VMPK ry Foorumi

Moottoripyörät => Motorismi => Aiheen aloitti: Juha Pohjamo - Tammikuu 29, 2020, 23:22:46 ip

Otsikko: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Juha Pohjamo - Tammikuu 29, 2020, 23:22:46 ip
Tiedän: mainoksen uhri ja hyväuskoinen hölmö. Mutta silti houkuttelisi kokeilla.
Jos nyt talvihuollossa heittäisikin 100000km ajettuun trumppaan jotkut halvat MP-öljyt ja satsin rvs:ää
Ajaisi sillä sekoituksella sen 500-600km ja vaihtaisi siten oikeat ajoöljyt.

Olen pitkään seurannut rvs-keskusteluja enkä ole etsimälläkään löytänyt mitään perusteltua moitetta.
Joka väittää kulutuksen pienenyneen ja rapinoiden vaimentuneen. Joku taas sanoo ettei vaikuttanut mitään mutta kukaan ei väitä, että olisi tehnyt tuhoja.
Paljon sitä ihmeainetta kuitenkin kai myydään.

Josko kuitenkin tohtisi...
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Arto Ahonkivi - Tammikuu 30, 2020, 08:38:36 ap
Vaikkei napinoita aineen toiminnasta oo kulunu, ei se sitä tarkoita ettei haavereita olis sattunu.
Moniko ei kehtaa sanoa olleensa mainoksen uhri?
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Petri Behm - Tammikuu 30, 2020, 09:41:15 ap
En ole kuullut, että RVS olisi oikein käytettynä mitään rikkonut, joten melko turvallin valinta.

Litrahinta on aika kova, mutta kyllä hyvästä kannattaa maksaa
(RVS G4 moottorin käsittely 39,90€ 3990,00€ / L)

Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Markku Juusela - Tammikuu 30, 2020, 09:57:04 ap
Moro

Todella huono aine mainoksen mukaan jos tekee sen mitä lupaavat.

Lainaus
seurauksena polttoaineen kulutus laskee ja moottorin teho palautuu alkuperäisiin lukemiin

Jos toi teho tosiaan palautuu kuten luvataan niin en missään nimessä edes ajattele kokeilua nimittäin menisi aivan hukkaan se vajaan 100 hv:n tehonnosto.
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: markkukovasin - Tammikuu 30, 2020, 10:14:02 ap
Hehe...

Voi olla ihan hyvälkin aine,jos ei riko mitään.

Mutta muistatteko sen tv-mainoksen kauan sitten kun
mainostivat moottorin "eheytysainetta" ?

Siinä oli auto nosturilla ilman öljypohjaa..kone oli saanut käsittelyn
ihmeaineella- joskin öljyn sekaan-ja sitten öljypohja (ja öljytkin) pois.....

No se kone kävi siinä nosturilla kyllä
niin että kiertokanget vaan vilistelivät,kun kerta näkyvissä olivat.

Heppu suihkutti vesiletkulla vettä sinne koneen alapäähän ja kehui suu
vaahdossa,miten hän näyttää nyt,että ihmeaine tosiaan auttaa ja suojaa
koneen pahalta...

Jotenkin jäi vaan tuntuma,että sen öljyttömän koneen pelasti lähinnä sen mainoksen
kuvaamisen ihmeaine nimeltään H2O,jota sinne paineella ruutattiin...sekin on voiteluaine...ihan vanhinta lajia... :laugh:

t. Markku
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Kari Sillanpää - Tammikuu 30, 2020, 10:34:54 ap
Vanhin ehkä, mutta siitä huolimatta tuskin kuitenkaan paras ;D

Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Petri Behm - Tammikuu 30, 2020, 10:44:56 ap
Hehe...

Voi olla ihan hyvälkin aine,jos ei riko mitään.

Mutta muistatteko sen tv-mainoksen kauan sitten kun
mainostivat moottorin "eheytysainetta" ?

Siinä oli auto nosturilla ilman öljypohjaa..kone oli saanut käsittelyn
ihmeaineella- joskin öljyn sekaan-ja sitten öljypohja (ja öljytkin) pois.....

No se kone kävi siinä nosturilla kyllä
niin että kiertokanget vaan vilistelivät,kun kerta näkyvissä olivat.

Heppu suihkutti vesiletkulla vettä sinne koneen alapäähän ja kehui suu
vaahdossa,miten hän näyttää nyt,että ihmeaine tosiaan auttaa ja suojaa
koneen pahalta...

