Hyväkuntoisen näköinen aihio muuten. Laita nyt nuo katteet ainakin naftaliinin ja lasikuituiset tilalle. Ehjiä et saa enää mistään :-O
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Pentti Elo - Kesäkuu 20, 2017, 22:59:44 ip
Olen vaivihkaa seuraillut fötsöjen rakenteluanne täältä meluvallin päältä ja saanen lähettää teille varoituksen sanan , huolehdittehan että laitteissanne käytetään " time period " osia  ( ei näytä siltä ) sillä joutuessanne " random tecnical checkiin " huonolla tuurilla käry käy ja jos teko todetaan tahalliseksi seuraa auttamatta penalty.   ( Katso SML / FIM   "rangaistukset"  )    :embarassed:
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Sami Ilmonen - Kesäkuu 21, 2017, 09:04:41 ap
No itsellä onkin katupyörä että ei penaltyn pelkoa tuolta taholta. Valitettavasti aika moni kisapyörä kyllä joutuu penaltyboxiin kun ei ole "period" osasia kaikki. Mutta tämä on jo niin puhkikaluttu asia ettei siitä sen enempää :-D
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Heinäkuu 05, 2017, 19:55:59 ip
Nyt on vihdoin saatu "pesusienetkin" tankkiin. Ratastus meni persiilleen kun tilaus ei koskaan saapunut, rahat näytti kuitenkin palautuneen... Tarttee yrittää uudemman kerran.
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Syyskuu 27, 2017, 14:31:01 ip
Pyörä on muutaman kerran käynyt radalla ja tyytyväisiä ollaan oltu. Kuvassa poika ajamassa Alastarossa 23.7. Jarno Saarisen 200 miles tapahtumassa...
(https://lh3.googleusercontent.com/_3I8N3WEyGmYTFFKNRfYdlz9lVp59tZ4UoyKGgLJo1ucrf44wzO-69C1yN_oEBQGUJYyuo_NmUT3CK81IeRHRnzknN2clhhrnC1PBu-ziKQUe7b5BzvnkphzaPZozwvF7hiEfCVYNjSab-Wsw_6ju0l5Duy5oqf_BjvctiZadBRTqUNxBU9NmgLHAAwRPaJJcDWIjPeeW3DfJMdXSHvWoJaPtim9oCzGFIy95o7x1lTM7QGIFOXpZ9M8NNJLJBRFBOQ5JdjxdWC_1ds7xhYWHhHFeUK6_zk72G7c0oGBEyRnDLjvHR6ffl0bAfyMB-4Zig6EAMoArxpQvWgktdNOsIFGgNyXHvl3jen449fIjCdo4RTHGDU6BFY6aBinbaUWGu8g2jyyHHafuq3Dxb8zgc3owPoi8180dsuzTLsjyEWnJE9J9pfkeExawjWlER_A6y-a5OXc70b13iW6mQrwXVwCswF8uwvLYzZ4zeEYh1g1GA7zbZeL1FK9qZKupeJ96J61JQ6T4gnxHBQrEA2FtJvzpGPjE5_RgzOLxp2Ma5U6kHm_mrvHelQxh2xrgzPs9kd45h6ZAaxRRjqaoBQI5rZkoMQbT8ROnPJoz8Hssg=w879-h588-no)
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Martti Törmä - Syyskuu 27, 2017, 18:29:20 ip
Alastarolla,närkästynyt huomautus >:(.
Ei saa ottaa herneitä nenään,mutta paikkakunnan oman lausuntatavan mukaan aina mennään.

Ylistarossa,Alastarolla.
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Ilkka Heinänen - Marraskuu 05, 2017, 14:49:16 ip
Ajotuntumakin muuttui korotuksen ja kiristyksen jälkeen pajon kun "yliohjaaminen" poistui kaarreajossa ( maantiellä ), tiedä sitten miten radalla.
17" takavanne on mahdollisesti tiedossa samoin Exupin etujarrupääsylinteri. Tuo etujarru vaikuttaa nykyisellään tosi "vaisulta" mutta eiköhän siihen lääkkeet löydy.

Omat kilvanajokokemukset ovat yli 50 vuoden takaa ja sorapintaisilta radoilta. Sen vuoksi kyselen mikä idea on korottaa takapäätä ja kuinka se vaikuttaa kääntymiseen?   

Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Ilkka Heinänen - Marraskuu 06, 2017, 09:48:16 ap
Voisi kuvitella että takapäätä nostamalla "jättökulma" pienenee ja ohjauksesta tulee "nopeampi". Eli "yliohjautuvuus" vaikutus pahenee tai paranee, riippuen tietysti siitä mitä korotuksella haetaan. Vrt. speedway- ja maaratapyörät. Käyttämäni termit voivat olla vähän vanhanaikaisia joten älkää nyt hyvät veljet niihin taas takertuko.
Itsellä on tekeillä uusi runko TD-replikaan, sen takia vaan kyselen.
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: Marko Hurme - Kesäkuu 25, 2018, 22:46:38 ip
Pieni päivitys pitkästä aikaa paikallaan. Pyörä on käytössä Classic luokassa 7C Formula 1
Pientä parantelua pyritään tekemään aina kun tiedot ja taidot riittää.

(https://lh3.googleusercontent.com/6Oily2-UzRvFFEsjVKPYXZNidvJ24KriwHdLkZf3sK2B0Z1pYBQctaAf_CfaWdO2stJiuNbnzUYehATv_JPBd2CUPF5VtNroZPIK-WK7osg7r1-S1X_Ae9NWwqmuY31zWdXnZe3gpPdC7nOQ3AfcskoUlNDPNK2vjTUPRkv2ngOeAVT_TAa4zMPDSKT8y6ygyD6X9xT4y3OwBJ4azf-B3Q45OYXbAonGrvwf9kUp8P19WyCJxxIf8iaPP2Po2JXSHqXYv7tMPjMUos4DfFy6mkk_Fw52h_QsnY-iTNpWQZJD3XzA40hLnGwUDp_iu6CoYkTQ9mNpxyNBoHI7sGbHwLzRoaL9rnd3ewKkJsp3PbglbMH2xSOquv6EvdKpnN8O72Jm0tnXLuMaVFuhksipySLXLMGS0sIdqHdXnfhgsPCy96H9-5WnJC7KPZo9-BABcvXN6zcRg4pddyaugUmIE8vSxW_xoIHr0t5XOIVIxGjFSW2sxO3SomQkIiOjxcxHAVk5iuzmJho7j4n1UldY7mMYBlFpgJYDwD6mf-XnR8_tzMqyLWAVMCYH89jdDfxR-2fw1tO2xJxekPuWrYLjMkaeqYW-3moa81tfpAs=w978-h658-no)
Otsikko: Vs: FZR 1000 Genesis Classic luokkaan. Vinkkejä kaivataan.
Kirjoitti: kari lampinen - Kesäkuu 28, 2018, 20:20:46 ip
Mun ratajammu meni purkuun Moottori meni sivuvaunukuskille.Runko oli fz750 mutta mooottori fzr1000 ja siitä sitten jäi uudehkot puolat ja säädettävä innetegin sytkäpoksi,syyläri+puhallin omalla katkaisjalla joten sai napista myös päälle .hyvät uudehkot michelin pover cup renkaat suzukin vanteilla ja brembon levyillä.kaikenlaista pientä .Niin ja mikumin litteäluistiset kaasarit .Mulla oli itsetehdyt imukaulat kun olis vaatinut pudotuskaasarit.Lisätietoa jos jokin kiinnostaa +358407230610

[ylläpito on poistanut liitteen]