Kirjoittaja Aihe: Mp-vakuutuksista  (Luettu 70442 kertaa)

Kesäkuu 28, 2018, 21:30:33 ip
Vastaus #210

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2020
  • Kukkahattusetä
Laitonpa KTM 950 Superenduron vakkuutukset OP-Pohojolaan, kö sieltä sai liikennevakkuutuksen 240 eurua / vuosi. Olinpa suorastaan yllättyny hinnasta, kö GayTeeÄmmä ei oo ollu tosiaankaan halapa pyörä vakkuuttaa. Toista vuotta sitte vaihtaessani pois OP-Pohojolasta mahto vuosihinta olla yli 700 eurua.
Kahden pytyn loukussa.

Kesäkuu 28, 2018, 22:46:30 ip
Vastaus #211

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4908
  • MC Debit
Voisitteko laittaa vaikka noiden hintojen perään sen poonusrotsentin kans? Kun ei noilla euromäärillä tee *ttojakaan jos ja kun ei tiedä onko poonus 0 vai 80%.

Paitti jos ainoa tarkoitus ei olekaan informaationjyvästen jakelu vaan halvalla hinnalla retostelu...

Nimim. Vakuutusyhtiöstä riippuen nolla- tai 30%-bonuslainen, ekaa ei-museorassia vuosikausien tauon jälkeen hankkimassa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 29, 2018, 08:21:58 ap
Vastaus #212

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 185
Näyttää olevan vakuutusten kanssa sama homma kuin menneinä aikoina korttia pelatessa. Jokainen kerto voittaneensa tai ainakin jäi sillä kertaa omilleen. Siis raha lisääntyy ittekseen kun kukaan ei häviä.

Kesäkuu 29, 2018, 08:55:37 ap
Vastaus #213

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2020
  • Kukkahattusetä
Voisitteko laittaa vaikka noiden hintojen perään sen poonusrotsentin kans? Kun ei noilla euromäärillä tee *ttojakaan jos ja kun ei tiedä onko poonus 0 vai 80%.

Paitti jos ainoa tarkoitus ei olekaan informaationjyvästen jakelu vaan halvalla hinnalla retostelu...

Nimim. Vakuutusyhtiöstä riippuen nolla- tai 30%-bonuslainen, ekaa ei-museorassia vuosikausien tauon jälkeen hankkimassa.

Oikiastaan niillä poonuksilla ei oo nykyään mitään väliä, kö vakkuutusyhtiö päättää ihan ite mitä se kellekki antaa. Mulla mahto olla 35 % poonuksia OP-Pohojolassa vuos sitte ja Iffi tarjos heti poonukset tappiin ( 60% tai 70%, en muista tarkkaan) ku siirsin vakkuutuksen sinne. Eilen sitte vaihon takas OP-Pohojolaan ja nyt on 65 % poonuksia, mutta lähtöhinta on taas tonnin vähemmän mitä oli Iffissä.

Itteasiassa kahtoin myös Iffin hinnan ja seki ois tippunu voimassa olevasta vakkuutuksesta reilusti, mutta oli kuitenki satasen kalliimpi entä Pohojolan.

Korttia en oo pelannu koskaan rahasta, mutta vakkuutusyhtiötä oon vaihtanu, ku jotku vaimojaan ja joka kerta siinä hommassa on pärjänny. Kotivakkuutus on kyllä ollu jo kymmenen vuotta Pohojolassa, kö muut on tarjonnu joka kerta tuplahintasta vakkuutusta.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2018, 08:57:35 ap kirjoittanut Ossi Viita-aho »
Kahden pytyn loukussa.

Kesäkuu 29, 2018, 09:37:33 ap
Vastaus #214

Jukka Toukonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 255
  • XS650 über alles http://www.xs650.fi vmpk#8299
Soppaa sotkevat lisää vielä nämä kaikenlaiset kytkyjutut...

Esimerkiksi vaihdoin viimeksi POPista OP-Pohjolaan, kun saa (OP) rahaliikenteen bonuksia käytettyä myös vakuutusmaksuihin. Rytähondan puolen vuoden jo valmiiksi edullisesta vakuutusmaksusta "maksoin" puolet viime vuonna kertyneillä bonuksilla. Ei jäänyt tapissa olevalla vakuutusbonuksella montaa kymppiä oikeasti maksettavaksi.

