Kirjoittaja Aihe: Ja kun moottoripyörät oli verolle pantava!  (Luettu 261310 kertaa)

Helmikuu 15, 2017, 19:19:03 ip
Vastaus #1065

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5325
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.

Helmikuu 15, 2017, 20:21:10 ip
Vastaus #1066

Heikki Santavuori

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 89
Se ei ollut meidän idea... Kenen sitten?

Alla on linkki videoon, joka osaltaan avaa kahta arvoitukseksi jäänyttä kysymystä: Kenen idea oli mp-vero? Ja jos se ei ollut persujen idea, tarkoittiko Timo Soini sittenkin juppikoottereilla vesijettejä, kuten hän on myöhemmin väittänyt (Iltalehti 22.12.2016)?

Veneveron perussuomalaiset ovat myöntäneet omaksi ideakseen. Sen sijaan he kiistävät olleensa mp-verohullutuksen taustalla. Niin kiistää keskustapuoluekin. Kokoomusta ei (tällä kertaa) ilmeisesti ole syytä edes epäillä.

Katsokaapa alla olevasta linkistä Timo Soinin legendaarinen "huvikuunari ja juppikootteri" -performanssi hallituksen budjetti-infosta viime syyskuun alusta. Jos Soini ilakoi siinä vain vesikulkuneuvojen verottamisesta, miksi hän mainitsee samassa lauseessa mopot?

http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005088849.html

Jos linkki ei avaa videota, se löytyy googlaamalla "Pystyvätkö tähän vain perussuomalaiset". Siinä on myös virkistävän viiltävä HS-analyysi persujen seikkailuista politiikan ihmeellisessä maailmassa.

Hessu

Helmikuu 15, 2017, 20:49:07 ip
Vastaus #1067

Jussi Elonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2
Joo-kohta nuo maksut jyvitetään autoiluun-ja taas kirotaan.

t. Markku


Niinpä, ilmeisesti minunkin 60-lukuisten harrasteautojeni käyttöveroa nyt korotetaan sopivasti,mutta taidan silti jäädä hiukan voiton puolelle,jos kolmeen motskariini ei veroa tule ?

Helmikuu 15, 2017, 21:15:52 ip
Vastaus #1068

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2906
Osinkoveron nostoa väläyteltiin uutisissa.

Meidän yhteiskuntajärjestelmässä valtiolla on aika vähän muita tuloja kuin verot. Ja menoja sillä on ne, mitä valitsemamme kansanedustajat lainsäädännöllään määräävät. Hallitus joko verottaa näitä menoja vastaavasti tai lisää velkaa, eli maksattaa tulevilla polvilla. Ei se justkaan tuon monimutkaisempaa ole. Artisti maksaa, aina.

Tuomitsin itse alun alkaen motoristien edunvalvontatyön jonninjoutavaksi puuhasteluksi. Minun luuloni mukaan olimme liian pieni ryhmä, ei riitä painoarvo edes kunnallisvaalien alla.

Väärässäpä olin.

Luullakseni suurin kunnia lankeaa järjestöille, jotka asiaperustein olivat kertomassa vaikutuksista. Varmaan vaikutuksensa oli myös massiivisella liikennekäytöstä poistolla, joka osoitti virkamiesten laskelmat vääriksi. Moottoripyöräilijänä kiitän nöyrimmästi kaikkia asiallista edunvalvontaa tehneitä!  Jotain kautta ne verot maksetaan, saattaa mennä enemmänkin kuin olisi nyt mennyt. Periaatteessa olen tyytyväinen; vapaassa demokratiassa ihmiset valitkoot harrastuksensa. Kanssaeläjät on otettava huomioon, mutta kateuteen tai oletusarvoihin perustuva ohjailu ei kuulu demokratiaan.

Kiitos ja kumarrus, VMPK, SMOTO, se modified mikä se nyt olikaan, mp-kauppiaat, Leo Belik, Teemu S. Lindfors, Brandtin johto, ja joka ainut, joka jaksoi uskoa vaikutusmahdollisuuksiin!

Odotellaan kevättä iloisina.

Jaakko Latvanen
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2017, 21:23:37 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Helmikuu 15, 2017, 22:26:57 ip
Vastaus #1069

Ari Nieminen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 987
Uskoin vaikuttamiseen koko ajan. ja uskon että tällaisella vaikuttamisella nykyään on suuremmat mahdollisuudet kun äänestämällä
Ehkä tämä on sitä nykyistä kansanvaltaa .
Suuret kiitokset myöskin kaikille asiaan osallistuneille tahoille, höh myös itselleni

Helmikuu 15, 2017, 22:45:58 ip
Vastaus #1070

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 487
Koska hallitus peruu MP- ja veneveroesitykset niin kiitokseksi tästä perun kaikki pahat puheeni hallituksen ja hallituspuolueiden toiminnasta.  :)

Tavallaan yllätyin positiivisesti siitä, että aiheesta sai lopulta aikaiseksi ihan asiallista dialogia kansanedustajien kanssa rivikansalaisena.
Tosin ne, jotka eivät vastanneet edes toistettuun keskustelunavaukseen, pysyvät äänestysprotestilistalla seuraavissa vaaleissa.

Helmikuu 16, 2017, 07:54:57 ap
Vastaus #1071

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3009
Ei yksi päätös kesää tee tai pelasta hallitusta...

Miten tämä asia olisi hoidettu ennen rasittavaa ja ärsyttävää SOMEA... Missä muut on kuitenkin eri mieltä asiasta ;D
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 16, 2017, 08:55:56 ap
Vastaus #1072

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 8706
No-hyvä näin-muttta katsotaanpa,mitä ehdottavat
korvaavaksi verokatiskaksi-eilen Sipilä tosin sivulauseessa
mainitsi jotain osinkojen verotuksen koventamisesta-mutta
siitä nousee hyvävelipiirissä niin iso mölinä,että ei tule
etenemään.

