VMPK ry Foorumi

Moottoripyörät => Kilvanajo => Aiheen aloitti: Pirjo Sikanen - Lokakuu 27, 2013, 09:31:57 ap

Otsikko: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Pirjo Sikanen - Lokakuu 27, 2013, 09:31:57 ap
Olisi mielenkiintoista lukea triple Kawoihin liittyviä juttuja 70-luvulta.

Kaikki lehti- ym. kirjoitukset ja tiedot mm. kilpailuihin osallistumisista/tuloksista, virityksistä ja kuskeista sekä  kuvamateriaali kiinnostaisi.
Myös linkit.

Kovin vähän olen itse onnistunut löytämään aiheeseen liittyvää.
Esim. Keimolan rataennätyksestäkin vuodelta -75 vain yhden kuvan ja vähän tekstiä.

Vaikka kirjoituksia / juttuja ei liene niiltä ajoilta turhan paljon tehtykään, niin  Aiheesta tietäviä uskoisin täältä kyllä löytyvän.

Kiitos jo etukäteen!
t.Pirjo
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Pekka Ahonen - Lokakuu 28, 2013, 11:35:03 ap
Ajoin Väinölänniemellä -72 Karttialan Karilta lainatulla 750 Kawalla.

Toin pyörän ajamalla Helsingistä Kuopioon lauantain vastaisena yönä, perillä Kuopiossa olin aamukuudelta.
Harjoitukset ja aika-ajot mentiin samoilla silmillä, tuloksena kolmanneksi paras aika. Edellä olivat 400cc Suzukeilla Pekka Miettinen ja Ilkka Heinäaho.
Aika-ajoissa ajamani aika on kovin 750cc pyörällä ajettu kierrosaika Väinolänniemellä.

Ajoin myös 250-luokassa Yamahalla ja kisassa tuli kaatuminen jossa käsi murtui, joten 750-luokan kisa jäi väliin.
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Eero Nikkanen - Lokakuu 28, 2013, 16:06:02 ip
http://www.kawasaki-3-zylinder.ch/wp/ (http://www.kawasaki-3-zylinder.ch/wp/)
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Kari Karttiala - Lokakuu 28, 2013, 20:30:57 ip
Ajoin Väinölänniemellä -72 Karttialan Karilta lainatulla 750 Kawalla.

Toin pyörän ajamalla Helsingistä Kuopioon lauantain vastaisena yönä, perillä Kuopiossa olin aamukuudelta.
Harjoitukset ja aika-ajot mentiin samoilla silmillä, tuloksena kolmanneksi paras aika. Edellä olivat 400cc Suzukeilla Pekka Miettinen ja Ilkka Heinäaho.
Aika-ajoissa ajamani aika on kovin 750cc pyörällä ajettu kierrosaika Väinolänniemellä.

Ajoin myös 250-luokassa Yamahalla ja kisassa tuli kaatuminen jossa käsi murtui, joten 750-luokan kisa jäi väliin.
Ja lopuksi tallipäälikkö joutui itse ajamaan pyörän kotiin Helsinkiin:)
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Harri Rintamäki - Lokakuu 28, 2013, 21:36:20 ip
Kartturi kerro sää Pirjolle, Pirjo on innokas triplefani, omistaa useita triplejä, Piekäsämäeltä. Sulla olis varmaan paljon tarinaa kerrottavana
mm. H2 alkuajoista Suomessa, olithan Sumekolla töissä ja pääsit aina ensimmäisten joukossa niiden kimppuun.
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Pirjo Sikanen - Lokakuu 28, 2013, 22:49:08 ip
Isot kiitokset jo tähän mennessä tulleista tiedoista /julkaisuista/linkeistä ym.

Kuten Harri jo mainitsikin, niin hyvinkin innokas triplefani, tietoa vaan tarvittais  lisää.

