Kirjoittaja Aihe: Pohjoismainen Classic kokous 2016  (Luettu 2983 kertaa)

Marraskuu 01, 2016, 14:08:56 ip
Luettu 2983 kertaa

Timo Talja

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 268
Nähtävästi on ollut taas se pohjoismaiden Classic-kokous.

http://svkmk.com/kutsut2016/Classic_NMC_2016.pdf

Tein pikaisen konekäännöksen pöytäkirjasta että pääsee nuuskimaan uusia mahdollisia sääntömuutoksia yms.

Eli tuo käännös on epävirallinen, kankea, yms. mutta jospa siitä saisi edes jotain selvää...

==========  konekäännös pöytäkirjasta. =========

NMC Helsinki 2016
Sivu  1 af 19


Classic RR

Kokouksen pöytäkirja.
osallistujat:
Sören Holm, Tor-Henning Molstad, Sven Erik Johansen, Pentti Elo, Björn
Nordensten, Per Holmström
1. Avaus
2. valinta puheenjohtaja; Pentti Elo toivotti kaikki valtuutetut tervetulleiksi.
3. sihteeri; per Holmström
4. Lyhyt kaikkien edustajien esittely
5. Minuutin Pohjoismaiden Meeting 2015
Pöytäkirja tarkistettiin ja hyväksyttiin.
6. Pyöreä pöytä

Yhteenvetona on 2016 kausi

20-22 / 5 Botniaring
Järj Ku ma mo. Hyvin järjestetty ja hyvä sää.
Lukumäärä kuskeja; 150 kuskia. Käytetty lyhyttä rataa osallistujien lukumäärän takia
. Kiitos kuskien määrän ; tapahtuma pidetään 2017.
Positiivinen taloudellinen tulos.

10-12 / 6 Våler
Tapahtumassa pääasiassa ajaa kuivalla radalla ja mukava sää. Uusi
luokka; Klassinen Superbike, oli 24 kuskia kilpailemassa. Taloudellinen tulos oli
tyydyttävä ja määrä kuskien oli 210.

1-3 / 7 Anderstorp
Ainoa FIM Eurooppa kilpailu Pohjoismaissa tänä vuonna. Sateinen ja tuulinen. Siellä
oli jossain määrin epävarmaa, mitä sääntöjä  koskee kun
järjestetään FIM Eurooppa kilpailu. Tämä on määriteltävä seuraavan kerran.
Täydentäviä sääntöjä on oikein, selkeästi mikä on voimassa kun
osallistuu FIM Eurooppa mestaruuteen ja miten pisteet pitäisi olla
laskettu. Lisäksi, että täydentäviä sääntöjä on noudatettava.
Määrä kuskien oli 210.

5-7 / 8 Linköping
Uusi järjestäjä; MCHK-kilpa sijasta LMS. Sää oli hyvä ja
määrä katsojan olivat noin 3000 koko viikonlopun.
lämmön yhdistelmä Formula F1 ja Classic Superbike jaettiin takia
turvallisuussyistä. Määrä kuskien oli 238, joka ajoi 284 moottoripyörää.
Ei ambulanssia käytetty viikonloppuna, joka oli valtava
parannus viime vuoteen verrattuna.

26-28 / 8 Gelleråsen
Melko hyvä määrä katsojia, kuskeja ja kohtuullinen sää. Muutama kaatuu
joista yksi vakavampia kuin normaalisti. Kuski on toipunut. Se
pakotti meidät uudelleenjärjestelyyn siten, että yksi luokka on käyttää sekä niiden lämmittää päälle
Sunnuntai.
Määrä kuskit oli 179, joka ajoi 225 moottoripyörää.

Jyllandsringen
Johtuen siitä, että pohjoismainen kokous FIM Euroopassa mestaruuden annettiin
Anderstorp ja että taloudellinen tulos vuonna 2015 pakotti promoottori on
peruuttaa, johti että kokous peruttiin. Kokous pidettiin
kuten SM yhdessä nykyajan luokkiin.

7. Kilpailu kalenteri 2017
19-21 / 5 Botnia ring NO, NC
9-11 / 6 Våler NO, NC
1-3 / 7 Anderstorp EI Ei pvm tiedossa
4-6 / 8 Linköping NO
25-27 / 8 Gelleråsen NO, NC
12-13 / 9 Djursland rengas tai Jyllandsringen NO, NC vahvistavan
Marraskuuta 30. viimeisimpien.

Päätös: Race kalenteri 2017 mukaan listalle yllä.
Lukumäärä kilpailuista järjestetään samassa maassa yhdessä vuodessa pitäisi olla
rajoitettu kolmeen. Tämä on voimassa NO ja NC.

8. Ehdotukset maista
9.1 Ruotsista
Aihe: muutos luokan 2 2 tahti moottoripyörien
Ehdotus teksti: Salli 2-tahdit 1968 enintään 1972, jonka suurin tilavuus 125
cc luokassa 2.

Kelpoisuussääntöjä ehdotetaan muuttaa seuraavalla tekstillä (kursiivilla)

3.1. Tyyppi ja ikä: Kone on oltava kilpailutyyppisen ja noudattaa koneiden
määräajan kuluessa (katso §1.0). Kone on pitänyt saatavilla Euroopan
markkinoille ennen tai sen aikana 1967 kausi 2-iskua ja 1972 4-iskua.
Koneen jälkeen valmistetuissa nämä määräajat ovat myös kelpoisia, jos ei muutosta tai
päivittäminen on tehty. Jos järjestäjä kokouksen osalta se hyödyllistä, The
sodanjälkeinen luokka voidaan jakaa periodissa 1 (valmistettu joulukuun 31. 1963) ja
jakson 2 (tuotettu 1. tammikuuta 1964 vuoteen 1967 tai 1972 edellä kuvatulla tavalla).
Koneet 50 ccm sylinterin tilavuus on pitänyt saatavilla Euroopan
markkinoille ennen tai sen aikana 1972 kausi riippumatta 2- tai 4-tahti. Luokan 5 (500
CCM) vain 4-tahti koneet ovat oikeutettuja.

