Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Yleistä keskustelua / Vs: SA Kauluslaatan tunnistusta
« Uusin viesti kirjoittanut Stefan Holmström tänään kello 12:36:55 »
Jos tässä kuvassa on luutnanttia vastaava sotilasvirkamies. niin kai ylempi on vänrikkiä vastaava? (tai sitten 1lk.). Oliskohan tuo siivellinen miekka sitten logistiikan/kansanhuollon ta vastaavan erikoismiekka?


2
Vanhat moottoripyörät / Vs: Vanne tunnistus apua. Korjattu linkki.
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Korkala tänään kello 12:11:03 »
Pikku Hondissa ollut 17" vannetta. Kovasti on samaa näköä mitä joitakin kuvia netistä katsellut.
https://aijaa.com/137gaz mittarinpyöritin ratas siis navassa. Kaivataan vielä varmistusta. Nämä kaikki on myynnissä edullisesti jos joku tarvii, mutta ennen kaikkea tietoa mihin olisi hyvä tietää.
3
Yleistä keskustelua / Vs: SA Kauluslaatan tunnistusta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Lankinen tänään kello 11:53:59 »
Miekka ilman hammasratasta, teknikko? Sotilasteknikko. Vai oliko tuo miekka kaikilla sotilasarvottomilla sotilasvirkamiehillä.
Nyt ei valitettavasti ammattitaito enää riitä, tuossa miekassa kun on jonkinlainen "siipi" lisänä. Teknikolla on tosiaan pelkkä miekka ja inssillä ratas...
4
Vanhat moottoripyörät / Vs: Villiers
« Uusin viesti kirjoittanut Kari Lehtinen tänään kello 11:48:59 »
Tällaiset tiedot löytyivät.
R: Kymen lääni[3] (~1950–)
T: Turun ja Porin lääni

T. Kari
5
Japsipyörät / Vs: SUZUKI GSX750F KATANA 2002
« Uusin viesti kirjoittanut Eero Nikkanen tänään kello 09:42:32 »
Eero: laitoin yksityisviestin...

 Jep ja vastasin.
6
Japsipyörät / Vs: Cb750kz sytytys ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut Jarkko Huhta tänään kello 09:40:59 »
No tuli laitettua tilaukseen kuvan mukainen dynan elektroninen sytytyssetti. Onko kokemuksia tällaisista vanhemmissa pyörissä? Halvemmaksi tuli kuin alkup. Ja ilmeisesti pitäisi olla luotettavampi?


Cb750k -79-82 ja taitaa F mallissakin ja 900 olla sama ”ongelma”, että tuo pulse generator sijoitetaan tilaan jossa kulkee öljy ja on lämmin. Vaikuttaakohan paljon tuon dyna yksikön toimintaan/kestoikään?


On ihan tähän malliin tehty niin luulisi että on huomioon otettu tuo asia..
7
Vanhat moottoripyörät / Vanne tunnistus apua. Korjattu linkki.
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Korkala tänään kello 09:28:26 »
Kahden ensimmäinen 17". Molemmissa 110mm rummut


Kahdessa jälkimmäisessä 16" 105mm takarumpu ja edessä 90mm


Korjattu linkki
https://aijaa.com/a/uMTK4d
8
Yleistä keskustelua / Vs: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Behm tänään kello 09:19:56 »
Kaksi ihmistä on kuollut lauantaina Yhdysvalloissa Texasissa erikoisessa onnettomuudessa, jossa ilman kuskia ajanut Tesla törmäsi puuhun ja syttyi tuleen.

Onnettomuudesta kertovat muun muassa Gizmodo ja The Wall Street Journal.

Kumpikaan onnettomuudesta miehistä ei istunut kuskin paikalla: toinen heistä istui pelkääjän paikalla edessä ja toinen takapenkillä. Tutkijoiden mukaan on epäselvää, oliko autopilotti päällä. Onnettomuudessa ollut auto oli vuosimallin 2019 Tesla Model S, kertoo The Guardian.

