Kirjoittaja Aihe: Honda CB 650 Four  (Luettu 1331 kertaa)

Marraskuu 20, 2018, 19:12:26 ip
Luettu 1331 kertaa

Arto Ahonkivi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 331
No, nii tuli sitten hankittuu otsikon mukainen motskari vuarelta -81. On mulle toinen Honda, eka oli CB 350 -71 sillon nuaruuressa.
Vehkeellä on ajettu 61000km, nyt talven aikana tarttis tehrä sille hualtoa että saa ajella hualetta ens kesänä. Paras olis jos netistä sais larattuu suamenkiälisen ohjekirjan, näkis millasii hualtovälei siinä ollu ja koska tarttis tehrä mitäkin. Nokkaketjun kiristys, millasten kilometrien välein tarttis tehrä. Öljynvaihtovälit ym. hualtojutut on hakusessa.
Toivottavasti tämä ei polta mäntä/kesä kuten se 350 teki  :D

Marraskuu 20, 2018, 21:42:00 ip
Vastaus #1

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 472
Eipä taida suomenkielistä versiota löytyä, kun noita ei ole koskaan Suomeen tuotu. Mutta englanninkielisiä on kyllä netissä saatavilla. Kokeilin hakua honda cb650 service manual, ja heti tärppäsi.

Marraskuu 21, 2018, 08:51:47 ap
Vastaus #2

Arto Ahonkivi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 331
On mulla se enkkuversio, mutta rallienkulla on pikkasen haastavaa sitä lukea. Luulin että löytyis myäs suamenkiälisenä.
Sen tiäsin että mun on myyty uutena ruattissa, mutta että kaikki olis "uitettuja" sitä en tiänny.

Marraskuu 21, 2018, 10:26:01 ap
Vastaus #3

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 472
Tuo tuli samaan aikaan pitsikannen ja ysin kanssa, mutta verotuksellisista syistä sitä ei myyty Suomessa. TM:ssä oli v.79 esittelyartikkeli kaikista kolmesta, ei ollut lehti enää tallessa. Brandtin sivuilta löytyy suomenkieliset huolto-ohjeet. Tuohon pätee hyvin 750:n ohje. Venttiilisäätö on tosin 16-venttiilisistä poiketen ruuvisäätöinen.


https://www.hondabikes.fi/ohjekirjat-ja-huoltokortit/750-cc








« Viimeksi muokattu: Marraskuu 21, 2018, 17:28:38 ip kirjoittanut Pentti Vaherkoski »

Marraskuu 21, 2018, 18:20:08 ip
Vastaus #4

Arto Ahonkivi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 331
Kiitos, yhtäkkiä en huamannu mites se nokkaketjun kiristys tai vaihto. Mimmosilla kilometreillä tarttis tehrä?
Latasin ton ohjeen ja katon sen mukaan, tosin vertaan vanhaan onko osassa sama numero tai muuten samanlainen.

Marraskuu 21, 2018, 21:31:01 ip
Vastaus #5

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 472
Tuossa nokkaketjuna on morseketju, ei tarvii ruveta pikimmiten vaihtelemaan. Sitten kun taulussa on toinen mokoma kilometrejä, niin asiaa voi ruveta harkitsemaan. Tuossa alemmassa CB750 venttiilinsäätöjutussa myös ohjeet kiristimen säätöön.

Marraskuu 22, 2018, 08:50:32 ap
Vastaus #6

Arto Ahonkivi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 331
Hyvä, että ketjua ei tartte alkaa vaihtamaan pitkään aikaan.

Joulukuu 17, 2018, 21:26:04 ip
Vastaus #7

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 472
Lehti oli 18/1978, jossa artikkeli Hondan uutuuksista CB900, CB750 ja CB650.