Kirjoittaja Aihe: Honda GB500?  (Luettu 5491 kertaa)

Toukokuu 04, 2017, 13:27:25 ip
Luettu 5491 kertaa

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 5179
  • MC Debit
Onkos otsikon pyörästä jotain kokemuksia? Tuli harrasteauto myytyä, ja rahat polttelee taskussa ;)

Alunperin katselin Moto Guzzi Californian eri versioita, mutta tämä Honda tuli jostain mieleen ja niitähän onkin jokunen myynnissä jopa ihan kotimaassa. Ihan erilainen tietysti Guzziin verrattuna, mutta toisaalta aika samanpainoinen ja -tehoinen kuin nykyinen pyöräni, CB350 twini.

Asioita jotka erityisesti kiinnostaa:
- Ajoasento, sopiiko 180 senttiselle, jaksaako kuskata 90+ kiloista, täriseekö yksimukinen pahasti, sopiiko pidemmille matkoille?
- Osien saanti?
- Aika vähän tehoa paperilla, kulkeeko kuitenkin "riittävästi"?
- Tyyppivikoja?

Muitakin huomioita voi kirjailla. Hienon näköinen pyörä se on, ja jokseenkin harvinainen. Kohta museoiässäkin... Ajelupyöräksi olisi tarkoitus, CB350:n kaveriksi tai jopa tilalle, pääosin huvi- ja työmatka-ajeluun. Vai olisko se 90-00-lukujen Cali-Guzzi kuitenkin järkevämpi?

Vai joku ihan muu?
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Toukokuu 04, 2017, 15:08:31 ip
Vastaus #1

Tatu Virtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 848
Tuo pyörä on älyttömän pieni! Siis fyysisiltä mitoiltaan. Muuten varmaan riittävä pikkuneppailuun.

Toukokuu 04, 2017, 16:29:16 ip
Vastaus #2

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3003
Moro
Hienon näköinen toi yhdenistuttava.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Toukokuu 04, 2017, 19:12:13 ip
Vastaus #3

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 5179
  • MC Debit
Tuo pyörä on älyttömän pieni! Siis fyysisiltä mitoiltaan. Muuten varmaan riittävä pikkuneppailuun.

Kiitokset... Tosiaan se näyttää melko pieneltä niissä harvoissa kuvissa joita olen nähnyt ajajan kanssa. Tietynlainen "aahtaus" on se suurin miinuspuoli tuossa CB350:ssäkin. Sovittamallahan tuo selviäisi, yksi myynnissä olevista on Tampereella, ei olisi pitkä matka käväistä.

Mutta on se hyvän näköinen!
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Toukokuu 05, 2017, 10:11:59 ap
Vastaus #4

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2425
Miula on Cagiva River 500
Yks'pyttynen päristin ja kävin sillä Narvikissa katsomassa jäämerta.
Mukana oli majoituskamat, joten prätkämatkailuun ei tarvita GeeäSsää tai kultasiipeä.

Toki se tärisee ja vapisee, mutta se on asennekysymys.

Cagivassa näyttän tehoa olevan saman verran kuin håndassa, joten kyllä reilulla 30 hevosvoimalla pärjää tai sekin on ihan asenteesta kiinni.
Vähän tarkempi välityksistä ja siihen kannattaa uhrata hetki ajatusta, nimittäin yksi piikki edessä suuntaan tai toiseen muuttaa prätkää.

GB500 on niin kommee pyörä, että miula olisi tallissa sellainen, jos se olisi Italialainen ;D


Lisätietoa kaunokaisesta.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_gb500_tourist_trophy.htm
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 05, 2017, 10:47:21 ap
Vastaus #5

Risto Saastamoinen

  • Vieras
Vinkkinä että nuita mcs sivuja ei voi kovin luotettavina pitää, jos sieltä hakee vaikka faktaa mr tarkastusta varten niin saattaa hokata että piirunverran pieleen meni. ;)
Kerran näin kun ihan aikuisen kokoinen mies ajeli tuollaisella ja hyvin touhu pelasi, aika pystylle näytti ajoasento oliko hällä sitten tanko vähän korkeemmalla.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2017, 10:49:59 ap kirjoittanut Risto Saastamoinen »

Toukokuu 17, 2017, 20:43:17 ip
Vastaus #6

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5357
  • Tulin nain ja voitin
Tuo kuvassa oleva GB 500 Clubman on nätimpi kuin "vakio" GB 500 tuplapenkillä, ja pitkällä pakoputkella

