Kirjoittaja Aihe: Ja kun moottoripyörät oli verolle pantava!  (Luettu 319455 kertaa)

Helmikuu 15, 2017, 22:26:57 ip
Vastaus #1065

Ari Nieminen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1051
Uskoin vaikuttamiseen koko ajan. ja uskon että tällaisella vaikuttamisella nykyään on suuremmat mahdollisuudet kun äänestämällä
Ehkä tämä on sitä nykyistä kansanvaltaa .
Suuret kiitokset myöskin kaikille asiaan osallistuneille tahoille, höh myös itselleni

Helmikuu 15, 2017, 22:45:58 ip
Vastaus #1066

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 705
Koska hallitus peruu MP- ja veneveroesitykset niin kiitokseksi tästä perun kaikki pahat puheeni hallituksen ja hallituspuolueiden toiminnasta.  :)

Tavallaan yllätyin positiivisesti siitä, että aiheesta sai lopulta aikaiseksi ihan asiallista dialogia kansanedustajien kanssa rivikansalaisena.
Tosin ne, jotka eivät vastanneet edes toistettuun keskustelunavaukseen, pysyvät äänestysprotestilistalla seuraavissa vaaleissa.

Helmikuu 16, 2017, 07:54:57 ap
Vastaus #1067

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5361
Ei yksi päätös kesää tee tai pelasta hallitusta...

Miten tämä asia olisi hoidettu ennen rasittavaa ja ärsyttävää SOMEA... Missä muut on kuitenkin eri mieltä asiasta ;D
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 16, 2017, 08:55:56 ap
Vastaus #1068

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 10794
No-hyvä näin-muttta katsotaanpa,mitä ehdottavat
korvaavaksi verokatiskaksi-eilen Sipilä tosin sivulauseessa
mainitsi jotain osinkojen verotuksen koventamisesta-mutta
siitä nousee hyvävelipiirissä niin iso mölinä,että ei tule
etenemään.

Mutta kohta joku aloittaa aakkosten alkupäästä-ja sielähän on auto ja
autoilu...Joka lienee useimman kerholaisen intressissä sekin.

t. Markku

Helmikuu 16, 2017, 09:33:53 ap
Vastaus #1069

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4026
Moro

Tossa toisessa aiheessa sivusinkin tota osinkovero uudistusta,saa nähdä uskaltavatko ja onko edes aiheellista tehdä ainakaan korotuksia osinkojen verottamiseen,mieluummin laskea.On aika vaarallista esim.muuttaa veroa progressiiviseksi,ei taida missään sellaista olla.Korotus paineita varmaan olisi mutta mutta se vasta vaarallista olisi,nytkin kannustetaan ostamaan osakkeita mutta jos mahdollisista osingon maksuista alkaisi menemään yli kolmannes veroja niin varmast sijoittaminen osakkeisiin hiipuisi ainakin satunnaiselta osakesijoittajalta.

Jos kaatuneitten verohankkeiden tilalle pitäisi jotain miettiä niin mun lääkkeeni olisi "korvamerkitty" polttoaineveron nosto,tosin sellainen hanke ei ole koskaan hallituksessa mennyt eteenpäin mutta siinä kaikki käyttäjät osallistuisivat väylien kunnossapitoon.

Väylien etenkin moottoriajoneuvoilla kuljettavien joita kai teiksi ainakin muualla kutsutaan kunto pitäisi olla kyllä huomattavasti parempi jos jotain Teslaa yritetään Suomeen rantauttaa ja muutakin ulkomaista sijoittamista,oikein hävettää kun ulkolaiset täällä ajelevat ja imehtelevät noita urapaikkauksien urapaikkauksia ja siinä somasti mukana olevia asfaltissa olevia reikiä.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Helmikuu 16, 2017, 09:39:22 ap
Vastaus #1070

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 10794
Olisihan siinä tosin puolensa,jos Teslan akkutehdas
Suomessa olisi-kun se puolen tonnin akkupaketti putoaisi tielle
kun rojauttaa routareikään...saisi äkkiä uuden paskaksi menneen tilalle.

Mutta-vaikka en veroja oikein rakastakaan-tuollainen korvamerkitty liikenteestä
kerättävä vero olisi liki siedettävä-jos maksut eivät hirveästi nousisi
nykyisestä.

t. Markku

Helmikuu 16, 2017, 09:46:13 ap
Vastaus #1071

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4026
Moro

Olihan se senttimäärä jossain mitä polttoaineita pitäisi nostaa että se 50 milliä saatais kerättyä,ei ollut montaa,sen kai kaikki sietäisivät,tosi sillä 50 millin lisäyksellä ei teitä edes pidetä nykykunnossa.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Helmikuu 16, 2017, 09:50:14 ap
Vastaus #1072

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3679
  • Mamu
Mitenkäs se nyt oli...Liikenteeltä verotetaan 8 miljardia mistä 1,5 laitetaan liikenteeseen takaisin.Tota epäsuhtaa kun aletaan oikomaan niin se on siinä...

