Kirjoittaja Aihe: Mp-vakuutuksista  (Luettu 88876 kertaa)

Elokuu 09, 2019, 17:12:30 ip
Vastaus #315

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2979

 Houkutteleva tarjous.

 Trial TRS 250cc.  IF     6752 e/ v.
 
 Kyllä. Oikein luit.

Ei taida olla kilpipeli... :)
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Elokuu 09, 2019, 17:57:35 ip
Vastaus #316

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3292
 Rekisteröimätön on tuo ko. yksilö.
 Vaan siinäkin piilee selittämättömyys, josta tänään olen keskustellut jossittelijan kanssa.
 Nimittäin. Itselläni on 2 samanlaista classictrialia, joista toinen on rekisterissä ja sille, vaarallisesta liikennekäytöstä huolimatta, luvataan vakuutus vuodeksi 133e;lla.
 Edellämainitulla ajetaan lähestulkoon vain ja ainoastaan maastossa, pikku siirtymiä lukuun ottamatta, mutta yhtälailla voisi toikkaroida ruuhka-aikaan kehä ykkösellä. Tuolle joka ei ole rekisterissä ja jolla ei ajeta liikennevirroissa vakuutus maksaakin jo 36ooe / v.
Linja on kuulemma otettu, eikä siitä lipsuta.   Tappolinja, jota ympäristölautakunnat vahvistavat. Maastossa ajo tehty lähes mahdottomaksi.

Ei likennevakuutusta ja (osa)kaskoa ole pakko ottaa samasta yhtiöstä.
Ja kaskon voi ottaa ilman liikennevakuutusta.

Ja toisin päin ;-)

 Tuohon haluaisin herroilta hieman tarkennusta, koska en ole noin onnistunut vakuuttamaan.
 Mitsin kohdalla Op houkutti 65e /v maksuillaan, mutta osakaskoa ei myönnetä yli 40 v vanhalla ajokille.

 Kertokaa.



Elokuu 09, 2019, 18:22:35 ip
Vastaus #317

velipuukka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 315
Kysy sitä osakaskoa jostain muusta yhtiöstä.

Elokuu 09, 2019, 18:33:44 ip
Vastaus #318

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2979
Kaskon ikärajoihin ei voi vaikuttaa.
Esim. minun vm.2000 matkaendurolla on viimeinen vuosi POPissa, kun tammikuussa siihen ei saa enää kunnon kaskoa tai hinausta POPista
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Elokuu 09, 2019, 19:35:10 ip
Vastaus #319

Kai Vuori

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 156
Täyskasko ollut vuosia 1981 härräkässä. If.

Elokuu 09, 2019, 21:48:39 ip
Vastaus #320

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3292
Kysy sitä osakaskoa jostain muusta yhtiöstä.

 Olen kyllä kysynyt, eioota myyvät.        Onko konkreettisia ehdotuksia ?

Elokuu 09, 2019, 22:31:47 ip
Vastaus #321

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2979
Kysy sitä osakaskoa jostain muusta yhtiöstä.

 Olen kyllä kysynyt, eioota myyvät.        Onko konkreettisia ehdotuksia ?

On.
Vakuutustarkastajien kanssa voi neuvotella vakuutuksen vehkeeseen kuin vehkeeseen.
Vekotin käydään vakuutustarkastajan kanssa läpi ja sille neuvotellaan yksilöllinen korvaussumma, vaikkapa 12 000€
Sitten sille vakuutukselle määritellään ehdot ja lasketaan hinta.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Elokuu 09, 2019, 22:44:28 ip
Vastaus #322

