Kirjoittaja Aihe: Mp-vero kaatumassa?  (Luettu 11836 kertaa)

Helmikuu 15, 2017, 15:59:04 ip
Vastaus #30

mika uusitalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taitaa tuo Soini olla kun norsu, ei unohda ikinä tätä nöyryytystä, odottaa vaikka ikuisesti ja jos tilaisuus tulee niin kosto on oleva kauhea.

Huhtikuu 10, 2017, 20:25:54 ip
Vastaus #31

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kauppa vilkastui selvästi heti kun selvisi, että hallitus luopuu suunnittelemastaan kevyiden moottoriajoneuvojen verosta
Moottoripyörien myyntikausi on käynnistynyt valoisissa merkeissä pitkästä aikaa, kertoo Teknisen Kaupan liitto. Tilastokeskuksen lukujen perusteella moottoripyöriä rekisteröitiin alkuvuonna maaliskuun loppuun mennessä 486 kappaletta, mikä tarkoittaa 14,9 prosentin kasvua vuotta aiemmasta ajanjaksosta.

http://www.marmai.fi/uutiset/moottoripyorien-kauppa-rullaa-taas-myynnin-lisayksen-suuruus-yllatti-6640265
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 10, 2017, 20:56:58 ip
Vastaus #32

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt , kun persuista eroon pääseminen on todennäköistä,voidaan ja kannattaa jälleen panostaa tosi ihmisten harrastukseen ja liikkumismuotoon: moottoripyöräilyyn!

TA
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Finn Flyer 27 -83

Huhtikuu 10, 2017, 20:59:45 ip
Vastaus #33

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toivottavasti saa harrastaa, kyllä niitä moottorilla liikunnan vastustajia löytyy muistakin puolueista.

L&K.

Huhtikuu 11, 2017, 07:56:11 ap
Vastaus #34

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vihreiden nousu varsinkin pääkaupunkiseudulla ei kyllä lupaa hyvää jatkon kannalta. Vanhoihin tullaan iskemään ensimmäisenä.

Huhtikuu 11, 2017, 08:39:43 ap
Vastaus #35

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vihreiden nousu varsinkin pääkaupunkiseudulla ei kyllä lupaa hyvää jatkon kannalta. Vanhoihin tullaan iskemään ensimmäisenä.
Varmasti Jyväskylässä kohta kielletään vanhoilla autoilla ja m-pyörillä ajo.

Huhtikuu 11, 2017, 09:07:49 ap
Vastaus #36

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ihan tällaista henkilökohtaista pohdiskelua:
Eikös viherpeikkoa kannattaisi lähteä nujertamaan yhteistyöllä barrikadien sijaan. Vihreiden ideologiassa on paljon polttomoottoria vastustavia elementtejä, ja sen äärilaita ei näe sijaa millekään fossiilista polttoainetta polttavalle laitteelle, mutta moottoripyörällä voisi olla paikka myös vihreässä ajatusmaailmassa. Etenkin tiheään asutuilla alueilla MP-voitaisiin hyvin nähdä varsin vihreänä vaihtoehtona yksityisautoilulle, mikä erityisesti tuntuu olevan se punainen vaate. Moottoripyörä kuluttaa vähemmän polttoainetta, se on kevyempi ja kuluttaa vähemmän tiestöä, se väljentää ruuhkia ja on sujuvampi käytettävä ahtaassa liikenteessä ja vie parkkitilaa vain murto-osan henkilöauton viemästä parkkitilasta. Toki se kuljettaa vain 1-2 henkilöä mukanaan, mutta niin tekee tällä hetkellä suurin osa suurten kaupunkiemme aamuruuhkan henkilöautoistakin. Kimppakyytikulttuuri on kasvattanut suosiotaan, mutta se ei valitettavasti pysty voittamaan kovin helpolla ihmisen yksilönvapauden tunnetta. Olen jo aiemmin sanonut, että moottoripyörän yhteiskunnallista roolia todellisena arkikulkuneuvona tulisi pyrkiä nostamaan takaisin. Näillä argumenteilla voisi vaikka tanssia käsikynkkää vihreiden kanssa (pois lukien se ideologinen äärisiipi, jolla on ikävä kyllä usein myös todellisuudentaju karannut samoille korkeuksille ihanteiden kanssa).