Kiitos  :)
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Kari Karttiala - Lokakuu 29, 2013, 19:43:56 ip
Kartturi kerro sää Pirjolle, Pirjo on innokas triplefani, omistaa useita triplejä, Piekäsämäeltä. Sulla olis varmaan paljon tarinaa kerrottavana
mm. H2 alkuajoista Suomessa, olithan Sumekolla töissä ja pääsit aina ensimmäisten joukossa niiden kimppuun.
Sen verran vielä, että Vesterisen Ankka ajoi myös mun H2:lla -72 Savonlinnan kisoissa hyvällä menestyksellä (voitto).
Se Savonlinnan kisakin hoidettiin samalla tyylillä.
Eli ajoin emäntä kyydissä aamuyöllä Somerolta Savonlinnaan ja kisan jälkeen taas kotiin Helsinkiin. (Tallipäälikön ura ei ollut pelkkää glamouria.)

Siitä innostuneena Ankka hommasi oman H2:sen seuraavaksi vuodeksi millä ajoi 11 kisaa niistä 7 voittoa.
Ankka oli varsinainen mister Kawa. Ajoi koko nuoruuden kilpailut Kawasakeilla.
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Pirjo Sikanen - Lokakuu 30, 2013, 12:08:52 ip

Minua neuvottiin kysymään seuraavaa asiaa suoraan maailman parhaalta tallipäälliköltä Kari Karttialalta.

Ajoin Väinölänniemellä -72 Karttialan Karilta lainatulla 750 Kawalla.

Oliko tuota  750 Kawaa viritelty tuolloin minkä verran?


Tuolle toiselle ketjulle, Kawasaki H1RA 500, olisi mukava saada nostoa.
Siellä on tosi paljon mielenkiintoista luettavaa, vaikka nyt liitteet onkin poistettu ylläpidon toimesta.
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Lauri Puirola - Lokakuu 30, 2013, 16:32:40 ip
Vähän asian ulkopuolelta, oletko Arville sukua?
(Oli edesmennyt työkaverini).


Kyselee L&K.
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Pirjo Sikanen - Lokakuu 30, 2013, 18:02:32 ip
Vähän asian ulkopuolelta, oletko Arville sukua?
(Oli edesmennyt työkaverini).


Kyselee L&K.

En tietääkseni ole.
t.Pirjo
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Lauri Puirola - Lokakuu 30, 2013, 18:11:36 ip
Asia ok.

L&K.
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Harri Rintamäki - Lokakuu 31, 2013, 18:42:20 ip
pirjo kyseli ison kawan virityksistä. ei niitä tarvinnu virittää ku harva ukko pystyi viemään sitä peliä sellaisenaankaan.
keskituki pois, rautalangalla varmistuksia ja valot joko teipattiin tai otettiin pois, siinä oli viritykset.
kyllä se opli Ankka joka tollasta kawaa vei, muut kesselit ei niinkään.
Sivvaunumiehet viritteli isoja kawoja sivarikäytössä, mm. Kenneth Kaunda Calenius oli lähes pitelemätön sellaisella.
Josko kartturi näet tän jutun niin kommentoi tallipäällikön ominaisuudessa.
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Pirjo Sikanen - Lokakuu 31, 2013, 19:35:06 ip

 ei niitä tarvinnu virittää ku harva ukko pystyi viemään sitä peliä sellaisenaankaan.
keskituki pois, rautalangalla varmistuksia ja valot joko teipattiin tai otettiin pois, siinä oli viritykset.


Ja jos rattaiden ja suuttimien kanssa "pelataan", niin se lienee paremminkin säätämistä...

Kaikkiko ajajat miehiä silloin ?
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Harri Rintamäki - Lokakuu 31, 2013, 22:19:58 ip
ihan kaikki olivat miehiä, suomessa tais olla naiskuskeja 50-60 luvulla, 70-luvulta en muista ainuttakaan. ruotsalaisia naisia
oli jokunen, mm. Pia Westin, tunnetun prätkätarvikekauppias lelle westinin tytär, mutta hänkin tais ajaa 125 ksm vakiopiikilllä.
Taru Rinne avasi naiskuskien aikakauden uudestaan 80-luvulla ja hyvin avasikin. Tarun imussa tuli sitten jo useampiakin tyttöjä radoille.
eteläisessä naapurímaassamme eestissä oli 70-luvulla naisille jopa oma luokka, siellä kingi oli Luule Tull myös latvialaisia ja liettualaisia naisia  oli mukana, erityisen hyvin muistan Lolita Sotakan liettuasta.
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Pirjo Sikanen - Marraskuu 01, 2013, 08:03:44 ap
ihan kaikki olivat miehiä,

Tätä vähän jo arvelinkin.

