VMPK ry Foorumi

Moottoripyörät => Kilvanajo => Aiheen aloitti: kalle tylli - Marraskuu 14, 2012, 20:17:49 ip

Otsikko: MAICO _81
Kirjoitti: kalle tylli - Marraskuu 14, 2012, 20:17:49 ip
Maico -81. Kaikki asiantuntijat tietävät, mistä on kyse. Jenkeissähän -81, on todella arvostettu. Käytännöllisesti katsoen uusia, (Karrikoituna, runko, etupää ja moottorinlohkot vanhaa), myydään n. 3000-5000€. Nyt olis Nettimotossa, (en osaa linkittää), myynnissä, ulkonäöstä päätellen, alkuperäinen, eli ei huuollettu mitenkään, MC 490. 10000€. Ei sillä, etten ko. laitteen itsekin omistaneena sitä arvostaisi, mutta onkohan nolla perässä liikaa. Mutta, noin yleensäkin. Onkohan classic harrastuksen hinnat karkaamassa pilviin? PS. Saattas keväällä olla IT490 kaupan, montakohan tonnia?
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: timo t.laine - Marraskuu 14, 2012, 20:57:25 ip
 jos on rekisterissä niin pyydä 12000€..
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: kalle tylli - Marraskuu 14, 2012, 21:34:38 ip
Ei kehtaa pyytää, kun on 250cc kilvissä. Suomeen ei ole isoa IT:tä, koskaan tyypitetty. Ajoivat aikanaan Arwidsonin punakilvillä. Omani -84. Toisin sanoen, pyöräni ei tieliikennekelpoinen, ellei pistä tallissa olevaa puolikasta kiinni.
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: timo t.laine - Marraskuu 14, 2012, 23:47:40 ip
 jos laitat 250cc moottorin niin ns. käyttöarvo puolittuu! ,..en viitsinyt soittaa uteliaisuudesta nettimoton maicomiehelle, mutta onhan tuossa se yksi nolla liikaa, eikä sillä mitään euroopan mestaruutta ole voitettu. ,käypä hinta pyörii sinä tonnin kieppeillä.
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: Sami Ilmonen - Marraskuu 15, 2012, 10:43:28 ap
No tähänkin pätee se vanha kulunut viisaus: ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. WANHA vitsi mutta kai noita tyhmiä sitten riittää kun hinnat karanneet. Tarjoa se tonni, tiedä vaikka lähtis  :D
P.S. minunkin mielestä karmea hintapyyntö...
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: Teemu Mäkinen - Marraskuu 15, 2012, 21:04:26 ip
..en viitsinyt soittaa uteliaisuudesta nettimoton maicomiehelle, mutta onhan tuossa se yksi nolla liikaa, eikä sillä mitään euroopan mestaruutta ole voitettu. ,käypä hinta pyörii sinä tonnin kieppeillä.

