Kirjoittaja Aihe: Museossa..miksi?  (Luettu 43563 kertaa)

Toukokuu 11, 2016, 12:29:45 ip
Vastaus #75

mikko_koivusalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eli onko nämä kortin siirtymiset ja muut olleet aina ihan legendaa, vai onko jollekin joskus käynyt niin?

Kaverille kävi niin että autokortti siirtyi n.3kk. Toki jäi kiinni kilvettömällä autolla, ei mopolla...
Mikko Koivusalo

Hopeasiipi MM4 -59
Tunturi Break -86
Monark monarpeden -59
Jupiter 50 -58

Toukokuu 11, 2016, 20:59:50 ip
Vastaus #76

Henri Riekki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lähisukulaisella kulki Rieju RR yli 65 km/h. Verot tuli maksettavaksi, ja muistaakseni reilusti yli tonnin lasku siitä kaikkiaan tuli (en tiedä maksoiko..). Olisiko ollut että verot piti maksaa koko mopon iältä. Kyllästyi mopoonsa sen verran että se ajautui sitten minun käsiin. Eli ei ole legendaa, käytännöissä ja armeliaisuudessa lienee kuitenkin melkoisia eroja. Kortin siirtymiset olen kuvitellut legendaksi, mutta niitäkin on ehkä oikeastikin sattunut
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2016, 21:02:59 ip kirjoittanut Henri Riekki »

Toukokuu 11, 2016, 21:13:09 ip
Vastaus #77

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Lähisukulaisella kulki Rieju RR yli 65 km/h. Verot tuli maksettavaksi, ja muistaakseni reilusti yli tonnin lasku siitä kaikkiaan tuli (en tiedä maksoiko..). Olisiko ollut että verot piti maksaa koko mopon iältä. Kyllästyi mopoonsa sen verran että se ajautui sitten minun käsiin. Eli ei ole legendaa, käytännöissä ja armeliaisuudessa lienee kuitenkin melkoisia eroja. Kortin siirtymiset olen kuvitellut legendaksi, mutta niitäkin on ehkä oikeastikin sattunut

Niin eli laskettiin hänen saaneen veroetua pidettyään hallussa ja ajettuaan kevytmoottoripyörää "mopona" mopon verolla ? Siis vero joka ajoneuvossa on ollut sen hinnassa kun on uutena ostettu.

Miten minusta tuntuu että olen jo tälläviikolla kuullut VERO sanan ihan liian monta kertaa ja monessa eri yhteydessä  >:(  ::) ;D

Toukokuu 12, 2016, 15:39:13 ip
Vastaus #78

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Hiljan ku tulin kotiin on pätkä tietä 70Km/t ja poika veti iloisesti ohi mopollansa, ja oli varmaan mopo ku rekkarin näin ku ohitti, että kyllä ne kulkemaan saadaan. Mä kyllä laitan piilokatkaisijan mun skodeen ihan varoiksi ja kohta vien siskon hepoille kuivattuja leipiä ja ajan 50Km/t niin on mukavampaa ku ei tarvi huudattaa ja ohihan ne menee ku on 80:n taulut ja jopa 100 , en aja sillä olemattomalla pientareella kipeällä selällä. Menköön ohi ku on tilaa. Vaihdan heti kun löytyy hyvä 250cc peli, satapiikki on liian kallis vakuuttaa ja enmä jaksa mitään seisonta aikoja väkertämään. En talvella aja mutta jos ei löydy olkoon näin, tossa on orkkis takaboxi ja väri oikein huomiota herättävä keltainen, paapalle hyvä.

Toukokuu 12, 2016, 15:47:44 ip
Vastaus #79

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo on kyllä ihme juttu, kun aina pelotellaan veroilla ja muulla. Vaimon serkkupoika, nyt joku 23 v tms, ajeli useaan otteeseen humalassa, viritetyllä mopolla ja huomattavaa ylinopeutta. Ja jäi vielä kiinni. Kertaakaan ei maksanut minkään valtakunnan moottoripyöräveroa tai mitään ylimääräistä sakkojen päälle. Ei myöskään siirtynyt (auto)ajokortti vuodella tai edes kuukaudella. Mopokorttiakaan ei tarvinnut suorittaa uudelleen, vaikka silläkin pelotellaan.
 Eli onko nämä kortin siirtymiset ja muut olleet aina ihan legendaa, vai onko jollekin joskus käynyt niin?

Aikoinaan jäätiin porukalla kiinni koulun lähellä, muutama kaveri jolla oli "kasikympit" peeveissä, saivat moottoripyöräveron joka tuolloin oli 1200mk, mulla oli väljä viilattu joka ei tutkaan mennyt kuin 60, 300mk sakkoa ja kevarikortti siirtyi 3kk.
Mutta tuolloin vero oli mopokohtainen eikä sitä tullut toistamiseen. :)

Tunturi pappa automat -70 museossa.
Tunturi ss -80 matching numbers.
Tunturi tiger S -87 x3 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50 x2.

