Kirjoittaja Aihe: Museossa..miksi?  (Luettu 43178 kertaa)

Maaliskuu 25, 2016, 13:04:54 ip
Vastaus #60

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo taitaa olla mopomiehille tuttu luku tai ilmaisutapa; mopojen pakoputkeen niitatussa ns. fonikilvessä oli tieto i=18,8 tai jotain.  Poliisisetät sen perusteella voivat tien päällä tarkastaa, ettei poikaset oo vaihtanu 13-piikkistä eteen.  Tulppa pois, ruuvimeisseli siitä sisään ja isommalla vaihteella työnnetään takapyörälle yksi kierros, ja lasketaan montako kierrosta kone pyörähtää...  Onkohan tuota toimitusta oikeesti koskaan tehty?
jv
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2016, 13:18:21 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Maaliskuu 25, 2016, 13:31:07 ip
Vastaus #61

Stefan Holmström

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Pystykierreasentaja
Lainaus
Onkohan tuota toimitusta oikeesti koskaan tehty?
Ainakin mun Tunturille, 1983. Prätkäpoliisi sen teki.

Maaliskuu 25, 2016, 13:58:29 ip
Vastaus #62

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulla oli Zundapissa alkuperäiset rattaat 39/13 kuluneet loppuun. Laitoin tilalle uudet 36/12 piikkiset.
Ei meinannut aikoinaan mennä Lieksan poliisin kaaliin että välitys pysyy ihan samana. Vänkäsi vain että
takaratas on liian pieni. Sanoin että sen kun lasket kammen kierrokset vedä tai työnnä mutta minkäänlaista
sakkolappua en ota. Uskoi lopulta, mopo oli muutenkin sillä kertaa kaikilta osiltaan kunnossa. :laugh:

L&K.

Maaliskuu 25, 2016, 16:56:00 ip
Vastaus #63

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä mun mopoaikana poliisit laittoi venttiilin ales ja pyörittämällä laski iskut, kerran ku seittämääkymppia ajoi ja tutkia ei vielä ollut vaan kellosta katsoivat ajan ja laskivat nopeuden. Mulla oli 80cc puch skoden pytty ja viilatut männät, piti mennä laitokselle näyttämään. 10 piikkiä eteen ja 38 taakse, tana et tuli voimaa mutta läpi meni. Kotiin vaihtamaan omat rattaat takaisin, niin tunturiin sai eteen vain 13 piikkisiä niin soliferin 14 piikkisistä sorvattiin keskiö pois ja tunturin rattaasta keskiö. Vauhtipyörästä piti sorvata vähän pois et mahtu.

Toukokuu 09, 2016, 17:42:58 ip
Vastaus #64

Jouko Honkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Renkohill Dude
millähän yhtiöllä mahtaisi olla tällä hetkellä halvin museovakuutus Pappaan 1977 (mopon arvoalueelle 1500 - 1800- 2000-2500 Euroa)???  liikennevakuutus ja lisäksi vaihtoehtona palo- ja varkausvakuutus?  IF:issä pitäisi olla kotivakuutus, että saisi "osakaskon" -> hinta olisi n. 90 -100 euroa (noin 2300 euron mopoarvolla)
Pappa-Joe
Joke  Mopo-Jokke
MC Renkohill Dudes
Pappa Tunturi 1974 punainen muoviperä (alkuper.)
Tunturi Super Sport 1983 valkea (täysin entisöity)
Tunturi Tiger 1984 (projekti 2018) -> tulee keltainen ja oma design varustus

Facessa kts. MC Renkohill Dudes

Toukokuu 09, 2016, 18:09:22 ip
Vastaus #65

rainer backman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
terve
kysyin tänään ifistä vakuutusta niin exportin liikennevakuutus 151 e  ??
juttumme jäi siihen,  että näin espoossa.

Toukokuu 09, 2016, 18:23:40 ip
Vastaus #66

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
millähän yhtiöllä mahtaisi olla tällä hetkellä halvin museovakuutus Pappaan 1977 (mopon arvoalueelle 1500 - 1800- 2000-2500 Euroa)???  liikennevakuutus ja lisäksi vaihtoehtona palo- ja varkausvakuutus?  IF:issä pitäisi olla kotivakuutus, että saisi "osakaskon" -> hinta olisi n. 90 -100 euroa (noin 2300 euron mopoarvolla)

-70 pappa jossa museovakuutus 30e ja osakasko noin 60e.
-72 joka EI museossa, liikennevakuutus 130e ja osakasko 20e.

Nämä Lähitapiolassa.
Tunturi pappa automat -70 museossa.
Tunturi ss -80 matching numbers.
Tunturi tiger S -87 x3 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50 x2.

