Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 2224088 kertaa)

Marraskuu 26, 2018, 11:34:14 ap
Vastaus #8235

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2602
Jostain syystä ei onnistu liittää tähän kuvana, vaan pitää laittaa linkkinä.

Vähän offtopiikkia, enkä toisaalta ole oikein asiantuntijakaan tässä, pikemminkin tuskailija näiden kuvapalveluiden kanssa...

Tuolta Googlen Drivestä ei taida onnistua mitenkään img-tägeillä kuvan liiittäminen, siis sellasilla, millä ohjelma hakee sen kuvana tuohon tekstin alle suoraan.  Ovat vissiin estäneet siksi, että on mentävä heidän sivuilleen ja mainostajiensa ulottuville?  Muista kuvien säilytyksen pilvipalveluista siirtyy img-tägeillä, mistä on vmpk:n sivustolle se hyöty, että kuva ei ole fyysisesti siellä vmpk:n levyllä tilaa viemässä, vaikka se tuleekin tänne suoraan näkyviin.  Jos taas kuvan liittää tänne niin, että se on myös fyysisesti vmpk:n palvelimella, käytetään maksullista levytilaa.  Minulla kuvat oli ennen Google Drivessä, tai on niitä siellä vieläkin, ja silloin tänne laitoin aina vain linkin, en varsinkaan sellaisilla kuvilla, mitkä eivät mitenkään liity vmpk:n aihepiiriin, halunnut tilaa viedä.  Joku aika sitten rekisteröidyin kansainvälisen ja valokuvauksen harrastajien paljon käyttämän flickr-kuvapalvelun käyttäjäksi, ja sieltä linkkaan img-täkeillä kuvat suoraan näkyviin ja täydellä resoluutiolla, viemättä silti tilaa täältä.  Suomalainen kuvat.fi  on yksi mahdollinen, ja on niitä kait muitakin.

jaakkovaakko

EDIT.  Ei minua kyllä vaivaa mitenkään se, että kuvat ovat linkin takana; ainakin meidän 4G:llä aukeaa kuva linkistä suunnilleen sekunnissa, ei tarvi odotella.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 26, 2018, 11:41:20 ap kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Joulukuu 01, 2018, 12:57:21 ip
Vastaus #8236

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Eilen käytiin kaverin kanssa katsomassa tällaista raatoa. Tätä yritettiin jo parivuotta sitten käydä katsomassa, mutta silloin oli vielä heinikkoa jonkinverran, eikä autoa löytynyt... Myöhemmin selvisi, että oltiin käyty ihan muutaman  kymmenen metrin päässä autosta, kun päätettiin kääntyä takaisin ja jatkaa etsintöjä joku toinen kerta.  ::)  Nyt oli tarkempaa tietoa, että mitä reittiä kannattaa mennä ja auto löytyikin helposti. Pitkään tuo on noilla sijoillaan kyllä ollut...






FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Joulukuu 01, 2018, 14:45:40 ip
Vastaus #8237

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 699
Ford prefect 1938-1949

Joulukuu 01, 2018, 20:01:41 ip
Vastaus #8238

Tero Kivimäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2140
  • Museoajoneuvotarkastaja
Tämmöinen

Joulukuu 03, 2018, 23:50:25 ip
Vastaus #8239

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Ford prefect 1938-1949

Sehän se.

Teron kuvasta on hankala arvuutella, kun on senverran pienikokoinen. Mutta jokatapauksessa hienoa nähdä muiltakin metsäautokuvia, eli lisää vaan tulemaan.  ;)

Tässäkään ei varsinaisesti mitään arvuuteltavaa ole, kyllähän kaikki Mossen tunnistaa. Kuvat ei ole ihan parhaita, kun alkoi juuri hämärtämään kun paikalle saavuttiin, mutta kyllä noista jotain selvää saa. Mosse sijaitsee erään autiotilan takapihalla.




FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Joulukuu 06, 2018, 17:09:30 ip
Vastaus #8240

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Seuraavaa raatoa kehiin, syksyllä kävin katsomassa tällaista paikkaa, missä oli kaksi autoa jäänyt autiotalon pihalle seisomaan. Ovat kyllä sellaisessa paikassa, että ei tuonne ihan vahingossa olisi eksynyt...








FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Joulukuu 06, 2018, 17:30:26 ip
Vastaus #8241

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 699
Bedford cf ja '64 plymouth savoy.

Joulukuu 06, 2018, 18:54:17 ip
Vastaus #8242

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 966
mää niin muistan noi ratin kehä muovit niitä narun kanssa nyöritettiin kehän päälle

Joulukuu 06, 2018, 19:12:25 ip
Vastaus #8243

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Bedford cf ja '64 plymouth savoy.

Melkein, mutta ei ihan. Plymouth on nimittäin Belvedere. Auto on vieläpä yksi niistä valtion edustusautoista, ja ensimmäinen yksityisomistaja hankki auton 1971. Kasikytluvulla samainen omistaja on aloittanut entisöinnin, mutta homma on jäänyt puolitiehen "ikävien asioiden takia" - mitä sitten tarkoittaakaan. Joka tapauksessa alkuperäinen tekniikka, eli Ryppis 318 ja orkkisperä on kunnostettuna säilössä eri paikassa kuin missä kori majailee. Auto on edelleen tuolla samalla omistajalla, mutta oletettavasti vaihtaa osoitetta ja omistajaa lähiaikoina (jos ei ole jo vaihtanut), tarkoituksena entisöidä Plymouth takaisin tienpäälle.

Nämä tiedot oli lähtöisin Overdriven Metsäautoketjusta, jossa autosta oli juttua. Iso hatunnosto ainakin meikäläiseltä, jos ja kun tuo nähdään vielä ajossa. Sinänsä korihan ei ole välttämättä hirveän synkkä, kun on lepäillyt tuossa vaihtolavan päällä eikä suoraan maata vasten.
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Joulukuu 08, 2018, 16:04:39 ip
Vastaus #8244

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Joskus löytyy sellaisia metsäautoja, joista ei voi kuin miettiä, että millä ihmeellä ne on saatu siihen paikkaan. Tässä on oikein malliesimerkki sellaisesta, on nimittäin aika keskellä metsää kukkulan päällä, ja tuonne ei johda kuin pieni kävelypolku. Toki maisema on varmasti ollut erilainen silloin, kun auto on tuonne tuotu, mutta nykyään näyttää siltä kuin tuo olisi tuotu jollain helikopterilla... ;D






FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Joulukuu 08, 2018, 16:16:32 ip
Vastaus #8245

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 699
Taitaa olla sama cometti mistä oli joskus mobilistissakin kuvia.

Joulukuu 08, 2018, 17:03:01 ip
Vastaus #8246

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Joo, sama peli kyseessä! Tosin tää ei ole Comet, vaan huomattavasti isompikorinen '61 Mercury Meteor. Onhan noissa toki samaa näköä, mutta maski, takavalot ja auton koko paljastaa tän Meteoriksi.
FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Joulukuu 09, 2018, 10:28:38 ap
Vastaus #8247

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 966
hauskasti säilyny siniset kallistuksenvakaajan puslat . . .

Joulukuu 15, 2018, 19:58:17 ip
Vastaus #8248

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 221
Kallistuksenvakaajan puslia ihmeteltiin itsekin paikanpäällä, hyvin paistaa sininen väri muuten melko rusehtavan etujousituksen yhteydestä.  ;D

Eilen käytiin katsomassa tällaista. Sijaintihan on ollut jo pitkään tiedossa, mutta ei ole vaan ehtinyt käymään. Tämäkin on aika helppo tunnistaa, mutta harvakseltaan näitäkään ajossa enää näkee...






FHRA Stock Eliminator Driver.
http://www.youtube.com/watch?v=UCacR4N92Ug
Ajokortin saamisen myötä tallissa lakanan alla eläkepäiviään viettää Tunturi Trial.

Joulukuu 15, 2018, 22:14:57 ip
Vastaus #8249

velipuukka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 286