Ja mitä tulee uhkaan, joka kohdistuu vanhoihin vehkeisiin, niin se on tietyiltä osin todellinen. Meillä on jo konkreettisia esimerkkejä esimerkiksi Berliini (kaksitahtikielto) ja Pariisi (ajokielto 1997 vanhemmilla). Mutta Vihreiden joukosta löytyy myös ymmärrystä kulttuurihistorialle, etenkin siellä punavihreällä puolella. Ja siksi esim. Simo Niemisen usein mainitseman harrastuksemme kulttuurityön statuksen merkitys on tärkeä seikka. Aluekerhoparlamentin keskusteluissa tuli esille kulttuurihistoriallisen merkityksen lisäksi myös erilaisia sosiaalisen vuorovaikutuksen muotoja, joissa veteraanimoottoripyöräharrastus voisi olla mukana, esimerkiksi mielenterveys ja päihdetyö, sekä lapsi ja nuorisotyö.

Sitten loppuun vielä poliittinen disclaimer:
Olen aiemmin äänestänyt vihreitä ehdokkaita, mutta vaihtanut väriä jo ainakin kymmenen vuotta sitten. Vihreiden ideologiassa on paljon hyviä elementtejä, mutta se vihreä ajatusmaailma, jonka minä jaan tuntuu kuolevan vanhojen Koijärven jäärien mukana. Yllä oleva teksti ei siis ole poliittinen agitaatiopuhe (ja olis muutenkin pari päivää myöhässä  :) ), vaan ajatuksia, joita tästä keskusteluketjusta heräsi.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Huhtikuu 11, 2017, 10:11:31 ap
Vastaus #37

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Vihreät on mulle punainen vaate, luonnon suojelu ei ole. Tuulisähkö on ihan humpuukia koska kun sähköä tarvittaisiin ei tuule, julkista liikennettä ei meilläpäin ole, kaksi autoa pakko olla, no kesäisin ajelen 4tahti skodella ihan parkkipaikkojen takia ja onhan se hauskaa ja halpaa kun autoni vie kaupunkiajossa 15L/100Km ja skode kaksi litraa. Meillä ei saa mihinkään rakentaa kun perimätiedon mukaan alueella on nähty liito orava, merimetsot pilaa nyt kovaa saaristoa ja niitä pitää suojella.

Huhtikuu 11, 2017, 10:23:50 ap
Vastaus #38

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Sitten loppuun vielä poliittinen disclaimer:
Olen aiemmin äänestänyt vihreitä ehdokkaita, mutta vaihtanut väriä jo ainakin kymmenen vuotta sitten. Vihreiden ideologiassa on paljon hyviä elementtejä, mutta se vihreä ajatusmaailma, jonka minä jaan tuntuu kuolevan vanhojen Koijärven jäärien mukana. Yllä oleva teksti ei siis ole poliittinen agitaatiopuhe (ja olis muutenkin pari päivää myöhässä  :) ), vaan ajatuksia, joita tästä keskusteluketjusta heräsi.

Vihreät on hyvä olla olemassa, mutta ei enemmistönä, niin kuin koko politiikka.
Homma karkaa käsistä, jos jollain on liikaa valtaa.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 11, 2017, 10:43:45 ap
Vastaus #39

Rauno Perämäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Vihreät hommaa moskeijan joka kuntaan, niin voi niihinkin mennä vastedes polkupyörällä.

Huhtikuu 11, 2017, 12:00:16 ip
Vastaus #40

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Onneksi löytyi rahoitus epäselvyyksiä näiden allahin kumartajien seasta, valtion tukea 750 000€ on ilmeisesti mennyt aseisiin ja kebabbiin. Kokoomuksesta en tykkää mutta heidän pormestari sanoi tekevänsä kaiken mihin pystyy ettei sitä rakenneta.

Huhtikuu 11, 2017, 15:28:42 ip
Vastaus #41

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Vihreät hommaa moskeijan joka kuntaan, niin voi niihinkin mennä vastedes polkupyörällä.

Näin on,vasemmisto samaa sakkia.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Huhtikuu 17, 2017, 13:20:44 ip
Vastaus #42

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski
Vihreät on mulle punainen vaate, luonnon suojelu ei ole.
Samoilla linjoilla  :)

PS. Naapurin DeGröna ajelee hummerilla ostoksilla, että se siitä vihreydestä! Onkohan pienet *****  ::)
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä