Kirjoittaja Aihe: Guzzi-kuume  (Luettu 5970 kertaa)

Heinäkuu 04, 2016, 22:39:30 ip
Luettu 5970 kertaa

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 5558
  • MC Debit
Taas tuli juutuubista ja muualtakin katseltua Isolohko-Guzzeja. Ja sitten nettimotoon...

Omaan hintahaarukkaan sopivat California-yksilöt ovat 80-90 luvulta ja monissa mittari jo toisella kierroksella. Uskaltaako moisia hankkia, ja mitkä kohdat pitäisi tarkistaa erityisellä huolella? Onko joitain erityisiä tyyppivikoja, hyviä tai huonoja puolia jne?

Missä vaiheessa tuli hydrauliset venttiilinnostimet (vai tuliko)?  80-lukuisten ohjekirjoissa on venttiilien säätö ohjeistettu 3000 km välein, aika usein saa tehdä mutta kannethan ovat kivasti hollilla... Mites uudempien ruiskut ovat toimineet?

Käyttö olisi mulla luultavasti kohtuuvähäistä, max ehkä 5000 km vuodessa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 05, 2016, 07:53:52 ap
Vastaus #1

Seppo Ylhäinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 227
Huomenta,
kahden Guzzin omistajana vastaan tietenkin, että toki uskaltaa hankkia. Minulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Niissä ei ole mitään vikoja ollut. Tosin kumpikin ovat vasta vähän ajettuja. California EV on vm. 2004, mutta silläkään ei ole ajettu juuri ollenkaan. On muuten myytävänä Nettimotossa, kun on noita pyöriä kertynyt talliin liikaa.  http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/california/2030412

2004 -Calissa on hydrauliset venttiilinnostimet. Niitä on muutamassa 2000-luvun alun vuosimalleissa. Venttilien säätökin on helppo homma, niin kuin mainitsit, kun kannet ovat hyvin hollilla. Huollot yleensäkin on helppo hoitaa itse. Öljyjä joutuu vaihtamaan kolmeen paikkaan: moottori, laatikko ja perä.

Kardaaniveto on minusta niitä hyviä puolia, samoin Californian jousitus ja jarrut. Pyörä on koostaan huolimatta tosi ketterä ja hauska ajaa mutkateilläkin. Ja jaksaa kuljettaa matkustajaakin hyvin.

Jos viitsit rekisteröityä Gruppo MG Finlandian sivulle, ja laitat kysymyksesi sinne, saat varmasti pian vastauksia. http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php
Voin laittaa kysymyksesi sinne puolestasi, jos niin haluat.

t. Seppo Y.


Heinäkuu 05, 2016, 09:56:53 ap
Vastaus #2

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 5558
  • MC Debit
Kiitoksia Sepolle :)

Joo, omatoimisen huollon mahdollisuudet, kardaaniveto ja jarrujärjestelmä ovat niitä "juttuja" mitkä erityisesti kiehtovat. Ja tietenkin se iiiiiso laiskanpulskea V-kakkonen  8)

Hieman on ulkona budjetista tuo pyöräsi, olisi kyllä hyvä diili muuten. Sata tonnia enempi ajettujahan nuo useimmiten ovat.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 05, 2016, 11:03:14 ap
Vastaus #3

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1113
Mulla ollu vuodesta -99 Mille GT jolla ajanut 45 tkm --> 120 tkm, kardaanin laakerin ja nivelen jouduin vaihtamaan 70 tkm kohdalla ja kerran meni kytkinvaijeri, koska venttiilien säädön tekee vartissa se kannattaa muistaa, kardaani kannattaa napsaa ulos kun vaihtaa takanakin niin saa samalla voideltua boorit, öljyn suodatin on öljypohjassa sisällä ette se teettää vähän työtä kun siinä on 20 ruuvia mutta suodatin onkin 15 tkm välein vaan vaihto

Konehan ei siis ole laiskanpulska vaan tappiin viritetty ilmajäähdytteinen kaksiventtiilinen kierroskone, 950 cc ja 70 hp


Heinäkuu 05, 2016, 11:32:41 ap
Vastaus #4

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3685
  • Mamu
Joo,850 ei ainakaan ollut vääntävä jytkepyörä,kyllä se kierrättämistä pyyteli...

Heinäkuu 05, 2016, 15:57:53 ip
Vastaus #5

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 5558
  • MC Debit
Nojoo, ei kai se mikään traktori ole, laiskanpulskeakin ehkä vain noihin Hondiini verrattuna, joissa litratehot pitkälle toista sataa  ;) Jytkettä ja jytinää joka tapauksessa, kuulostaa hyvältä.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 06, 2016, 01:05:39 ap
Vastaus #6

Jorma Mitro

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 700
  • BMW X4 2020
Tutullani on myynnissä punainen Nevada Classic 2006 hp. 4900€. Jos tällainen kiinnostaa minulta saa myyjän yhteystiedot.

Elokuu 08, 2016, 23:30:37 ip
Vastaus #7

arvo.joutsenvirta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 770
Täältä Kari sulle hyvä Guzzi 0405205377 sano Pokulta terveisiä

Elokuu 09, 2016, 14:12:44 ip
Vastaus #8

antero mäkelä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 83
Minulla oli Guzzi-kuumetta 30 vuotta, viime vuodet ihan sietämätön.
Kuumeen paransi Le Mans III, jonka ostin 27.7.-16.