Kirjoittaja Aihe: Mp-vakuutuksista  (Luettu 78718 kertaa)

Kesäkuu 29, 2018, 21:59:08 ip
Vastaus #225

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko kukaan alennettujen hintojen huumassa miettinyt, että kuka maksaa erotuksen... ;D
En kuitenkaan usko, että vakuutusyhtiöiden liikennevakuutuskulut on yht'äkkiä laskenut samassa suhteessa hintojen kanssa, varsinkin kun liikennevakuutuksella voiton tekeminen on säännösteltyä.
Kari kuuluu heihin, jotka maksavat erotuksen. Me 83-prosenttilaiset nautimme halvoista hinnoista. Tällä menolla ei tule uusia motoristeja. Kun vanhasta kaartista aika jättää, kuopataan koko harrastus, mikä lienee tarkoituskin.

Kesäkuu 30, 2018, 08:41:07 ap
Vastaus #226

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko kukaan joutunut käyttämään kaskossa/pikkukaskossa olevaa hinausturvaa tai autopalveluvakuutusta,
millä nimellä se nyt kussakin yhtiössä menee.
Lähivakuutuksen,taitaa olla muillakin, ehdoissa on että laite toimitetaan lähimpään korjaamoon.
Jos nyt ajatellaan että mulla olisi -59 Uralin paskassa tuommoinen vakuutus ja olisin sen saanut ajettua jollain
ilveellä tuhannen kilometrin päähän kotoa jonne se hajoaa.
Sitä vaan ihmettelen että mikä korjaamo ottaa laitteen vastaan,kotiin sitä ei toimiteta.
Taitaa jäärä sinne tiänposkeen ellet itte maksa hinausta, tarkista onko hinauksessa hinattavan iälle mitään ehtoa. Yleensä niissä on ehtona joku alle 20v, vaihtelee yhtiöitten välilä. Siksi mulla on erikseen ostettuna Motonetista Mototurva, siinä ei ole ikärajaa hinattavalle.

Kesäkuu 30, 2018, 09:11:26 ap
Vastaus #227

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Iffillä ei ainakaan ole ikärajoitusta.
Ei myöskään Autoliiton plusturvassa, kun pysytään kotimaassa.....ulkomailla on 15v.

Tuota Autoliiton turvaa olen käyttänyt muutaman kerran ja toimii juuri niin kuin lupaa.
Vanhemman kaluston kanssa on tuotu kotiin, kun ei sellaista korjaamoa ole, johon voisi aarteensa jättää.
Autoliitto oli ennen rajoittamaton lukumäärällisesti, mutta nyt on tullut 4 tapahtumaa/vuosi.

Kesäkuu 30, 2018, 12:26:01 ip
Vastaus #228

antero nuuttila

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tuota Autoliiton turvaa olen käyttänyt muutaman kerran ja toimii juuri niin kuin lupaa.
Vanhemman kaluston kanssa on tuotu kotiin, kun ei sellaista korjaamoa ole, johon voisi aarteensa jättää.
Autoliitto oli ennen rajoittamaton lukumäärällisesti, mutta nyt on tullut 4 tapahtumaa/vuosi.
[/quote]

Tuo oli mun pointti,vehje tuodaan kotiin sen hajotessa.
Mulla on triken kanssa sama tilanne,laite on uudempi,
maahantuojaa eikä sitä kautta myöskään huoltoja ole Suomessa.
Minkään pärnäsen korjaamon en anna koskea laitteeseen.
Onko Pertin kokemuksista paljon aikaa,
tällä viikolla kysyin Autoliitosta ja vastaus oli etteivät tuo kotiin
vaan lähimpään korjaamoon.

Heinäkuu 01, 2018, 22:08:10 ip
Vastaus #229

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ehdoissa lukee "Lähimpään asianmukaiseen korjaamoon, jossa on mahdollista saada moottoripyörä kuntoon"
Jos kysytään nykykorjaamolta, passaisko korjata lennosta sammunut 50-luvun vanhus, vastaus on varmasti ei.