Toukokuu 09, 2016, 18:26:40 ip
Vastaus #67

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
IF ottaa mun skodesta 50cc vajaa 120€ ja pikkukaskosta 16€, vaimo just katsoi papereista. Tuo kasko korvaa varkauden, palon, ilkivallan ja huh hirvikolarin. Pitää huomioida melkoiset keskittämis alennukset, kymmenkunta vakuutusta. Kun vaimo osti oman auton alkoi bonarit 50%, ihan hyvä ja itsellä on 190€ omavastuu rahaa pankissa.

Poliiseilla on nykyää semmoset "juoksumatot" ja jos 60 Km/t menee rikki lähtee kilvet, tulee kevarivero, sakot ja uusinta katsastus koska kevariksi sitä ei saa muutettua mm. jarrujen tehon takia ja monia muita syitä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 09, 2016, 18:41:07 ip kirjoittanut Henry Eklund »

Toukokuu 10, 2016, 07:56:14 ap
Vastaus #68

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hmm, täälläpäin on ainakin ollu tarkalleen 62km/h se raja

Toukokuu 10, 2016, 10:21:29 ap
Vastaus #69

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tulen justiin skode huollossa ja sielä oli katsastusnainen odottamassa kuomaa pyöriä ja juteltiin niin oli jyrkästi sitä mieltä että 50Km/t olis raja, huoltomies sanoi että kaikki Kiiveyt joita heille tulee menee pakasta vedettynä kyllä yli. Pitää varoiksi laittaa piilokatkaisin siihen rajoittimen johtoon kun kulkee 58Km/t, pakokäyrästä prikka pois, ilmanputsarista kuristuspala ja se johto. Ei noista nelareista rakettia saa josei osta viri kaasaria ja pakokäyrää vaimentimineen, hyvä näin kun kaikkien autojen ei enään tarvi ohittaa.

Toukokuu 10, 2016, 10:33:39 ap
Vastaus #70

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin se lainmukaan varmaan 50km/h onkin, mutta käytänössä ainkin täällä on puututtu yli 62km/h meneviin ylityksiin. Tietysti aikaisemmin, jos nyt jossain kolmenkympin pihakadulla vaikka viittäkymppiä päästelee

Toukokuu 10, 2016, 14:08:00 ip
Vastaus #71

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tulen justiin skode huollossa ja sielä oli katsastusnainen odottamassa kuomaa pyöriä ja juteltiin niin oli jyrkästi sitä mieltä että 50Km/t olis raja,

Minä oon vissiin luullut että raja on 45 kmh.
Minulla oli jonkin aikaa tuommonen vanhempi Italjet Formula moposkode ja se oli siitä kummallinen että otti mittarinopeutta 80 kmh ja kiihtyikin siihen aika hätäseen jos vaan oli suoraa eikä isoa mäkeä(sitä en kokeillut).
Talvella olikin pakko löysätä kaasua kaarteissa koska pelotti niillä renkailla että se lähtee alta.
Joinain päivinä se ei sitten halunnut kulkea kuin suunnilleen sen 45 kmh.
Enempi epäilin viaksi liian kovaa kulkemista kuin normaalia..Omistajankin mukaan mitään ei ollut tehty siihen,Giannellin tehari+iso vaimentaja esim oli alkuperäisvaruste.Sitäkin mietin oliko variaattorissa jotain vikaa..
Mopo tuli tänne siinä kunnossa että ei käyntiin.Mukana vaihtokone ja kaasari.Osia tuli vähän vaihdeltua siinä..mutta ei mitään viriosia tietääkseni.

Toukokuu 11, 2016, 06:47:15 ap
Vastaus #72

Henri Riekki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
Minä oon vissiin luullut että raja on 45 kmh.

Raja onkin 45 km/h, mutta luulen että mopo saa mennä reilua viittäkymppiä ennenkuin alkaa sakkoja tulemaan. Jos menee yli 65 km/h, tulee kevarivero maksettavaksi ja lähtee kilvet, tätä pienemmissä nopeuksissa tulee vain sakot. Tuo 65 km/h syöpyi aikanaan tiukasti mieleen.

Toukokuu 11, 2016, 11:03:29 ap
Vastaus #73

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Täälläpäin käyttivät rajoina 50cc ja 60 km/h...

Toukokuu 11, 2016, 12:26:53 ip
Vastaus #74

Tatu Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo on kyllä ihme juttu, kun aina pelotellaan veroilla ja muulla. Vaimon serkkupoika, nyt joku 23 v tms, ajeli useaan otteeseen humalassa, viritetyllä mopolla ja huomattavaa ylinopeutta. Ja jäi vielä kiinni. Kertaakaan ei maksanut minkään valtakunnan moottoripyöräveroa tai mitään ylimääräistä sakkojen päälle. Ei myöskään siirtynyt (auto)ajokortti vuodella tai edes kuukaudella. Mopokorttiakaan ei tarvinnut suorittaa uudelleen, vaikka silläkin pelotellaan.
 Eli onko nämä kortin siirtymiset ja muut olleet aina ihan legendaa, vai onko jollekin joskus käynyt niin?