Toukokuu 12, 2016, 20:06:00 ip
Vastaus #80

Tatu Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei silloin omaan aikaankaan keneltäkään siirtynyt kortti. Noita hölmöilijöitä kyllä riitti. Morini-Tigerin sai helpolla kulkemaan 70 ja käytännössä joka Peeveessä oli vähintään 60cc pytyt. Veroja ei myöskään tullut kenellekään maksuun. Vissiin sitten alueellisia eroja.

Toukokuu 13, 2016, 08:43:47 ap
Vastaus #81

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onneksi vielä jossain on poliiseja jotka ymmärtää poikien olevan poikia ja tiedostavat poliisilla olevan muutakin tekemistä kuin syynätä mopoja. Ihan on ikävä aikoja kun oli nimismiehiä ja niilläkin lapsia, sisko tossa mustasaaren alueella asuu ja kummipojan kaverin isä nimismies. Siinä siskon liiterin takana ampuiltiin poikien kanssa ja isä joskus haki poikansa kotiin, kehui et meillähän on hyvä paikka ampua ja saako hänki koittaa. Mites olis nyt vaikka naapurilta on lupa kuhan ei kovin myöhään ampuilla, ikinä ei kysynyt multa mitään lupia vaan kehui kuinka tiukat säännöt meillä oli.

Toukokuu 13, 2016, 12:52:19 ip
Vastaus #82

Juhani Tuominen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu, pojat on poikia, mutta kun sen viritetyn mopon jarrut, usein rumpuselaliset eivät riitä niihin nopeuksiin, mitä mopot kulkevat, kovin pitkään ja useammassa ei toimi kuin takajarru. Omanakin aikana jarruina käytettiin Hai-saappaita, kun niissä ei ollut kantoja, eikä ne mopot kulkeneet kovinkaan lujaa. Eiköhän se että poliisit jahtaa poikia ole usein sitä, että kun saadaan ne pahimmat tappovehkeet pois liikenteestä, niin ei vanhempien tarvitse alkaa hautajaisia järjestään.
Ei kaikki poliisit puutu, juu olen minä kerran nähnyt, kuinka lihava konsta onnistui kääntämään selkänsä transportterin sivuikkunaan päin, ettei nähnyt regasta polttavia poikia koulun pihalla. :)

Toukokuu 13, 2016, 12:54:26 ip
Vastaus #83

Juhani Tuominen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tähän ketjun alkuperäiseen aiheeseen vielä. Eipä ole kukaan VMPK.n tarkastajista antanut mitään kommenttia asiaa, edelleen odotan....
Mielestäni jos ne mikkelin miehet on vmpk.n tarkastajia, heiltä pitää ottaa oikeudet pois.

Toukokuu 13, 2016, 14:09:25 ip
Vastaus #84

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Just noiden jarrujen ja muutaman muun syyn takia ei moposta kevariksi katsastus onnistu, turha on poikia syyttää. Kyllä nuo nuoret neidotkin melkoista vauhtia päästelee, olisko velipoika vähän auttanut tai velipojan edelliskesän peli ja nyt kevari alla.

Toukokuu 13, 2016, 16:38:05 ip
Vastaus #85

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tähän ketjun alkuperäiseen aiheeseen vielä. Eipä ole kukaan VMPK.n tarkastajista antanut mitään kommenttia asiaa, edelleen odotan....
Mielestäni jos ne mikkelin miehet on vmpk.n tarkastajia, heiltä pitää ottaa oikeudet pois.

Joo perustelut olis mukava kuulla. :)

Tunturi pappa automat -70 museossa.
Tunturi ss -80 matching numbers.
Tunturi tiger S -87 x3 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85 & 89.
Solifer-Suzuki pv -88.
Honda px 50 x2.

Kesäkuu 05, 2016, 14:34:50 ip
Vastaus #86

Ari J Järvi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Saas nähdä muten museointi-intoon vaikuttaa se, että moponkin saa nykyään pois liikenteestä autojen tapaan. Mulla superissa vakuutus 188€/vuosi, eli noin 16€/kk. Ei tule kalliiksi, jos kesällä 3kk ajelee.

Kesäkuu 05, 2016, 15:13:59 ip
Vastaus #87

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitä maksaa liikenteestä poisto ja sitten takaisin laitto.

Kesäkuu 05, 2016, 15:21:26 ip
Vastaus #88

Ari J Järvi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olikohan 4€ liikenteestä poisto ja takaisin ottaminen 0€.

Kesäkuu 05, 2016, 15:29:03 ip
Vastaus #89

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No sitten se kannattaa, mulla skoden vakuutus jossa varkaus ja ilkivalta vain vajaa 140€ vuosi niin en viitsi keskeyttää ja IFissä on.