Kirjoittaja Aihe: CB750F 1981 bol^dor, venttiileiden säätö kysymyksiä.  (Luettu 5430 kertaa)

Heinäkuu 21, 2018, 19:55:43 ip
Vastaus #15

Ilpo Ikonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 147
  • Yamaha FJR 1300 06, Honda CB 900F 79, Yamaha YGS1F
ja stormilta tampereelta kyselty, mutta ei ollut tarjolla paloja.. Onko tämä sitten vanhaa tietoa? Heinolassa olevasta liikeestä olen ostanut  (edulliseen) 4 € kappale hintaan.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Heinäkuu 23, 2018, 09:07:06 ap
Vastaus #16

Miika Karjula

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 23
Stormilla on ilmeisesti joku poistoerä vielä myynnissä, mutta esim. 280 ja 285 palaa ei löydy ollenkaan.. eikä 290. Taitaa olla suosittuja kokoja..
Honda CB750F 1981 RC04 Bol^dor

Heinäkuu 23, 2018, 09:49:21 ap
Vastaus #17

Ilpo Ikonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 147
  • Yamaha FJR 1300 06, Honda CB 900F 79, Yamaha YGS1F
Tässä yhteystiedot Heinolan liikkeeseen  ;)

[ylläpito on poistanut liitteen]

Heinäkuu 25, 2018, 20:47:04 ip
Vastaus #18

Miika Karjula

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 23
Nyt pitäisi olla välykset kunnossa.. Toyotalta loppujenlopuksi tuli ostettua palat.

Olihan nuo tulppienjohdot 1-4 ja 2-3?
Eli vasen puola 1-4 sylinterille ja oikea 2-3 sylinterille?
Honda CB750F 1981 RC04 Bol^dor

Heinäkuu 26, 2018, 19:49:54 ip
Vastaus #19

Miika Karjula

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 23
Tapahtuuko se jakoketjun kiristys oikeasti vain näitä muttereita avaamalla ja kiristämällä koneen käydessä?? Yhtäaikaa auki vai yksitellen. Etupuolella sitten se omansa missä ruuvi ja kiristysmutteri..

[ylläpito on poistanut liitteen]
Honda CB750F 1981 RC04 Bol^dor

Heinäkuu 26, 2018, 21:06:31 ip
Vastaus #20

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 966

se kupumutteri on lukitusmutteri ja se toinen on säädön mutteri eli ensin avataan lukitusmutteri ja sitten säädön mutteri, teroriassa koneen käydessä sitten jousi kuormitteinen kiristin hakee paikkansa johon säädön mutteri kierretään ja sitten lukitusmutteri kiinni, käytäntö mistä en anna mitään takuita on osoittanut että yleensä kone käy kuitenkin niin epätasasesti että käydessä säätö ei onnistu vaikka alkuperäinen ohje niin onkin, eli kun vena koppa on irti niin kone kierretään semmoseen asentoon että löysät on kiristimen puolella, sitten molemmat mutut auki ja mahdollisesti sormella auttaen kiristin pinkeeks ja sitten säädön mutteri kiinni ja sitten säädön mutterista kiinni pitäen kupumtteri lukitukseksi kiinni, näine tein omassa kz hondassa joskus 80 luvulla ja hyvin toimi 50 - 90 tkm lukemat, nykyisin on saamani tiedon mukaan ko pyörä museorekisterissä


Heinäkuu 26, 2018, 22:03:03 ip
Vastaus #21

Ilpo Ikonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 147
  • Yamaha FJR 1300 06, Honda CB 900F 79, Yamaha YGS1F
Tässä kuva rakenteesta. Voihan sen alemman mutterin löysätäkin, mutta mielestäni vain ylempi vapauttaa jousikiristyksen. Alempi on kiristimen kiinnitystä varten. Etupuolella voit ottaa koko pultin pois ja katsoa kierrereiästä onko kiristysvaraa
eli ettei reijästä näy kiristimen akselin päätä. Kari selostikin kiristystoimenpiteiden suorituksen tyhjentävästi.


[ylläpito on poistanut liitteen]

Heinäkuu 28, 2018, 21:04:03 ip
Vastaus #22

Miika Karjula

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 23
Toi räjäytyskuva selventää kyllä paljon, kiitoos. Löytyykö noi räjäytyskuvat jostain netin syövereistä?

