Kirjoittaja Aihe: Honda cb 350 kysymykset/vinkit  (Luettu 598607 kertaa)

Maaliskuu 26, 2007, 21:42:10 ip
Luettu 598607 kertaa

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Noniin, tälläinen topic tälläkertaa..

Toi Honda cb 350 K4 väri  topic ei oikein tuntunut hyvältä muulle keskustelulle, kuin värikeskustelulle, eikä siinä muuta pitäisi keskustellakkaan, joten keskustellaan tässä.

Nyt on kaikkien osien maalaus selvillä, osa osista on jo työn alla, tankki, sivuposket ym.
Rungon ja muutaman muun kulutuskestävyyttä vaativan osan hiekkapuhallus ja pulverimaalaus paikka on selvillä ja loppuviikosta ne menee työn alle.

Tästä Tapsa Leskisen vinkistä esitän kysymyksen.
"-tarkasta ryyppyläppien kunto. Jos pikkuläppien jouset/saranat ovat rikki tai pikkuläpät ovat jo kulkeutuneet koneeseen , tee uusi  ryyppyläppä ( ilman mitään pikkuläppiä) alumiinipellistä.Tee läpän alareunaan pieni viiste -> eli  läppä ei sulje koko imusuppiloa."

Onko tuon ns. pikkuläpän sijainti ollut oheisen kuvat läpässä oleva aukko?


Maaliskuu 26, 2007, 23:10:09 ip
Vastaus #1

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2293
Jees - siinä kolossa oli jousikuormitteinen erillinen ryyppyläppä, jonka jousi on yleensä rikki tai läppäpuuttuu kokonaan.

Piirsin kuvaasi "muistinvarassa" viisteen paikan. Omassa CB 350 Twinissä omatekele ryyppyläppä toimi hyvin. Varmista kokoomisvaiheessa, että läpänkiinnitysruuvit on kunnolla kiinni. Ne on alunperin varmistettu "tyssäämällä".



[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 26, 2007, 23:56:11 ip
Vastaus #2

Ilkka Kahila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 135
Unohda osien pulverimaalaus. Varsinkin jos aiot ma-katsastaa pyöräsi. Pulverimaalaus tekee varsinkin rungosta liian "sliipatun" eikä se oikein sovi alkuperäiseen ilmiasuun. Muutenkaan et saavuta sillä mitään erikoista. Alkup. maalaus kunnon pohjatyöllä ja maalilla kestää hyvissä säilytysoloissa riittävän hyvin.
Säästät rahaakin kun hiekkapuhalluksen jälkeen pohjamaalaat rungon hyvällaatuisella pohjamaalilla ja ruiskutat pintamaalin itse. Rungon maalaukseen sopii aerosolimaalit varsin hyvin. Mutta älä käytä mitään halpismaaleja.

Terv. Ilkka

Maaliskuu 27, 2007, 00:10:35 ap
Vastaus #3

arvo.joutsenvirta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 770
eikös nää alunperinki ole pulverivärjättyjä :o

Maaliskuu 27, 2007, 01:00:49 ap
Vastaus #4

Pekka Keränen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 390
70-luvun Suzukien rungot ovat ainakin märkämaalattuja. Väri on puolikiiltävä musta. Mielestäni myös CB 350:n runko.
Pekka
Ja ei kun rinta rottingilla kohti seuraavia nöyryytyksiä.

Maaliskuu 27, 2007, 06:16:40 ap
Vastaus #5

Marko Tolvanen

  • Vieras
ihan normimaalilla oli tuo mununkin pyörä maalattu.pulverimaalautin kaikki mustat osat, enkä ole katunut.kestää hyvin ja on sävyltäänkin hieman puolikiiltävä.ja jopa museotarkastettu...

Maaliskuu 27, 2007, 09:26:24 ap
Vastaus #6

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Jees - siinä kolossa oli jousikuormitteinen erillinen ryyppyläppä, jonka jousi on yleensä rikki tai läppäpuuttuu kokonaan.

