Kirjoittaja Aihe: Haiseva kiitos postille.  (Luettu 22850 kertaa)

Joulukuu 07, 2018, 17:04:24 ip
Vastaus #90

Juhani Halmeenmäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1099
Voi sinne taas soittaa, mutta ei sieltä silti puhelimeen vastata. Mulla loppui odotus 10 minuutin kohdalla tänään ja avasin chatin, ihme ja kumma siihen ei ollut jonoa.

Ja kotiovelle se on hitainta, siitä voisi kanssa kirjoittaa pari sivullista...
GR 650 '84 ja VX 800 '92 sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Joulukuu 07, 2018, 17:32:30 ip
Vastaus #91

Mika Malinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 749
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Muutama viikko sitten lähetin mopon tiivisteitä kirjeessä. Kirje palautui takaisin ja päällä luki "tuntematon". Varmistin vielä vastaanottajalta oliko osoite oikein ja kuulemma oli.

Otin ko. kirjekuoresta kopion kirjallisen reklamaation liitteeksi ja pyysin Postia lähettämään uudet 2,20 euron postimerkit hukkaan menneiden tilalle. Eivät lähettäneet. Lähettivät 9 euron edestä merkkejä.


Poika kun aloitti koulutien niin kaupungilta tuli kirje jossa vahvistettiin missä koulussa opiskelu alkaa. Sen muovi-ikkunan alla paperissa oli koneella kirjoitettu osoite ja meidän molempien nimet. Sokea postin työntekijä ei nähnyt tekstiä tai osannut lukea joten länttäsi tarran päälle ja rastitti kohdat ”osoite epäselvä ja vastaanottaja tuntematon”. Otin kuvan ja säilytin vuosia puhelimen muistissa.

Kerran kuukauden kadoksissa ollut paketti vihdoin löytyi jossa oli joka jeesuksen sivulla oli vastaanottajan ja lähettäjän nimet osoitteineen. Postin työntekijän mielestä ei ollut riittävästi.

Kerran jakelukeskuksesta seinustalta löytyi dodgen varaosapaketti jonka yli ajettu trukilla. Renkaan jäljetkin paketissa oli niiden trukista.

Helmikuu 14, 2019, 22:21:20 ip
Vastaus #92

Frank Nylund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 706

Moi,


Pääsääntöisesti ollut tyytyväinen Postin toimintaan, enemmän ollut ongelmia tuon saksalaisen Herpes Logistiksin kanssa ja sen suomalaisiin kätyreihin (Matkahuolto/Postnord). Olen ihan varma että Ugandan Kuninkaallinen Posti hoitaa hommansa paremmin kun Herpes/MH/Postnord, ja em. firmojen johtajat voisivat matkustaa sinne (menolipulla) benchmarkkaamaan toimintaa.


Vähän lipesi aiheesta, koska nythän kyseessä on Posti. Minua alkaa pikkuhiljaa Vit****amaan kyseisen puljun kusetusmeiniki: Sama homma kun mistä Jari tuossa kirjoitteli vähän aikaisemmin ja joka kerta sama homma


Olen tilannut paketin Euroopasta ja postimaksuun(DHL) sisältyy kotiinkuljetus. Tänään Postilta tullut sähköposti klo 12.47 jossa käsketään vastata ennen klo 14.00 jos haluaa paketin kotiovelle. Jos vastausta ei tule ennen 14.00 pakettia ei kuljeteta kotiin, vaan se jää paikallisen postikonttorin hyllyyn.


Seurantatietojen mukaan kyseinen paketti lähti Keski-Euroopasta tänään aamulla klo 08.47.


Miksi Postilla on noin kiire saada vastaus tunnissa, paketille joka tullaan jakamaan täällä takahikiässä luultavasti ensi viikon maanantaina? (aina sama kuvio tuossa: vastausaika noin tunti ja vartti)


Mielestäni tuo alkaa jo olemaan laskelmoitua puolikriminaali hommaa: Tiedetään että suurin osa porukoista on duunissa tuohon aikaa (mulle ne kyselyt ovat aina tulleet vähän ennen klo 13.00) ja eivät ehdi/pysty/saa kytätä sähköpostejaan työaikana ja eivät ehdi vastaamaan tuohon määräajan puitteessa. Näin Posti säästää kuljetuskuluissa, kun eivät tarvi kuskata paketteja perille (vaikka vastaanottaja on maksanut palvelusta).