Helmikuu 16, 2017, 10:19:08 ap
Vastaus #1073

Risto Nurmi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 944


Vuoden 2011 kulutustiedot löysin googlella ja sen perusteella bensiiniä ja dieselöjyä myytiin tuona vuonna Suomessa yhteensä 4,9 miljardia litraa. Yhden sentin korotus polttoaineveroon näille tekisi yhteensä 49 miljoonan euron lisäyksen polttoaineveron tuottoon. Tähän siis ei ole vielä laskettu mukaan kevyttä polttoöljyä (2,1Mrd litraa) ja lentopetrolia (0,9Mrd litraa).
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Helmikuu 16, 2017, 10:28:55 ap
Vastaus #1074

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4026
Moro

Saa kopsata eduskunnassa meidän ratkaisu brobleemiin 1 sentin korotus kaikkiin polttoaineisiin ja se rahna teitten ylläpitoon,ei pitäis olla kellään mitään purnattavaa,no vahinko sekin.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Helmikuu 21, 2017, 18:56:16 ip
Vastaus #1075

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3826
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.

 "Veneilijät ja moottoripyöräilijät ovat nillittäjiä, jotka tietenkin vastustivat itselleen suunnattuja veroja.
 On täysin käsittämätöntä näin ympäristötietoisen näkökannasta, ettei näitä saastuttajia laitettu verolle.
 Moottoripyöräily on täysin turhaa ja veneilykin lähes."

 Näinhän se varmaan on, kun joku viisas näin lausui.   Ei meitä pelkästään hyvällä katsella.   :-[

 Moottoripyöräilyn etuja ei ehkä kannata lausua, mutta sanonpa jokusen.
 Ensinnäkin siitä n. 250t kapineesta mihinkään perustuimattomana oletuksena väitän, että 50t on kesät työmatkaliikenteessä.
 Näiltäosin ei ruuhkia, ei parkkiongelmia, ei enempää saasteita kuin autokannasta, ei melua ehjästä laitteesta edes renkaista aiheutuvaa taustahälyä.
 Lisäksi motoristi on usein naurava ja hyväntuulinen, eli positiivisten ihmisten liikkumismuoto.

 Harrastuksena antoisa ja sitäkautta mielenterveydellistä hoitoa, ilman lääkärissäkäyntiä ja reseptiä.

 Oikeastaan voi vain olla pahoillaan ja lähes sääliä niitä ihmisiä, jotka eivät ole moottoripyöräilystä päässeet osallisiksi.

 Pahoin pelkään, ettei asia ole vielä loppuuntaputeltu...

Helmikuu 21, 2017, 19:01:02 ip
Vastaus #1076

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2477
  • Kukkahattusetä
Eiköhän tuo oo tältä errää taputeltu. Toinen erä on sitte joskus tulevaisuuvessa.

Sitä ootellessa voit kehua, että kuinka pienet hiukkaspäästöt sun rätkässä on.
http://yle.fi/uutiset/3-9470466
Kahden pytyn loukussa.

Helmikuu 22, 2017, 10:02:18 ap
Vastaus #1077

Risto Nurmi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 944

 "Veneilijät ja moottoripyöräilijät ovat nillittäjiä, jotka tietenkin vastustivat itselleen suunnattuja veroja.
 On täysin käsittämätöntä näin ympäristötietoisen näkökannasta, ettei näitä saastuttajia laitettu verolle.
 Moottoripyöräily on täysin turhaa ja veneilykin lähes."

 Näinhän se varmaan on, kun joku viisas näin lausui.   Ei meitä pelkästään hyvällä katsella.   :-[

 Moottoripyöräilyn etuja ei ehkä kannata lausua, mutta sanonpa jokusen.
 Ensinnäkin siitä n. 250t kapineesta mihinkään perustuimattomana oletuksena väitän, että 50t on kesät työmatkaliikenteessä.
 Näiltäosin ei ruuhkia, ei parkkiongelmia, ei enempää saasteita kuin autokannasta, ei melua ehjästä laitteesta edes renkaista aiheutuvaa taustahälyä.
 Lisäksi motoristi on usein naurava ja hyväntuulinen, eli positiivisten ihmisten liikkumismuoto.

 Harrastuksena antoisa ja sitäkautta mielenterveydellistä hoitoa, ilman lääkärissäkäyntiä ja reseptiä.

 Oikeastaan voi vain olla pahoillaan ja lähes sääliä niitä ihmisiä, jotka eivät ole moottoripyöräilystä päässeet osallisiksi.

 Pahoin pelkään, ettei asia ole vielä loppuuntaputeltu...

Nihilistisesti ajateltuna aika moni ihmisen sosiaalisen toiminnan muoto ja ilmentymä ovat turhia. Koko elomme keskittyy lopulta kuitenkin syö - selviydy - lisäänny -pyhään kolminaisuuteen. Kaikki sen ulkopuolella on jostain näkökulmasta ja jonkun mielestä turhaa (joillekin jopa osa näistä on turhaa).

Eeron huomio hyvistä puolista on ihan aihellinen. Mainitsin jo aiemmin jossain täällä, että moottoripyörän rooli arkiliikennevälineenä ansaitsisi palauttaa arvoonsa, varsinkin ruuhka-alueilla.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Helmikuu 22, 2017, 10:06:45 ap
Vastaus #1078

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3679
  • Mamu
Paukuttelen henkseleitäni,kaikki arki-ja pyhäajot tehty moottoripyörällä tai mopolla vuodesta -81...

Huhtikuu 10, 2017, 07:34:21 ap
Vastaus #1079

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 705
Näin vaalien jälkeisenä aamuna ei voi olla pohtimatta kuinka monta ääntä Juppikootteri/huvikuunari-performanssi maksoi valtakunnan tasolla.
Vaan väliäkö hällä tässä vaiheessa.