Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Ostetaan / Triumph Thunderbird -01 CDI boxi 1290076
« Uusin viesti kirjoittanut reijo järviluoma tänään kello 15:45:43 »
Tämä ei ole varsinainen  ostoilmoitus, halutaan lainaksi/ vuokrata pientä korvausta vastaan yllämainittu cdi boxi. Syy on seuraava: kaverin pyörästä meni viime kesänä alkuperäinen syttyboxi rikki, kävi vain kahdella sylinterillä. tilattiin hollannista Carmo nimisestä firmasta uusi boxi joka toimi aluksi, kunnes yhtäkkiä pyörää ei saanut enää lämpöisenä käytiin, kylmänä lähtee kyllä. no boxi käynyt hollannissa testauksessa, heidän mukaansa boxi kunnossa, ja maksoikin  kahdet pk:t ja testaus n. 137€ mutta kun ei vieläkään lähde lämpöisenä/kuumana käyntiin. kokeiltiin alkuperäisellä boxilla jolla käy vain kahdella, lähtee lämpöisenä kahdella käyntiin. Nyt tarkoituksena olis saada toinen boxi jolla voitais testata/videoida kyseinen tapahtuma tulppaanimaan tunareille! Myös pick up on vaihdettu jota carmo epäili vialliseksi. ei auttanut!

Reijo
050-3510260
2
Japsipyörät / Vs: Yamaha YGS1F satulan päällinen
« Uusin viesti kirjoittanut Esko P. Lehtinen tänään kello 15:15:06 »
Tällaisella ajelen minä.
3
Myydään: Moottoripyörät / Honda CB750 K7, 1977
« Uusin viesti kirjoittanut Esko P. Lehtinen tänään kello 15:13:37 »
Honda on ollut minulla 30 vuotta ja viimeisen 10 vuoden aikana kilometrejä on kertynyt n. 3500km.
Pyörä on museorekisterissä ja viime kesänä vaihdoin etu- ja takarenkaat. Alkuperäiset pakoputket hommasin siihen jokunen vuosi sitten.
Pyörä on Lahdessa ja hinnaksi ajattelin 3900€.   


Esko Lehtinen  040-5587714
4
Japsipyörät / Tuutin kaasukahvan sisäputken halkaisija
« Uusin viesti kirjoittanut Jussi Pöllänen tänään kello 15:08:48 »
Onko kenelläkään hyllyssä kaasukahvan tuppia/sisäputkea johon vaijerit kiinnittyvät (k2)? Tarvisi saada mittoja. Oma putki on motion pron ja liian suuri tuonne katkaisijan sisälle. Puolikkaat eivät mahdu kiinni. Mietinnässä siis tuon muokkaaminen sopivaksi jos mahdollista. Tuota kytkintäkin voisi hivenen sisältä työstää isommaksi. Jos saisi tuonne isomman kehän sopimaan niin siinähän ranneliike pienenee kuten pikakaasussa. Onkohan kukaan foorumilla muokannut tuota kaasua esim. 1/4 kaasuksi?


Mitta ulkokehältä sisäkehälle vaijerien kiinnityskohdalta.


Mitta ulkokehältä sisäkehälle ohuimmasta kohdasta.
5
Yleistä keskustelua / Vs: Pari piisiä keskiviikon kunniaksi
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Behm tänään kello 15:02:51 »
Kaikki ei niin nuoret humppaajat

https://www.youtube.com/watch?v=xTAeTdU2mt8
6
Yleistä keskustelua / Vs: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Behm tänään kello 14:57:31 »
Google kääntäjä esittää:
Saksalaisten tiedemiesten tekemän tutkimuksen mukaan sähkönkuljetusajoneuvot aiheuttavat enemmän hiilidioksidipäästöjä kuin dieselöljyt.
Kun otetaan huomioon paristojen ja saksalaisen energialähteiden tuotantoon liittyvät hiilidioksidipäästöt, joissa kivihiilellä on edelleen tärkeä rooli, sähköajoneuvot päästävät 11–28 prosenttia enemmän kuin niiden dieselöljyt, jotka on esitetty Keskiviikko Münchenin Ifo-instituutissa.

Akkuissa käytettävän litiumin, koboltin ja mangaanin kaivos ja käsittely kuluttavat paljon energiaa. Esimerkiksi Tesla Model 3 -akku on 11–15 tonnia hiilidioksidia. Kymmenen vuoden eliniän ja 15 000 kilometrin vuotuisen matka-matkan ansiosta tämä tarkoittaa 73–98 grammaa hiilidioksidia kilometriä kohti, tutkijat Christoph Buchal, Hans-Dieter Karl ja Hans-Werner Sinn totesivat tutkimuksessaan.

Heidän mukaansa on otettava huomioon myös hiilidioksidi, joka on tuotettu sellaisten sähköjen tuottamiseksi, jotka käyttävät tällaisia ​​ajoneuvoja.

Kun kaikki nämä tekijät otetaan huomioon, jokainen Tesla päästää 156–180 grammaa hiilidioksidia kilometriä kohti, mikä on enemmän kuin vastaava dieselauto, jonka on valmistanut esimerkiksi saksalainen Mercedes.