Kesäkuu 29, 2018, 10:46:10 ap
Vastaus #215

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4908
  • MC Debit
Voisitteko laittaa vaikka noiden hintojen perään sen poonusrotsentin kans? Kun ei noilla euromäärillä tee *ttojakaan jos ja kun ei tiedä onko poonus 0 vai 80%.

Paitti jos ainoa tarkoitus ei olekaan informaationjyvästen jakelu vaan halvalla hinnalla retostelu...

Nimim. Vakuutusyhtiöstä riippuen nolla- tai 30%-bonuslainen, ekaa ei-museorassia vuosikausien tauon jälkeen hankkimassa.

Oikiastaan niillä poonuksilla ei oo nykyään mitään väliä, kö vakkuutusyhtiö päättää ihan ite mitä se kellekki antaa. Mulla mahto olla 35 % poonuksia OP-Pohojolassa vuos sitte ja Iffi tarjos heti poonukset tappiin ( 60% tai 70%, en muista tarkkaan) ku siirsin vakkuutuksen sinne. Eilen sitte vaihon takas OP-Pohojolaan ja nyt on 65 % poonuksia, mutta lähtöhinta on taas tonnin vähemmän mitä oli Iffissä.

Itteasiassa kahtoin myös Iffin hinnan ja seki ois tippunu voimassa olevasta vakkuutuksesta reilusti, mutta oli kuitenki satasen kalliimpi entä Pohojolan.

Korttia en oo pelannu koskaan rahasta, mutta vakkuutusyhtiötä oon vaihtanu, ku jotku vaimojaan ja joka kerta siinä hommassa on pärjänny. Kotivakkuutus on kyllä ollu jo kymmenen vuotta Pohojolassa, kö muut on tarjonnu joka kerta tuplahintasta vakkuutusta.

On sillä lähtöhinnalla ainakin näissä mun kartoituksissa ollut sen verran väliä että se on ollut samoilla esimerkkipyörillä eri yhtiöillä muutaman kympin sisällä, kytky- ja bonusalennukset sitten vaihtelevat. Ja tietysti mahdollisten kaskojen sisällöt ym. Esimerkkipyöriä olen bongaillut mottinetosta ja käyttänyt niiden rekkareita.

Bonuksia tarjoavat aika nihkeästi, tokihan mulla on ollut aikuisiällä vain tuo museohonda omissa nimissä vakuutettuna. Autojen kanssa en ole itse sössinyt niin että vakuutuksia olisi tarvittu (koputtaa puuta äänekkäästi), ja niissä on bonukset jotain 70% vai oliko jo 75%, mutta se ei näemmä vaikuta mitään jos motskarivakuutusta on hankkimassa.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 29, 2018, 11:04:41 ap
Vastaus #216

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2020
  • Kukkahattusetä
No onpahan jännä! Mun omistamiin reuhakkeisiin on saanu aina vähintään 100 %:n eroja vakkuutusten lähtöhintohin.

Oisinkohan mää ny vakkuuttanu kohta seittämän vuotta muitaki, ku museopyörää, että kaipa sillä jottain poonuksia saa.
Kahden pytyn loukussa.

Kesäkuu 29, 2018, 12:12:56 ip
Vastaus #217

Juhani Halmeenmäki

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 1074
Liikennevakuutuslaki: "Jatkossa bonus muodostuu henkilökohtaisen vakuutus- ja vahinkohistorian perusteella."

Ihan jo pikagoogletus kertoo, että lähtöbonus voi olla 40% eli ilman historiaakin tuon verran. Ja 80€ ympärillä on maksimi.
Nuo lisäedut kuten järjestöt, S-Bonus, Plussa, OP-pisteet tietty hankaloittaa vertailua, mutta usein saa karsittua vaihtoehdot pariin jo pelkällä perushinnalla.