Minäpä soitin, uteliaisuudesta... Ei osannut/halunnut myyjä sanoa tarkkaa hintaa millä olisi Maico lähtenyt. Jotenkin ymmärsin rivien välistä että n. 5000 eurolla tulisi kaupat..  Kovasti painotti pyörän erinomaisuutta ja harvinaisuutta sekä huippujousitusta mutta ei osannut kertoa minkä merkkiset iskarit pyörässä on kiinni... Samaa mieltä Timon kanssa tuosta "Euroopan mestaruudesta"...
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: timo t.laine - Marraskuu 15, 2012, 22:34:53 ip
 näyttäisi olevan marzocchin takaiskarit, vai corte & cossut? , no vaikka olisivat ne parhaat eli öhlinsit niin ei niille edes just huollettuna voi laskea kuin max 400€. on peli kyllä ihan ryhdikäs mutta en usko että myyjä antaa takuuta edes viikkoa. ,näitä saman laisia on pari kappaletta näkynyt classic kisoissa, kaveri aikoinaan osti upouuden tämmöisen , mitähän olisi maksanut v. -81, euroiksi muutettuna jotain plus 2000(?). ,itselllä on siistikuntoinen ktm 500 -86 tallissa, normaali vuosihuolto ja ajoon, maksoi viime kesänä 500€, menee ehkä toinen mokoma iskarihuoltoon, ketjuihin & rattaisiin ym. 
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: Sami Ilmonen - Marraskuu 16, 2012, 13:01:01 ip
Eipä näy enää. Taisi mennä äkkiä kaupaksi pyydettyyn hintaan :)
Ja painaako nuo mestaruudet niin näissä crossipyörissä kun kuitenkin suht tuotantopelejä pohjimmiltaan? Mitä nyt kuriositeettina. Ja millä sen todistaa? RR-pyörät sitten eri juttu kun ei mitään yhteistä katupyöriin...
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: ARI JUMPPANEN - Marraskuu 16, 2012, 15:06:29 ip
Niinpä, ja eikä niitä aitoja tehdaspelejä (joilla yleensä ne mestaruudet on voitettu) juurikaan näy
markkinoilla. Ainakaan Suomessa. Ja vaikkapa olisikin jonkun mestarin entinen voittolaite, niin ei noilla
muu lisäänny kuin näyttely-/keräily-/tunnearvo. Normiukon käsissä aivansama onko 500cc crossi
vakio vai tehtaankilpuri. Punetta riittää siinä tavallisessakin.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: timo t.laine - Marraskuu 16, 2012, 19:14:16 ip
 joo, aikoinaan olen käynyt katsomassa kolmea eri tapausta, yhteinen nimittäjä "myytävänä heikki mikkolan entinen husqvarna" , jokainen oli uudempi kuin -76. ,hessu ajoi, kuten tiedämme, yamahalla menestyksekkäästi vuodet -77, -78, ja -79. , ei nämä kauppaajat useinkaan huijareita ole , tietämättömiä vaan mitä omistavat.
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: kalle tylli - Marraskuu 17, 2012, 00:44:54 ap
Timolle tiedoksi. Tuossa Arin kuvassa näkyy ne Cortet. Myytävässä laitteessa oli nähdäkseni Marzocchit. Itselläni oli aikoinaan ensimmäisessä pyörässäni samannäköiset. Ne tosin piti olla runko/lisäsäiliö alaspäin. Pistäkääs Googleen, Maico only.uk. Maico S1, -81 periaatteessa, -83 kone. Missä luokassa, Suomen classic kisoissa?
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: timo t.laine - Marraskuu 18, 2012, 20:41:20 ip
 kyllä tuolla d2 -luokkaan pääsee, ilmeisesti, ei se läppäventtiili ole kielletty vaikka -81 mallissa ei alun perin ollutkaan. ,itselläni oli jo vuonna -76 cz 360 penttilän maukan asentamilla läpillä varustettuna.
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: Teemu Mäkinen - Marraskuu 18, 2012, 21:46:31 ip

Pistäkääs Googleen, Maico only.uk. Maico S1, -81 periaatteessa, -83 kone. Missä luokassa, Suomen classic kisoissa?

kyllä tuolla d2 -luokkaan pääsee, ilmeisesti, ei se läppäventtiili ole kielletty vaikka -81 mallissa ei alun perin ollutkaan. ,itselläni oli jo vuonna -76 cz 360 penttilän maukan asentamilla läpillä varustettuna.

Pääsiskö? -83 ja -81 Maicojen alakerrathan ovat totaalisen erilaisia.  81 oli vielä kytkin ns. lautasjousilla ja ensiöveto ketjulla, vaihteensiirtokin ns. vaihteensiirtolevyllä. 83 on jo kytkimessä kierrejouset, ensiöveto hammasrattailla ja vaihteistossa vaihderumpu.

Classic säännöissä mainitaan:

"Moottoripyörän tulee koostua vain ao. aikakautena valmistetuista tai alkuperäistä vastaavin ominaisuuksin varustetuista uustuotanto-osista."
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: Teemu Mäkinen - Marraskuu 18, 2012, 21:55:14 ip
Timolle tiedoksi.  Pistäkääs Googleen, Maico only.uk. Maico S1, -81 periaatteessa, -83 kone. Missä luokassa, Suomen classic kisoissa?

Chuck Sunin S1 490 Maico, periaatteessa -81 twin shock runko ja -83 moottori:

www.youtube.com/watch?v=zi1F-0eYZuY (http://www.youtube.com/watch?v=zi1F-0eYZuY#ws)





Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: timo t.laine - Marraskuu 18, 2012, 22:14:17 ip

Pistäkääs Googleen, Maico only.uk. Maico S1, -81 periaatteessa, -83 kone. Missä luokassa, Suomen classic kisoissa?

kyllä tuolla d2 -luokkaan pääsee, ilmeisesti, ei se läppäventtiili ole kielletty vaikka -81 mallissa ei alun perin ollutkaan. ,itselläni oli jo vuonna -76 cz 360 penttilän maukan asentamilla läpillä varustettuna.

Pääsiskö? -83 ja -81 Maicojen alakerrathan ovat totaalisen erilaisia.  81 oli vielä kytkin ns. lautasjousilla ja ensiöveto ketjulla, vaihteensiirtokin ns. vaihteensiirtolevyllä. 83 on jo kytkimessä kierrejouset, ensiöveto hammasrattailla ja vaihteistossa vaihderumpu.

Classic säännöissä mainitaan:

"Moottoripyörän tulee koostua vain ao. aikakautena valmistetuista tai alkuperäistä vastaavin ominaisuuksin varustetuista uustuotanto-osista."
..-81 vuosimallin maicoa monet pitävät parempana kokonaisuutena kuin uudempia ilmajäähdytteisiä, e-luokkaan pääsee myös -85 mallilla missä on linkkuperä, levyjarru edessä ja vesijäähdytys, kyllähän kuski ratkaisee lopputuloksen kuitenkin.
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: Pekka Puoskari - Marraskuu 18, 2012, 23:24:43 ip
Terve Timo ja muutkin monttumiehet.
Jo vain on kalliiksi tullut tämä krossipyörä harrastus. Uudet tai uudenveroiset osat maksaa maltaita.
Minullakin on tuo Montesa Cappra 414 VE -79 ollut tallissa työn alla jo vuosia.
Haluttais jo päästä silläkin ajamaan.

Lähdin aikoinaan pikkutarkkaan entisöintiin ja olenkin vuosien kuluessa löytänyt siihen paljon uusia osia.
Nyt haeskelen orkkiksia Betorin erillisellä kaasusäiliöllä olevia takavaimentimia.
C luokassa sallitaan kaasusäiliöt mutta uskoisin että siinä ostaessa olleet Öhlinsit eivät täytä C luokan ehtoja.
Ovat ilmeisesti uudempaa tuotantoa?
Saisin Montesan pikaisesti kasattua ajokuntoon mutta yritän vielä kuitenkin laittaa sen kaikilta osiltaan ihan alkuperäiseen iskuun.
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: timo t.laine - Marraskuu 19, 2012, 15:48:40 ip
 betoreita voi joutua etsiskelemään jonkun aikaa, öhlinsit joissa on säiliöt letkun päässä kelpaavat c-luokkaan( mulla on -78 husse missä semmoiset oli jo originaalina), toinen hyvä vaihtoehto on foxin ilmaiskarit, niitä toi bensow maahan, kuten myös montesaa tuolloin.
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: Pekka Puoskari - Marraskuu 19, 2012, 18:27:43 ip
Pitää vielä etsiskellä. Eihän minulla tuohon enää paljoa puutu.
Lokasuojat, sivumuovit, uudet rosteripinnat, takaiskarit ja tankkimerkit kun hyvät löytäis niin pääsis kasaileen.
Rahallahan saa, mutta kun ei ole kiire niin on aikaa etsiä.

Kovin ovat nuo vanhat Maico ja Montesa Cappra 414VE -79 saman näköisiä.

Tuossa kuva Öhlinseistä jotka Montesassa oli paikallaan.
Arvelen että ne ei sovi C luokkaan. Originaaleissa Betoreissa on säiliö letkun päässä.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: kalle tylli - Marraskuu 19, 2012, 21:01:35 ip
Mullakin on Iisakin kirkko tallissa. Ancillotti 125, Six Days, vuodelta -82. Sen verran olen netistä löytänyt, että jo -81, oli vesijäähdytteinen. Eli Puro myi -80 vuotista vielä -83, mikäli MP-lehden senaikaisiin katalogeihin on uskomista. Tosiaan omani on Hiron ilmajäähdytteisellä koneella, joka on hajonnut täydestä laulusta. Mutta, odotellaan, josko käyntikuntoinen kone kävelisi vastaan. Pyörä tällä hetkellä pieninä palasina ympäri tallia.
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: Olli Salonen - Marraskuu 20, 2012, 09:34:34 ap
Mullakin on Iisakin kirkko tallissa. Ancillotti 125, Six Days, vuodelta -82. Sen verran olen netistä löytänyt, että jo -81, oli vesijäähdytteinen. Eli Puro myi -80 vuotista vielä -83, mikäli MP-lehden senaikaisiin katalogeihin on uskomista. Tosiaan omani on Hiron ilmajäähdytteisellä koneella, joka on hajonnut täydestä laulusta. Mutta, odotellaan, josko käyntikuntoinen kone kävelisi vastaan. Pyörä tällä hetkellä pieninä palasina ympäri tallia.
Moro,

Kun nämä ikuisuusprojektit nostettiin tässä esiin laitan omanikin näytille:
Tämä on ensirekisteröity muistaakseni vasta -83 tai -84, liitän mukaan myös esitekuvan. Onko Kallen pyörä samanlainen?
Jos jollain on joutilaita osia tällaiseen saattaisin olla kiinnostunut.

Olli



[ylläpito on poistanut liitteen]
Otsikko: Vs: MAICO _81
Kirjoitti: kalle tylli - Marraskuu 20, 2012, 18:59:58 ip
Kyllä mun Ancillotti on pääpiirteissään samanlainen kuin esitekuvassa. Nyt jo rikkinäisissä muoveissa, ehkä jotain eroa. Suurin ero takalokarissa, jossa oli numeronpaikat suunnilleen nelikulmaiset, ei ovaalit.