Kolarin syy on vielä epäselvä. Medioiden mukaan pelastustyöntekijät joutuivat käyttämään yli 120 000 litraa vettä neljän tunnin aikana sammuttaakseen palavan akun, joka syttyi yhä uudestaan tuleen. Pelastustyöntekijä joutui sammutustöiden aikana soittamaan Teslalle saadakseen selville, miten palo sammutetaan.

Onnettomuus tapahtui siten, että nopeasti liikkunut auto ei tehnyt käännöstä mutkassa ja törmäsi puuhun. On mahdollista, että uhrit ovat laskeneet liian paljon Teslan autopilotin varaan, vaikka tiedossa on, että autopilotinkin ollessa päällä kuskin pitäisi olla koko ajan valmis tarttumaan ohjaimiin.

WSJ:n haastattelema onnettomuustutkija arvioi, että on 99,9-prosenttisen todennäköistä, että kuskin paikalla ei ollut onnettomuuden aikana ketään.

https://tekniikanmaailma.fi/kaksi-kuoli-erikoisessa-tesla-onnettomuudessa-usassa-ilman-kuskia-ajanut-auto-tormasi-puuhun-ja-paloi-tuntikausia/

Vaikeeta on sähköauton sammuttaminen.


Mutta jatketaan aihetta.
Auto törmäsi puuhun, kun kuljettajan paikalla ei ollut kuljettajaa.
Tämä on mielenkiintoinen siitä syystä, että kuinka tämmöinen onnettomuus tilastoidaan... :)
Toiseksi, millaisia toimenpiteitä tapahtuu tämän jälkeen.

Jos oltaisiin suomessa, niin liikenneturva ehdottaisi seuraavaa:
- lisää asennekasvatusta autokouluun
- lisää keskikaideteitä
- alemmat nopeusrajoitukset
- alempi promilleraja
- helpotetaan päihdekäyttäjän hoitoonohjausta


Mietin vaan sitä, että missä vaiheessa yhteiskunta voisi sanoa ääneen, että ihminen on idiootti ja kyseinen onnettomuus oli täyttä typeryyttä.
Emme aio tehdä mitää muutoksia mihinkään, koska se olisi vain rahan tuhlausta, eikä vähentäisi ihmisten typeryyttä.
9
Myydään: Mopot / Tunturi 1968-1970 vanne 17"
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Korkala tänään kello 09:07:00 »
Kohtuu hyvä aihio. Harvinaisempi Tunturin 1968-1970 etuvanne.[/size]Molemmin puolin ainoat silmiinpistävät vauriot kehillä kuvissa. Sen mitä saa pyöritettyä ilman laakereita akselilla vaikuttaa suoralta. Rummun sisämitta 89mm. Laakerin ulkokoolit ehjät. Ulkokoolin sisämitta n.31-32mmKaikki pinnat tallella! Navassa ei lohkeamia. Nouto 20e tai lähettäessä tilille 30e sis postit.


https://m.tori.fi/vi/83108842.htm[/size]
10
Japsipyörät / Vs: SUZUKI GSX750F KATANA 2002
« Uusin viesti kirjoittanut Peter Rumjantzeff tänään kello 08:34:44 »
Minusta näyttäisi tuo letku menevän luistin yläpuolelle. Kait sekin jonkin tuuletuksen tarvii, toimiakseen...

Tuosta tuli mieleen, tonniäffässä on juuri tuollainen huohotin ihan erikseen jolla on ihan oma suodatinkotelonsakin jossa on vaihdettava elementti.
Jonkinlainen alipainekalvotilan huohotin tai jotain. Suodattimen entinen elementti oli 30 vuodessa hävinnyt taivaan tuuliin, tein sinne uuden elementin superlonista. Olen myös lukenut netistä tarinan jossa kyseisen elementin murtuessa sen palanen meni alipainekalvotilaan letkua pitkin, ja jumitti kaasuttimen. Siinähän on imu.
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10