Saksalaiset tutkijat pohtivat siksi sitä, että eurooppalaiset virkamiehet pitävät sähköajoneuvoja nollapäästöinä. Lisäksi ne toteavat, että EU: n tavoite, jonka mukaan 59 grammaa hiilidioksidia kohti kilometriä vuoteen 2030 mennessä, vastaa "teknisesti epärealistista" kulutusta 2,2 litraa dieselöljyä tai 2,6 litraa kaasua 100 kilometriä kohti.

Nämä uudet rajoitukset painavat saksalaisia ​​ja muita eurooppalaisia ​​autonvalmistajia siirtymään massiivisesti sähköajoneuvoihin, kun taas tutkijoiden mielestä olisi ollut parempi valita metaanimoottorit, joiden päästöt ovat kolmanneksen pienempiä kuin dieselmoottoreiden päästöt.


Electric vehicles emit more CO2 than diesel ones, German study shows
http://www.brusselstimes.com/business/technology/15050/electric-vehicles-emit-more-co2-than-diesel-ones,-german-study-shows
7
Japsipyörät / Vs: Tuutin kytkinkopan tiivistys
« Uusin viesti kirjoittanut Jussi Pöllänen tänään kello 14:55:05 »
Yksi pultti oli ainakin liian pitkä.  Vaikea sanoa oliko syy siinä, kun en muista miltä kohdilta se oli. Lyhensin pultin ja ainakin toistaiseksi ei vuoda. Laitoin tuon permatexin siveltävän tiivistemassan sekä tiivisteen väliin. Saa nähdä kun pääsee käyttämään lämpimäksi.
8
Ostetaan / SF-alumiinikilpi
« Uusin viesti kirjoittanut Matti Mikkonen tänään kello 13:50:44 »
Ostetaan alumiininen SF-kilpi. Uustuotantokilpi kelpaa.
Yhteydenotot suoraan kännykkään vaikka tekstarilla.
Matti Mikkonen, Varjakka
Nollaneljänolla7636949
9
Yleistä keskustelua / Vs: Uutiset jotka eivät ansaitse omaa topikkia.
« Uusin viesti kirjoittanut Jaakko Latvanen tänään kello 12:22:16 »
Tää eläkevakuutusyhtiöitten omaisuus on noussut monta kertaa esille.  Itse etsin lukuja, vaan en jaksanut mitään taseita kahlata.  Löysin sellaisen tilaston, jonka mukaan eläkevakuutusyhtiöitten sijoitukset yhteensä ovat vähän päälle 200 mrd euroa, siis mukana myös kotimaiset sijoitukset.  Onko Rauzi löytänyt helposta paikasta luotettavia lukuja?

Eläkkeitä nämä yhtiöt maksoivat viime vuonna noin 27 mrd euroa, valtio maksaa vielä noin 4 mrd euroa vuodessa.  Eläkevakuutusyhtiöitten sijoituksien reaalinen tuotto - siis inflaatiokorjattu - on ollut 90-luvulta alkaen keskimäärin vajaa 4 prosenttia vuodessa.  Suuntaus on ollut se, että maksetut eläkkeet kasvavat nopeammin kuin kerätyt eläkemaksut, ja sijoituksien kokonaismäärä on tällä vuosikymmenellä pudonnut koko ajan.  Noilla luvuilla muhii jollakin aikavälillä pommi, jotain on saatava muuttumaan.

Kuten Pentti Vaherkoski tuolla kirjoitti, todennäköisesti Rauzi ja minä voidaan olla melko huolettomia, kyllä rahat riittää meidän jäljelläoleviin päiviin...

Enemmän kuin eläkkeet minua huolestuttaa se suuntaus, että suoraan yhteiskunnalta palkkansa saava osa väestöstä kasvaa räjähdysmäisesti, vaikka suoritusportaan väkeä ajetaan alas ja toimia ulkoistetaan.  Jos siinä esimerkkini yhteiskunnassa on joku metsästyksen johtaja, joka koordinoi metsästyksen suorittamista, hän ansaitsee paikkansa, jos saalis lisääntyy hänen toimillaan enemmän kuin jos hänen tilallaan olisi vain yksi muiden kaltainen metsästäjä enemmän.  Täyttyykö tämä kriteeri kaikkien kaupungintalolle, eduskuntaan ja virastoihin arkipäivinä vaeltavien kohdalla?

Enkä ole Penttiä vakuuttuneempi petteripoikasen osaamisesta, vasemmiston vaalilupausten arvelen vain jäävän joko toteuttamatta tai niiden lisäävän tuntuvasti valtion velkaa.  Joka ei tosin sekään taida minun ongelmani olla?

jaakkovaakko
10
Vanhat moottoripyörät / Moottorin tunnistusta
« Uusin viesti kirjoittanut Tatu Keränen tänään kello 11:31:30 »
Fb:n puolelta pyydettiin välittämään tunnistustehtävä.
Koneesta ei kuulema löydy mitään numeroita/kirjaimia.
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10