Jotenkin jäi vaan tuntuma,että sen öljyttömän koneen pelasti lähinnä sen mainoksen
kuvaamisen ihmeaine nimeltään H2O,jota sinne paineella ruutattiin...sekin on voiteluaine...ihan vanhinta lajia... :laugh:

t. Markku

MOTOR UP
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Pertti Rintamaki - Tammikuu 30, 2020, 11:23:32 ap
Motorupilla ajoi kilpaa meidän plantaasin entinen omistaja.
Impin koneesta oli painettu teräsputket pois ja porattu pelkkään alumiiniin sylinterit Kostajan männille.
Yhden kauden jää-ja maarataa ajoivat veljekset, toinen yleisessa ja toinen junnuissa. Kahta luokkaa siis aina yhdessä kilpailussa.
Näin tuon lohkon ja kulumista ei ollut. Pinta oli kuin teflonpannussa.
Ajot oli loppuneet siihen, kun oli imaissut kiven koneeseen ja sylinteristä pala pois.


Ei tätä kyllä varmaan kukaan usko.....on vaan sen verran tuttu kaveri, että minä epäilen tuon olevan totta.
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Juha Pohjamo - Tammikuu 30, 2020, 17:36:50 ip
Yleensä ja periaatteessa aina suhtaudun kaikkiin ihmeaineisiin puhtaana humpuukina.
Jostain syystä tämä rvs tekee kuitenkin poikkeuksen ainakin mielikuvatasolla.
Johtuu ehkä järkeenkäyvästä teknisestä toimintaselostuksesta ja posittivisista käyttäjäkokemuksista. Esim motomatin kertomana: http://www.motomatti.fi/2018/01/rvs.html

Toisaalta, jos ainoa riski on hukkaan heitetty 39€ niin miksein sen riskin voisi ottaakin.
Se raha on säästetty jo tässä alkuvuonna tipatonta tammikuuta kärvistellessä.


Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Petri Behm - Tammikuu 30, 2020, 18:40:27 ip
Toisaalta, jos "ihmeaineet" oikeasti toimisi, niin miksi isot öljy-yhtiöt tekee edelleen moottori- ja muita öljyjä ilman niitä?
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Juha Pohjamo - Tammikuu 30, 2020, 18:47:15 ip
Toisaalta, jos "ihmeaineet" oikeasti toimisi, niin miksi isot öljy-yhtiöt tekee edelleen moottori- ja muita öljyjä ilman niitä?
Hyvä kysymys yleisellä tasolla. Rvs:n kohdalla ei, koska se ei ole öljyn lisäaine. Sitä käytetään kerran ja sitten se otetaan öljyn mukana pois. Sitä ei tyrkytetä lisättäväksi ölyn sekaan uudelleen ja uudelleen. Mutta humpuukia se voi silti olla.
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: antero nuuttila - Tammikuu 30, 2020, 18:53:53 ip
Muutama vuosi sitten kaadoin kokeeksi tuota rvs ainetta ryssän vaunupyörän koneeseen,K 750.
Muutaman tonnin sillä ajelin.Mekaaniset äänet ei muuttunu mihinkään samoin pensan kulutus pysyi ennallaan.
Mutta,vehje ei hajonnut tuona aikana.
Tästä voi päätellä varmuudella että aine toimii oikeesti.
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Antti Tukeva - Tammikuu 30, 2020, 19:04:04 ip
En osaa ottaa kantaa aineen toimimiseen moottoreissa, mutta kokeilun halusta laitoin käsittelyn 410 000 ajettuun Volvo s 80 dieseliin. Ainoa asia jonka huomasin todella tapahtuvan oli polttoaineen kulutuksen 0,4 l/100 km vähentyminen, ajotietokoneen näytön perusteella.
Laitoin siis käsittelyn ensiksi vanhoihin öljyihin, jotka pois n. 1000 km ajon jälkeen. Seuraavaksi uusien öljyjen mukana toinen satsi, joka jäi moottoriin seuraavaan öljynvaihtoon saakka. En tiedä jatkuiko polttoineen kulutus alemmalla tasolla, koska ennen seuraavaa vaihtoa vaihdoin jo koko auton.
Voi tietysti laskeskella, että mikäli pa-kulutus jatkui esim. seuraavaan öljynvaihtoon saakka (20 th km minulla), niin se maksoi aineen hinnan takaisin.
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: eero ikonen - Tammikuu 31, 2020, 20:34:27 ip
Onko joku kokeillut RVSää vanhan bokseribemarin vaihdelaatikkoon?
Itselläni 6-sarjalainen ja vaihteiston toiminta varmaankin normaalin kankeata eli vaatii "prepressausta" eli vaihdepolkimen esipainamista ennen kytkimen käyttöä ja vaihteen vaihtamista. Kyllähän se vaihde ilman esipainamistakin vaihtuu, mutta kolahtelu ei mieltä ylennä vaikka se vaaratonta kuulemma onkin.
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Juha Pohjamo - Tammikuu 31, 2020, 22:07:09 ip
Vanhamoto-blogissa on kanssa vähän juttua rvs-kokemuksista:
https://www.vanhamoto.net/2017/06/rvs-kasittely-wagnerissa.html

