Kirjoittaja Aihe: Mp-vakuutuksista  (Luettu 78972 kertaa)

Toukokuu 07, 2015, 23:48:25 ip
Vastaus #15

Hannu Hartikainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3610
  • Honda 350Twin
Itellä on tuohon 600cc bandiittiin (Suzuki gsf 2001) ympärivuotinen liikennevakuutus IFillä jotain 250e luokka 30% bonuksilla, eli eipä voi ylläpitoa vakuutusten puolesta kalliiksi haukkua. Kaskoa ei tuon hintaluokan vehkeeseen kannata ottaakaan.
Pyörähän on faijan nimissä (ikäluokka 40-50v, keski-suomi).

Halpa on tuokin hinta,samoin kun Komulaisen Mikan(ei kyllä kertonu bonuksia mutta kuitenkin).
Minulla on varmaan kalliimpi vaikka on täydet bonukset.
Nyt en lähe keskellä yötä veikkailemaan mitään kun ne vakuutuskirjat on nykyään pilvessä.Ennen oli tuossa tuvan seinällä 5 kirjat nastoilla kiinni niin aina pysty tarkistamaan mitä halusi.Se saakelin paperiton palvelu?
Tai kyllä Ifistä semmonen kooste tulee 4 kertaa vuoteen laskun mukana paperilla kun niin halusin.
Mutta oliko siinä bonukset mainittu en muista..Eiks se ollu niin ettei prätkästä voi saadakkaan 70 rossaa kuten autosta? (If)

Toukokuu 08, 2015, 09:06:25 ap
Vastaus #16

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3393
  • Mamu
Kyllä mulla on Iffistä 75%,"mestariskuski" :P :P

Toukokuu 08, 2015, 09:31:10 ap
Vastaus #17

Hannu Hartikainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3610
  • Honda 350Twin
Kyllä mulla on Iffistä 75%,"mestariskuski" :P :P
Ei minulla oo kuin yhdestä autosta 75%,senverran vanha vakuutus vain.
Tuo Honda oli ihan hyvää hyvyyttään Tapsassa nostettu 70% luokkaan vaikka uudehko? vakuutus.
Se muija Ifissä sano että periaatteessa vastoin sääntöjä ja suostui vain 55% bonariin kun siirryin hänen asiakkaakseen.
Joku nuori likka ja arka kuin jänis.
Tekee kympin kuussa juuri katsoin vanhaa vak.kirjaa.

Muistatko ite montako vuotta piti olla että sait 75% ?
ja nää on just näitä pärstäkerroin juttuja,kuten jokainen ymmärtää kertomastani.(Tapiola=reilu meininki).
Mistä sen tietää-voihan tuossa mun nykysessä sopparissa olla joku virhekkin ja saatan olla oikeutettu isompaan bonariin  :-\


PS. Aina pitää ajatella positiivisesti.
Eihän kympillä kuussa saa kuin yhdet bussipiljetit Loviisaan.Hontalla käypi kääntymässä niin se on 4 euroo.
                                                                                                             (kaikkine kuluineen,ei vain kääsyt)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 08, 2015, 09:36:12 ap kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Toukokuu 08, 2015, 09:40:34 ap
Vastaus #18

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3393
  • Mamu
No,mulla on ollu v:sta -81 Iffissä,toi 75 tuli joku vuosi sitten kun sellaisen keksivät.Korkeet poonukset taitaa mulla tulla enempi vähistä kilometreistä kuin hyvästä ajotaidosta... :P

Toukokuu 08, 2015, 09:56:27 ap
Vastaus #19

Hannu Hartikainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3610
  • Honda 350Twin
No,mulla on ollu v:sta -81 Iffissä,toi 75 tuli joku vuosi sitten kun sellaisen keksivät.Korkeet poonukset taitaa mulla tulla enempi vähistä kilometreistä kuin hyvästä ajotaidosta... :P

Hyvin sanottu  ;D
Eihän minulla ollu siihen aikaan kun vasta vuoden vanha kortti.Ja prätkä tuli hävitettyä joskus -86-88 paikkeilla kun ei semmosella oikein suurkaupungissa tee mitään..siis kurapyörällä.
Seuraavan kerran kun oon vakuutuksen ottanu niin eipä niitä vanhoja pohjia paljon kyselty ja tuskin ois ollu voimassakaan enää.
Juu eihän tuo 75 vielä montaa vuotta ole ollukkaan ohjelmassa.