Luokan 2; 2 tahdit, jotka ovat olleet saatavilla Euroopan markkinoilla 1968
ja mukaan lukien 1972 kauden ja enintään moottorin iskutilavuus on 125 cc
ovat sallittuja.

Syy: Kun nykyisiä sääntöjä ei ole luokka, jossa näitä historiallisia mielenkiintoisia
moottoripyöriä voisivat osallistua. Rajoitus 125 cc on historiallinen oikea ja tahtoa
tasoittaa etuja nämä moottoripyörät ovat verrattuna nykyiseen sykliä
luokka.
Päätös: Ehdotukset mukaan edellä hyväksyttiin lisäksi, että vain rumpu
jarrut ovat sallittuja. Voimassa 2017 kausi.

Aihe: Muutos kelpoisuussäännöt Formula 1 80-87
Ehdotuksen teksti: Ehdotus on voimassa luokan Formula 1 80-87.
Salli moottoripyöriä enintään 1985 vuotta malli on vapaa iskutilavuus.
Tämä pätee myös pieni sarja moottoripyöriä, jotka käyttävät moottorit mukaan tähän
aikaikkuna. Esim. Moto Martin Harris, ISR, BIMOTA, Bakker.
Moottorit, jotka on valmistettu vuoden 1985 jälkeen, mutta ovat samanlaisia, ovat myös oikeutettuja.

Tarkoitus
Nimi luokka on 80-87, mutta useimmat moottoripyörät ovat viimeisen kahden vuoden aikana.
Ehdotuksen tekevät vanhemmat moottoripyörää enemmän yhteensopivia ja siten lisätä kiinnostusta
luokka.
Asettamalla aikaraja vuoteen 1985 myöhemmin moottoripyörää 1000 tai 1100 cc kapasiteetti eivät
voida olla lisääntynyt iskutilavuus.
Päätös: Hylätty huomautus aloittaa keskustelun, jos siellä on oltava
muuttua sen 1000 cc jopa 85 ja max 750 cc varten 85-87 moottoripyörää.
Aihe: täydentäminen Nordic Championship

Ehdotus teksti: Ehdotan, että Nordic Championship tulisi sisältää kaikki tapahtumat pohjoismaiden klassinen
kalenteri.
Nykyään vain yksi tapahtuma maata kohden sisältyy mestaruuden. Uskon, että tekee
vaikeampi meille saada kaikki kuljettajat kiinnostunut kaikissa tapahtumissa. Saada isompi osallistumista
numeroa kaikissa kilpa tapahtumia mielestäni tulisi joka tapauksessa olla osa championshp.
Tämä tarkoittaa sitä, että ehdotan poistoon Nordic cup samoin.
Ystävällisistä käsiteltäväksi.
Päätös: ehdotus hylätään. Nykyinen sopimus saada aivohalvaus
kilpailussa Pohjoismaiden mestaruus kussakin maassa on hyvä tapa varmistaa
että lähdöissä jotka on yhdistetty hieman vaivaa osallistua tahdon
on tarpeeksi osallistujia hengissä.

Aihe: Muutos kelpoisuussäännöt paraati luokan 2
Ehdotuksen teksti: ehdotetut muutokset luvussa 2 on kirjoitettu kursiivilla ja / tai overstriked
2.1. Tyyppi ja ikä: Osallistuvien koneiden on oltava kilpailutyyppisen (katso kohta 1.0), noudattaa
sen aikataulun kone kuuluu ja olla uudempi kuin 1983 malli.
koneet enintään 1998 vuotta "malli on sallittua. Ratojen tapaamisia myös
tehtaan Racers ja tuotanto Racers liikkuvan 15 vuotta ikää ja koneita,
täyttää luokan 7C "Formula 80-87" ja Super Mono koneet ovat sallittuja
Tehtaan Racers ja tuotanto Racers liikkuvan 15 vuoden ikäraja on sallittu

Ratojen kokouksissa Super Mono koneet ovat sallittuja. Ajajan tulee olla jäsen
MCHK-Racing.
Sillä paraati, koneet jaetaan Parade 1 (todellinen kilpailija ja yksinomainen ja
erinomaiset koneet) tai paraati 2 (tavallinen ja muunnetut tavalliset koneet).
kategoria Parade 1 tai Parade 2 on mainittava syklin lupahakemuksen. varten
soitimella, koneet on valmisteltava huolellisesti ja noudattavat § 1.0.
2.2. 2 rekisteröintitodistuksen (tunnetaan myös nimellä "Kone id kortti"): ottaa osaa
paraatissa tapahtuma rekisteröintitodistus vaaditaan. Rekisteröintitodistus on myös
tarvitaan kuljettajat muissa Pohjoismaissa. Jos rekisteröinti todistus
voidaan esittää, kone ei saa osallistua paraatiin.
Ei rekisteröinti sertifiointi tarvitaan radalla kokouksissa.
2.4. ETUHAARUKAN: etuhaarukan eivät saa olla uudempia tyyppiä tai rakennussuunnittelu kuin
käytetyt määräajassa. Suurin sallittu halkaisija haarukan pilarien 35 mm.
Koneissa alunperin varustettu halkaisijaltaan suurempi pylväineen, tämä on
osoittautui.
2.5. Ohjaus: tyyppi ohjaustanko on ilmainen. Machines kuluessa ajan 1, 2 ja 3 (1948-
1972-1983) oltava sankakiinnitteiset ohjaustankoon.
2.6. Pyörät: Pyörien eivät saa olla uudempia tyyppiä tai rakentamisen kuin käytetty
vuosina. Vanteet on valmistettu alumiinista ja olla valanced tai ei-valanced
tyyppi
2.8. Renkaat, sisärenkaat: Koot on niin lähellä vakiokokoja kauden aikana
mahdollista. Renkaiden tulee olla hyvässä kunnossa. Kierteitetyt renkaiden on oltava vähintään 2,5 mm
kierteen syvyys. Venttiilin tulee olla lyhyt malli. Metalli korkki tiiviste on käytettävä.
Sileät renkaat eivät ole sallittuja.
2.10. Tank, istuin ja tasoitus: on oltava tyyppiä ja mallia, jota käytettiin sisällä
ajan. Laite ei tarvitse varustaa tuulisuojan, mutta on tässä tapauksessa olla
varustettu etulokasuojan. Polttoainesäiliö alumiinista tai muovista tulee sisältää vaahto tyyppi tulipalo
hidastavan materiaalin.
2.14. * Öljy saalis säiliö: aukot moottorin / vaihteisto on reitittää saalis säiliöitä
joiden kapasiteetti on vähintään 0,5 litraa. Katso myös § 1.12.

