Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 ... 10
11
Yleistä keskustelua / Vs: Virolaiset autopurkaamot
« Uusin viesti kirjoittanut tuomo jylha tänään kello 20:03:03 »
Eikös se ole oikeestaan kaikkien tavallisten autojen kanssa sama homma. Yksi tehdas valmistaa alihankkijoineen 4-5 erikokoista pohjalevyä. Sitten on saman verran akselien valmistajia joita kiinnitetetään niihin alustoihin. Moottorien ja vaihteistojen valmistajia isossa mittakaavassa 4-5 kpl. Johtossarjat tulee jostakin pajasta ja apulaitteet muutamilta valmistajilta. Ulkopellit, tai nykyään muovit prässätään kiinassa. Sisusta tehdään missä liekään. Sitten ne hilut niputetaan jossain maassa, ja lopuksi liimataan merkki itse kunkin mielikuvan, egon tai lompsan mukaan.
 Periaatteessa järkevää, mutta varaosista pitäis tehdä vieläkin enempi yhteenkäypiä eri merkkien kesken.


Miettii hän.  Renu, ooppeli, nissan yhteistyö kärryillä työkseen ajava. Ja joka vaihtoi siihen vuotavan ruisku suuttimen tiivisteet tällein iltapuhteina, kun korjaamoille olis ollut parin viikon jonot. Eikä tapahtunut ees niitä kauhutarinoita mitä suutinrempoista puhutaan.  :(
12
Vanhat moottoripyörät / Vs: Täältä pesee tankissa/ Tunnista moottoripyörä.
« Uusin viesti kirjoittanut Martti Törmä tänään kello 19:59:40 »
Tänään tuli postissa 50-kuutioinen Sachs, mallailin vähän paikalleen ja takalokariksi hopeista Preston Pettyä.
13
Vanhat moottoripyörät / Vs: Meneeköhän tämäkin pieleen
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Puoskari tänään kello 19:52:32 »
On kyllä menevän näkönen tuo Markun pirra. Joku tuollainen pitää kyllä tehdä.
Markku tuumasi että kannattaako hyvästä museoaihiosta tehdä kuppilakonetta.
Löydänkö tuollaista aihiota koskaan?
Nyt kun olen taas päivan ollut tallilla niin panee miettimään.
Olen nyt koneen ulkonäköä ehostanut. On se jännää että mihin on koskettu niin se on särjetty.
Onneksi niitä kohtia ei ole monta. Kromatut mutterit ja pultit menee uusiksi.
On avattu hakkaamalla tai jakoavaimella. Ei ole korjaajalla tullut mieleen että kromatun pultin voi ohuella kankaalla suojata. Öljynpoisto proppu oli kuin majava olis sitä syönyt.
Onneksi ei isompia korjauksia ole tehty.


Tuosta raha-asiasta: eihän tämä pyöräharrastus kalliiksi tule jos tekee kaiken itse.
Radio- ja putkivahvistin hommat maksaa mulle enemmän, vaikka nekin hommat teen kaiken itse.
Eläkkeellä pitää olla tekemistä, muuten saattaa mennä ryypön puolelle.
Se se sitten kalliiksi tulee.
14
Ostetaan / Tunturi -67 "Pääkallomallin" etulampun kromikehys
« Uusin viesti kirjoittanut Eino Turunen tänään kello 18:56:54 »
Tunturi -67 projektia alottelin osien kartoituksella ja tarpeen olisi löytää "pääkallomallin" kromikehys etulamppuun. Kiinitys kehyksellä on alareunasta "lipareella" ja ylä reunasta koppaan ruuvilla. Jos jollakulla olisi tälläinen joutilaana, niin voisin vaihtaa sopivaan määrään euroja.Kromaus olisi suotavaa olla katseen kestävä....
Yhteyttä yv:llä tai 0400 888293
15
Motorismi / Vs: Ajohalut loppuu ajamalla - Ajokauden lopetus
« Uusin viesti kirjoittanut Mika T Kyllönen tänään kello 17:28:06 »
Eilen kävin Kuopiosta pikkuteitä pitkin Rakkinekoskella eväskahvit juomassa, jotain parisataa km tuli ajoa. Sunnuntaina lie käytävä kanssa jossain.
16
Mopopalsta / Vs: Tunturi Mikro
« Uusin viesti kirjoittanut Hannu Harjulahti tänään kello 17:19:25 »
Panepa kuvia noista osista, niin katson niitä sitten tallista !
17
Mopopalsta / Vs: Tunturi Mikro
« Uusin viesti kirjoittanut Juho Mäki-Petäjä tänään kello 16:53:04 »
Mulla on kans tollanen. Ostettu 1990 vanhalta mummelilta.


Kaasari on säädetty väärin nykybensoille. Se 12mm Bing ei toimi 52 suuttimella. Kesällä varsinkin vetää rajusti laihalle ja ylikuumenee.  Mulla on 56 suutin ja on kuin eri mopo.


Se muovinen käynnistyskahva on mullaki poikki, oli jo silloin 1990.


Ketjusuojat meni hukkaan ja niitä tarvis.
18
Mopopalsta / Vs: Tigerin virien tarkistus
« Uusin viesti kirjoittanut Juho Mäki-Petäjä tänään kello 16:49:32 »
Alkupään Tigereissä paisuntasäiliö on tyhjä. Vasta viimeisissä siellä on jotain painavaa sisällä.


Jos männänpäässä on viisteitä, on se tehomäntä. Orkkis on ihan tasainen kupu.


Vakiokannessa on 2-3mm korkeat kohoumat pulttien ja palotilan kohdilla. Sylinterin ja kannen ripojen väli >5mm
19
Mopopalsta / Vs: Sachs moottorin ikä
« Uusin viesti kirjoittanut Juho Mäki-Petäjä tänään kello 16:43:44 »
Erkkolan Saxomatissa on tehokkaampi läppäsylinteri. Isommat kanavat ja läpät. Tai ainakin siinä mitä ite joskus hipistelin. Sai kivasti voimaa läpättömään Jupiteriin.
20
Entisöinti / Vs: Roiskeläppien ja lokasuojien pituusvaatimukset
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Lankinen tänään kello 16:27:38 »
Kiitoksia faktoista!


Eipä tuo tankkaus tai kuormitus paljoa ton CBR:n etulokasuojan korkeuteen vaikuta... Liekö joku Urali tai Iicee, missä rapakaari on rungossa kiinni? Mizin swingikeulassakin lienee vaikutus hyvin vähäinen!


Cebarissa on vakiona takahaarukassa semmoinen 'huggeri', sisälokasuoja.
Mistähän sitten selviäisi, onko se 92 katsottu riittäväksi?


Eikö kuitenkin museotarkastuksessa pyörän pitäisi täyttää oman aikansa katsastusvaatimukset?
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 ... 10