Kaskossa sisällöissä on pientä eroa, mutta harva korvaa vanhemmalle kalustolle hinausta, joten se perinteinen "hirvi-palo-varkaus-ilkivalta" on se kevytkaskon perussisältö, ja laajempia on sitten iso valikoima.

Vakuutusyhtiöille voi (ja kuuluukin) lähettää tarjouspyyntö, se ei kauaa aikaa vie, kun laittaa saman kaikille. Siihen voi sisällyttää sen, millaisen kaskon haluaa.
GR 650 '84 ja VX 800 '92 sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Kesäkuu 29, 2018, 13:34:30 ip
Vastaus #218

Mika Komulainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 941
Mitä väliä sillä on paljonko bonusprosentti on. Vain loppuhinta ratkaisee. If on ollut ainakin omalla kohdalla vuosia aina halvin ilmaan mitään kytkyjä. Sama tuntuu olevan kaikilla joiden BMW:t on vakuutettu Ifissä. Ifin pikkukaskoon kuuluu myös hinaus jos laite leviää johonkin. Tuo myös kuskin pois. Heillä on selvästi ollut teema jossa ei vakuuteta kisaenduroita, ainakin KTM on ollut kallis vakuuttaa. Samoin kaikki kyykyt ovat selvästi kalliimpia, sillä tavoin voi ohjailla vakuutuskantaansa.

Kesäkuu 29, 2018, 14:13:29 ip
Vastaus #219

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4908
  • MC Debit
No ei kai yksittäiselle motoristille ole väliä muulla kuin loppusummalla mutta jos ja kun lähtöhinta on samalle härvelille samassa yhtiössä kaikille sama (oletan siis että näin on) mutta bonus vaihtelee henkilöhistorian, pärstäkertoimen ym mukaan.

Niinettä jos tämän keskusteluketjun tarkoitus on auttaa vakuutushintojen vertailussa niin silloin olisi hyvä tietää loppusumman lisäksi myös mahdolliset ammattiliitto-, pärstäkerroin-, historia- ym alennukset. Tai sitten se lähtöhinta.

Eri juttu sitten jos tarkoitus on vain kertoa mitä omassa laskussa lukee loppusumman kohdalla, mutta mitä hyötyä niistä numeroista kenellekään on?

Mutta jos sille linjalle lähdetään niin tässä minun panokseni keskusteluun: Mulla maksaa moottoripyörän vakuutus LähiTapiolassa 34 euroa ja muutaman sentin alle tai päälle per vuosi.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 29, 2018, 17:41:30 ip
Vastaus #220

Peter Rumjantzeff

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 20
No ei kai yksittäiselle motoristille ole väliä muulla kuin loppusummalla mutta jos ja kun lähtöhinta on samalle härvelille samassa yhtiössä kaikille sama (oletan siis että näin on) mutta bonus vaihtelee henkilöhistorian, pärstäkertoimen ym mukaan.

Niin että jos tämän keskusteluketjun tarkoitus on auttaa vakuutushintojen vertailussa niin silloin olisi hyvä tietää loppusumman lisäksi myös mahdolliset ammattiliitto-, pärstäkerroin-, historia- ym alennukset. Tai sitten se lähtöhinta.

Jep. Postinumero vaikuttaa, ja sitten esimerkiksi pyörän malli ja vuosimalli vaikuttaa valtavasti. Kuljettajan ikä vaikuttaa myös.
Omalle pikkuhondalle museovakuutus on 37e, perusliikennevakuutus olisi 340e. Museovakuutuksen hinta on karkeasti kymmenesosa.
Perusliikennevakuutuksessahan koko vuoden hinta muodostuu kuudelta kuukaudelta, joten museovakuutuksen hinta on suunnilleen sama kuin perusliikennevakuutuksen hinta olisi samalle pyörälle yhdeksi kuukaudeksi. On ne laskeneet siellä näitä.

Edellinen CBR1000F oli 420e/vuosi perusliikennevakuutus OP. Iffin tiukka tarjous oli 630e, muilla noin tonnin. Kawasaki ZZR1100 olisi ollut Iffillä 400e. Jo samanikäisten, kokoisten ja tehoisten pyörämallien välillä voi hinta heitellä monta satasta. Mulla kun ei ole autoa ollut herran aikoihin, eikä pyörääkään 12 vuoteen ennen näitä, joten bonuksilla lähtötaso. Osoite Helsingin keskustassa.