Ja toinenkin blogi:
https://tuumaustauko.blogspot.com/2017/11/rvs-lisaaine-moottoripyorassa-ja.html
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Ben Rydman - Helmikuu 06, 2020, 15:45:11 ip
Vanhamoto-blogissa on kanssa vähän juttua rvs-kokemuksista:
https://www.vanhamoto.net/2017/06/rvs-kasittely-wagnerissa.html (https://www.vanhamoto.net/2017/06/rvs-kasittely-wagnerissa.html)


Ja nyt on tulossa lisää kokemuksia meidän blogiimme seuraavassa jutussa: toiseen samanlaiseen Bemariin tehtiin samanlainen käsittely eli moottori, vaihdelaatikko ja perä - kuhunkin oma aineensa. Sama käsittely samanlaisessa pyörässä tuotti samanlaisen tuloksen kuin aiemminkin.
- bensankulutus tippui
- öljynkulutus tippui
- isoin muutos tuntuu vaihdelaatikossa, josta tuli japanilaisen kevyt toiminnaltaan
- perässä en osaa sanoa, miten tietäisin, onko se vaikuttanut jotenkin. Perä oli äänetön ennenkin ja on yhä
Kokemuksesta osaan nyt sanoa, että noissa K75 - Bemareissa käsittely kestää noin 70 000 km.
RVS on siis metallin lisäaine, ei öljyn. Sitä käyttää aika moni kilpakuski Suomessakin. Niillä viritysasteilla se tuo kuulema mitatusti muutaman lisähevosen, mutta tuskin missään normaalikoneessa mitään suuremmin havaittavaa teholisää.
Mutta joku kommentoi, että voiko olla haittaa? Voi, jollei sitä käsittelyä tehdä oikein. Silloin se voi jäädä sakaksi jonnekin koneen pohjalle ja ei saavuteta mitään hyötyjä, ennemmin haittaa.
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Ben Rydman - Helmikuu 06, 2020, 15:54:11 ip
Tiedän: mainoksen uhri ja hyväuskoinen hölmö. Mutta silti houkuttelisi kokeilla.
Jos nyt talvihuollossa heittäisikin 100000km ajettuun trumppaan jotkut halvat MP-öljyt ja satsin rvs:ää
Ajaisi sillä sekoituksella sen 500-600km ja vaihtaisi siten oikeat ajoöljyt.
Ja niihin uusiin öljyihin toinen käsittely! Ekalla kerralla vaatii kaksi käsittelyä. Ensin vanhoihin öljyihin, ajoa joku muutama sata kilometriä, sitten toinen satsi uusiin öljyihin. Eka käsittely selkeästi irrottaa p*skoja koneesta, toinen käsittely puhtaassa koneessa tarttuu metalliin. Omissa pyörissä vaikutus on tosiaan ollut mitattavissa hyvin selkeästi, mutta toki erilaisia pyöriä kuin Trumppasi.
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Ben Rydman - Helmikuu 06, 2020, 16:01:24 ip
Toisaalta, jos "ihmeaineet" oikeasti toimisi, niin miksi isot öljy-yhtiöt tekee edelleen moottori- ja muita öljyjä ilman niitä?
Itse asiassa on vastaavaa öljyä, mutta siinäkin korostetaan, että se ei ole öljyn lisäaine vaan metallin. Maailman paras öljy (tarkoitettu 1000+ -heppaisiin autoihin) lienee Tribodyn, jossa on vastaavantyyppistä ainetta seassa. Ko. öljy maksaa muistaakseni 142 €/3,7 litraa eli kallista on, eikä mikään normiauto vaadi niin hyvää öljyä. Yli tuhatheppaiset kyllä. Tässä linkki kotimaiseen ammattikorkeatutkimukseen öljyistä, jossa tuonkin öljyn voi havaita tosiaan olevan tuhat kertaa parempaa - mutta ei ehkä hinnallaan perustele käyttöä normivehkeissä. https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/144947/Silfverberg_Jani_Marttila_Joni.pdf?sequence=1&isAllowed=y (https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/144947/Silfverberg_Jani_Marttila_Joni.pdf?sequence=1&isAllowed=y)   <-- Esim. sivu 39!
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Juha Pohjamo - Helmikuu 06, 2020, 21:08:28 ip
Ja niihin uusiin öljyihin toinen käsittely! Ekalla kerralla vaatii kaksi käsittelyä. Ensin vanhoihin öljyihin, ajoa joku muutama sata kilometriä, sitten toinen satsi uusiin öljyihin. Eka käsittely selkeästi irrottaa p*skoja koneesta, toinen käsittely puhtaassa koneessa tarttuu metalliin. Omissa pyörissä vaikutus on tosiaan ollut mitattavissa hyvin selkeästi, mutta toki erilaisia pyöriä kuin Trumppasi.
Trumppa ei syö toistaiseksi lainkaan öljyä. Redlinen 20W-50 pysyy hyvin sisällä ja kone on hämmästyttävän puhdas sisuskaluiltaan.
Viime talvena kun avasin kytkimen niin koneen sisäkaluja sormella pyyhkäistessä sormeen ei jäänyt muuta kuin öljyä. Ei ollenkaan perinteistä mustaa mönjää.
Mutta juoma sille kyllä kelpaa senkin edestä. Rauhallisessakaan matka-ajossa ei pääse alle viiden litran. Ja mekaaniset raksutukset ovat voimakkaat. Ovat aina olleet.