Päätös: Ehdotukset mukaan edellä hyväksytyn

Aihe: Aikataulun tarkastukset yhdenmukaisuudesta kelpoisuussääntöjä
Ehdotus teksti:
Johtuen liian yleinen rikkomukset kelpoisuussääntöihin aikataulun ohjelma
tarkastusten järjestämistä.
Ehdotuksen on oltava tarkastuksia yhdestä tai kahdesta luokissa kaikissa roduissa kokouksessa, ovat
sisältyvät Nordic mestaruuden. Tarkastus tehdään kansallisten
tekninen komitea läänin osalta.
Ehdotus sisältää että luokkia, jotka tarkastetaan on ajoitettu NMC
ja että mitä luokkia, jotka on tarkastettava kunkin rodun pidetään salassa.
Jos moottoripyörä ei noudata sääntöjä, huomautukset on kirjattu
henkilöllisyyspapereita ja viat on kiinnitettävä seuraavaan kisaan tapahtumaan.
Päätös: Ehdotukset mukaan edellä hyväksyttiin seuraavin huomautukset:
Nordic tekninen komitea osallistuu tarkistaa. Päätös
mitä luokkia, että on tarkistettava tehdään ennen kokousta.
vastuussa tästä on kone komitea maassa, jossa
kokous pidetään.

Aihe: Muutos kelpoisuussäännöt luokan 8; sivuvaunut
Ehdotus teksti: On olemassa kolme ehdotetut muutokset luokassa 8; sivuvaunut. Ehdotetut muutokset ovat
kirjoitettu kursiivilla ja / tai overstriked. Ne olisi käsiteltävä yksi kerrallaan.
Ehdotus 1
Jos haluat muuttaa sääntöjä käyttö renkaan lämmittimien luokan 8C ja D
4.8. Renkaat, sisärenkaat: Class 8A ja 8B Kierteinen renkaita käytetään ja on
kierteet vähintään 1 mm syviä. Sileät renkaat, sileät renkaat leikattu kierteet tai sateen renkaat
ei sallittu. Renkaan lämmittimet ovat kiellettyjä. Ilmaventtiili lyhyiden tyyppiä suositellaan.
Valve caps tulee olla metallia ja varustettu tiiviste.
Luokan 8C ja 8D Slick renkaat, sileät renkaat leikattu kierteet ja sateen renkaat ovat sallittuja.
Renkaan lämmittimet ovat sallittuja kielletty. Ilmaventtiili lyhyiden tyyppiä suositellaan. Venttiili
caps tulee olla metallia ja varustettu tiiviste.
Tarkoitus
Yhdenmukaistaa sääntöjä, mitä on ollut ja on edelleen voimassa sivuvaunu kilpa FIM tasolla.
Kumpikaan for Sidecar MM ja Sidecar F2 Maailman Trophy (mukaan
FIM asetus 2016) on renkaan lämmittimien sallittuja.
Päätös: Hyväksytty
Ehdotus 2
Ehdotus on poistaa vaatimus, jonka mukaan moottori on täytynyt
ajoi kauden aikana leikkaus vuosi luokkaa muurahaisesta käyttää vain
valmistusvuosi arviointia varten kelpoisuussääntöjä.
4.1. Tyyppi ja ikä: Kone on oltava kilpailutyyppisen kanssa puoli autolla.
ulkonäkö ja rakenne on muistuttavat sovellettavan määräajan kuluessa. Replica koneet
ovat sallittuja.
Class 8A, -1972: Rengaskoko edessä ja takana 16 "tai suurempi halkaisija enintään vanteen
leveys VM4 ja tyypillinen ulkonäkö ajanjaksolle (Slicks tai käsinleikattu liukas ei
sallittu). Moottoreille sallittu 2-tahti 500cc max 31 / 12-1972 ja 4-
aivohalvaus 750cc max 31 / 12-1972. Moottoreiden on oltava kilpaili sivuvaunu
road racing ennen tai sen aikana kilpailukaudella 1972. Koneessa on oltava front exit
sivuvaunu. .

Class 8B, -1972: Rengaskoko edessä ja takana 10 ", 12" tai 13 "halkaisija mahdollisimman
kosketuspinta maahan 140mm tai leveys 5,5 tuumaa kontakti pinnan (lautoista tai esineistä
käsinleikattu liukas kielletty).
Moottoreille sallittu 2-tahti 750cc max 31 / 12-1972 ja 4-tahti max
1000cc 31 / 12-1972. Sisäinen tuning moottorin sallittu. Moottoreissa on oltava
on kilpaili sivuvaunu road racing ennen tai sen aikana kilpa kausi 1972 Kone
oltava edestä exit sivuvaunu.

Class 8C, -1979: Rengaskoko enintään 13 "tyyppiä ja mallia vuosina.
Vanteen leveys enintään 10 "takana / 8" sivulta ja edestä. Moottorit, jotka on sallittu 2-tahti
max
750cc ja nelitahtinen max 1300cc 31 / 12-1979. Moottorien on pitänyt
kilpaili sivuvaunu road racing ennen tai sen aikana kilpailukaudella 1979. Laite voisi
on joko etu- tai takaluukku sivuvaunu.

