VMPK ry Foorumi

Moottoripyörät => Sivuvaunut => Aiheen aloitti: Hannu Aaltonen - Marraskuu 13, 2020, 14:01:52 ip

Otsikko: GL1100 kiinnitukset
Kirjoitti: Hannu Aaltonen - Marraskuu 13, 2020, 14:01:52 ip
 Tai oikeammin alatakakiinnitys. Käsiini on tullut Finntour tai kopio, ei ole valmistelätkää ainakaan. Ollut kiinni GL1000:ssa, joten voisi olettaa, että heittämällä tähän GL1100. Tai niin itse oletin... Sivuvaunussa ei itsessään ole alakiinnityksille säätöjä, ei korkeuden eikä auraksen. Yläkiinnitykset ovat vanttiruuveilla, joten kallistuksen säätö onnistuu kyllä. Kun sovitin ensi kertaa paikalleen alatakakiinnitys osui pakoputken kannakkeen reikään, jossa edellinen omistaja väitti sen myös olleen. Kävi vaan niin, että sen verran eri paikassa oli reikä, ja piti pakottaa paikalleen, että tässä eräänä päivänä olikin kiinnike jännityksestä repeytynyt irti rungosta. No eihän se olekaan kuin pellinpala parilla pistehitsillä kiinni... Olisiko lukijoilla tietoja ja kokemusta yleensä kiinnikkeistä GL1100:aan, miten jäsenien eri vaunut ovat kiinni. Kaikki kolme muuta kiinnityskohtaa ovat aivan kunnollisen tuntuisia ja vahvoja. Kiitos jo etukäteen!
Otsikko: Vs: GL1100 kiinnitukset
Kirjoitti: Hannu Aaltonen - Marraskuu 13, 2020, 14:02:50 ip
 Anteeksi, otsikkoon tuli virhe, täytyy siis olla kiinnitYkset!!!!!
Otsikko: Vs: GL1100 kiinnitukset
Kirjoitti: Marko Mauriala 2 - Marraskuu 13, 2020, 16:36:29 ip
Tästä nimenomaisesta asiasta en mitään tiedä, mutta eikö siinä pikkuisen hitsaamalla ja askartelemalla saisi onnistuneen ratkaisun. Pari valokuvaa voisi auttaa asian ratkaisuehdotuksien keksimisessä...
Otsikko: Vs: GL1100 kiinnitukset
Kirjoitti: Pentti Vaherkoski - Marraskuu 14, 2020, 07:22:44 ap
Sen verran on vaunun kiinnityksestä kokemusta, että olen Velorexin vaunun Jawa-kiinnikkeillä sovittanut Suzukin GSX:n neliöputkirunkoon. Vaunua ei voi kiinnittää pakoputken kannakkeisiin, vaan suoraan runkoputkiin. Kuorman, joka sivusuunnassa ei ole pieni, pitää välittyä molemmin puolin pyörän runkoa. Joko niin, että rungossa on välituki kiinnityskohdassa tai niin, että sellainen tehdään erillisenä. Hitsauksia runkoon ei saa tehdä, vaan kaikki kiinnikkeet puristus/pulttiliitoksilla. Toisessa alakiinnikkeessä pitää olla vanttiruuvisäätö, jotta aurausta voi säätää. Ja ellei mukana tullut ohjausiskaria, sellainen kannattaa hankkia.