Jos esim. joku ulkolainen kuriirifirma laittaa sähköpostin ja pyytää ilmoittamaan miten lähetyksen haluaa, niin siinä on yleensä vuorokausi, tai kaksi vastausaikaa.


Yritin katella Postin sivuilta, mutta en löytänyt mitään järkevää paikkaa mihin laitta niille palautetta tästä hommasta (kun ei ole Twitteriä tai Facebookia). Meneeköhän perille jos laittaa Maliselle (toimari) etunimi.sukunimi@posti.fi?


//Frank








Helmikuu 15, 2019, 06:25:55 ap
Vastaus #93

Juhani Halmeenmäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1099
Kah, mullapa on Postin aspan mailiosoite:
asiakaspalvelu@posti.com
Kyllä ne tuohon vastaa.
Ja uudestaan jos vaikka joku spämmäri poimisi:
asiakaspalvelu@posti.com
Huomaatteko, että ei .fi vaan .com osoite.
Lienee siksi, että etunimi.sukunimi-kikalla tulisi liikaa mailia...
GR 650 '84 ja VX 800 '92 sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Helmikuu 16, 2019, 10:22:27 ap
Vastaus #94

Frank Nylund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 706

Moi,


Kiitos Juhani osoitteesta, laitettu palautetta. Katotaan millä perustelevat tuota huijaustaan.




//Frank

Helmikuu 16, 2019, 10:43:33 ap
Vastaus #95

Ismo Hautala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 669
Huomenta

Minun piti aikanaan panna nimi johonkin sopimukseen että paketin voi aina jättää vaikka en ole paikalla.
Tästä on jo monta vuotta aikaa. Joskus paketin tuoja vielä soittaa jos vähän enempi tavaraa , josko saa jättää ja mihin.
Tämä koskee yrityspuolen ja yksityispuolen lähetyksiä.
Ismo Hautala

Helmikuu 16, 2019, 10:46:23 ap
Vastaus #96

Ismo Hautala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 669
"Herpeksen" paketit jää kyllä yleensä matkikseen , joskus nekin on tuotu sieltä kotiin.
Ismo Hautala

Helmikuu 16, 2019, 11:04:20 ap
Vastaus #97

Frank Nylund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 706

Terve Ismo,


Tuo Herpeksen touhu on aika sekavaa, koska jos olen ymmärtänyt asian oikein niin PostNord hoitaa Herpeksen tavaroiden kuljetus saksasta suomeen ja Matkahuolto hoitaa sitten kuljetuksen kotimaassa.


Kun joku paketti on hukassa niin tuntuu että kukaan näistä kolmesta eivät pääse näkemään toistensa järjestelmistä että mihin se on jäänyt ja sitten pitää ruveta ottamaan kaikkiin yksitellen yhteyttä ja kaikki syyttelee toisiaan, tai no, PostNord Finland ei yleensä syyttele ketään, koska siellä ei yleensä vaivauduta edes vastaamaan (jokainen voi vaikka googletella PostNord Finland ja katsoa mitä mieltä asiakkaat ovat heidän palvelustaan).


DPD toimii hyvin, sieltä aina jakarikuski soittelee ja tiedustelee mihin paketin voi jättää, monesti sanonut sille että paketin voi heittää työpaikalle joka on keskellä kylää, niin heidän ei tarvi turhaan lähteä ajelemaan tänne syrjäkylille.