Class 8D, -1987: Rengaskoko enintään 13 "tyyppiä ja mallia vuosina.
Vanteen leveys enintään 10 "takana / 8" sivulta ja edestä. Moottorit, jotka on sallittu 2-tahti
max 750cc ja nelitahtinen max 1300cc 31 / 12-1987. Moottoreissa on oltava
on kilpaili sivuvaunu road racing ennen tai sen aikana kilpa kausi 1987 Kone
oltava takaluukku sivuvaunu.

Tarkoitus
Yksinkertaistaakseen arvioinnin noudattamisesta kelpoisuussääntöjä.

Päätös. Hylätty. Sama tulkinta yksin koneisiin; Moottorin pitäisi olla
pystynyt rodun ajassa.

Ehdotus 3
Ehdotus on muuttaa ylempään iskutilavuus luokassa 8B 1300 cc.
Class 8B, -1972: Rengaskoko edessä ja takana 10 ", 12" tai 13 "halkaisija mahdollisimman
kosketuspinta maahan 140mm tai leveys 5,5 tuumaa kontakti pinnan (lautoista tai esineistä
käsinleikattu liukas kielletty).
Moottoreille sallittu 2-tahti 750cc max 31 / 12-1972 ja 4-tahti max
1000 1300cc 31 / 12-1972. Sisäinen tuning moottorin sallittu. Moottorien on
on kilpaili sivuvaunu road racing ennen tai sen aikana kilpa kausi 1972
Koneen on oltava etuosa exit sivuvaunu.

Tarkoitus
Yhdenmukaistaa sääntöjä kanssa käyttämä FIM Europe, CRMC ja Belgiassa.


Päätös: Hylätty. Kaikkiaan näkökulmasta emme näe hyötyä
vaihtamisen eligebility sääntöjä.

Asia: Ehdotus muutoksia Classic Superbike asetusten


Ehdotus teksti:
Ehdotukset muutoksia Classic Superbike asetukset kirjoitetaan
asetusten alla. Uusi teksti näkyy sinisellä, teksti poistetaan näytetään
punainen väri on läpitulolta.

Selitys ehdotuksista:

4 Työn aikana olevien asetusten Lars Isaksson at Öhlins kysyttiin
ajan etuhaarukat ja jousitus yksiköitä. Hän selitti, että parannus
vuosittain ei ollut merkittävä. Sentähden se on hyvä idea rajoittaa kelpoisten etuhaarukat
pre radial asennus callipers vaikka tämä muutos suunnittelu otettiin käyttöön
jälkeen katkaista luokan. Tällä tavoin on helppo erottaa toisistaan, mikä on
sallittu ja ei.

Päätös: Hylätty

11 Tämä on vain oikaisu tekstiin

Päätös: Hyväksytty

12 Kun Superbike otettiin käyttöön vuonna 1988, rekisterikilvet olivat punaiset. Tämä oli
myöhemmin muuttui valkoiseksi. Ollakseen historiallisesti oikein, meidän pitäisi muuttuu mustasta
punainen. Musta on alunperin värin 125.

Päätös. Hylätty: voitaisiin muuttaa myöhemmin, jos tarvetta ajaa yhdessä Formula
1. muuttuu.

13 Vuodesta 1988 kautta 1992 annettiin pienin yli koko mäntiä. Sen vuoksi,
kaikki kilpa kit männät päässä japanilaiset valmistajat (4 sylinteri moottoripyörää) olivat
toimitetaan koko, joka teki sylinteritilaan hieman yli 750 ccm. Ei mikään muu
kilpa kit mäntä kokoja tehtiin tänä aikana. Tämä muutettiin 1993
lähtien. Kilpa kit männät nyt antoi sylinteritilavuus alapuolella 750 ccm, vain
kuten. standardi mäntä tien menossa koneeseen.
Sillä Triumph T595 / 955i ei ole asetettu sylinterin äänenvoimakkuuden raja. Tämän täytyy olla
korjattu.

Päätös: Hyväksytty kanssa huomautuksen, että Triumph saavat käyttää std overbore
männät.

16 Kaasutin / kaasuläppäkammio koko on aina ollut rajoituksia Superbike. Sisään
Alussa vakioväline ja koko tien menossa kone täytyi olla
käyttää. Myöhemmin valmistajat voisivat olla suurempi koko ja eri toiminta-
välineet tyyppihyväksytty, mutta ei vaihtaa kaasuttimet ja injektio. 41mm
Keihin flatslide kaasuttimet oli siten homologoitu useimmat Japani
valmistajille. Meidän pitäisi soveltaa tätä samaa periaatetta polttoaineen ruiskutetaan moottoripyörää ja
salli vain minkäänlaista polttoaineen ruiskutus.

Päätös: Hyväksytty kanssa huomautus, että "ja hyväksytty" ilmauksella "käytetty".



Lisäys Classic Superbike asetuksen
Joitakin muutoksia ehdotetaan listaus moottoripyöriä ja niiden laillisuus

Päätös: Hyväksytty; kanssa huomautuksen; "Mutta ulkoasua pyörä on kuin 1998
malli (viite §11) "ja" F "Honda VTR1000 on poistettava.