Eipä ole tullut naisia vielä liiemmälti vastaan  mm. vanhoissa käsiohjelmissa.

Hyvä kun mainitset noita nimiä, pääsee googlettelemaan  :)
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Harri Rintamäki - Marraskuu 01, 2013, 09:18:09 ap
tarkottaako että saamme Pirjon viivalle ensi kaudella. otat vaan yhden triplen rivistä ja lähdet alkuun vaikkapa näytösajoihin paraatiluokkaan ja sen jälkeen onkin jo peli menetetty ja huomaat jo ajavasi kilpaa ja ismo mekaanikoksi.
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Pirjo Sikanen - Marraskuu 01, 2013, 12:11:44 ip
viivalle ensi kaudella

Jos nyt ei vielä ensi kaudella kuitenkaan  :)

Aiemmin saamani "rohkaisun" saattelemana olen kyllä uskaltautunut kokeilemaan ajamista radallakin ( sillä muovipyörällä), jopa yhtä aikaa hitaan ryhmän kanssa.
Onhan se upea tunne kiertää rataakin !
Minun taidoillani ja vauhdillani kylläkin vaan körryytellään ja ollaan ohitettavana.

Erittäin mielelläni seuraan kun toiset ajavat ja kisaavat  ::)

Ja nyt, tämän avautumisen jälkeen, toivoisin lisää laajempaakin kiinnostusta herättäviä triple-juttuja,
kiitos !
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Kari Karttiala - Marraskuu 01, 2013, 12:49:18 ip
pirjo kyseli ison kawan virityksistä. ei niitä tarvinnu virittää ku harva ukko pystyi viemään sitä peliä sellaisenaankaan.
keskituki pois, rautalangalla varmistuksia ja valot joko teipattiin tai otettiin pois, siinä oli viritykset.
kyllä se opli Ankka joka tollasta kawaa vei, muut kesselit ei niinkään.
Sivvaunumiehet viritteli isoja kawoja sivarikäytössä, mm. Kenneth Kaunda Calenius oli lähes pitelemätön sellaisella.
Josko kartturi näet tän jutun niin kommentoi tallipäällikön ominaisuudessa.
Kyllä alkuaikoina moottorin virittäminen oli vähäistä. Omassa H2:ssa anoastaan ajo-ominaisuuksiin paneuduttiin.
Takahaarukka vaihdettiin 500:sesta (5 cm pidempi) ja eteen tupla levyt. Toinen etujarru oli peilikuvana.
Tärkein modaus oli satula, vanha irti ja haalarit rullalle ja ilmastointiteipillä kiinni. Ei kyllä parantanut ajo-ominaisuuksia, mutta näytti hyvältä.
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Harri Rintamäki - Marraskuu 01, 2013, 14:05:13 ip
Minulle on jäänyt käsitys ettei ainakaan Ankan-73 kawassa oltu vaihdettu takaswingiä, tokihan se olis saattanut rauhoittaa menoa
jos H2:sta nyt rauhallisempaa menijää saikaan.
Mitä tulee nopeimpaan Vänärillä ajettuun kierrosaikaan isolla vakiopyörällä, en tiedä paljonko Ahosen Pekka sen kiersi -72, mutta
luulenpa että se sivuttiin -73 kilpailussa, aika-ajoissa satoi vettä. Lähdön kylläkin voitti varkautelainen Ipi Henriksson Hondallaan, mutta kakkoseksi tempaissut
Ankka Vesterinen ajoi todennäköisesti nopeimman kierroksen kisassa. Kauden kisoissa osoitti Kawasaki ylivoimaisuutensa, toki oli siinä
kuskillakin osuutta asiaan. Kisoja ajettiin vielä tuolloin lähes joka viikonloppu ja kauden kisoista muistan vain Puurtisen Eikan voittaneen
ison B:n Savonlinnassa Ryhäsen Joken vanhalla Yamaha TR2 B:llä ja Henrikssonin Hondalla siis Vänärin.
Ehkä huimin kauden -73 suoritus nähtiin Vesteriseltä kuitenkin Artukaisissa Turussa. Ankka oli harjoitusten nopein kaikki luokat mukaanlukien.
Oli siinä ihmettelijää paikalla mikä jätkä toi oikein on, jätti kaikki pelimiehet taakseen ajallaan.  Oman luokan voitto tuli tietysti siinäkin kisassa.
Triplen etuna oli tietysti hemmetinmoinen voima ja levyjarrut kun vielä tuollloin ei nopeissa Yamahoissa ollut kuin rumpujarrut ja rata suosi
Artukaisissa kovia jarrutuksia ja hyvää kiihtyvyyttä.
Niistä Vesterisen virityksistä, suuttimiin eikä välityksiin tarvinnut koskea.
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: jarmojalonen - Marraskuu 01, 2013, 19:50:47 ip
Moro.
Juttelin pari vuotta sitten parin Calenius-Vesterinen osion Juhani Vesterinen kanssa kawan virityksestä.Hän sanoi ettei 750cc kawaa tarvinnut virittää kunhan haki säädöt kohdalleen.Voimaa oli stanu koneessa ihan ok.Ja mehän puhumme sivari TT-pelistä.
Terveisin Jarmo.
 
