1
Yleistä keskustelua / Vs: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Pohjamo eilen kello 23:24:18 »Maksumuurin takia koko juttu:
Team Teslan kotimatka Saariselältä alkoi lämpöisissä tunnelmissa, sillä Tesla oli viettänyt yönsä lämpimässä autohallissa.
Akun varaustaso oli tasan 100 prosenttia. Team Teslan uuden jäsenen Antti Hentisen varaustila oli myös sama 100, ja Tero Kiiran varaustila oli noin 70 prosenttia.
Reilut ylityöt viimeisen kahden viikon aikana olivat syöneet Teroa sen verran paljon, että kakkoskuski Antti sai ensimmäisen ajovuoron. Matka saattoi alkaa.
Lämpötila painui jo ennen Vuotsoa noin –30 asteen tuntumaan. Auton sisälämpötila asetettiin arvoon ”high”. Silti Teslan lasit huurtuivat ja miehillä autossa oli paikka paikoin melkoisen kylmä. Antti ajoi Teslaa lapaset kädessä.
”Mennessäni junalla Siperian halki Mongoliaan, oli lämpimämpää kuin nyt Teslassa. Samovaarissa oli lämmintä vettä, ja muutenkin oli mukavaa”, muisteli Antti ajon aikana.
Matkan aikana Teron puhelin soi. Tuttu moottoripyöräpoliisi Mika Koskenlaakso soitti.
”Sinä kun tiedät noista sähköhärpäkkeistä, niin mikä sähköauto pitäisi hankkia meidän rouvallemme? Kilometrejä tulee vuodessa noin 10 000, ja auton pitäisi olla käytetty”, Koskenlaakso luetteli kriteerejä.
Puolen tunnin palaverin jälkeen Tero suositti rouvalle käytettyä Nissan Leafia. Teron mukaan kyseessä on mainio peli. Hän vieraili TM:n käyttötestin Nissan Leafilla aikanaan peräti Itävallassa saakka.
Sodankylää lähestyttäessä akun varaustila alkoi näyttää huolestuttavia merkkejä. Prosentit juoksivat näytössä kuin Usain Bolt tartaanilla!......
Ai sillä pääsee kumminkin tankillisella Saariselältä Pyssykylään.
Mulla on myös tapana tankata ensimmäisen kerran Sodankylässä varsinkin jos on kärri matkassa.
Tosin lähtöpiste on junkun matkaa Tampereen eteläpuolella.
Ivaloon vois nippanappa päästä mutta ei uskalla riskeerata.