Kirjoittaja Aihe: eksoottista tekniikkaa ja naiskuskeja  (Luettu 7106 kertaa)

Helmikuu 10, 2017, 20:50:58 ip
Luettu 7106 kertaa

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1513

Helmikuu 11, 2017, 10:55:01 ap
Vastaus #1

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 252
Terve Juha.
Hienoja koneita rakentavat, ilmeisesti italialaiset. Kuskitkin ovat nuorempia ja nätimpiä mopoluokassa kun näissä äijäluokissa. Taidan vaihtaa luokkaa.

Helmikuu 19, 2017, 22:40:32 ip
Vastaus #2

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1513

Helmikuu 19, 2017, 22:51:43 ip
Vastaus #3

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 252
No en keksinyt jakohihnalle oikein mitään käyttöä. Hieno moottori, mikähän mahtaa olla?

Helmikuu 20, 2017, 06:24:21 ap
Vastaus #4

Ismo Hakamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 675
Ahtimen käyttöhihna, vaikka tekstissä sanotaan "turbo", lienee mekaanisesti ahdettu a'la detroit diesel =>huuhtelupumppu.
http://paddockhill.suntuubi.com/?cat=8

Höpinää Hämäläisittäin....,eli harvakseltaan.

Helmikuu 20, 2017, 08:37:45 ap
Vastaus #5

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1513
jos imutorvet menee suoraan kanpikammioon ja pakosarja lohkon toisella puolella niin mitä menee tai tulee kannen reijistä??

https://translate.google.com/translate?sl=it&tl=fi&js=y&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2F50iniepoca.forumfree.it%2F%3Ft%3D73697262%23newpost&edit-text=     käännöstä!
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 20, 2017, 08:56:18 ap kirjoittanut juha p salonen »

Helmikuu 20, 2017, 09:41:09 ap
Vastaus #6

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3039
Moro
Ompa eksoottinen viritelmä,yritin hakea lisätietoa mutten löytänyt kuin pari kuvaa.
Toi on selvä homma että on mäntäohjattu ja imukanavat suoraa pyttyihin mutta kun pakokanavat tulevat kannesta ja vielä kuin olisi kahdet pakoventtiilit.
Toi kromattu kartioputki kannessa ja lohkossa pakokanavien alapuolella oleva putki ovat ilmeisesti jäähdytys vettä varten olevia putkia.
Jos moottorissa on mekaanista ahtoa imupuolella niin olisi mukava nähdä koneen halkileikkaus tms. muu selventävä kuva.
Mikä on toi kromattu hässäkkä keskimmäisen kuvan moottorin "pakopuolella",mitkään kuvan moottoreista eivät ole samasta moottorista.
Alimmaisessa kuvassa näkyy vielä ylimääräiset pakokanavat lohkossa vesikanavien alapuolella.
Vai onko niin että on mekaaninen ahto noitten kannessa olevien kuuden kanavan ja venttiilien kautta kautta,taitaa olla todennäköisin systeemi.



Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Helmikuu 20, 2017, 11:30:19 ap
Vastaus #7

velipuukka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 299
Näyttäisi siltä, että siellä on pakoventtiilit kannessa. Muuten toiminta sama kuin normaali kaksitahtisessa. Liekö sillä saavutettu jotain etua, on toinen asia.
Ehkä epäsymmetrien pakopuolen ohjaus ja suorempi virtaus ohivirtauskanavista pakokanavaan.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 20, 2017, 11:33:24 ap kirjoittanut velipuukka »

Helmikuu 21, 2017, 00:52:50 ap
Vastaus #8

Simo Puikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 574
Erikoinen peli. Koko alakerta näyttää tosiaan aivan normaalilta mäntäohjatulta. Jossain oli tieto, että kannessa olisi pakoventtiilit. Ja siltähän tuo kansi näyttääkin. Koko kansirakennelma näyttää silmään tarpeettoman korkealta. Ja pakokanavathan tuossa on normaalillakin paikalla. Minusta juuri niihin liittyy tuo outo kromattu hässäkkä tuossa huonossa kuvassa. Minkäänlaista ahdinta, tai huuhtelupumppua ei ainakaan noissa kuvissa ole.
Kampikammio on oudosti muotoiltu. Kuin öljypohjaksi.
Olisipa mukava tietää tuosta lisää. 

Helmikuu 21, 2017, 01:17:44 ap
Vastaus #9

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Aika alhaalla tuossa sylinterissä on nuo pakokanavilta näyttävät.

Helmikuu 21, 2017, 08:45:23 ap
Vastaus #10

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1513
kolmeyhteen jäähdytys putkien alla olevat reijät vois olla toisen imukanavat jos kannessa kerran pakoventtiilit

Helmikuu 21, 2017, 09:00:02 ap
Vastaus #11

Simo Puikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 574
Lainaus
Aika alhaalla tuossa sylinterissä on nuo pakokanavilta näyttävät.
Niin on. Nehän näyttäisi olevan suunnilleen samalla tasolla kuin imupuolen kanavat. Ei ne oikein sovi olemaan pakokanavat.
Lainaus
kolmeyhteen jäähdytys putkien alla olevat reijät vois olla toisen imukanavat jos kannessa kerran pakoventtiilit
Näin on. Missään kuvissa ei kunnolla näy, mitä noihin on liitetty.
Tuohan on jonkilainen koemoottori, jossa on tutkittu jotain ratkaisuja. Ei varmaan tuollaisena ole edes suunniteltu missään käytettäväksi.

Helmikuu 21, 2017, 10:07:17 ap
Vastaus #12

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3039
Moro
Asia on nyt niin mielenkiintoinen ja pakko ratkaista että nyt jonkun italiaa osaavan on otettava yhteyttä mr. Mauro Forghieriin.

Oliskohan noi oikeat yhteystiedot:

FORGHIERI MAURO
Via Quercia 33 - 41122 Albareto (MO)
tel: 059 318520
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Helmikuu 21, 2017, 10:42:25 ap
Vastaus #13

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1513
https://www.youtube.com/watch?v=HQk1u_kvQSA  detroit diesel
ei nyt yhteyttä tarvi ottaa vielä suunnittelijaan?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2017, 19:16:53 ip kirjoittanut juha p salonen »

Helmikuu 22, 2017, 16:15:00 ip
Vastaus #14

Simo Puikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 574
Ei tuosta animaatiosta nyt ainakaan ole apua. Siinähän on normaali 2-t dieseli. (Aivan ulkona on kyllä nuo kommentoijat tuostakin. Teinit tehneet toisille samanlaisille) Tuon aiheena olevan moottorin imupuolihan näyttää siltä, ettei sitä "tekohengitetä" millään. Eli imupuoli on vapaastihengittävä ja mäntäohjattu ja kampikammio pumppaa seoksen huuhtelukanavia pitkin palotilaan, ja lykkää edellään vanhan tavaran kannen venttiilien kautta ulos. Eli aivan normaali, noita kansiventtiileitä lukuunottamatta.
Tuossa opastaulussa on kumminkin mainittu tuo "turbo" ja "supercharged". Eli luulisi senkin jotenkin liittyvän tähän projektiin.
Voisi ajatella, että tuollaiseen koemoottoriin on ehkä valmiiksi tehty eri vaihtoehtoja tuolle hengitykselle. Eli onko nuo kaikki reiät edes käytössä tuossa aina.
Kovin tehokashan tuo ei ole.