Olen tutkinut noita laskureita käytännössä koko tämän vuoden. Halvin mahdollinen malli vakuuttaa itselleni olisi Yamaha 535 Virago. 293e/vuosi. Skyteamin 125 Dax olisi 930e/vuosi. Jäi ostamatta :) Vuoden perusliikennevakuutus ylitti pyörän hinnan.
Ex: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX

Honda CBR1000F 1993.

Kesäkuu 29, 2018, 17:59:56 ip
Vastaus #221

hannu Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 625
  • BMWMZGUZZI
POP-vakuutus. Moto Guzzi California Vintage 1100 2006: Bonus 83% . Liikennevakuutus + osakasko sisältäen hinausturva,ilkivaltaturva,varkausturva,oikeusaputurva,paloturva,vastuuturva sekä eläintörmäysturva, 187,57€.   BMW R80/7, 1978, museorek. : Museoliikennevakuutus + osakasko sisältäen varkausturva, ilkivaltaturva, vastuuturva, oikeusaputurva, paloturva sekä eläintörmäysturva, 63,57€. Oisko tarpeeks selkeesti?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2018, 18:01:31 ip kirjoittanut hannu Lahtinen »
HANE

Kesäkuu 29, 2018, 19:30:28 ip
Vastaus #222

Mika Komulainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 941
Nykyään näyttäisi olevan niin että jos yhdessä pyörässä on maksimibonukset niin ne saa myös kaikkiin muihin vakuuttamiisi pyöriin. Eli omat on kaikki maksimibonuksilla, mikä se sitten lieneekään, en ole siitä kiinostunut. Mies, alle seitsemänkymmentä, Kangasala, puhdas vahinkohistoria.

Kesäkuu 29, 2018, 20:10:23 ip
Vastaus #223

antero nuuttila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 54
Onko kukaan joutunut käyttämään kaskossa/pikkukaskossa olevaa hinausturvaa tai autopalveluvakuutusta,
millä nimellä se nyt kussakin yhtiössä menee.
Lähivakuutuksen,taitaa olla muillakin, ehdoissa on että laite toimitetaan lähimpään korjaamoon.
Jos nyt ajatellaan että mulla olisi -59 Uralin paskassa tuommoinen vakuutus ja olisin sen saanut ajettua jollain
ilveellä tuhannen kilometrin päähän kotoa jonne se hajoaa.
Sitä vaan ihmettelen että mikä korjaamo ottaa laitteen vastaan,kotiin sitä ei toimiteta.

Kesäkuu 29, 2018, 20:16:43 ip
Vastaus #224

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4908
  • MC Debit
POP-vakuutus. Moto Guzzi California Vintage 1100 2006: Bonus 83% . Liikennevakuutus + osakasko sisältäen hinausturva,ilkivaltaturva,varkausturva,oikeusaputurva,paloturva,vastuuturva sekä eläintörmäysturva, 187,57€.   BMW R80/7, 1978, museorek. : Museoliikennevakuutus + osakasko sisältäen varkausturva, ilkivaltaturva, vastuuturva, oikeusaputurva, paloturva sekä eläintörmäysturva, 63,57€. Oisko tarpeeks selkeesti?

No nyt on informaatiota josta voi tehdä jopa päätelmiä. Kiitos  ;D

Edit: Päätelmä siis esim sellainen että ok, vajaa pari sataa maksaa vakuutus, mutta 80% bonuksilla artisti maksaa vain viidesosan lähtöhinnasta. Motoristitoveri eli minä räknää päissään että hän itse nollabonuksilla maksaisi samasta vakuutuksesta viisinkertaisen summan eli abouttiarallaa suuruusluokkaa noin tonnin. Nytpä yhtäkkiä tuntuukin nuo saamani tarjoukset (joista esimerkkejä seuraavassa viestissä) olevan koko lailla ns linjassa.

Kiitos siis vielä kerran :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2018, 20:42:14 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”