Kirjoittaja Aihe: 50cc kilpurin rakentelut ja vinkit (katteet löydetty)  (Luettu 448327 kertaa)

eilen kello 02:02:04
Vastaus #1485

Juha Koivurova

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu niin on.  Latvain on tarkkana.  Omaan Rigaani olen etsimässä konetta.  Kyseessä on se laite jonka takavuosina näitkin. Pitää saada lisää vauhtia, eli lisää vaihteita. Se kasettivaihdejuttu on ihan eri asia kuin Sachin koneet. Se kasettivaihteinen on Serpuhovin kilpatehtaan (Vniimotoprom) tekemä.  Latviassa tekivät muutama vuosi sitten täydellisen kopion koko pyörästä. 

Tuo satavaihteinen Sachs on korvike alkuperäiselle moottorille.  Noita 6 vaihteisia on ollut kuulema aika monessa merkissä.  Hankin tuossa laatikollisen osia joista tulee mahdollisesti 3 konetta.  2 ainakin.  Minun versiot on ilmakoneita. Minarelli mahdollisuuskin olisi ollut.  Sattuma toi Sachin.

Sen verran olen hankitaani inventoinut, että lohkoja on erilaisia ja vaihteiston välityksiä on erilaisia.  Kytkinakselia, jolla kiinteät rattaat, on ainakin 2 eri lajia.  Kansia on ainakin kolmea eri sorttia. Kampiakselit tässä tuntuu olevan tällä hetkellä suurin ongelma.
Tuo viimeinen linkki jonka laitoin on juniorisarjan pyörä jossa Vairas kone.
Ja kyllähän rojekteja pitää olla.
Kerro vain Jaska mitä muistat ko koneesta.  Muistaakseni joskus aikoja sitten siitä jotain kerroitkin.  Onko muuten 125 tekniikaltaan sama mutta jämerämpi?
« Viimeksi muokattu: eilen kello 02:20:30 kirjoittanut Juha Koivurova »

eilen kello 09:49:00
Vastaus #1486

juha p salonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

eilen kello 19:09:27
Vastaus #1488

juha p salonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
hienoja koneita,tais olla jossain kohtaa MG pytystä juttua italian 50cc sivuilla,kiinnostava myös ilma jäähy pytty jossa kannessa ja pytyssä vesi