Tekniset määräykset CLASSIC SUPERBIKE
Hyväksytty NMC 10.10.2015
Yleistä:
Nämä määräykset perustuvat FIM Superbike asetukset vuosilta 1988 -
1998.
Lisäksi superpyöriin se myös saa käyttää Supersport moottoripyörää (Se 13 § ja
16 §). Tulevaisuudessa, kun osallistuminen luokasta tulee riittävän suuri, nämä 2
luokat jaetaan 600 ccm 4-sylinterinen moottoripyörää ja 750 CCM 2-sylinterinen
moottoripyörää. Ennen mahdollista jakautumassa 2 luokkaa, ei tule erityisiä rajoituksia
Supersport moottoripyörää, mutta kun jako on tapahtunut, tulee olemaan
kehittyneillä yksityiskohtainen Supersport määräykset perustuu todelliseen Supersport
määräyksiä tämän ajan. (Katso §1). Tämä on tiukempi kuin
Superbike asetuksia ja tahdosta muun muassa vaativat standardin runko,
swing arm, pyörät, etuhaarukan, jarrusatulat, kaasuttimet ja ilmanotto ruutuun.
1. Tyyppi ja ikä: Luokka on avoin pyöriä, joita käytettiin tai
voitaisiin käyttää FIM Superbike ja Supersport luokissa vuosilta 1988
vuoteen 1998.
Nämä ovat pyörät, jotka perustuvat tieltä koneita, jotka homologoituja tai
voitu tyyppihyväksyttyjä Superbike tai Supersport kilpa.
Vuosina se oli antanut luvan Skandinaviassa käyttää Triumph T595 / 955i,
vaikka se on 955 ccm sylinteritilavuus ja suurempi kuin 3-sylinterinen
koneet 900 ccm. Tämä lupa jatketaan Classic Superbike.
Kun valmistautuu moottoripyörää käytettäväksi tässä luokassa, vain osia ja laitteita, jotka olivat
käytettävissä määräajan puitteissa on käytettävä. Sovelletaan seuraavaa:
2. Ajoneuvon lisenssi: Ajoneuvo on luvanvaraista kilpa ja
paraati.
Jotkut omistajat moottoripyörää, jotka ovat oikeutettuja tähän luokkaan voi olla pyörä lupa tai
myöntämän vastaavan niiden kansallisen liiton nykyaikaisen kilpa kuitenkin tulee
klassinen auto tarvitaan lupa osallistua Classic Racing tapahtumia.
3. Runko ja takahaarukka: Alkuperäinen runko on käytettävä.
Vahvikkeet / putket voidaan lisätä, mutta ei ole poistettu. Takahaarukka voidaan muuttaa
tai korvata, mutta tyyppi kääntövarren, yhden tai kahden, on alunperin
toimitetaan pyörä.
4. ETUHAARUKAN: ETUHAARUKAN on ilmainen sisällä ikäraja.
Kaikki haarukat joka on tavanomainen asennus jarrusatuloiden katsotaan olla
Sama toiminnallisuus ja siksi oikeutettuja, niiden on oltava ajassa
vaikka ne voivat olla uudempi kuin määräpäivä luokan. Haarukoita radial
paksuus asennus eivät ole sallittuja. Myöskään haarukat muuntaa radial asennus.

