Heippa
Asiakkaamme tilasi itse, ohjeeni mukaisesti Johnsered-raivariin sylinteri-mäntäpaketin Ruotsista. Itse asiassa oli kyse hussen valmistamasta laitteesta. Hän osoitti toimitusosoitteen minulle ajan säästämiseksi. Kaikki sujui hyvin siihen saakka kunnes paketti piti noutaa postin paikallisesta noutopisteestä. Paketti oli sen verran suuri, että posteljooni jätti kortin, jossa oli lähetyksen noutoa varten lähetystunnus tarrassa josta toinen puoli oli repäisty, ilmeisesti pakettiin liimausta varten.
Mahdolliseksi nouto ajankohdaksi oli merkitty saman päivän ilta. Minä tietysti iloisena noutamaan, yllätys melkoinen, ei löytynytkään. Ajatteli, että odotetaan yli viikonlopun, mutta eikö mitä, ei vieläkään. Olin jo infonnut asiakasta, että hänen laitteensa on noudettavissa seuraavana perjantaina. Kävin seuraavinakin päivinä tiedustelemassa, tuloksetta. Jätin "omaposti" -palveluun monenlaisia viestejä, joihin tarvittaessa luvattiin vastata. Mitähän tarkoittaa tarvittaessa? Chat-palveluun en ole päässyt kertaakaan. Paketti palautuu posteljoonin jättämän kortin mukaan 14 päivän päästä, eli ensi maanantaina.
Eniten risoo se, ettei posti reagoi mitenkään lähetyksen katoamiseen. Onko mahdollista, että postilähetyksiä varastetaan? En kyllä tiedä mitä rosvo tekisi raivarin varaosilla.
Esko J