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Pirjo Sikanen - Marraskuu 02, 2013, 00:37:07 ap
Kiitos tiedoista.

Mm. tuolla vanhojen kuvien pyörissä  näyttäisi, että tankoja ja putkiakin on vaihdettu, myös Kawoihin.

Vaikka niissä olikin  hyviä ominaisuuksia, niin ei triple Kawoja silloin määrällisesti kovinkaan paljon kisoissa näytä olleen.
Keitä lienee ensimmäiset suomalaiset triple- kisaajat ?

Sivari Kawoista tuli mieleen, että mitäköhän oli tehty Päivärinnan Jorman pyörälle silloin -75 Keimolan rataennätyksen aikoihin?

Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Harri Rintamäki - Marraskuu 02, 2013, 09:34:26 ap
ensimmäiset riple kisaajat olivat mm. Jukka Monto, Pekka Pöyry, Leo Lindberg, Esko Ahonen ja Matti Huhtala vakio tripleillä.
varsinaisilla kilpureilla olivat Anssi Resko, Ante Koivuniemi, Kai KUparinen.Nämä em kuskit olivat mukana jo -71 tai ennen.
Isoilla tripleillä Ahosen Pekka ja Vestrisen Ankka -72. Varmasti jäi puuttumaan joku, mutta nää nyt muistin tähän hätään.
Kysyppä Päivärinnan Jorkilta itse suoraan soittamalla sen kawan vireestä, numero löytyy stadin numerotiedotuksesta.
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Pirjo Sikanen - Marraskuu 03, 2013, 08:30:51 ap
Tosi hyvinhän on olleetkin triplet silloin edustettuina,
hienoa!
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Pirjo Sikanen - Marraskuu 05, 2013, 01:06:00 ap
Suuret kiitokset tähän "keskusteluun" osallistuneille kaikista kirjoituksista!

Uskoisin, että niin Teillä kuin monella muullakin on vielä paljonkin triple-Kawojen kilvanajoon liittyviä juttuja tiedossa ja jopa henkilökohtaisesti koettuna.
Niitä lukisi kovin mielellään lisää, toivottavasti kertoisitte niitä vielä!

Näinköhän H1 Kawoista/kuskeista löytyisi myöskin kerrottavaa; tietoa, juttuja tai jopa omakohtaisia kokemuksia ja tapahtumia.
Erittäin kiinnostavaa olisi niitäkin lukea.

Omat kilvanajoon jotenkin kytkeytyvät kokemukseni H1 Kawalla, liittyvät lähinnä kilvanajotapahtumiin tehtyihin matkoihin.
Viimeisimmäksi H1 reissuksi tällä kaudella jäikin Motoparkin Imatranajot elokuussa.
Hienot kisat olivatkin!

Kyllä kelpasi aloittaa koneen purkaminen kampiakseliremontin takia seuraavana päivänä  :)

Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Pirjo Sikanen - Joulukuu 16, 2013, 21:59:16 ip
Tietäisikö joku kertoa H1 sivari-Kawan  SM jääradan voitosta 70-luvulta?

