Kirjoittaja Aihe: Ducatin akselien päittäisvälykset  (Luettu 13559 kertaa)

Tammikuu 18, 2016, 00:11:29 ap
Vastaus #30

Timo Junno

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3173
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Niin, semmosen huomasin, että kun Pasossa sanotaan osa vaihteen kytkentähampaista olevan heikkoja niin tässä ei näyttäs olevan niitä kolmihampaisia kytkentöjä. Viittä ja seittemää hammasta näyttäs olevan. Jos laskin oikeen.

Vaihteiston laakerit on nyt paikallaan. Samoten jakopään akselin laakerit ja kampiakselin laakerien helat. Lohkot paikkamaalasin kuumankestomaalilla, neljä kerrosta märkää puolikuivalle. :)
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Tammikuu 21, 2016, 12:48:34 ip
Vastaus #31

Timo Junno

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3173
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Tuli kammen laakeritkin. Pitää käydä tekemässä sisäänvetolevyt ja laittaa laakerit paikalleen viikonloppuna. Pääsee alkuviikosta heti simmikauppaan.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Tammikuu 26, 2016, 22:02:19 ip
Vastaus #32

Timo Junno

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3173
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Nyttenpä on simmit käytetty paikallaan. Vielä pitää tehä yksi kiristys kaikilla lohkon pulteilla ja kaikilla akseleilla yhtäaikaa, kun on käytetty paikallaan vasta kampi ja laatikko kumpikin erillään. Niin ja kokkeilla että laatikko toimii.

Ainoat ongelmat oli, että kun osat siirtyivät eri lohkoihin oli kaikkien akselien välykset eri kokoisia ja vähän piti myös säätää vaihteiston akseleita vastakkaisiin suuntiin, ettei tule hankauksia. Toinen oli, että sopivia simmejä ei kaikkiin löytynyt ja kahta 40mm levyä piti kaventaa ulkoreunalta hiomakonneella ja viilaamalla. Hioessa 0,2 simmi meni vähän rupelille, mutta se oikesi kun reunan viimeisteli viilalla.

Onhan se tietenki vieläkin mahollista, että loota ääntelee tai ei toimi juohevasti. Kampiakseli on varmaankin ok.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Tammikuu 28, 2016, 10:38:25 ap
Vastaus #33

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1705
se ratas on kampurassa kiinni vielä,loppu näytöstä ei esitetty?

Tammikuu 28, 2016, 12:46:56 ip
Vastaus #34

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3685
  • Mamu
Sehän lähti jo,jossain toisessa topiikissa.  ;)

Tammikuu 28, 2016, 14:22:36 ip
Vastaus #35

Timo Junno

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3173
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Joo, irtos se. Jäi vaan tänne laittamata tämä kuva. Tuo veto-osa piti tehä ite. Palakki eli T-kappale oli Ossilta lainassa. Kuvassa ei näy akselin päähän suojaksi tehty alumiinihattu.Sellanen kuppi joka passaa akselin päähän ja sen pohojassa on keskiökolo.

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 28, 2016, 14:25:20 ip kirjoittanut Timo Junno »
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''