5. Ohjaus Pelti: Ohjauksen pellin säätö sähköisesti
ei ole sallittua

6. Ohjaus: Viitataan markkaa teknisiä määräyksiä.
7. Pyörät: Pyörät on oltava tyypillistä kaudeksi. Kaikki osat
pyörän, joka kuljettaa kuorma on metallimateriaalista.
8. Jarrut: ei voi olla myöhemmin tyyppiä tai suunnittelua kuin käytetty
vuosina. Jarrulevyt on oltava rautamateriaalin. Jarrusatulat on oltava tyyppiä
joka oli käytettävissä kyseisen määräajan kuluessa. Radial asennettu jarrusatulat eivät ole sallittuja.
9. Renkaat: Slick ja sade renkaat ovat sallittuja. Venttiilin pitää olla
valmistettu metallista ja lyhyt malli. Venttiilihattu olla metallia ja varustettu
tiiviste.
10. takajousitus: Alkuperäinen sidostyypistä on säilytettävä,
mutta linkki suhdetta voidaan muuttaa.
Jousitus yksikkö on ilmainen sisällä tyyppejä, joita käytettiin vuosina.
Eri ripustusyksiköt aikana käyttämä ja myöhemmin, ilman
suuria muutoksia,
katsotaan olevan samat toiminnot ja ne ovat näin ollen sallittuja.
Öhlins kirjoita TTX36 tai vastaava pellit eivät ole sallittuja.
11. Tank, istuin ja tasoitus: Onko alkaen ulkonäkö näkökulmasta
näkymä sovitettava aika ja. Täytyy muistuttavat alkuperäiset ja
tehdä tyyppi / malli pyörän tunnistettavissa.
12. Rekisterikilven: For suunnittelu, viitataan yleisiin
teknisiä määräyksiä. Värit on:
Superbike - Musta pohja (RAL koodi 9005) Punainen pohja (RAL koodi 3020), jossa valkoinen
numerot (RAL koodi 9010) Supersport - valkoinen pohja (RAL koodi 9010) sininen
numerot (RAL koodi 5010).
13. Moottori: Moottorin lohko, sylinterin ja sylinterin kansi on niin perin toimitettiin
pyörä, vaan sitä voidaan muunnella, jos ulkonäkö ei ole muuttunut.
Kuitenkin moottori osia uudempi pyörä, joka on myös hyväksytty luokan voi
voidaan käyttää, edellyttäen, että ulkonäkö ei muutu.
Kytkin ja vaikuttaminen järjestelmä on vapaa.
Tämä luokka on avoinna 4-tahti moottoripyöriin vain.
Superbike
4-sylinterinen moottoripyörää voi olla sylinterin tilavuus 600-750 CCM
3 sylinterinen moottoripyörää voi olla sylinterin tilavuus 600-900 CCM
2 sylinterinen moottoripyörää voi olla sylinterin tilavuus 750-1000 CCM
Supersport
4-sylinterinen moottoripyörää voi olla sylinterin tilavuus 400-600 CCM
2 sylinterinen moottoripyörää voi olla sylinterin tilavuus 600-750 CCM
Aivohalvaus ei voi muuttaa.
Boring sopimaan koko männät, jotka ylittävät sylinteritilaan raja ei ole sallittua,
paitsi jos valmistajan alkuperäisen kilpa mäntiä käytetään ja nämä ovat vain
tuotettu ylikoko. Triumph T595 / 955i oltava männät samassa ulottuvuus
koska kun se oli uusi tehtaalta.
14. Öljyn letkut, poistoruuvit ja täyttö tulpat: Öljy pistokkeet tai pultteja, jotka voivat aiheuttaa öljyn
vuoto ellei löystymisen on oltava lukot lanka tai lukituskielekkeillä. lukitus
on vasten kiinteää osaa pyörä (ei pakoputkeen tai muun irtaimen tai
tärinä altis osa). Lukituslankaa on ruostumatonta hehkutettu lanka 0,7 mm
vähimmäispaksuus. Kuparilanka on kielletty. Ulkoiset paineistettu letkujen on oltava
panssaroitu ja ovat kierteitetyt turvattu varusteet. Jubilee leikkeet ovat kiellettyjä tällaisille
letkuja. Öljyn suodattimet on varustettava juhlavuosi leike, joka on kiinnitetty lukitus- langan
kiinteä piste.
15. Vents: tuulettamalla kampikammion, vaihteisto ja polttoainesäiliö on varustettava
sopiva saalis säiliö vuotojen ehkäisemiseksi. Pienin tilavuus 0,5 l.
16. kaasuttimet / Injection: kaasuttimet / kaasuläpän talot tulevat kuin alkuperäisessä
pyörä. Sillä nelisylinterinen koneita kaasuttimet voidaan muuttaa muuta kanssa
suurin halkaisija 41 mm, joka oli käytettävissä ajanjakson aikana. Kahdelle
sylinteri moottoripyörää injektio, käytettävät laitteet uudemmissa koneissa samasta
valmistaja ja hyväksytty Superbike laitetta, joka oli saatavilla
kyseiseltä valmistajalta, ajassa, on sallittua.
17. Sytytysjärjestelmä: Ei rajoituksia sytytysjärjestelmä. Pyörä on oltava
varustettu sytytyksen katkaisinta helposti ohjaustangossa.
18. Vaihdelaatikko: Enintään 6 vaihdetta sallittu.
19. Voimansiirto: Ketjun clip on oltava lukot lanka tai vastaavalla
turvattu.
20. Pakokaasujärjestelmä ja äänenvaimennin: Ei ole mitään rajoituksia pakoputkistoon,
paitsi että se on varustettu äänenvaimennin tyydyttää melua rajoituksia.
Äänenvaimennin voidaan lopettaa taakse takapyörän tarvittaessa täyttää melua
rajoitukset.
21. Instruments, kahvat ja vivut: Ei rajoituksia mittarien kunhan
ovat tyypillisiä kaudeksi. Kahvat ja vivut on täytettävä yleisten teknisten
määräyksiä. Kaasukahva on palattava suljettuun asentoon, kun se vapautetaan.
22. Sähköiset järjestelmät: ABS ei ole sallittua. Valvontajärjestelmä pyörän hissi ei ole
sallittu. Käynnistää ohjausjärjestelmä ei ole sallittua. Tiedonkeruu ei ole sallittua.
Nopea siirtymät ovat sallittuja.
Elektroniset järjestelmät eivät kuvattu kelpoisia eivät ole sallittuja, jos ei kuitattu
tekninen komitea ja kirjoitetaan ajoneuvovero
Yleisesti: Pyörä on valmisteltava kilpa.
Tämän sääntöihin on liite, jossa todetaan useita pyöriä, jotka ovat sallittuja ja
kiellettyjä. Mahdolliset muutokset Tämän lisäyksen päättää Nordic teknisen
komitea.

Lisäys Classic Superbike asetuksen 10.10.2015
Listaus suuntaviivoja ja esimerkkejä moottoripyöriä ja niiden laillisuus. Pyörät ole luettelossa
tulee olemaan
arvioitava erikseen ottamalla yhteyttä tekninen komitea. Pyörät valmistettu
ennallaan 1998
ja myöhemmin myös oikeutettu.
Aprilia
Aprilia RSV Mille sallitaan
Aprilia RSV Mille ja RSV Mille R 1998 - 2003 on sallittu, mutta ulkoasua pyörä
on kuin 1998 malli (viite 11 §)
RSV Mille SP ei ole sallittua.
BIMOTA
BIMOTA YB4 on sallittu.
YB4 EI on sallittu.
Ducati
851 ja 888 on sallittu
916 on sallittu
996 on sallittu

Testa stretta moottori ei ole sallittua (996R)
Honda
VFR750 F RC24 ja VFR750 F RC36 on sallittu
VFR750 R RC30 on sallittu
RC45 on sallittu
VTR1000F SC36 on sallittu
VTR1000 SP RC51 ei ole sallittu
Kawasaki
GPX 750 on sallittu
ZXR750 H1 ja ZXR750 H2 on sallittu
ZXR750 J1 ja ZXR750 J2 on sallittu
ZXR750 R K1 ja ZXR750 R K2 on sallittua
ZXR750 L1, ZXR750 L2 ja ZXR750 L3 on sallittu
ZXR750 R M1 ja ZXR750 R M2 on sallittua
ZX7 R ja ZX7 RR sallitaan
Suzuki
GSXR 750 J 1988 on sallittua
GSXR 750 K 1989 on sallittua
GSXR 750R 1989 on sallittu
GSXR 750 L 1990 sallitaan
GSXR 750 M 1991 on sallittua
GSXR 750 N 1992 on sallittu
GSXR 750 WN 1992 on sallittu
GSXR 750 WP 1993 on sallittua
GSXR 750 WR 1994 on sallittua
GSXR 750 SPR 1994-1995 on sallittua
GSXR 750 WS 1995 on sallittua
GSXR 750 T 1996 on sallittua
GSXR 750 V 1997 on sallittu
GSXR 750 W 1998 on sallittua
GSXR 750 X 1999 sallitaan
GSXR 750 Y 2000 ei ole sallittua
TL 1000 S on sallittu
voitto
Triumph T595 / 955i, 1997-2001, on sallittua
Triumph 955i 2002 ei ole sallittua
Yamaha
FZR 750 R OW01 on sallittu
YZF 750 R ja YZF750 SP on sallittu
YZF750 R7 OW02 ei ole sallittu
Päätös: Hyväksytty;

