Kirjoittaja Aihe: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?  (Luettu 64489 kertaa)

Helmikuu 10, 2019, 22:39:48 ip
Vastaus #555

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 431
Mutta hei. Eikös ihan kohta tule se älykiikenne ja paikasta toiseen liikutaan kännykkäsovelluksella.
Vai miten se meni... 

Helmikuu 11, 2019, 08:01:00 ap
Vastaus #556

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7760
No toki....mentiinhän sitä silloin takavuosina
mainoksen mukaan jopa "munalla töihin"...

Jos joku sen mainoksen muistaa?

t. Markku

Helmikuu 11, 2019, 08:18:58 ap
Vastaus #557

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7760
Uuden Folkkarin ominaisuuksia:

"Ensimmäisen kerran Passatiiin tulee Travel Assist -järjestelmä, joka mahdollistaa osittain automatisoidun ajamisen nopeuksissa 0–210 km/h. Ohjauspyörä on toteutettu kapasitiivisilla antureilla, jotka tunnistavat kuljettajan kosketuksen ja mahdollistaa Travel Assist -järjestelmän kaltaisten interaktiivisten käyttöliittymien toteuttamisen kosketusohjauksella."

Loistavaa-etenkin kun joku homma alkaa mennä interaktiivisesti pieleen vaikkapa silloin,
kun baanalla on jotain 200 lasissa...En ehkä haluaisi olla silloin mukana tuossa kuplassa...

t. Markku

Helmikuu 14, 2019, 10:08:33 ap
Vastaus #558

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1944
Autojen latausverkosto sulautuu osaksi asiakkaan arkea, jos K-ryhmän suunnitelmat toteutuvat ja sähköautot yleistyvät tulevaisuudessa.
Niin K- kuin S-ryhmäkin Lidliä unohtamatta kehittävät sähköautojen latausmahdollisuuksia liikkeidensä yhteydessä.

K-ryhmän tekemän tutkimuksen mukaan suurin osa sen päivittäisasiakkaista kokee julkiset latauspisteet kaikkein mieluisimmaksi tavaksi sähköauton säännölliseen lataamiseen. Niinpä latauspisteitä tuodaan nyt nopeaan tahtiin kauppakeskusten yhteyteen, esimerkiksi niiden pysäköintihalleihin.

K-Latauksen valtakunnallinen verkosto kattaa vuoden 2019 lopussa jo lähes 400 sähköautojen latauspistettä yli 70 latausasemalla muodostaen näin merkittävän osan koko Suomen latauspisteverkostosta.

https://www.is.fi/autot/art-2000005998406.html

Jos 400 latauspistettä on merkittävä osa koko suomen latausverkostoa  vuoden 2019 lopussa ja kohta meillä pitäisi olla 750 000 sähköautoa, niin voi olla tunkua latauspistokkeelle.

Taas mennään "pieni" edellä.
Jos vaikka kahden vuoden päästä autokannasta on 5% lataushybridejä ja sähköautoja.
Prisman parkkipaikalle mahtuu vaikkapa 1500 autoa ja keskimääräinen automäärä on vaikkapa 200, niin latauspaikkoja pitäisi olla vähintään kymmenen ja sitten vielä se, että kello 15:00-18:00 on ruuhka-aika, jolloin virka-aikana työtä tekevät, siis potentiaaliset sähköauton käyttäjät tulee kauppaan, jolloin latauspaikkoja pitäisi olla tuplamäärä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 14, 2019, 11:01:09 ap
Vastaus #559

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 2812
Moro

Tällaisia asioita on nyt vähän ajan päästä kysyttävä viherpiipertäjiltä ja sähköautointoilijoilta jotka tekevät vaalityötään ja jos ja kun näitä kyselee niin lopuksi vähän järeämmällä äänenpainolla että kuka maksaa,aina kaikkiin kysymyksiin ja ehdokkaiden hienoihin suunnitelmiin ja lupauksiin se tärkein että kuka maksaa kun se tahtoo aina unhoittua..
Vaaleistahan piti tulla SOTE vaalit mutta nyt aihe vaihtuikin yllättäen ESPERI vaaleiksi,vielä on aikaa tulla jokun ramaattinen valtakunnan uutinen ei ei vielä ole varmaa mikä on vaaliteema.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Helmikuu 14, 2019, 11:04:22 ap
Vastaus #560

jussi koskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 320
  • PJ


Jos 400 latauspistettä on merkittävä osa koko suomen latausverkostoa  vuoden 2019 lopussa ja kohta meillä pitäisi olla 750 000 sähköautoa, niin voi olla tunkua latauspistokkeelle.

Taas mennään "pieni" edellä.
Jos vaikka kahden vuoden päästä autokannasta on 5% lataushybridejä ja sähköautoja.
Prisman parkkipaikalle mahtuu vaikkapa 1500 autoa ja keskimääräinen automäärä on vaikkapa 200, niin latauspaikkoja pitäisi olla vähintään kymmenen ja sitten vielä se, että kello 15:00-18:00 on ruuhka-aika, jolloin virka-aikana työtä tekevät, siis potentiaaliset sähköauton käyttäjät tulee kauppaan, jolloin latauspaikkoja pitäisi olla tuplamäärä.

Työaikoja pitää porrastaa, että latauspisteet saadaan kokoaikaiseen, tehokkaaseen käyttöön. Latauspisteille tulee varausjärjestelmä, josta voi varata kännyllä  rek. numeron mukaan ajan etukäteen,  kuten terveyskeskuksen lääkärille.
MOTO GUZZI Galletto 192 cc, 1958
MOTO GUZZI V50, 1977

Helmikuu 14, 2019, 11:27:44 ap
Vastaus #561

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2568
  • Moukka


Jos 400 latauspistettä on merkittävä osa koko suomen latausverkostoa  vuoden 2019 lopussa ja kohta meillä pitäisi olla 750 000 sähköautoa, niin voi olla tunkua latauspistokkeelle.

Taas mennään "pieni" edellä.
Jos vaikka kahden vuoden päästä autokannasta on 5% lataushybridejä ja sähköautoja.
Prisman parkkipaikalle mahtuu vaikkapa 1500 autoa ja keskimääräinen automäärä on vaikkapa 200, niin latauspaikkoja pitäisi olla vähintään kymmenen ja sitten vielä se, että kello 15:00-18:00 on ruuhka-aika, jolloin virka-aikana työtä tekevät, siis potentiaaliset sähköauton käyttäjät tulee kauppaan, jolloin latauspaikkoja pitäisi olla tuplamäärä.

Työaikoja pitää porrastaa, että latauspisteet saadaan kokoaikaiseen, tehokkaaseen käyttöön. Latauspisteille tulee varausjärjestelmä, josta voi varata kännyllä  rek. numeron mukaan ajan etukäteen,  kuten terveyskeskuksen lääkärille.
  Aaltoset audeineen aamuvuoroon, Kolehmaiset kiiallaan keskipäivään ja Yrjöset teslallaan yövuoroon.
 Jylhä jakuvaarilla tai dötsillä menee päivävuoroon, kun on aakkosissa aika alkupäässä? Ooppelin kanssa kulkemisesta tulee vähän ristiriitaa, soveltuu ehkä paremmin ylitöihin?

Helmikuu 14, 2019, 12:29:09 ip
Vastaus #562

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 661
Latauspisteitä tulisi järjestää myös TE-keskuksiin.
Jos ilmoittautuja tulee esim 100km päästä, pitää ainakin halvempaa akkukulkuneuvoa ladata kotimatkaa varten.

Helmikuu 14, 2019, 14:01:33 ip
Vastaus #563

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2568
  • Moukka
No hätä. Kyllä trafi järjestää ne lataus hommat. Vai mikä sen trafin nimi nyt tänään sattuu olemaan?  Tuulirupelit ja aurinkopaneelit hoitaa virtapuolen.

Helmikuu 14, 2019, 14:15:31 ip
Vastaus #564

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5188
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tuuli ja aurinko sähkö ei riitä edes 500 sähköautoon, nyt ei aurinko paista eikä tuule joten ei yhteenkään riittäis Pohjanmaalla.