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2898
Tuosta rekisteröimättömien maastomoottoripyörien vakuuttamisesta pääsin jo miekin nauttimaan trialiharrastuksen aikoihin.  Ensin vakuutusyhtiöt lobbas, että kyllä niissä pittää liikennevakuutus olla.  Aluksi se rekisteröimättömän liikennevakuutus makso luokka sata euroa vuodessa tai alle.  Ja kaikki - crossit, trialit ja muut - samassa hintaluokassa.  Laki tai sen tulkinta oli, että jos ajetaan vain suljetulla alueella, ei tarvi liikennevakuutusta.  Ja suljettu alue olisi ollut halli, jossa kaikki ovet lukossa, ettei varmasti pääse aiheuttamaan ulkopuolisille vahinkoa.  Esmeeks crossirata kilpailunkaan aikana ei täyttänyt suljetun alueen tunnusmerkkejä, huolimatta järjestysmiesvoimista alueella.  No oli helppo tietää, että nuo vakuutukset tulee olemaan yhtiöille tappiollisia; Suomessakin valitettavasti lähes vuosittain joku vammautuu pahasti ja pysyvästi noissa harrastuksissa, ja toisaalta, jos crossia esimerkiks jotenkin tosissaan treenaa, saa 2 viikkoa saikkua millon vaan kun mennee työterkkarille näyttämään kolhuja, mustelmia, nirhaumia ja venähyksiä.  Tässähän on se iso ero, mikään kilpa-ajajan lisenssiin kytketty vakuutus ei korvaa ansiomenetyksiä, ja isoissa jutuissa on ylärajat korvauksille.  Ihvi ensimmäisenä keksi, että näistä on päästävä eroon; oiskos sattunu kohalle joku kuolemantapaus tai vielä pahempi maksajan kannalta, eli nuoren ja koulutetun ihmisen halvaantuminen.

Miulla oli kaikki vakuutukset ollu Ihvissä 50 vuotta.  Kun trialin liikennevakuutuksesta ehottivat pientä korotusta, olikos se suuruusluokka 200 eurosta 5000 euroon, lakkasin olemasta Ihvin asiakas minkään vakuutuksen osalta.  Sillon vielä muista yhtiöistä löyty tuolla parinsaan luokkaa olevalla hinnalla sitä liikennevakuutusta, ja ihan muutamalla kympillä osakasko siihen päälle.  Sen turva siis palo ja varkaus.  Yheltä lähipiirin rialiperreeltä lähti pakuri ja kolme riialipyörää sillon, auto löyty poltettuna, pyöriä ei koskaan.  Ei noita Suomessa paljon satu, tilaustyöltä tuokin vaikutti, kun ei ne pyörät oo Suomessa ilmestynneet mihinkään, mutta teki miel tuota osakaskoa pittää, niiko vissiin Eeronkin tilanne.  Sillon ja niistä yhtiöistä mistä mie oon kysyny, ei kukaan tehny kun kimpassa noita vakuutuksia; osakaskoa ei ilman liikennevakuutusta saanu mistään.

Nyt maksan Kawasta liikennettä täysin boonuksin ja samoin osakaskoa tappiolaan; ei harmaatakaan aavistusta mitä se maksaa?  Viitisen vuotta sitten niitä kilpailutin ja kyselin, sen jälkeen oon vaan maksanu.  Parina viime vuotena ainakin ajettua kilometriä kohti aika paljon... mutta kun pyöriä ei enää oo ko yks, sen kuitenkin kestää, vissiin?

- innostu taas selvittämään jaakkovaakko -

Elokuu 10, 2019, 08:11:03 ap
Vastaus #323

Martti Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2504
Tuossa laskeskelin noita IC:n vakuutuksen perushintoja. Silloin kun muutama vuosi sitten ensimmäistä kertaa sellaista vakuutin, muistan pulittaneeni siitä n. 140€ lähtöbonuksilla. Lähtöbonusten tasoa en varmaksi muista, mutta jos lasketaan 35% niin perushinta on ollut reilu 200 euroa.  Yhtiö oli IF. Nyt jos olisin siirtänyt POPilta IF:lle saman pyörän vakuutuksen, olisin saanut sen hintaan 120€. Myyjän antoi vm. 1972 kaksisylinterisen vastarekisteröidyn IC:ni bonuksiksi 80%, ja oletan että olisi antanut saman myös entiselle IC:llenikin. Jos näin, niin hänen tarjoamansa n. 120€ hinta meinaa jopa 600€ perushintaa.