Mutta semmonen juttu että jos työmatkalla joutuu onnettomuuteen niin kumpaa katsotaan ensin-liik.vakuutusta vai työnantajan vakuutusta? siis jos ei ole toista osapuolta ja yksin törttöilee jotakin.
Varmaan liikennevakuutusta kuitenkin luulis..minulle on käynyt kumminkin toisinpäin mutta haitanneeko..
Ainoo että jos tulee jälkiseurauksia vasta vuosien päästä,voi työnantajasta olla vaikeampi saada maksumiestä kalliisiin hoitoihin..
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 08, 2015, 09:58:39 ap kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Toukokuu 08, 2015, 11:23:15 ap
Vastaus #20

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2933

 Vakuutus otettu. 904 e / v...  :P   750 Honda ja 20% tarjousbonus.
 Ois noita halvemmallaki saanu, mutta ne ois tullu kalliimmaks.  ::)

 Toi on laskettu lähes tieteisfilmin matomatiikalla, tyyliin 2+6 on melekeen 7.

Toukokuu 08, 2015, 11:40:02 ap
Vastaus #21

Hannu Hartikainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3610
  • Honda 350Twin

 Vakuutus otettu. 904 e / v...  :P   750 Honda ja 20% tarjousbonus.


Nyt ei kun kovaa ajoa vaan,eli Tuuttailemaan niin maan persuteellisesti ja koko rahalla  :P
On se 75 eurondaaleria vaan kuussa kuitennii..minuu mietityttäis kyllä..vaan etkös sie ollukkin myyntiaikeissa tuutin suhteen  :-\

Miten pitkälle motskaria voi tieliikennelaillisesti jalostaa katteilla(hytillä,lisäpyörällä/pyörillä) ym mahdollisimman pitkälle "automaiseksi" jotta välttyy autoja koskevalta ajoneuvoverollepanolta ?
Minä teen semmosen seuraavaksi jos mitään mahkuja  ;D

Toukokuu 08, 2015, 11:54:54 ap
Vastaus #22

Hannu Hartikainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3610
  • Honda 350Twin
Jaa niin oishan tää pitäny taas muistaa,että mielenkiinto tahtoo tyssätä jo noiden ohjeiden ja asetusten lukemiseen..Josko tuolla poikkeusluvalla kuiteskii  ;)

5 §
Poikkeusluvat

Liikenteen turvallisuusvirasto voi myöntää erityisestä syystä asetuksen vaatimuksista yksittäiselle ajoneuvolle poikkeuksen, jos poikkeus ei vaaranna liikenneturvallisuutta eikä vääristä kilpailua.

Eli kyseessä kaiketi olisi L-luokan ajoneuvo..http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20091078

Mitenkähän ne on luokiteltu semmoset vähän isommat tieliikennemönkkärin tapaset,tässäkin kylillä usein ajelee semmoinen hytillinen ja lavallinen 4-pyörä..ja menee kovaa toki.
Ne on yleensä 2 rinnakkain istuttavia ja ohjaus ym kuten autossa.
Olenhan mie semmosilla paljonkin ajellu,6 pyöräiselläkin mutta enimmäkseen yksityisalueella ja kyläteillä vaan.
Mutta ei niissä auton rekkaria tietysti ollu,kai joku liikennevakuutus kuitenkin.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 08, 2015, 11:56:33 ap kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Toukokuu 10, 2015, 17:39:00 ip
Vastaus #23

Antti Seppälä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 70
Tämä aihe jatkuu vuodesta vuoteen netissä.......Toivottavasti ulkomaalaiset yhtiöt tulevat pian mukaan vakuutustarjontaan. Minulla on "paras" kokemus Tapiolasta, Matchless  G9 500cc 1955,  pelkkä liikennevakuutus noin 2500 euroa/vuosi. Perusteluna "harvinainen pyörä". Kysyin ,miten harvinaisuus vaikuttaa vakuutukseen, jossa korvataan vai vastapuolen vahingot ? Eivät ihan heti osanneet vastata.....................!

