Kirjoittaja Aihe: eksoottista tekniikkaa ja naiskuskeja  (Luettu 7262 kertaa)

Helmikuu 22, 2017, 19:14:58 ip
Vastaus #15

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1546
tossa animaatiossa seos menee suoraa männän päälle,josko tuossa ferrarissakin menee samoin,kun ei ymmärrä/muista detroitista,pitäskö löytää
parempi kaavio toiminnasta 
https://www.youtube.com/watch?v=25xolzhg3lo
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2017, 19:24:11 ip kirjoittanut juha p salonen »

Helmikuu 22, 2017, 19:49:46 ip
Vastaus #16

Simo Puikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 575
Tuossa ensimm. animaatiossahan ei ole huuhtelupumppua näkyvillä, vaikka se siinä selitetään. Toinen on parempi. Huuhtelupumppuna käytetään yleensä Rootin puhallin (Root´s blower) -tyyppistä "roottoripumppua". Jos kampikammiota ei käytetä pumppaamiseen, on tuo ulkopuolinen pumppu oltava. Se pitää "imu"puolella jatkuvan ylipaineen. Eihän siitä ole kauaakaan, kun autotehtaatkin vielä panostivat aikalailla 2-t koneiden tuotekehittelyyn. Eikö Fordillakin ollut 2-t Fiesta aivan valmiina myyntiin, mutta kaatui varmaan jatkuvasti kiristyviin päästövaatimuksiin.
En muista oliko siinä venttileitä, vai oliko kokonaan venttiilitön. Muistan jostain lukeneeni (Olisiko ollut 2000-luvulla) Toyotan rivikuutosesta, joka oli suunniteltu niin, että samaan lohkoon voidaan tehdä 2-tahtinenkin kone. Kaikki nämä suunnitelmat lienee haudattu.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2017, 20:12:50 ip kirjoittanut Simo Puikko »

Helmikuu 22, 2017, 21:35:51 ip
Vastaus #17

Kainulainen Ari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 73
ter , eikös sillä suterilla ollu siro ruisku 2t v4 ?vai kenen tekemä se kone oli ? ajokone viimekesänä sillä man saarella??.kuka teitää ni kertokoon ,miten pelas ja kulki?. ::)

Helmikuu 23, 2017, 14:34:29 ip
Vastaus #18

Tatu Virtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 849
Tuossa ensimm. animaatiossahan ei ole huuhtelupumppua näkyvillä, vaikka se siinä selitetään. Toinen on parempi. Huuhtelupumppuna käytetään yleensä Rootin puhallin (Root´s blower) -tyyppistä "roottoripumppua". Jos kampikammiota ei käytetä pumppaamiseen, on tuo ulkopuolinen pumppu oltava. Se pitää "imu"puolella jatkuvan ylipaineen. Eihän siitä ole kauaakaan, kun autotehtaatkin vielä panostivat aikalailla 2-t koneiden tuotekehittelyyn. Eikö Fordillakin ollut 2-t Fiesta aivan valmiina myyntiin, mutta kaatui varmaan jatkuvasti kiristyviin päästövaatimuksiin.
En muista oliko siinä venttileitä, vai oliko kokonaan venttiilitön. Muistan jostain lukeneeni (Olisiko ollut 2000-luvulla) Toyotan rivikuutosesta, joka oli suunniteltu niin, että samaan lohkoon voidaan tehdä 2-tahtinenkin kone. Kaikki nämä suunnitelmat lienee haudattu.

Foordilla oli ihan perinteinen, ilman venttiileitä-ratkaisu. Hieno peli olisi kuullä sävelet.
Tuon Toyotan muistan itsekin. Se oli neliventtiilikanella varustettu ja kaksitahtisena omasi huikean väännön ja tehon, verrattuna nelitahtiin. Oli TM:ssä pikamaistiaiset aikoinaan.