Kirjoittaja Aihe: NV 11B/Komet sähköt  (Luettu 2277 kertaa)

Kesäkuu 13, 2016, 08:21:05 ap
Luettu 2277 kertaa

kari juhani koskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 15
Hei vaan kaikille

Kirjoitin vuodenvaihteen tienoilla hankkimastani NV 11B pyörästä.Pyörä on nyt rekisterissä ja sain jopa vapaana olleen vanhan alkuperäisen
rekisterinumeron:VD-276.Nyt muutaman kilometrin ajeltuani on ilmennyt pari ongelmaa.Pahempi on lataus tai sen puute.Merkkivalo palaa
ja sammuu mutta syttyy uudelleen,välillä vilkkuu kaikilla kierroksilla.Hiilet tarkistettu,kärkiä putsailtu jne.Löytyyköhän Turun seudulta tai kohtuu matkan päästä taitajaa joka voisi auttaa??Toinen ongelma on kakkosvaihteen päältä hyppääminen,varsinkin ylämäessä,jossa rasitus on suurin.
DKW:N mopon moottorissa ns.kuulasysteemi joka pitää vaihteen päällä,minkälainen tässä mahtaa olla ja voiko säätää??
Tiedoista kiitollisena ja hyvää kesää

       terv Kari K

Kesäkuu 19, 2016, 10:28:23 ap
Vastaus #1

Simo Puikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 575
Terve
En ole yhtään tuttu näiden pienempien koneiden sähköjen kanssa, mutta laturi lienee Bosch tai Noris?
(tietääkö joku suoralta kädeltä, onko tuollainen laturi sama , vai onko se mitoiltaan pienempi, kuin esim L-Saksalaisissa 250cc koneissa?)
Yleisin vika on säätimessä. Elektronisia säätimiä on kaupan. Uutta mekaanista säädintä voi olla vaikea löytää(?) Sen tilalla voi kyllä käyttää esim Jawan (PAL) säädintä tai vaikka MZ:n vastaavaa. Jos vain osaa kytkeä oikein, ettei satu pahempaa haaveria. 60 vuotta vanhat ankkurikäämitykset alkaa olla kans monesti tiensä päässä. Kenttäkäämit kestää yleensä paremmin. Jos meinaa paljon ajella, niin "lopullinen ratkaisu" olisi tietysti kokonainen uusi lataus /kärjetön sytytys -paketti. Niitä lienee tyrkyllä.

Kesäkuu 19, 2016, 11:46:20 ap
Vastaus #2

Frank Nylund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 730
Moi,

Tuossahan on ihan normi DKW RT125 moottori, jossa taitaa olla se maailman eniten kopioitu laturi, joka löytyy eri versioissa Jawassa, IC:ssä, IFA:ssa jne, jne.

Kyllä tuohon pitäisi osia löytyä helposti. Ankkuri tuossa on sama kuin 175/200/250 50-luvun Dekareissa(jossain oikein vanhoissa RT125 koneissa eri ankkuri, eri kartio akselissa), itse laturi eri.

 Elektronisia säätimiä löytyy helposti esim. Aatun nettikaupasta, jos semmosen haluaa, myös noita kokonaan uusia kärjettömiäkin löytyy.

Esim:

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR12.TRC2.A0.H1.Xregler+dkw+rt125.TRS0&_nkw=regler+dkw+rt125&_sacat=0

Tuolta noita kärjettömiä: http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/lists/dkw.php


//Frank