Toukokuu 10, 2015, 19:25:23 ip
Vastaus #24

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2095
Tämä aihe jatkuu vuodesta vuoteen netissä.......Toivottavasti ulkomaalaiset yhtiöt tulevat pian mukaan vakuutustarjontaan. Minulla on "paras" kokemus Tapiolasta, Matchless  G9 500cc 1955,  pelkkä liikennevakuutus noin 2500 euroa/vuosi. Perusteluna "harvinainen pyörä". Kysyin ,miten harvinaisuus vaikuttaa vakuutukseen, jossa korvataan vai vastapuolen vahingot ? Eivät ihan heti osanneet vastata.....................!

Jos ne vakuutusyhtiössä pelkää, että ko. pyörä joutuu kolariin, niin että vastapuoli on korvausvelvollinen.
Silloin tuommoisella hinnottelulla voidaan pitää ko. pyörä kokonaan pois liikenteestä... 8)
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 10, 2015, 22:30:47 ip
Vastaus #25

Jukka Penttilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1209
Tämä aihe jatkuu vuodesta vuoteen netissä.......Toivottavasti ulkomaalaiset yhtiöt tulevat pian mukaan vakuutustarjontaan. Minulla on "paras" kokemus Tapiolasta, Matchless  G9 500cc 1955,  pelkkä liikennevakuutus noin 2500 euroa/vuosi. Perusteluna "harvinainen pyörä". Kysyin ,miten harvinaisuus vaikuttaa vakuutukseen, jossa korvataan vai vastapuolen vahingot ? Eivät ihan heti osanneet vastata.....................!

Olen kirjoittanut tänne ennenkin, siis Suomessahan on ulkomaalaisia yhtiöitä, mm If ja Trygg, ne vaan toimii Suomessa Suomen tavoin, eikä niin kuin kotimaassaan.  :police: :police:

Otetaan esimerkki: mulla sattuu olemaan 2 Tuuttia, toinen Suomen rekisterissä ja toinen Ruotsin, kummassakin vakuutus If:ssä, Asun Haaparannalla, 300m päässä Suomesta. Tuo Ruotsin vakuutuksessa oleva on ns. harrastusajoneuvo koska se on yli 25v vanha , siihen täysvakuutus maksaa 650kruunua vuodessa eli n.70€ ja saa ajaa vaikka ympäri vuoden. Suomen rekisterissä olevan pyörän samanlainen vakuutus ilman boonuksia samassa yhtiössä 650€, missähän vika. Ruotsissa ei ole noita boonuksia ollut käytössä 30 vuoteen, Suomessa ne vieläkin käytössä, täällä vak.yhtiöt kilpailevat asiakkaista, mutta Suomeessa boonushommalla haluavat pitää asiakkat tuolla tavalla. Saahan ne toki Suomessakin halvalle vakuutukselle, jos museorekisteröi, mutta miksi tuollainen sääntö.

Ei se, että Suomeen tulisi ulkomaalaisia yhtiöitä pudota vakuutusmaksuja, vaan se,että joku SMOTO tms yrittää muuttaa lakia ja määräyksiä harrastelu suuntaan. :)
 
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.

Toukokuu 11, 2015, 07:28:56 ap
Vastaus #26

Hannu Boman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 635
  • Ihan itse :-)

 Ruotsissa ei ole noita boonuksia ollut käytössä 30 vuoteen, Suomessa ne vieläkin käytössä, täällä vak.yhtiöt kilpailevat asiakkaista, mutta Suomeessa boonushommalla haluavat pitää asiakkat tuolla tavalla. Saahan ne toki Suomessakin halvalle vakuutukselle, jos museorekisteröi, mutta miksi tuollainen sääntö.

Ei se, että Suomeen tulisi ulkomaalaisia yhtiöitä pudota vakuutusmaksuja, vaan se,että joku SMOTO tms yrittää muuttaa lakia ja määräyksiä harrastelu suuntaan. :)

Ei bonus systeemi sitouta asiakasta mihinkään yhtiöön.... Kun vaihdat yhtiötä niin bonukset siirtyvät mukana uuteen yhtiöön.
Harrasteajoneuvo vakuutus sydeemi pitas kyllä saada. Siinä on etujärjestöillä edeleen tehtävää....
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Toukokuu 11, 2015, 08:27:43 ap
Vastaus #27

Juhani Halmeenmäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1130
Onko niitä sitten käytännössä muunkinlaisia moottoripyöriä kuin harrastepyöriä...

Eikä tässä laista tai määräyksistä ole kyse. Kuten hintahaitarikin kertoo, saavat vakuutusyhtiöt hinnoitella tuotteensa (pakollinen LIIKENNEvakuutus) melkoisen vapaasti ja laajalla skaalalla. Vapaaehtoisessa Kaskossahan on sitten jo nyt useilla yhtiöillä "harrastevakuutus" tarjolla.