Oli tuossa sytkän koppa irti ja siellähän on öljyä... Pyörä oli seisontajalalla vähän vinossa niin valutti lattialle asti. Mistä se tuonne pääsee öljyä vuotamaan?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 29, 2018, 13:35:07 ip kirjoittanut Miika Karjula »
Honda CB750F 1981 RC04 Bol^dor

Heinäkuu 29, 2018, 09:14:55 ap
Vastaus #23

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 206
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Heinäkuu 29, 2018, 15:04:55 ip
Vastaus #24

Harri Holopainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 722
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski
Nuita paloja sai aikoinaan liikkeestäkin antamalla vanhan palan vaihdossa, sitten se loppu, Ite oon ostanut uudet palat ebay:sta!
Niitä muuten kannattaa kierrättää ihan oman mopon sisällä ja ostaa vain se puuttuva koko/koot!
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Heinäkuu 29, 2018, 19:53:46 ip
Vastaus #25

Miika Karjula

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 23
Niitä muuten kannattaa kierrättää ihan oman mopon sisällä ja ostaa vain se puuttuva koko/koot!

Muutaman palan sainkin kierrätettyä sisäisesti. Nyt vaan tosiaan mietityttää onko öljyt väärässä paikassa (ylempi viesti) ja joutuuko tuota mottia avaamaan enemmänkin... Ei kellään ole ollut vastaavaa tilannetta??
Honda CB750F 1981 RC04 Bol^dor

Heinäkuu 29, 2018, 21:19:06 ip
Vastaus #26

Ilpo Ikonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 147
  • Yamaha FJR 1300 06, Honda CB 900F 79, Yamaha YGS1F
Oli tuossa sytkän koppa irti ja siellähän on öljyä... Pyörä oli seisontajalalla vähän vinossa niin valutti lattialle asti. Mistä se tuonne pääsee öljyä vuotamaan? Selventäisikö oheiset kuvat asiaan.  Sytkäkoppahan on ulospäin tiivistetty O-renkaalla syystä ettei kampiakselilla näytä olevan tiivistettä sytkäkopan puolella. Lohkossa on muistaakseni reikä mistä öljy valuu takaisin/ pyörivät massat "huohottavat" kampikammioon päin. En ole koskaan purkanut / kasannut omien  boldoreiden moottoreita joten saa / pitää korjata jos puhun omiani. Joka tapauksessa pyörän ollessa keskituellaan sytkää stropolla katsottaessa on öljysumua ilmassa  ;)

[ylläpito on poistanut liitteen]

Heinäkuu 31, 2018, 14:47:58 ip
Vastaus #27

Miika Karjula

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 23
Selventäisikö oheiset kuvat asiaan.  Sytkäkoppahan on ulospäin tiivistetty O-renkaalla syystä ettei kampiakselilla näytä olevan tiivistettä sytkäkopan puolella. Lohkossa on muistaakseni reikä mistä öljy valuu takaisin/ pyörivät massat "huohottavat" kampikammioon päin.

Tuon jos vielä joku honda mekaanikko pystyisi varmentamaan niin ei tarvis miettiä sitä sen enempää.. Sais lyödä venakopan kiinni ja yrittää starttia.
Honda CB750F 1981 RC04 Bol^dor

Heinäkuu 31, 2018, 16:28:48 ip
Vastaus #28

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2291
Eikö tuosta varaosakirjan kuvasta selviä Ilpon selostama rakenne, mihin tarvitaan vielä Honda mekaanikkoa!? Ilmeisesti suomalaisesta harraste tekniikkakulttuurista ei päästä vielä eroon 2010-luvullakaan, eli kirjallisen lähdemateriaalin käyttö korvataan "Esson baarin" kulmapöydän tietotulvaan. Sitten ihmetellään 5. omistajan toimesta yhtä sun toista pielavetistä viritystä, puuttuvia osia ja väärin koottuja osakokonaisuuksia.😉😉😉😉☺

Heinäkuu 31, 2018, 17:30:13 ip
Vastaus #29

jukka örn

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 76
Laita vaan koppa kiinni,siellä sytkän kannen takana kuuluukin olla öljyä.