Eihän noilla prosenteilla ole mitään merkitystä kun nostavat perushintaa sitä mukaa kun niitä kertyy. Erikoista touhua.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Elokuu 10, 2019, 09:38:45 ap
Vastaus #324

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 8674
Tuosta rekisteröimättömien maastomoottoripyörien vakuuttamisesta pääsin jo miekin nauttimaan trialiharrastuksen aikoihin.  Ensin vakuutusyhtiöt lobbas, että kyllä niissä pittää liikennevakuutus olla.  Aluksi se rekisteröimättömän liikennevakuutus makso luokka sata euroa vuodessa tai alle.  Ja kaikki - crossit, trialit ja muut - samassa hintaluokassa.  Laki tai sen tulkinta oli, että jos ajetaan vain suljetulla alueella, ei tarvi liikennevakuutusta.  Ja suljettu alue olisi ollut halli, jossa kaikki ovet lukossa, ettei varmasti pääse aiheuttamaan ulkopuolisille vahinkoa.  Esmeeks crossirata kilpailunkaan aikana ei täyttänyt suljetun alueen tunnusmerkkejä, huolimatta järjestysmiesvoimista alueella.  No oli helppo tietää, että nuo vakuutukset tulee olemaan yhtiöille tappiollisia; Suomessakin valitettavasti lähes vuosittain joku vammautuu pahasti ja pysyvästi noissa harrastuksissa, ja toisaalta, jos crossia esimerkiks jotenkin tosissaan treenaa, saa 2 viikkoa saikkua millon vaan kun mennee työterkkarille näyttämään kolhuja, mustelmia, nirhaumia ja venähyksiä.  Tässähän on se iso ero, mikään kilpa-ajajan lisenssiin kytketty vakuutus ei korvaa ansiomenetyksiä, ja isoissa jutuissa on ylärajat korvauksille.  Ihvi ensimmäisenä keksi, että näistä on päästävä eroon; oiskos sattunu kohalle joku kuolemantapaus tai vielä pahempi maksajan kannalta, eli nuoren ja koulutetun ihmisen halvaantuminen.

Miulla oli kaikki vakuutukset ollu Ihvissä 50 vuotta.  Kun trialin liikennevakuutuksesta ehottivat pientä korotusta, olikos se suuruusluokka 200 eurosta 5000 euroon, lakkasin olemasta Ihvin asiakas minkään vakuutuksen osalta.  Sillon vielä muista yhtiöistä löyty tuolla parinsaan luokkaa olevalla hinnalla sitä liikennevakuutusta, ja ihan muutamalla kympillä osakasko siihen päälle.  Sen turva siis palo ja varkaus.  Yheltä lähipiirin rialiperreeltä lähti pakuri ja kolme riialipyörää sillon, auto löyty poltettuna, pyöriä ei koskaan.  Ei noita Suomessa paljon satu, tilaustyöltä tuokin vaikutti, kun ei ne pyörät oo Suomessa ilmestynneet mihinkään, mutta teki miel tuota osakaskoa pittää, niiko vissiin Eeronkin tilanne.  Sillon ja niistä yhtiöistä mistä mie oon kysyny, ei kukaan tehny kun kimpassa noita vakuutuksia; osakaskoa ei ilman liikennevakuutusta saanu mistään.

Nyt maksan Kawasta liikennettä täysin boonuksin ja samoin osakaskoa tappiolaan; ei harmaatakaan aavistusta mitä se maksaa?  Viitisen vuotta sitten niitä kilpailutin ja kyselin, sen jälkeen oon vaan maksanu.  Parina viime vuotena ainakin ajettua kilometriä kohti aika paljon... mutta kun pyöriä ei enää oo ko yks, sen kuitenkin kestää, vissiin?

- innostu taas selvittämään jaakkovaakko -

Tuosta voisi vetää sen johtopäätöksen,että maastossa kannattaa
ajaa vain rekisteröidyillä pyörillä...tai että ajaa vaikka millä,
ja viis veisaa vakuutuksista.

Jos sitten luu napsahtaa-kertoo lääkärissä,että kaduin rappusissa.

t. Markku

Elokuu 10, 2019, 10:01:23 ap
Vastaus #325

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3292
Tuosta voisi vetää sen johtopäätöksen,että maastossa kannattaa
ajaa vain rekisteröidyillä pyörillä...tai että ajaa vaikka millä,
ja viis veisaa vakuutuksista.

Jos sitten luu napsahtaa-kertoo lääkärissä,että kaduin rappusissa.

t. Markku


 Onhan se toki noinkin, mutta jos ennen napsahdusta ajat marjamummon kumoon, pyörä ja 2 ha metsää palaa, niin siinä ei kaatumiskertomus enää kanna.