Heinäkuu 27, 2018, 14:30:10 ip
Vastaus #230

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Uudenkarheaan (vuosimalli 1990) Suzukiin oli helppo etsiä vakuutus, sen kun naputteli tiedot joka firman laskureihin ja valitsi halvimman.

Nyt meinasin selvitellä 1956 Jawan liikennevakuutuksen hintaa netin laskureilla.

Op-Pohjola:
Rekisterinumerolla ei löydy moottoripyörää.

POP:
183,35 e/vuosi

IF:
Yli 40 vuotta vanhan moottoripyörän vakuutusta ei voi ostaa verkkokaupasta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme

Lähivakuutus:
Kyseistä ajoneuvoa ei voi tässä kanavassa vakuuttaa Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Pohjantähti:
VIRHE: Koti- tai maatilavakuutus keskitetään tai on keskitetty Pohjantähteen puuttuu.

Säästöpankin vakuutukset:
183,35 e

Folksam:
Rekisterinumero on virheellinen tai ei täsmää valitun ajoneuvotyypin kanssa. Tarkistathan, että olet valinnut oikean ajoneuvovakuutuslaskurin. Täältä löydät kaikki ajoneuvotyypit

Turva:
831,84 e

Fennian laskurit järkyttyi niin että jumitti vallan tietojen syötön jälkeen....
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 27, 2018, 16:46:24 ip kirjoittanut Jani Kaasalainen »
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi

Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku/sellernro/1218281

Heinäkuu 31, 2018, 16:19:35 ip
Vastaus #231

Raimo Karttunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään kysyin pojan ja mun kimppa Hondaan cb125
Vm1973 liikennevakuutusta.
Mulle 63v ois n.200,-/v 40 bonus, pojalle 28v vähän enempi bonuksia 91,-/v
Yhtiö If, ei liene vaikea arvata kumman nimille Honda vakuutettiin.

Heinäkuu 31, 2018, 18:15:31 ip
Vastaus #232

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Tänään kysyin pojan ja mun kimppa Hondaan cb125
Vm1973 liikennevakuutusta.
Mulle 63v ois n.200,-/v 40 bonus, pojalle 28v vähän enempi bonuksia 91,-/v
Yhtiö If, ei liene vaikea arvata kumman nimille Honda vakuutettiin.

Aika jännä, kun mulle (46v) olisi samanlaisen piikkihondan ympärivuotinen vakuutus ifissä ollut lähtöhinnaltaan 950 per vuosi, eli jos mulla olis bonuksia 40% niin hinnaksi olisi tullut vähän alle 400 eli tuplat sun hintaan verrattuna.

Pitääköhän tässä alkaa oikein soittelemaan ja kyselemään että onko mulla joku merkintä jossain? Ei pitäisi olla, autoissakin ollut täydet bonukset jo monta vuotta.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Elokuu 02, 2018, 07:29:10 ap
Vastaus #233

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noissa pikkupäristimissä näyttää edelleen olevan
painolastina se,että vakuutusyhtiöt mieltävät ne
pentuväen riehumisvälineiksi,joilla sattuu ja tapahtuu...

t. Markku

Syyskuu 15, 2018, 09:48:38 ap
Vastaus #234

jussi koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • PJ
 POP- vakuutus ilmoittaa: "Vakuutuskaudelta veloitetaan aina vähimmäismaksu, joka on merkitty erikseen vakuutuskirjalle."
[/font]

Olisko teillä tiedossa (vakuutuskirja) mikä on tämän hetken minimiveloitus POPilla?
IF:llä tuo minimiveloitus on 25€.