Kyllä se ihan aikuisille tehty pyörä on, riittää varmasti jos et ny mikää Goljatti ole  :)

yläkuvassa on se Lupimies, alakuvassa vakio GB 400  joka oli samannäköinen kuin gb 500

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 17, 2017, 20:53:53 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Toukokuu 19, 2017, 10:56:08 ap
Vastaus #7

Kalle Rahkasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Moron,
oon tollasella ajellut 2003 keväästä. Mainio peli mutta jalkojen asento ja kulma ikävä. Kahden tunnin ajon jälkeen kyllä tietää mitä suoneneveto tarkoittaa. Enkä ole iso n.175 cm. Muuten aivan loistava peli. Kiva mutkateillä ja bensaa ei mene kuin 3.5-3.8 l/100km.
hyvää
-ulkonäkö
-näppärä peli pikkuteillä
-ei tärise ainoastaan viitosella 4300 rpm värise jos on 4200 tai 4400 niin rauhoittuu.
-oon ajanut ainakin 37000km ja ainoa murhe on ollut kaasarin luistin kalvo - kiitos viinabensa sekä laturi hajosi edelliskesänä. Sinne oli joku edellinen omistaja tehnyt hätäkorjauksen joka petti, tosin toimi vuodesta 2003.
huonoa
-ajoasento isolle kuskille
-osien saatavuus siis tankit, lokarit ym. GB:n omat osat
-taipumus tumppaamiseen kun lähtee valoista, johtuu kalifornian säädöistä ja automaattisesta puolipuristimesta jonka "laukaisukynnys" matalalla...
-akku on kovilla, monet sotkee jalalla käyntiin - lähtee kuin kevari. :)
-öljyn määrän tarkistus joskus hankalaa, pitää tehdä oikein.
-ei mikään raketti taitaa olla 38 ja 44 heppaisia, mun on se 38 hummaa.

Lisäksi: nokkaketujua ei saa päästää katkeamaan! ( no missäs sitten saa? :) )

Omista pyöristäni paras ajopyörä, muuten paras tietenkin RG500... ::)

T:KR

Onkos otsikon pyörästä jotain kokemuksia? Tuli harrasteauto myytyä, ja rahat polttelee taskussa ;)

Alunperin katselin Moto Guzzi Californian eri versioita, mutta tämä Honda tuli jostain mieleen ja niitähän onkin jokunen myynnissä jopa ihan kotimaassa. Ihan erilainen tietysti Guzziin verrattuna, mutta toisaalta aika samanpainoinen ja -tehoinen kuin nykyinen pyöräni, CB350 twini.

Asioita jotka erityisesti kiinnostaa:
- Ajoasento, sopiiko 180 senttiselle, jaksaako kuskata 90+ kiloista, täriseekö yksimukinen pahasti, sopiiko pidemmille matkoille?
- Osien saanti?
- Aika vähän tehoa paperilla, kulkeeko kuitenkin "riittävästi"?
- Tyyppivikoja?

Muitakin huomioita voi kirjailla. Hienon näköinen pyörä se on, ja jokseenkin harvinainen. Kohta museoiässäkin... Ajelupyöräksi olisi tarkoitus, CB350:n kaveriksi tai jopa tilalle, pääosin huvi- ja työmatka-ajeluun. Vai olisko se 90-00-lukujen Cali-Guzzi kuitenkin järkevämpi?

Vai joku ihan muu?

Toukokuu 21, 2017, 19:25:26 ip
Vastaus #8

Jukka Toukonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 259
  • XS650 über alles http://www.xs650.fi vmpk#8299
Kovin oli tutunnäköinen moottori ja kyllä, pienellä kuukkelihaulla löytyy esimerkkitoteutus, jossa gb500:een on istutettu 650 kuutioinen dominatorin kone: http://lovik.tripod.com/Clubman6-schottmeier.html

Ai niin, eihän tuo enää ole museointikelpoinen  :P

Kesäkuu 13, 2017, 12:07:02 ip
Vastaus #9

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 5179
  • MC Debit
Moro,
Kiitokset kaikille kommenteista! Ja Kalle R:lle erityiskiitos :)

Hyvät ja huonot puolet ovat pitkälti samat kuin tuossa nykyisessäkin kulkineessa, joten jäänen harkitsemaan josko sittenkin katsoisin jotain "erilaisempaa" eli enempi erilaista. Omasta Hondasta en varmaankaan raaski luopua kuitenkaan.

 
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”