Se mitä rvs:tä uskaltaisin odottaa olisi ehkä lievästi laskenut polttoaineen kulutus ja toivottavasti edes vähän vaimenevat raksutukset.
Mutta ennenkaikea se, että kone pysyisi nykyisessä kunnossa vähän kauemmin.
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Martti Törmä - Helmikuu 07, 2020, 07:23:05 ap
Joskus aiemminkin oli RVS.stä keskustelua. Silloin kerroin omia kokemuksia.
Pojalla oli VW Golf 2-litraisella koneella ajokilometrit luultavasti n. 400000km, mittarissa about 210000.
Auto söi öljyä n.1,5-2L/1000km ja savutti kuin Wartburg. Käsittely tehtiin näin, ensiksi pesevä aine vanhojen öljyjen sekaan ja 30km rauhallista ajoa tasakaasulla.Sitten uudet öljyt ja RVS sekaan, taas rauhallista ajoa n.60km.
Lopputulos oli että öljyn kulutus putosi huomattavasti, muistaakseni 0,5L piti lisätä jonkin ajan kuluttua olisko ajoa ollut takana 2-3000km.
Oliko syynä pesevän aineen irtisaamat männänrenkaat vai RVS.n aikaansaama tiivistyminen sitä ei voi tietää. Ainakin paskasta autosta tuli vähemmän paska.
Tarina löytyy kyllä tältä sivustolta jostakin,itse en viitsi nyt hakea ja kilometritkin on jo pitkälti unohtuneet.
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Petri Behm - Helmikuu 07, 2020, 09:01:23 ap

Oliko syynä pesevän aineen irtisaamat männänrenkaat vai RVS.n aikaansaama tiivistyminen sitä ei voi tietää..


Veikkaan, että männänrenkaat.
Noin suurta öljynkulutusta savuttamista ei mikään nanoaine korjaa tai sitten sen pitäisi rakentaa sinne moottoriin melko huomattavia kerrostumia lisää tavaraa kuluneiden osien päälle.

RVS ei myöskään vaihda venttiilivarren kumia uusiin...
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Ben Rydman - Helmikuu 08, 2020, 07:15:04 ap
Ja niihin uusiin öljyihin toinen käsittely! Ekalla kerralla vaatii kaksi käsittelyä. Ensin vanhoihin öljyihin, ajoa joku muutama sata kilometriä, sitten toinen satsi uusiin öljyihin. Eka käsittely selkeästi irrottaa p*skoja koneesta, toinen käsittely puhtaassa koneessa tarttuu metalliin. Omissa pyörissä vaikutus on tosiaan ollut mitattavissa hyvin selkeästi, mutta toki erilaisia pyöriä kuin Trumppasi.

Se mitä rvs:tä uskaltaisin odottaa olisi ehkä lievästi laskenut polttoaineen kulutus ja toivottavasti edes vähän vaimenevat raksutukset.
Mutta ennenkaikea se, että kone pysyisi nykyisessä kunnossa vähän kauemmin.
Tee kuitenkin ohjeen mukaan, vahva suositus. Yksi satsi vanhoihin öljyihin, muutama sata kilometriä, sitten toinen satsi uusiin öljyihin ja ajoa seuraavaan öljynvaihtoväliin. Samoin aineen laittamisessa ohjeen mukaan eli muistaakseni lämpimään koneeseen ensin puolet, sitten tyhjäkäyntiä muistaakseni 15 minuuuttia ja sitten loput aineet sisään - ja heti perään ainakin puoli tuntia ajoa.
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Juha Pohjamo - Helmikuu 13, 2020, 16:52:11 ip
No niinhän siinä kävi, että Motonetistä tarttui mukaan öljykannu halpaa motskariöljyä ja RVS-purkki.
Kerron sitten kevväämmällä tuliko hevosvoimia lisää vai räjähtikö koko keksintö.
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Jussi Kumpu - Helmikuu 18, 2020, 08:35:50 ap
Taidan FJ:n kilkattelijaan tehdä saman tempun.
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Juha Pohjamo - Maaliskuu 24, 2020, 16:14:28 ip
No niinhän siinä kävi, että Motonetistä tarttui mukaan öljykannu halpaa motskariöljyä ja RVS-purkki.
Kerron sitten kevväämmällä tuliko hevosvoimia lisää vai räjähtikö koko keksintö.

Noniin, RVS-satsi kaadettu koneeseen (kahdessa erässä, kuten ohje sanoo) ja esimmäinen lenkki ajettu. Tämän perusteella nyt ei osaa sanoa juuta eikä jaata. Tutkimukset jatkuvat....
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Juha Pohjamo - Huhtikuu 27, 2020, 18:47:28 ip
Ajelin muutamana päivänä yhteensä pari sataa kilometriä silloin kun kaadoin litkut koneeseen.
Tässä tuli vaan kolmen viikon ajotauko sattuneesta syystä.
Onkohan ne nanopartikkelit nyt sakkana öljypohjassa ajamattomuuden takia?

Ohje kylläkin sanoo, että alun sekoittumisvaiheen jälkeen moottoria saa sammutella normaalisti.
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Juha Pohjamo - Toukokuu 01, 2020, 21:55:41 ip
Ajelin muutamana päivänä yhteensä pari sataa kilometriä silloin kun kaadoin litkut koneeseen.
Tässä tuli vaan kolmen viikon ajotauko sattuneesta syystä.
Onkohan ne nanopartikkelit nyt sakkana öljypohjassa ajamattomuuden takia?

Ohje kylläkin sanoo, että alun sekoittumisvaiheen jälkeen moottoria saa sammutella normaalisti.

Käänsin pyörän pari kertaa hetkeksi kyljelleen molemmin puolin. Kai ne sieltä lähtivät liikkeelle jos olivat pohjalle painuneet.
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Juha Pohjamo - Toukokuu 09, 2020, 20:14:03 ip
Alkaa olla 600km ajettu RVS:t sisässä. En ole huomennut toistaiseksi mitään vaikutusta mihinkään.
Tuo trumpan 865 kone on sellainen raksuttaja, että siinä ei varmaan ihan helposti edes huomaa jos jotain pientä hiljenemistä olisikin tapahtunut.
Öljyä ei ole kulunut tähänkään asti ja polttoaineen kulutuksesta en osaa sanoa mitään. Jos kulutus jonkun desin olisikin muuttunut niin se hukkuu normaaliin hajontaan. Tankillisella pääsee edelleen 230-270km riippuen missä ja miten ajaa.
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: eero ikonen - Toukokuu 12, 2020, 13:31:37 ip
Nappasin minäkin rvs-hyllystä mukaan vaihteiston lisäaineen 39 eurolla. Näyttää riittävän kolmeen öljylitraan eli laitan mössöt myös perään ja kardaaniin. Itse käytän vaihteistossa 85w140 öljyä Repan ehdotuksen mukaan. Kerron tuloksista myöhemmin. Moottori toimii hyvin ja puristukset on kohdallaan, joten siinä kohtaa säästin
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Juha Pohjamo - Toukokuu 12, 2020, 21:07:58 ip
Tuossa tänään ajellessa hoksasin että vaihteistohan toimiikin jotenkin jouheammin kuin ennen.
Vaihteensiirron tahmeus on, jos ei nyt kokonaan kadonnut, niin ainakin vähentynyt.
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Petri Behm - Toukokuu 12, 2020, 22:28:25 ip
Tuossa tänään ajellessa hoksasin että vaihteistohan toimiikin jotenkin jouheammin kuin ennen.
Vaihteensiirron tahmeus on, jos ei nyt kokonaan kadonnut, niin ainakin vähentynyt.