Olikohan triplejä minkä verran ja millaisella menestyksellä  tuolloin 70-luvulla kilpailemassa jääradoilla,
varsinkin 70-luvun alkupuolella, vuosina 70-76?
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Martti Solja - Joulukuu 16, 2013, 22:33:21 ip
joskus -85/86 tuli rakennettua vanhasta H1:tä ns."mörkökawa" kaverilleni ihan vaan katukäyttöön.  kawaa oli pikkuisen muutettu: ollilaisen matin vinkeistä muuttelin moottorin mieleni mukaiseksi, eli sylinterit,kannet muutettiin. 3x mikuni34mm kaasuttimet, paisuntakammiot tekasin ja 3xYZ500 äänenvaimentimet. takahaarukka YZ500, iskarit KONIt. etujarrut TZ350 titaanisilla keskiöillä, takajarrun tein itse. etupää muutettu, vanteet VIHURit. alkuperäiset sytkät. pyörä toimi kadulla hienosti ja kiihdyttäessä kun polkaisi 3>4 (arviolta n.160km/h) kädet rupesi virumaan oikein tosissaan. pyörä kulkeutui vaiheiden jälkeen Ojalan Ahdille joka ajoi mörkökawalla isossa B- luokassa RR.SM sarjaa muistaakseni -90 luvun alkuvuosina mestyenkin mukavasti.

t: simo
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Pirjo Sikanen - Joulukuu 17, 2013, 12:19:55 ip
Hei,
minkä vuoden H1 Kawa tuo oli? 

 Kun   
kawaa oli pikkuisen muutettu
t: simo

ja noin sukkelaksi tehty, niin väritykseltäänkään ei liene ollut tavanomainen?

t.Pirjo
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Martti Solja - Joulukuu 17, 2013, 23:41:07 ip
vuosimalli oli oletettavasti -74, pyörä ostettiin raatona joskus siinä -83 ja rakentelussa meni oma-aikansa. itse asiassa taidettiin ostaa kaksi raatoa joista toinen oli osina.

https://www.facebook.com/martti.solja (https://www.facebook.com/martti.solja)

tuolla on kuva siitä mörkökawasta

t. simo
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Pirjo Sikanen - Joulukuu 18, 2013, 07:33:22 ap
Kiitokset Sinulle linkistä ja tiedosta !

t.Pirjo
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: jarmojalonen - Joulukuu 18, 2013, 09:35:49 ap
Moro.
Muisteluksia jäärata kawoista siis sv-luokasta.Hätösen Jari osti aikoinaan Pyyhkäläisen Esalta jäärata sivarin Kawan koneella.
Tämä tapahtui muistaakseni-81?Ajettiin sillä pari talvea mutta silloin olivat jo isot nelikot vallanneet kilpakentät.Taisi olla Valaskarin Jussi
joka ajoi viä vesipyssy suzukia.Juttelin Pyyhkäläisen kans viime vuonna tästä pelistä ja hän kertoi rungon olleen katu triple avkl:ta ostettu.
Siihen sivari kylkeen ja skootterin pyörä.Kone oli Rautasen Ekin vanha jolla hän ajoi -74 sivari crossia.Tämä runkohan löytyi sitten myöhemmin
Rintamäen Harrin mökiltä ja on luultavasti Komulaisen Mikalla hämeessä?
T:Jarmo
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Janne Valaskari - Joulukuu 18, 2013, 11:30:09 ap
Moi, 1974 valmistui Jussi Valaskarin ensimmäinen sivuvaunu jääradalle, ja alkuperäisin suhinapakoputkin. Ensimmäisenä talvena ei ajaettu kilpailuja, energiakriisin johdosta. Tuotetta jalostettiin Voitto Hauhian toimesta lisää, ja koko ajan paremmaksi, toki kattokerhojen kautta  ;)
Jussi Vesterinen rakensi kokonaan uuden sivarin, ja se kawasaki olikin täysiverinen kilpuri, sillä ukot veteli jääradat ja maaradat. Oli poikasena hienoa olla  tallissa, kun sepät tekivät kaluston pelkästä rungosta, täysiveriseksi kilpuriksi, uskomaton määrä ammattitaitoa,
niin metallityöstä, kuin moottorien rakenteluista. Tripele kawa kulki oikeasti kovaa, toki oli huoltovälitkin lyhyet!! :) Pette Rosberg otti sivarin irti, ja ajoi sillä vielä soolona euroopan kierroksen, kehui että söi bensaa miehekkäästi / 100 km  ;D
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Pirjo Sikanen - Joulukuu 18, 2013, 12:45:01 ip
Moi,
 Jarmo ja Janne!