MOTO GUZZI Galletto 192 cc, 1958
MOTO GUZZI V50, 1977

Syyskuu 15, 2018, 10:17:14 ap
Vastaus #235

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
POP- vakuutus ilmoittaa: "Vakuutuskaudelta veloitetaan aina vähimmäismaksu, joka on merkitty erikseen vakuutuskirjalle."
[/font]

Olisko teillä tiedossa (vakuutuskirja) mikä on tämän hetken minimiveloitus POPilla?
IF:llä tuo minimiveloitus on 25€.

Iffillä tuo 25e ei ole vuosittainen minimi, vaan jonkinlainen aloitusmaksu. Maksetaan siis vain kerran per ajoneuvo.
Eikä siellä ole ehtoja liikennekäytön ajasta, vaan päiväkohtaisesti siitä maksetaan, mitä ajetaan.
Myös henkilökohtainen asiamies, jonka pöydän ääreen voi mennä istumaan, on plussaa.
Laskutus taas Iffillä on niin sekava, ettei siitä ota yhtiön oma väkikään selvää.

Poppia en tiedä, mutta Lähikseltä lähdettiin kymmenen ajoneuvon kanssa pois, kun nostivat minimisumman 50:een euroon.

Syyskuu 15, 2018, 13:28:03 ip
Vastaus #236

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Kannattaa muistaa, että liikennevakuutus ei ole enää pakollinen ajoneuvossa, joka on poistettu liikennekäytöstä.
Minulla on liikennevakuutus vain ja ainoastaan siinä prätkässä, jolla ajetaan.
Jos ei vuoden aikana ajeta, niin ei tule aloitusmaksujakaan.

Alussa vakuutusyhtiöllä oli ongelmia myöntää prätkälle osakasko, jossa ei ole liikennevakuutusta, kun sellainen tilanne ei kuulema ole mahdollista.
Kun tovin koulutti puhelimen toisessa päässä olevaa vakuutushenkilöä, niin homm alkoi selviämään myös vakuutusyhtöän päässä.
Tällä hetkellä taitaa osakasko olla halvimmillaan jotain 30€/ vuosi.
Joku kysyy, miksi osakasko?
Sen takia, kun jotkut kimppatallit vaatii sen osakaskon, kun prätkä on talvisäilössä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Syyskuu 15, 2018, 13:39:00 ip
Vastaus #237

jussi koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • PJ
 IFin vakuutusmaksuehdot:
… ”Vakuutusmaksu vakuutusmaksuveroineen on vähintään 25 euroa, …”
Eli tuon mukaan maksu on jokaiselta laskulta vähintään 25€,  eli jos pyörä on keväällä liikenteessä kuukauden ja vakuutusmaksu esim. 20,73€ IF laskuttaa 25€.
Jos pyörä on   syksyllä uudelleen liikenteessä esim 1kk ja vakuutusmaksu 20,73€ IF perii jälleen 25€.
Jos moto on liikenteessä kesän aikana esim. 3 x viikko, on Ifin laskutus 75 €, vaikka todellinen vakuutusmaksu on alle 20€.

” … päiväkohtaisesti siitä maksetaan, mitä ajetaan.”  ei pidä paikkaansa, ei varsinkaan silloin, jos ajoaika on esim. viikon tai kaksi.

Edelleen kiinnostaisi tietää POPin   minimilaskutus.

MOTO GUZZI V50, 1977

Syyskuu 15, 2018, 13:59:39 ip
Vastaus #238

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Mulla on pyörä POPissa ja katselin vakuutusehtoja ja tällainen kohta sieltä löytyi.

Vakuutusyhtiöllä on oikeus periä kesken vakuutuskauden päätetystä vakuutuksesta kohtuullinen hoitokulu. Hoitokuluna peritään koko vakuutuskauden maksusta 10 %, kuitenkin vähintään 8 euroa.

Muuta asiaan viittaavaa ei ehdoissa ollut.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Syyskuu 15, 2018, 15:02:21 ip
Vastaus #239

jussi koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • PJ
 Kiitos!
POPissahan on vain kokovuoden vakuutuksia.

MOTO GUZZI V50, 1977