Piirsin kuvaasi "muistinvarassa" viisteen paikan. Omassa CB 350 Twinissä omatekele ryyppyläppä toimi hyvin. Varmista kokoomisvaiheessa, että läpänkiinnitysruuvit on kunnolla kiinni. Ne on alunperin varmistettu "tyssäämällä".

Eli onko toi läpässä oleva aukko tukittu toisella läpällä tuosta viivasta ylöspäin?  Voiko tuon pikkuläpän tehdä tuohon ns. kiinteäksi, vai täytyisikö se olla saranoitu siihen?

Tapsa:  Mietin, että voisit noi hyvät vinkkisi siirtää tämän topicin alle jos siltä tuntuu :)

Pulverimaalaus tulee kyllä mun kohdalla tällähetkellä halvimmaksi, koska saan sen aika halvalla tutulta, joten pysyttelempä siinä pulverissa, kuten myös kantani pulverimaalauksesta on se, että siitä tulee kestävempi pinta + saa maalattua paikoistakin johon ruiskulla ei kunnolla pääse..

Maaliskuu 27, 2007, 09:54:18 ap
Vastaus #7

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2293
Moro  Mikael!

Pikkuläppä on alunperin peittänyt kuvassa olevan koko "kolon".

Eli irroita alkuperäinen. Käytä sitä mallina ja tee esim. alumiinilevystä vastaava, ilman mitään pikkuläpän lovia. Leikkaa alareunasta pieni siivu pois (kts. kuva lappa2) tai poraa alareunaan muutama pieni reikä.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 27, 2007, 10:35:30 ap kirjoittanut Tapsa Leskinen »

Maaliskuu 27, 2007, 12:04:26 ip
Vastaus #8

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Joo, asia selvä, askartelempa sellaiset jossain vaiheessa :)

Maaliskuu 27, 2007, 22:53:20 ip
Vastaus #9

Lauri Räsänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 153
Ryyppyläpät kannattaa tosiaan rakentaa uusiksi, kaverin Honda nielaisi tämän pikkuläpän ja takoi rusinaksi sylinterissä. Kone avattiin, ei onneksi rikkonut mitään.
Kun käynnistelet konetta ensi kertaa, muista tarkistaa öljyn kierto kannessa vasemmalla olevasta M6-ruuvista. Samoin kannattaa tehdä keväisin ekakäynnistyksellä.

Maaliskuu 27, 2007, 22:58:46 ip
Vastaus #10

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Kun käynnistelet konetta ensi kertaa, muista tarkistaa öljyn kierto kannessa vasemmalla olevasta M6-ruuvista. Samoin kannattaa tehdä keväisin ekakäynnistyksellä.

Mitä ruuvia tuo tarkoittaa?  Sitäkö joka on ns. sytytystulpan alla?
Tämän kuvan pultti numero 13?  vai mikä?
http://www.cmsnl.com/honda-cb350-super-sport-350-k4-us_model433/partslist/E++04.html

Maaliskuu 28, 2007, 06:06:34 ap
Vastaus #11

Marko Tolvanen

  • Vieras
ei tuo.siitä kärkikopasta oikealle yläviistoon.

Maaliskuu 28, 2007, 09:45:11 ap
Vastaus #12

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221

Maaliskuu 28, 2007, 11:44:37 ap
Vastaus #13

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2293

Maaliskuu 28, 2007, 19:39:30 ip
Vastaus #14

Mikael Jäske

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Laturin käämit mittauksen mukaan vuotaa maihin...  mitähän vaihtoehtoja mulla on?   uudelleen käämitys, mahtaako olla kallista?   Ehjä käytetty, mahtaakohan olla kalliimpi?  tuola cmsnl.com:ssa näkyi olevan 125€   ei mikään huiman suuri summa, mutta ei mitenkään huvittaisi sellaista summaa laittaa taas yhteen osaan...