Tuollaisia  juttuja ei lehdistä löydy, suuret kiitokset tiedoista ja muisteluista!


Tripele kawa kulki oikeasti kovaa

Hienoa , tuo lienee tärkeintä  :)

t.Pirjo

P.S. Uusimmassa Mobilistissa (8/13 ) on hyvä juttu Sivuvaunumotocrossista

Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: jarmojalonen - Joulukuu 19, 2013, 21:42:14 ip
Moro.
Jossain Mp-lehdissä 78-80 on juttua jäärata sivareista ja siellä mukana on Kangasalan Mauri Mäkisen Kawa jolla se ajoi "vaimonsa" kanssa
jäärataa.Siihen runkoon olisi mahtunut 2,5 kawan konetta ja kävely sillat olivat melkein koko pyörän ymäri.Tankilla olisi ajanut Pariisi-Dakarin kertaakaan tankkaamatta.Ei ehkä ihan voitto kastiin mutta triple kawa kuitenkin.
T:Jarmo
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Pirjo Sikanen - Joulukuu 19, 2013, 22:06:03 ip
Moro vaan,

Jossain Mp-lehdissä 78-80 on juttua jäärata sivareista ja siellä mukana on Kangasalan Mauri Mäkisen Kawa jolla se ajoi "vaimonsa" kanssa
jäärataa.
T:Jarmo
Tuo löytyy kyllä,
Mp 4/79, siinä on hyvät kuvatkin.
Mach IV, takana käytettiin traktorin pyörää, jutun mukaan.
T.Pirjo
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: thorolf priester - Maaliskuu 26, 2014, 09:10:54 ap
Heissan!  Meikäläinen pääsi H2:n sarviin vasta 80-luvun lopulla jolloin malli oli jo nähnyt parhaat päivänsä. Kotikylästä Varkaudesta löytyi. Purin koneen ja kasasin uudestaan ja maalautin osat ja nippuun. Ei ole sen jälkeen yhtä luoetttavaa konetta ollut. - No ehkä, 1937 vuoden Ariel oli yhtä hyvä. Heti perään ostin Espoosta toisen jota lainasin kaverille kokooontumisajoja varten ja sitten kasasin vielä kolmannen osista lähes valmiiksi mutta vaikeaa se jo oli uudella vuosituhannella. Ja taas on ylähyllyllä karttuva kokoelma tavaraa. Ajettavuudeltaan nuo oli ihan ok, ainakin normaalivauhdeissa hieman parempi kuin esim. tuutti. Tosin suoralla tangolla. Kun vakiokoneessa oli -72 suunnilleen saman verran hevosia ajoivat Ruotsalaiset vielä 90-luvulla nykypolttoaineilla kiihdytyskisoja noilla joissa myllystä oli otettu ilokaasulla n. 200 heppaa enemmän. Vakiokampuralla pääsivät kokonaisen sesongin läpi. Eli koko kolmossarjan matalin viritysaste oli suurimmassa mallissa. Eniten viritystietämystä Skanidinaviassa näistä on herralla nimeltä E. Parnestål. Sanalla EBOS taitaa löytyä kotisivutkin.

Turkka
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: mika korhonen - Maaliskuu 29, 2014, 08:34:30 ap
Kiitos turkka tuosta ebos sivusta. Tuon olin unohtanut ja olin sitä jo hakenut mielisopukoista...
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: juha p salonen - Maaliskuu 29, 2014, 09:40:54 ap
http://www.ebos.se/classic.asp (http://www.ebos.se/classic.asp)
tämäkö
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: Pirjo Sikanen - Maaliskuu 31, 2014, 20:03:44 ip
Sanalla EBOS taitaa löytyä kotisivutkin.

Turkka
Kiitos muistelusta ja sivusta.

Pirjo
Otsikko: Vs: Triple Kawasakit
Kirjoitti: juha p salonen - Huhtikuu 29, 2014, 09:52:57 ap
http://www.appeldephare.com/legend/bozio/bozio26.html (http://www.appeldephare.com/legend/bozio/bozio26.html)
mustavalkosta