Helmikuu 14, 2019, 14:39:02 ip
Vastaus #565

jussi koskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 320
  • PJ
Tuuli ja aurinko sähkö ei riitä edes 500 sähköautoon, nyt ei aurinko paista eikä tuule joten ei yhteenkään riittäis Pohjanmaalla.
Minun puolestani voitaisi p-ralli kieltää pimeinä ja tuulettomia iltoina ja öinä kokonaan.   :D :D :D
MOTO GUZZI Galletto 192 cc, 1958
MOTO GUZZI V50, 1977

Helmikuu 14, 2019, 14:51:09 ip
Vastaus #566

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2568
  • Moukka
Tuuli ja aurinko sähkö ei riitä edes 500 sähköautoon, nyt ei aurinko paista eikä tuule joten ei yhteenkään riittäis Pohjanmaalla.
Minun puolestani voitaisi p-ralli kieltää pimeinä ja tuulettomia iltoina ja öinä kokonaan.   :D :D :D
Elähän nyt ala pillurallia kieltämään. Se kuuluu olennaisena osana nuorison soidinmenoihin. Rokin räimettä ja valtavia siipiä niiden autojen puskureiden alla. Syntyvyys on kuulemma liian pieni, eikä se siitä parane jos eivät pääse ...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2019, 14:52:47 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Helmikuu 14, 2019, 15:05:26 ip
Vastaus #567

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5188
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kuka on valmis ajamaan lähes tyhjällä akukulla kauppaan missä on jonossa lataajia, kotona ei tietenkään ole lataus mahdollisuutta ja jos pääset tökkeliin niin mitä teet kaupassa ainakin pari tuntia. Kyllä taksi tulee halvemmaksi kuin kallis sähköauto jonka tankkaus on tuurista kiinni. Mun vaimo vois ostaa sähköauton kun töihin n.4Km ja latauspistokkeet olis, mutta eläke alkaa 3V päästä ja mitäs sitten.

Helmikuu 16, 2019, 12:26:53 ip
Vastaus #568

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1944
Ote vihreiden huomenna hyväksyttävästä vaaliohjelmasta:
Vihreät haluaa Suomesta hiilineutraalin 2030-luvulla. Kivihiilestä ja turpeesta pitäisi luopua ensi vuosikymmenellä, maakaasusta ja liikennepolttoaineista 2030-luvulla.

Vihreiden ohjelman mukaan vuonna 2030 Suomessa myytäisiin vain nollapäästöisiä autoja.

– Sanomme kyllä hyvälle joukkoliikenteelle, sanomme kyllä tunnin junalle, sanomme kyllä hybridi-, biokaasu- ja sähköautoille, sanomme kyllä maa- ja metsätaloudelle, joka sanoo kyllä hiilinieluille, Haavisto listaili.

Mitä konkreettista vihreät ensi vaalikaudelle ilmastonmuutoksen torjunnassa lupaa? Lentoveroa ja verotuksen siirtämistä kulutukseen, ja tukea, jos on varaa muuttaa nykyisen autonsa myös kaasukäyttöiseksi.

– Lentämisen osalta voitaisiin ottaa käyttöön Ruotsin -mallinen lentovero. Se on 6–40 euron hintainen lennon pituudesta riippuen. Sen pitäisi olla euroopanlaajuinen, mielellään maailmanlaajuinen.

– Autoissa meillä pitäisi olla enemmän hybridiautoja, sähköautoja, enemmän biokaasuautoja käytössä. Biokaasuautoja voidaan heti lisätä, olemassa olevia polttomoottoriautoja voidaan muuttaa biokaasulle, ja sitä voisi suosia verotuksellisesti. Sähköautojen osalta ensi askel näyttää olevan työsuhdeautot, noin 80 000 autoa voisi saada sieltä ja ne tulisivat sitten käytettyinä markkinoille, kun ne ovat nyt kaliita kuluttajille ostettavaksi, Haavisto totesi IS:lle.

Tavallisella autoilijalla on se jonkun vuoden vanha bensa- tai dieselauto. Mitä hänelle lupaatte ensi vaalikaudella?
– Hänelle luvataan mahdollisimman edullista muuntomahdollisuutta biokaasun käyttöön. Sitten tietysti käyttövoimaveroista voitaisiin mennä polttoaineverotuksen puolelle ja todellisesta käytöstä maksetaan dieselin osalta, Haavisto vastasi.


Vihreät on ennusteiden mukaan saamassa vaalivoiton, ja puolue on erittäin todennäköisesti seuraavassa hallituksessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006003838.html
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 16, 2019, 13:18:24 ip
Vastaus #569

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 661


Vihreät on ennusteiden mukaan saamassa vaalivoiton, ja puolue on erittäin todennäköisesti seuraavassa hallituksessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006003838.html
Toivottavasti ennustus ei pidä paikkaansa