Ja muistutettakoon, että museoajoneuvon nykyinen halpa vakuutus on sekin vain yhtiöiden kanssa muinoin neuvoteltu etu. Ei mikään laissa MA-statuksen kanssa yhteen niputettu asia.
Jos vakuutusyhtiöt kokisivat tarpeelliseksi tehdä sen rinnalle jonkin uuden tuotteen, niin mikä se sitten olisi, ja kenelle? Tietty ikä? Harrasteajoneuvojärjestön lausunto ajoneuvon ilimiasusta, ja jos, niin mikä kelpaa? Rakennettu, historiallisesti arvokas, vaiko kaikki? Jotta hintaedulle olisi peruste, pitäisi käyttöaikaa rajoittaa, mutta miten, kun talvi on jo nyt seisonta-aikaa? Netissä etukäteen ilmoitettu käyttöpäivä?
GR 650 '84 ja VX 800 '92 sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Toukokuu 11, 2015, 13:31:07 ip
Vastaus #28

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 471
Tämä aihe jatkuu vuodesta vuoteen netissä.......Toivottavasti ulkomaalaiset yhtiöt tulevat pian mukaan vakuutustarjontaan. Minulla on "paras" kokemus Tapiolasta, Matchless  G9 500cc 1955,  pelkkä liikennevakuutus noin 2500 euroa/vuosi. Perusteluna "harvinainen pyörä". Kysyin ,miten harvinaisuus vaikuttaa vakuutukseen, jossa korvataan vai vastapuolen vahingot ? Eivät ihan heti osanneet vastata.....................!

Olen kirjoittanut tänne ennenkin, siis Suomessahan on ulkomaalaisia yhtiöitä, mm If ja Trygg, ne vaan toimii Suomessa Suomen tavoin, eikä niin kuin kotimaassaan.  :police: :police:

Otetaan esimerkki: mulla sattuu olemaan 2 Tuuttia, toinen Suomen rekisterissä ja toinen Ruotsin, kummassakin vakuutus If:ssä, Asun Haaparannalla, 300m päässä Suomesta. Tuo Ruotsin vakuutuksessa oleva on ns. harrastusajoneuvo koska se on yli 25v vanha , siihen täysvakuutus maksaa 650kruunua vuodessa eli n.70€ ja saa ajaa vaikka ympäri vuoden. Suomen rekisterissä olevan pyörän samanlainen vakuutus ilman boonuksia samassa yhtiössä 650€, missähän vika. Ruotsissa ei ole noita boonuksia ollut käytössä 30 vuoteen, Suomessa ne vieläkin käytössä, täällä vak.yhtiöt kilpailevat asiakkaista, mutta Suomeessa boonushommalla haluavat pitää asiakkat tuolla tavalla. Saahan ne toki Suomessakin halvalle vakuutukselle, jos museorekisteröi, mutta miksi tuollainen sääntö.

Ei se, että Suomeen tulisi ulkomaalaisia yhtiöitä pudota vakuutusmaksuja, vaan se,että joku SMOTO tms yrittää muuttaa lakia ja määräyksiä harrastelu suuntaan. :)

Vika ei ole niinkään vakuutusyhtiössä, vaan Suomen laissa. Meillä sairaskulut, joita mp-vakuutuskorvauksista on valtaosa, maksetaan vakuutuksesta, kun ne muualla menevät verotuloista. Tässä on myös syy siihen, miksi ulkolaiset yhtiöt eivät tule tänne kilpailemaan halvoilla vakuutuksilla.

Toukokuu 13, 2015, 20:34:54 ip
Vastaus #29

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2654
  • Moukka
 Lähivakuutuksesa käyty. Hinnoittelu päin p:tä.
 Gsx 750 e.stä, netto n. 400 e/ vuosi, josta 2kk. ajossa, ja loput vuodesta seisonnassa.
 Melko paljon kalliimpi perusmaksu kaikin tavoin laskettuna kuin if:ssä, jossa nyt tuo toinen gsx 1100 on ympärivuotisena, josta lähtee vielä 75% bonukset, eli nettohintaa jää 218 e., ympärivuotisena.  ???
 Yli tuplaten kalliimpi vuosimaksu lähivakuutuksessa.