Aihe: Yleinen Ehdotukset


Ehdotus teksti:
Kelpoisuus pyöriä Classic Superbike
Olemme kokeneet moottoripyörää kilpailee Classic Superbike että on ulkopuolella Classic
Superbike määräykset, mutta ehkä ei kilpailla kansallisissa kilpailuissa kauden aikana.
Ehdotus on seurata nämä pyörät, kuvata niitä yksityiskohtaisesti kone kortti, ja anna heidän
kilpailla poikkeuksina.
Päätös: Hylätty. Pyörät on noudatettava sääntöjä luokan.

Paloturvalliset materiaalia polttoainesäiliöitä
Tänä vuonna Suomessa tuli esille ongelma tulta hidastavan materiaalin bensiinin säiliöt. Välttää
kiistat tästä tulevaisuudessa, ehdotus on lisätä kohtaan noin palamattomat
materiaalia yleiseen klassinen teknisiä määräyksiä:

Polttoainesäiliöitä valmistettu alumiinista tai teräksestä, ei vaadita palamattomat
materiaalia. Jos pyörä on muunnettu tie menee koneeseen ja on varustettu sen alkuperäisen säiliön
ei vaadita tulta hidastavan materiaalin vaikka säiliö voi olla muita
materiaali kuin alumiini tai teräs. Muut polttoainesäiliöt on täytettävä tulta hidastavan materiaalin.

PS. Vanhemmat kilpapyörillä on sisäseinät polttoainesäiliössä ja voi vain osittain täyttää tulella
hidastavan materiaalin.
Päätös; Ei meille tehdä päätöstä; ohjataan FIM

Täydentävät määräykset ja niiden arvo
Tällä perinteisen hiihdossa Anderstorpissa tänä vuonna, täydentävän asetusta ei seuraa
järjestäjät. Järjestäjät eivät saa tehdä tai saada hyväksytyksi, säännöissä että ne
ei aio noudattaa tai ei pysty seuraamaan. Nämä määräykset ei ole arvoa.
Käsiteltävä huomautuksia rodun erillisissä osa tätä asiakirjaa.


Aihe: Avoin keskustelu (kaikki luokat)

Ehdotus teksti: Suomen ehdotukset, Nordic kokous 2016

1. Etanolipolttoaine E85
-allowed FIM, joten kansainvälisissä kilpailuissa se on jo sallittu
-ympäristössä ystävällinen polttoaine, olisi sallittava kaikissa kilpailussa organisaatiot kuten klassinen
kilpa,
ja tämä olisi selvästi merkintä sääntökirjassa
-concerns kaikki luokat

Päätös: Hyväksytty

2. Kelluva levyjarru roottorit unohdetuilla Era, 7A ja 7B-Nordic sääntöjen mukaan vain ISR
levyjä (oli siellä kelluva ISR roottori ennen loppua 1979?)
-On kuitenkin vähintään Lockheed (jopa ennen -72), Zanzani ja Suzuki kelluva roottori
käytettävissä ennen vuoden 1979 lopulla

Päätös: Hylätty, mutta se on otettava ylös NMC 2017. Ehdotuksen on oltava
hyvä kattavuus jokaisen suunniteltu yhdistelmän sekä selvitys, jos se hyvä vai ei.

Ehdotus:

5.7. jarrut:

Jarrut eivät saa olla uudempia tyyppiä tai rakentamisen kuin käytetty määräajassa.
Kiekot ei saa tuuletettu tai kelluvien ja
Levyn roottorit on oltava ajan oikea rakenne ja valmistettu rautamateriaalin. Enimmäismäärä
halkaisija: 305 mm. Työntömitat on oltava tyyppiä, joka oli saatavana kauden aikana ja
saa olla enintään 2 männät. Yksitoimiset työntömitat kanssa 2 männät eivät ole sallittuja.
Huomaa, että puolet kelluvat levyt tyypin ISR ovat sallittuja. Porattu ja ura jarrulevyt
sallittu.

3. Vain ajan oikea moottori / kehysvaihtoehtoja
-Jos Tämä sääntö tulee pätevä, se vaikuttaa kahdeksan pyörää Suomessa

Päätös: tämä on voimassa uusi rakentaa moottoripyörää. Olemassa olevat pyörät saavat jatkua
kilpa.

4. avointa keskustelua:

- Miten voimme määritellä, mikä on "tarpeeksi lähellä" replikan osaan siten, että päätökset ovat samat
kaikissa Pohjoismaissa?
- Jos osat ja lisälaitteet vaativat olevan ajanjakson oikein myös kaavassa 80-87 pyöriä?
- Tarve löytää keinoja laittoman kilpapyöriä ja komponenteilla, jotka eivät
mukaisia ​​aikakauden tai vastoin sääntöjä.


Aihe: Luokka 2B 50cc

Ehdotus teksti: Lisäselvityksiä tiettyjä kohtia voimassa asetuksessa / säännöt:


3.3.2 / 1,1
Modern (skootteri) sylintereitä voidaan käyttää, mutta vain silloin, kun ne
peitetty Classic- ajan oikea dummie / kansi saamiseksi
klassisesta tyylistä!

3.3.2 1,1). Ulkoiset käsikäyttöinen ylikierroksilla on sallittua.
Modern sylinteri on peitettävä hyväksytyn "dummy" aikana oikein
dummie / kansi saamiseksi klassisesta tyylistä.
Kotitekoinen moottori (työstetään kiinteästä alumiinista, aihio) on oltava kopio.