Vakuutustarkastajien kanssa voi neuvotella vakuutuksen vehkeeseen kuin vehkeeseen.
Vekotin käydään vakuutustarkastajan kanssa läpi ja sille neuvotellaan yksilöllinen korvaussumma, vaikkapa 12 000€
Sitten sille vakuutukselle määritellään ehdot ja lasketaan hinta.

 Op:llä on -harrasteajoneuvovakuutus-, jossa laitteen tausta pitää selvittää, mutta sekin vain liikennevakuutus.
 Tonnin-parin laitteeseen, jossa liikkari ns. jossain muualla, ei taida vakuutusvirkailija ryhtyä, tai jos, niin loppusumma on sevverta suolainen, että siihen on varaa vain sellaisella, jonka ei tarvitse alunperinkään vakuutushinnoista murehduttaa mieltään.

 Poitsu otti TRS;n vakkarin Tapiolasta varsin kohtuulliseen hintaan, mutta pelko onkin siinä, että ahneus voittaa ja hintoja tasataan kartellimalliin, niin ettei suuri kilpailija (IF) olekaan enää 20x hinnoittelija, vaan ehkäpä vain n. 10x.   :P                      Artisti maksaa....

Elokuu 10, 2019, 10:24:18 ap
Vastaus #326

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 507
Jos sitten luu napsahtaa-kertoo lääkärissä,että kaduin rappusissa.
t. Markku
Ja kävipä sitten kuinka pahasti tahansa, niin ambulanssia ei saa kutsua paikalle. Joutuu vielä raastupaan vakuutuspetoksesta.
Ei tuossa kilvettömien vakuutushinnoittelussa mitään ihmeteltävää ole. Maksajia on vähän, ja vahingot ovat yleisiä ja kalliita. POPilla on käytäntönä, että kun rekisteröidyllä, ja siis edullisella vakuutuksella, sattuu vahinko tiealueen ulkopuolella, ei korvauksia heru.

Elokuu 10, 2019, 12:28:25 ip
Vastaus #327

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2979
Toisaalta kilvettömässä ei pidä tuijottaa vuosihintaa, ellei sitten aja 365/v
Jos lähtee viikonlopuksi pörräämään, niin se vakuutus maksaa 20€ tai jotain...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Elokuu 10, 2019, 12:31:14 ip
Vastaus #328

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2979
Tuossa laskeskelin noita IC:n vakuutuksen perushintoja. Silloin kun muutama vuosi sitten ensimmäistä kertaa sellaista vakuutin, muistan pulittaneeni siitä n. 140€ lähtöbonuksilla. Lähtöbonusten tasoa en varmaksi muista, mutta jos lasketaan 35% niin perushinta on ollut reilu 200 euroa.  Yhtiö oli IF. Nyt jos olisin siirtänyt POPilta IF:lle saman pyörän vakuutuksen, olisin saanut sen hintaan 120€. Myyjän antoi vm. 1972 kaksisylinterisen vastarekisteröidyn IC:ni bonuksiksi 80%, ja oletan että olisi antanut saman myös entiselle IC:llenikin. Jos näin, niin hänen tarjoamansa n. 120€ hinta meinaa jopa 600€ perushintaa.

Eihän noilla prosenteilla ole mitään merkitystä kun nostavat perushintaa sitä mukaa kun niitä kertyy. Erikoista touhua.

Tuttavat, kenen jälkikasvu aloittelee omalla autolla ajamista ovat törmänneet samaan ilmiöön.
Ei taida olla autoa johon aloitteleva kuljettaja saisi liikennevakuutuksen alle 1000€urolla.
Jos iskä ottaa sen vakuutuksen, niin se on toki halvempi (bonarit), mutta kun jälkikasvu mällää sen pirssin, niin iskältä tippuu bonarit kaikista autoista...

Jos täysillä bonareilla myydään liikennevakuutusta alle satasella, niin joku muu maksaa jollain tavalla erotuksen.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Elokuu 10, 2019, 12:33:08 ip
Vastaus #329

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3292
Toisaalta kilvettömässä ei pidä tuijottaa vuosihintaa, ellei sitten aja 365/v
Jos lähtee viikonlopuksi pörräämään, niin se vakuutus maksaa 20€ tai jotain...


 ;D Ei se nyt sentään noin helppoa ole.  Minimiveloitus on 100e !


 Petrikin alkaa pian oppimaan vakuutusasioiden rehtiy.. eikun venkuloinnin.