Mutta kohta joku aloittaa aakkosten alkupäästä-ja sielähän on auto ja
autoilu...Joka lienee useimman kerholaisen intressissä sekin.

t. Markku

Helmikuu 16, 2017, 09:33:53 ap
Vastaus #1073

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3174
Moro

Tossa toisessa aiheessa sivusinkin tota osinkovero uudistusta,saa nähdä uskaltavatko ja onko edes aiheellista tehdä ainakaan korotuksia osinkojen verottamiseen,mieluummin laskea.On aika vaarallista esim.muuttaa veroa progressiiviseksi,ei taida missään sellaista olla.Korotus paineita varmaan olisi mutta mutta se vasta vaarallista olisi,nytkin kannustetaan ostamaan osakkeita mutta jos mahdollisista osingon maksuista alkaisi menemään yli kolmannes veroja niin varmast sijoittaminen osakkeisiin hiipuisi ainakin satunnaiselta osakesijoittajalta.

Jos kaatuneitten verohankkeiden tilalle pitäisi jotain miettiä niin mun lääkkeeni olisi "korvamerkitty" polttoaineveron nosto,tosin sellainen hanke ei ole koskaan hallituksessa mennyt eteenpäin mutta siinä kaikki käyttäjät osallistuisivat väylien kunnossapitoon.

Väylien etenkin moottoriajoneuvoilla kuljettavien joita kai teiksi ainakin muualla kutsutaan kunto pitäisi olla kyllä huomattavasti parempi jos jotain Teslaa yritetään Suomeen rantauttaa ja muutakin ulkomaista sijoittamista,oikein hävettää kun ulkolaiset täällä ajelevat ja imehtelevät noita urapaikkauksien urapaikkauksia ja siinä somasti mukana olevia asfaltissa olevia reikiä.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Helmikuu 16, 2017, 09:39:22 ap
Vastaus #1074

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 8706
Olisihan siinä tosin puolensa,jos Teslan akkutehdas
Suomessa olisi-kun se puolen tonnin akkupaketti putoaisi tielle
kun rojauttaa routareikään...saisi äkkiä uuden paskaksi menneen tilalle.

Mutta-vaikka en veroja oikein rakastakaan-tuollainen korvamerkitty liikenteestä
kerättävä vero olisi liki siedettävä-jos maksut eivät hirveästi nousisi
nykyisestä.

t. Markku

Helmikuu 16, 2017, 09:46:13 ap
Vastaus #1075

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3174
Moro

Olihan se senttimäärä jossain mitä polttoaineita pitäisi nostaa että se 50 milliä saatais kerättyä,ei ollut montaa,sen kai kaikki sietäisivät,tosi sillä 50 millin lisäyksellä ei teitä edes pidetä nykykunnossa.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Helmikuu 16, 2017, 09:50:14 ap
Vastaus #1076

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3571
  • Mamu
Mitenkäs se nyt oli...Liikenteeltä verotetaan 8 miljardia mistä 1,5 laitetaan liikenteeseen takaisin.Tota epäsuhtaa kun aletaan oikomaan niin se on siinä...

Helmikuu 16, 2017, 10:19:08 ap
Vastaus #1077

Risto Nurmi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 944


Vuoden 2011 kulutustiedot löysin googlella ja sen perusteella bensiiniä ja dieselöjyä myytiin tuona vuonna Suomessa yhteensä 4,9 miljardia litraa. Yhden sentin korotus polttoaineveroon näille tekisi yhteensä 49 miljoonan euron lisäyksen polttoaineveron tuottoon. Tähän siis ei ole vielä laskettu mukaan kevyttä polttoöljyä (2,1Mrd litraa) ja lentopetrolia (0,9Mrd litraa).
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Helmikuu 16, 2017, 10:28:55 ap
Vastaus #1078

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3174
Moro

Saa kopsata eduskunnassa meidän ratkaisu brobleemiin 1 sentin korotus kaikkiin polttoaineisiin ja se rahna teitten ylläpitoon,ei pitäis olla kellään mitään purnattavaa,no vahinko sekin.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Helmikuu 21, 2017, 18:56:16 ip
Vastaus #1079

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3308

 "Veneilijät ja moottoripyöräilijät ovat nillittäjiä, jotka tietenkin vastustivat itselleen suunnattuja veroja.
 On täysin käsittämätöntä näin ympäristötietoisen näkökannasta, ettei näitä saastuttajia laitettu verolle.
 Moottoripyöräily on täysin turhaa ja veneilykin lähes."

 Näinhän se varmaan on, kun joku viisas näin lausui.   Ei meitä pelkästään hyvällä katsella.   :-[

 Moottoripyöräilyn etuja ei ehkä kannata lausua, mutta sanonpa jokusen.
 Ensinnäkin siitä n. 250t kapineesta mihinkään perustuimattomana oletuksena väitän, että 50t on kesät työmatkaliikenteessä.
 Näiltäosin ei ruuhkia, ei parkkiongelmia, ei enempää saasteita kuin autokannasta, ei melua ehjästä laitteesta edes renkaista aiheutuvaa taustahälyä.
 Lisäksi motoristi on usein naurava ja hyväntuulinen, eli positiivisten ihmisten liikkumismuoto.

 Harrastuksena antoisa ja sitäkautta mielenterveydellistä hoitoa, ilman lääkärissäkäyntiä ja reseptiä.

 Oikeastaan voi vain olla pahoillaan ja lähes sääliä niitä ihmisiä, jotka eivät ole moottoripyöräilystä päässeet osallisiksi.

 Pahoin pelkään, ettei asia ole vielä loppuuntaputeltu...