Kirjoittaja Aihe: Itämaistiaiset,Riga Mini 30  (Luettu 14441 kertaa)

Helmikuu 28, 2021, 09:29:47 ap
Vastaus #150

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 660
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Hmm...jos kerta kipunaa tulee vielä sylinterissäkin ja kaasarikin rassattu niin että bensaa virtaa sisuksissa ynnä se ryyppykin toimii kuten kuuluukin niin sekö sammuu vaikka ruiskaisee bensaa suoraan pyttyyn tai jos suhauttaa starttipilottia ilmanputsariin?
Koita tosiaan rajoittaa sitä ilmapuolta,syy voi olla siinä !
Koska tulvittamistakin saatu aikaan niin hana+sakkakuppikin ok... oletan että bensaa tulee tankista normaalisti ja se on tuoretta tavaraa?
...ja tosiaan liian vapaa ilmansaanti kuin myös pakopuolen väärä vastus todellakin vaikuttaa myös käynnistymiseen V50 hiukkaskiihdyttimissä.


Sitten muistin vielä yhden jutun joka tässä mun MINI.ssä oli kun sen hain ja mikälie ollut sen historia tai koska edes viimeksi käynyt saati ajettu kun vaihteetkaan toimineet.
Se ei muuten todellakaan pysynyt käynnissä tai edes lähtenyt käyntiin,pörähti vaan ja sammui teki mitä teki ja taatusti oli kaasutin rassattu+putsattu ynnä tiivistetty+sinne virtasi bensaa ja sai tulvitettuakin mutta ei se käynnistynyt ennenkuin kokeilin toisella kaasuttimella,mulla oli pari ylimääräistä tuommoista käytettyä.
Sillä se lähti heti käyntiin!! mutta mikä vika siinä vanhassa kaasuttimessa oli jäi mysteeriksi.
Joten voimme olettaa että en sittenkään saanut sitä puhdistettua kunnolla jonkun kanavan osalta joka muurautunut umpeen seisoessa tms,pistä kuule koko kaasutin likoamaan astiaan jossa jotain myrkkyä,kunhan ehkä otat kohon ensin pois ettei se sula jos semmoista ainetta että se mahdollisuus muovin kanssa.
Ellei mikään muu auta niin vaihdetaan kaasutin,pistät vaikka yyveetä ..OK?
« Viimeksi muokattu: eilen kello 15:19:17 kirjoittanut Petri J Kokko »

Helmikuu 28, 2021, 12:30:35 ip
Vastaus #151

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1376
Neuvostoliitossa on aina osattu tehdä ehjä laite, joka ei kumminkaan toimi ;D

Helmikuu 28, 2021, 18:24:25 ip
Vastaus #152

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 660
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
No joo,varmaan niin mutta harrastevehkeinähän nämä ainakin minusta on oivia siinä kuin muutkin koska rakenneratkaisut on mielenkiintoisia,outoja ja toteutetettu esim MINIssä jättivaltion joko omilla tai muiden itäblokin
maiden lainaosia käyttäen jotka katsottiin tuotokseen kelpaavan parhaiten.... joista tuli sitten jotain...välillä parempia ja välillä huonompia tarkoitukseensa, yleensä omaten pitkiä mallikaaria ja toki välillä pikkasen tuotekehittelyäkin joskus tapahtui suuntaan.. jos toiseenkin.. ???
Minimoposta heidän suljetuille markkinoilleen tuli tällainen,onko se hyvä vai huono päätelkööt jokainen itse tai kokeilkoot... mutta tällä voi ajaa aikuinenkin,käytetty niitä osia mitä tarjolla sekä saa pieneen tilaan tarvittaessa jotka kait päävaatimuksenakin koska tarkoitushan tällä ei ollut leikkikalu alunperin.
MINI on oikeasti aika harvoin nähty meilläkin,niitä ei edes tehty kovinkaan paljon koska systeemi oli jo enempi ja vähempi luhistumassa näiden valmistusaikoihin 80-luvulla heijastuen myös valmistukseen monin murhein eikä käsittääkseni viety virallisesti mihinkään ns länsimaihin ja vasta järjestelmän romahdettua niitä ilmaantui yksittäiskappaleina muuallekkin ex-sossumaista kuten niin kaikenmoista muutakin.

 
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 28, 2021, 19:01:42 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Helmikuu 28, 2021, 19:32:02 ip
Vastaus #153

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1376
Jotakin neukkujen laadusta ja moraalista kertoo sekin, että aina on pitänyt tehdä vientimallit samasta tuotteesta.
Omille välttää huonompikin laatu, mutta vientii on pitänyt yrittää parempaa.
Aina sekään ei ole riittänyt takaamaan, että laite toimisi. Lähes poikkeuksetta ajoneuvot fiksattiin vielä maahantuojan toimesta enemmän tai vähemmän vastaamaan kohteena olevan ostajakunnan tarpeita.

Helmikuu 28, 2021, 20:30:11 ip
Vastaus #154

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 660
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Näinhän se menee tai meni monissa muissakin maissa joissa tehtiin omien mallien ohella myös vientimallejakin jotka luonnollisesti varusteltiin toivomuksen mukaan ja miksattiin erikoisversioitakin tilaajamaihin ja siitä samasta tuotteesta.
Sitä tiedä tehtiinkö vientimallit oikeasti paremmin vai onko se legendaa mutta maahantuojat niitä ahkerasti siltikin viimeisteli ja monesti varustelikin tai vaihteli meidän vaatimusten mukaisia osia alkuperäisien tilalle ym.

Siinäsuhteessa nämä idän pikajunat ei siis oikeastaan poikkea halpojen ajoneuvojen osalta länsimaisista vastineistaan ja eipä tuo harvinaista ollut että tyyrimpiäkin länsivehkeitä niin 2 kuin 4 pyöräisiä piti pikkasen "viimeistellä"ennen luovutusta kotimaataan nirsommalle ulkomaiselle asiakkaalle ja koittaa saada toimimaan .. ;) vientimalli tai ei.
Muistuu mieleen ex itäblokin lisäksi Italian,Englannin kuin Amerikkalaisetkin pahimman ajan ajopelit noin äkkiseltään ,mutta toisaalta kun takuutkin umpeutuneet jo Kekkosen tai Manun ykköskauden alkuaikoina niin ehkä "jotain pientä" askaretta saa ja saattaa jo olla.... valmistusmaasta riippumatta.. :)
« Viimeksi muokattu: eilen kello 19:18:46 kirjoittanut Petri J Kokko »