//Frank

Helmikuu 16, 2019, 13:05:59 ip
Vastaus #98

Kari Hyvättinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
  • Henkilöitynyt väärinkäsitys
Morjens Frank,
alkaa jo kevättä vääntään, posteljoonitkin on kääräisseet hihojaan, näemmä.
Uskoisin vaikken mitään tiedäkkään että postin jakeluauto lähtee suunitellulle kierokselleen johonkin aikaan ap:tä ja jos paku on siihen ehtinyt niin sitten se tulee kuittausilmoitukseen (Soittoon) perustuen perille siinä autossa ja jotta auton ei tarttis ajella edestakaisin niin sitä aamulla tehtyä ajosuunitelmaa noudatetaan koko aamu- ja iltapäivän ajon ajan, jos ei ole soitettu niin paku jää hyllyyn.
Luulen, taaskaan en tiedä, että kuljetus lähtee heti ilmoitusajan päättymisen jälkeen.
Se miksei kuski ota kaikkia tyrkyllä olevia pakuja mukaan ja miksei kuskille voi autoon soittaa sitä en käsitä muuksi kuin edestakaisin ajelun estäminen.
Kuten alkuunsa sanoin en minä mitään tiedä vaikka musta piti tulla isona junapostimies helsingin ja rovaniemen välille mutta kun tyssäsin kokeessa pasilan aseman paikkaan (Ei mukamas ollutkaan käpylän ja oulunkylän välissä :D) niin silloinen postin ylijohtaja antoi vain ylimääräisen postimiehen viransijaisuuden, siitä on sinetilla varustettu nimityskirjakin jossain arkistossani :P.

Helmikuu 16, 2019, 14:52:36 ip
Vastaus #99

Frank Nylund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 706

Terve Kari,


Joo, melkein on t-paitakelit, kohta saa Dekarin kettingin rasvata ja tarkistaa ilmanpaineet renkaista :)


Tuossa Postin touhussa toki ymmärtäisin tuon toiminnan jos haluttaisiin järkevöittää jakelu ettei turhaan ajeta edestakaisin (päästöt, kustannukset ym.), mutta tässä tapauksessa se ilmoitus mihin oli tunti aikaa vastata tuli torstaina 14.2 klo 12.47.


Katselin postin sivuilta äsken että se paketti ei ole edes saapunut Helsinkiin vielä, joten luultavasti se on täällä Kokkolassa vasta ensi viikon tiistaina 19.2.


En usko että tuolloin viime torstaina iltapäivällä Kokkolassa suunniteltiin seuraavan tiistain tai keskiviikon jakelulenkkiä täällä. Tunnen kyllä muutaman kaverin täällä Postin kuljetuspuolella, joten pitää kysyä heiltä miten tuo homma heillä on ohjeistettu.


//Frank


Helmikuu 17, 2019, 08:44:13 ap
Vastaus #100

Kari Hyvättinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
  • Henkilöitynyt väärinkäsitys
Terve Frank,
olet varmaan oikeassa, lisäksi paikkakuntaiset menettelytavat saattavat erota huomattavasti.
Täällä pakettijakelun saattaa toteuttaa nätti postihenkilö jolloin paketin myöhästyminen ei tunnu lainkaan pahalta...
No niin, onhan tuon postin asioiden hoito muuttunut viimevuosien aikana paljon, entiset postikonttorit ovat nykyisin kauppamarkettien ymv. eteistoimintoina, jonot pakettiasioinnissa ja merkkimyynnissä eivät ole ainakaan lyhentyneet, samanaikaisesti aukioloajat on pidentynyt ja siten se osakohta toiminnasta on selvästi parempi entiseensä naähden.

Helmikuu 17, 2019, 12:57:17 ip
Vastaus #101

Frank Nylund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 706

Terve Kari,


Joo, ei nätti postihenkilö yleensä asioita pahenna ;)
Paikallinen postikonttori (ruokakauppa) toimii kyllä hyvin ja ovat avuliaita ja aukioloaikoja ei voi moittia.


Mutta asiaan: Postin asiakaspalvelu yllätti nopeudellaan! Laitoin heille eilen palautetta asiasta ja tänään tuli vastaus jossa kerrottiin että he ovat ottaneet käyttöön tämän ilmoitusasian Saksasta tuleville paketeille. Olivat vissiin muualtakin saaneet palautetta tuosta vastausajasta, koska ilmoittivat että vastausaikaa tullaan pidentämään.


Hieno homma, uskoni postilaitokseen on taas palannut :)




//Frank