Vaihteistossa (moottorissa) oleva öljy on samaa merkkiä ja mallia kuin ennen lisäainetta?
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Juha Pohjamo - Toukokuu 12, 2020, 22:44:10 ip
Tuossa tänään ajellessa hoksasin että vaihteistohan toimiikin jotenkin jouheammin kuin ennen.
Vaihteensiirron tahmeus on, jos ei nyt kokonaan kadonnut, niin ainakin vähentynyt.

Vaihteistossa (moottorissa) oleva öljy on samaa merkkiä ja mallia kuin ennen lisäainetta?
Ei ole.
Aluksi käytin Castrolia ja siten siirryin Red Lineen. Sillä on ajeltu viimeiset 40000km.
Nyt on ollut sisällä Motonetin Motox jolla ajeaan vain tämän käsittelyn ajan ja sitten taas Red Line koneeseen.
Tosin voi olla, että koko vaihteensiirron liukkaustuntemus johtuu vain kylmästä toukokuusta ja sitä kautta jäykempänä pysyttelevästä öljystä.

Katsotaan siten kesemmällä saako vaihteita enää potkittua päälle ollenkaan.
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Petri Behm - Toukokuu 14, 2020, 22:21:07 ip
Hämmennetään vähän.
Xado
(https://xado.fi/7-large_default/revitalizant-bensiini-ja-kaasumoottorille.jpg)

Legenda tietää kertoa, että se kestävä venäläinen poranterä, mistä koko homma sai alkunsa, oli kahden miehen työn tulos.
Sen takia on myös kahta eri ainetta...
Otsikko: Vs: Mainoksen uhri...
Kirjoitti: Juha Pohjamo - Toukokuu 15, 2020, 07:30:36 ap
Hämmennetään vähän.
Xado

Legenda tietää kertoa, että se kestävä venäläinen poranterä, mistä koko homma sai alkunsa, oli kahden miehen työn tulos.
Sen takia on myös kahta eri ainetta...

Muistelen lukeneeni tästä jonkun artikkelin jo vuosia sitten jostain alan lehdestä. Netti- tai olisiko ollut ihan perinteinen paperilehti.

Tätä kilpailevaa tuotetta ei ole juuri meilläpäin mainostettu eikä siitä ole lähtenyt kehittymään samanlaista tunteita herättävää ilmiötä konemiesten keskuudessa kuin paremmin tunnetusta kipailijastaan.
Tästä johtuen siitä ei ole kertynyt myöskään kovin paljon käyttäjäkertomuksia joiden perusteella voisi muodostaa mielikuvaa tuotteesta.
Näissä asioissa on pakko turvautua mielikuviin, jotka totuuden nimissä ovat lähellä mielikuvitusta, koska tutkittua faktatietoa on tarjolla niukasti.

Aloitusviestissä mainitsin: Olen pitkään seurannut rvs-keskusteluja enkä ole etsimälläkään löytänyt mitään perusteltua moitetta.
Joku väittää kulutuksen pienenyneen ja rapinoiden vaimentuneen. Joku taas sanoo ettei vaikuttanut mitään mutta kukaan ei väitä, että olisi tehnyt tuhoja.


Ainakin omalla kohdallani kynnys siihen, että ylipäätään uskallan kaataa ylimääräisiä mömmöjä moottoriin on korkea. Kynnykselle kiipeämiseen yllyttää uteliaisuus. Mutta lopullisen reunan yli hyppäämiseen vaikuttaa yleisön reaktiot. Jos riittävän moni kertoo jo hypänneensä eikä käynyt kuinkaan niin se yllyttää hypäämään. Mutta jos joukosta huudeltaisiin myös varoittavia esimerkkejä vaurioista niin jättäisin hyppäämättä.

Mutta lopulta kuitenkin, kuten ketjun otsikkokin sanoo: "Mainoksen uhri..."