Päätös: Hyväksytty

3.3.16 / 2.11 Jarrut:
Discbrake roottori koko edessä max 230mm, takana max 200mm.

3.3.16 2.11 Jarrut:
Kone on varustettava rummun tai levyjarrut ajan ilme ja
koko. Ei aalto levy. Jarrulevyt on tehtävä rautamateriaalin. Maksimi 2 mäntä
jarrusatulat.

Päätös: Hylätty. Voitaisiin keskustella varten uuden päätöksen, mutta ei tarpeeksi todisteita
muuttaa nykyistä sääntöä.




Aihe: Yleiset säännöt - Machine Card.

Ehdotus teksti:

Selitys:
Nordic konekortti on ainoa kortti laillinen Pohjoismaissa.
Kunnes kortti on kokonaan täytäntöön kaikissa maissa, se on vain kortti tehdyt
tietyssä maassa, joka mahdollistaa pääsyn kerätä pisteitä maissa kansallinen
mestaruus.

On monia esimerkkejä siitä, että pohjoismainen ajajat pystyvät keräämään pisteitä molempiin
SM ja Nordic Championship ilman hawing osoittaneet
Nordic kone kortin moottoripyörän. Tämä on ongelma Tanskassa ja myös
muissa Pohjoismaissa.On myös monia esimerkkejä moottoripyörää varustettu
ilmeisesti laiton laitteet. Tämä seikka aiheuttaa suurta turhautumista (muut)
kuskiat ja tahtoa aika olla hyvä kierre Classic Racing. (Tulee at NMC
esitetään esimerkkejä)

Päätös; Hylätty. Tämä on kunkin maan päättää. Ehdotuksen mukaan
jokainen maa pyrkii saavuttamaan kiinnittää jopa vaihtoa "uuteen" Nordic
kone kortteja.

Aihe: Avoin keskustelu



luokka 7B

maksimikoko

kaikki luokat

kaikki luokat


Replica Parts

Hajottavat luokan - ilmajäähdytteinen - vesijäähdytteinen.
Olemme Tanskassa tehnyt tämän vuoden 2015 ja 2016 kausi hyvällä menestyksellä.
kuskiat voivat käynnistyä kanssa - ei ole kovin kallista - ilmajäähdytteinen pyörä ja silti
on mahdollisuus tavoitella hyviä tuloksia.

Kaikki kokouksessa sitä mieltä, että tämä on hyvä ajatus ja että Tanska
voisi lähettää sen kuin ehdotuksen NMC 2017.

Suomi pyysi meitä 2015 NMC mahdollisuudesta, että luokka voisi olla avoinna
4-tahti moottoripyörää, suurempi kuin 250 ccm. Uskomme, että tämä on erittäin hyvä idea, tämä
voisi "pelastaa" luokan ja tehdä se kasvaa numerot kilpailijat, kuten
7A. (4 cyl 400 cc. - 2 cyl 600 ccm tai 650 ccm ??)

Jos haluamme houkutella lisää kuskiille lienee tehokkaampaa edistää
Super Sport luokka, koska se on helpompi löytää moottoripyöriä ja nuorten voisivat
yhteyden näitä pyöriä. Kysy Sims jos hän voisi kirjoittaa alustavat säännöt Classic
Super Sport. Jos mahdollista; on kokeilla lämpöä vuonna 2017.

Suomi on myös pyytänyt, jos voisimme tehdä maksimikapasiteetti kullekin luokalle tiukkaa
maksimiin. Tanska sitä mieltä, että meidän on pidettävä sääntöjä kuin nykyään,
mahdollistaa vakio ylisuuret männät / sylinterit.

2017 meillä sääntöjä. Ehdotus perustuu luokan tai sylinterin halkaisija
Olisi hyvä olla varten 2017 NMC. Per H aloittaa sähköpostin lanka aihe.

Tanska sitä mieltä, että meidän on pidettävä ulkoasua moottoripyöriä ajalta. Tämä on
todetaan selvä asetuksissa, ja on ollut tuollainen, muuttumattomina vuosikausia.
Tuulisuojan ja muita kohteita, mistä myöhemmin malleissa ei saa olla visuaalista pyörä. Tämä on
sekä kuskiat ja että katsojaa meidän perinteisen hiihdossa.

Peitetty päätöstä teknisiä tarkastuksia aikana NC lähdöissä.

Tanska uskovat, että alkuperäinen kilpapyörillä alkuperäisessä asu, ajalta,
hyväksytään alku luokassa, jos ne kuuluvat, ja ei hylätty
asetuksissa. Se on kuten aina jopa hakija todistaa omaperäisyys
moottoripyörä.

Kuuluvat voimassa olevien sääntöjen mukaisesti.

- Miten voimme määritellä, mikä on "tarpeeksi lähellä" replikan osaan siten, että päätökset ovat
Sama kaikissa Pohjoismaissa?
Pitäisi olla samassa muodossa, istuvuus ja toiminta kuin alkuperäisellä osalla.
- Jos osat ja lisälaitteet vaativat olevan ajanjakson oikein myös kaavassa 80-87
moottoripyörää? KYLLÄ!

- Tarve löytää keinoja laittoman kilpapyöriä ja komponentteja, jotka eivät
ole yhdenmukaisia ​​aikakauden tai vastoin sääntöjä.

Hoitaa ehdotus tekniset tarkastukset on NC lähdöissä.

puheenjohtaja sihteeri


Pentti Elo Per Holmström

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 03, 2016, 18:09:50 ip kirjoittanut Timo Talja »
#154

Marraskuu 03, 2016, 15:30:59 ip
Vastaus #1

Jonni Puhakka

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 110
Moikka
Voisiko kisajaosto suomennuttaa oikeasti nuo sääntöviilaukset?
Vähentäisi katsastusmiesten ressiä kevään kisoissa,
kun kaikki voisivat lukea säännöt kotimaan murteella.

Ystävällisin terveisin #EPJ 338#